OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 23:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 8088 mda/cga/ega dema
PříspěvekNapsal: 01.09.2013, 23:17 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Právě jsem objevil něco, co mi doposud unikalo - dema pro stará a neschopná pecka s naprosto gerontními procesory, minimem RAM a nejhoršími GK, které kdy spatřily svět (samozřejmě hned po grafických schopnostech Atari ST ;-) ). A ono to, Huláne div se, nevypadá vůbec zle. Máte videjka s nějakými podobnými počiny?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BrwGxwLuo5I[/youtube]

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 8088 mda/cga/ega dema
PříspěvekNapsal: 02.09.2013, 10:41 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
Video nemam, ale tiez som kedysi uvazoval ze napisem nejake take demo, aj som skusal rozne efekty nenarocne na procesor, hlavne vyuzivajuce textove rezimy (kde mala akcia procesora dokaze urobit velku akciu na obrazovke), ale k urobeniu nejakeho uceleneho dema som sa nedostal. Vid moje vlakno "Efekty v demach a ich programovanie" v tejto sekcii "Stará PC - Dema". A teraz, v dobe gigabajtov ram, gigahertzov a operacnych systemov snazicich sa izolovat aplikacie od hardweru, sa mi do takeho niecoho uz moc nechce ... :shrug:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 8088 mda/cga/ega dema
PříspěvekNapsal: 03.09.2013, 09:01 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Pardon za OT, když jsme v sekci PC

Něco podobného a jednoduchšího mne láká pod Amigou pomocí ESCAPE sekvencí a na Amize pomalého AmigaPythonu. Je to to ale jedna z mnoha věcí co mám v hlavě. Nemám odzkoušené, jestli můžu hýbat s vice znakama ve velikostí písmene, aby byl pohyb plynulý a pokud ano, kolik jich může být - tohle by záleželo i od složitosti propočtu, který by AmigaPython dělal. Minimálně by se s tím dali dělat různé efekty :)

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 8088 mda/cga/ega dema
PříspěvekNapsal: 03.09.2013, 09:39 
Offline
Kecka
Uživatelský avatar

Registrován: 10.06.2013, 14:45
Příspěvky: 27
Bydliště: východ středních čech
Has thanked: 0 time
Been thanked: 23 times
Přehrávač "8088 corruption" jsem před časem našel na http://www.oldskool.org/pc/8088_Corruption - ale ještě jsem nezkoušel/nezkoumal. Nemám zvukovku do 8-mi bitového XT slotu a Sound Blaster 2.0 nemůžu sehnat (teda, před časem byl na jednom známém aukčním serveru, ale ta cena...). Dala by se použít i karta se 16-ti bitovým slotem z PC-AT, nechat "přebývající" piny v luftě a použít jen IRQ do 7 (od 9 už je uživatelské přerušení jen na AT)?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 8088 mda/cga/ega dema
PříspěvekNapsal: 03.09.2013, 11:41 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Lisiak4 píše:
Pardon za OT, když jsme v sekci PC

Něco podobného a jednoduchšího mne láká pod Amigou pomocí ESCAPE sekvencí a na Amize pomalého AmigaPythonu. Je to to ale jedna z mnoha věcí co mám v hlavě. Nemám odzkoušené, jestli můžu hýbat s vice znakama ve velikostí písmene, aby byl pohyb plynulý a pokud ano, kolik jich může být - tohle by záleželo i od složitosti propočtu, který by AmigaPython dělal. Minimálně by se s tím dali dělat různé efekty :)


Ještě jeden OT

Tak jsem udělal 1. pokus o plynulosti. Při jednoduché animaci posunu 1 řádku směrem dolů se to zdá být použitelné. Ono trhání je již způsobeno dle mne samotným faktem, že se pohybuji po řádcích a né po pixelech. Musel jsem spomalovat. Měl jsem problém se trefit se správným spomalením. Buď moc rychle nebo moc pomalu. AmigaPython nemá se zdá nic mezi 0.01 a 0.02 vteřinou. Zkusil jsem AmigaDOS. Ten umí jen vteřiny a při parametru 0 = 0 vteřin? Se pohybuje něco kolem 1/2 vteřiny. Tak jsem vyvolal přes AmigaPython 2 krát spomalení na 0 vteřin a pohybuji se někde mezi a "pohyb" řádku vypada nejlépe :). Tenhle poznatek mi zatím stačí. Uvidím co bude za 5 minut. To je na mne dlouho to vědět tak moc dopředu :)

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 8088 mda/cga/ega dema
PříspěvekNapsal: 03.09.2013, 18:47 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
2 LitilDivil: 16bit ISA zvukovky SB by měly fungovat i v 8bit slotu. Někdo to už řešil právě v podobném fóru, které se týkalo tohoto dema.
2 Lisiak4: Amiga nemá klasický TextMode - pořád je to jen grafika, která se vykresluje o něco málo rychleji, protože se používají celé bloky s ohledem na velikost fontu. Udělat tedy něco podobného na Amize by se spíš dalo násobením pixelů (třeba mód 4x4, 8x8 atp.). Naopak výhodou takového řešení na Amize je to, že můžeš vykreslovat obrázky i do CLI :mrgreen: Jak vypadá rychlost vykreslování v "textovém režimu" můžeš vidět v mém Doomu XIV, kde je i krátká "jakoby 3D sekvence".

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 8088 mda/cga/ega dema
PříspěvekNapsal: 03.09.2013, 20:20 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
OT :)

to Mistic: Hele, Ty se lepšíš, zašínáš používat za mým nickem i čtyřku :god: :mrgreen:

No jo, předpokládám, že je to v Amosu. A Amos a AmigaPython je asi celkem rozdíl :) Nicméně rád bych použil reálné výpočty. Animaci jen okrajově. I ten řadek co mi scrolluje směrem dolů je dělán výpočtem. A kombinace obrázků je fajn :) Nevím, jestli jsem schopen po tom, co bych dal před obrázek nějaký předmět vytvoření ESCAPE SEKVENCÍ po zmizení onoho předmětu zanechat na daném místě původní obrázek. Tohle bych si musel ověřit. Pokud bych měl obrazek utvoření z ESCAPE SEKVENCÍ tak by to samozřejmě šlo, nebo pokud by daný předmět byl na stejném pozadí, jaké by měl obrázek = u obrázku by nebylo zakresleno 100 procent plochy.. .

Já jsem rád, že jsem rád. Takže v současné době mám přistupné ESCAPE SEKVENCE + AmigaDOS + AmigaPython, takže násobení pixelů opravdu ne ;)

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 8088 mda/cga/ega dema
PříspěvekNapsal: 03.09.2013, 20:55 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Inu k tvé smůle je opravdu rozdíl mezi AMOSem a Pythonem na Amize. Python je neuvěřitelně, ale opravdu neuvěřitelně pomalejší a nenažranější na sytémové prostředky, než AMOS. ;)
ps: já tido přezdívky nepsal tu čtyřku? Já? Naprostý odpírač mrvení přezdívek? Tak to se kaji a žhavé olovo po sobě rozlévám.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 8088 mda/cga/ega dema
PříspěvekNapsal: 03.09.2013, 21:22 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Vůči ARexxu má AmigaPython 10 krát větší nároky na pamět :joint: Takže učení se Pythonu i na Amize je celkem dobrou školou :)

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 8088 mda/cga/ega dema
PříspěvekNapsal: 03.09.2013, 22:12 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Tak to bezesporu. Mohl by si nicméně z Pythonu plynule přejít na Céčko :-) Co ty na to? :whist: Hele, když i taková lama jako já ho v letech 96-99 lámala na Pecku jak toddler Tatranku, tak by to pro tebe byla naprostá brnkačka.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 8088 mda/cga/ega dema
PříspěvekNapsal: 03.09.2013, 22:26 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Pokud se budu programování věnovat dál, tak C je v pořadí. Zatím mi ale i samotný Python má co pořád ukazovat. Takže mu zůstávám i nadále věrný. Když koukám na cizí kódy, které jsou v Pythonu, tak pořád čumím jako mucha Puk :shrug: V céčku už někdo určitě na Amize nějakou animaci udělal ale v Pythonu? :lol: (pokud zústaneme u OS3.x)

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 8088 mda/cga/ega dema
PříspěvekNapsal: 04.09.2013, 05:48 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
Malicky amigacky OffTopic v PeCedlovom vlakne samozrejme nevadi ale pre vecsiu diskusiu by uz bolo lepsie si zalozit vlakno v Amiga sekcii. Prosim prosim...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz