OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 29.03.2024, 00:37

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: GGC 2015
PříspěvekNapsal: 05.03.2015, 16:46 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 06:28
Příspěvky: 231
Bydliště: Handlova
Has thanked: 118 times
Been thanked: 44 times
Nasledujuce som napisal aj na AP.

Asi pred 20 rokmi som mal spraveny Playfield editor (PF),
Teraz som zacal pracovat na novej verzii. Stara pracovala s objektmi 32x20 px,
a s velkostou Playfieldu 128x128 objektov, co je 12,8 x 12,8 obrazoviek, celkovo 153 obrazoviek.
Dnesna verzia 2015 podporuje objekty 16x16 px a s velkostou playfieldu 400x400 objektou.
Co je 20x20 obrazoviek, celkovo 400 obrazoviek !!!
Editor podporuje 1024 objektov. Na popis objektu v PF editore je pouzitych 32 bitov.
10 bitov pre cislo objektu, 4 pre animaciu, 2 pre typ animacie, atd.

To co potrebujem je dobru dusu ktora by mi nakreslila v DPainte objekty z ktorých sa PF sklada.
Teraz pouzivam objekty z Turricana ale chcel by som v nom mat vlastne objekty ked ho uvolnim.


Pre predstavu video z verzie 2015.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xkCldYlpzrA[/youtube]

_________________
MiST | Amiga 600 Furia II | Amiga 1200 ACA1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum 48k | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GGC 2015
PříspěvekNapsal: 05.03.2015, 21:33 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Jaká paleta, resp. kolik barev to má mít? Všechny objekty hádám musí být v jedné paletě.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GGC 2015
PříspěvekNapsal: 06.03.2015, 00:01 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 06:28
Příspěvky: 231
Bydliště: Handlova
Has thanked: 118 times
Been thanked: 44 times
Paleta je 32 farieb pre vsetky objekty. Zacal som to robit v EHB (64 farieb), ale kedze to robim na MiST (AGA core) tak ten zobrazuje "EHB polovicne farby" nejako divne, povedal by som ze vobec. Ale stalo sa mi ze ich aj zobrazil. Neviem cim to je, paletu 256 farieb zobrazuje normalne. Dlho som sa trapil kde robim chybu tak som to nakoniec vyskusal vo WinUAE a tam to islo normalne.
Do buducna by som chcel este verziu HD (640x512) to ale uvidim ci vobec bude zaujem :)

_________________
MiST | Amiga 600 Furia II | Amiga 1200 ACA1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum 48k | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GGC 2015
PříspěvekNapsal: 06.03.2015, 11:06 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Jo, to si pamatuji. Nevím, jestli to popíšu přesně, ale - pokud jsem na AGA Amize kreslil v AGA DPaintu EHB obrázek a pak ho hodil do AMOSu (který AGA neumí), tak těch zbývajících half-32 barev bylo špatně. Myslím, že stačilo obrázek přeuložit v DPaintu IV (neAGA verzi) a pak to bylo OK (možná ještě bylo nutné zvolit v early-startupu original chipset před přeuložením obrázku).
Každopádně ti nějakou sadu udělám :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GGC 2015
PříspěvekNapsal: 06.03.2015, 12:31 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 06:28
Příspěvky: 231
Bydliště: Handlova
Has thanked: 118 times
Been thanked: 44 times
Zaujmave, vyskusal som to s minimig core (nie aga) a farby su v poriadku.
Nieco na tom bude.

Citace:
Každopádně ti nějakou sadu udělám :-)


Super, obmedzenia viacmenej niesu ziadne.
Len po spusteni DPaintu je treba nastavit PAGE SIZE... na 320x800.
To je 20 objektov na sirku a 50 na vysku.

V pripade animacie, ta pracuje tak ze k animovaniu su pouzite objekty
nasledujuce za vybranym objektom. Napríklad ak je vybrany objekt cislo 20
a nastavi sa pocet animacii 4 (max 15) tak objekt sa postupne meni za objekty 20,21,22,23,24.
Nieje to nic zlozite, len animacie musia nasledovat za sebou.

Potreboval by som len par objektov ako Stena, Platformu na "kracanie", Okno, Dvere, Ornamenty na stenu,
a nejaku animaciu, napríklad horiacu faklu. :)

Tu je priklad animacie vo verzii z 1995.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=S7DEVo7rPcY&feature=youtu.be[/youtube]

Vo verzii 2015 animaciu zatial nemam hotovu. Nejde len o zamenu objektov, je to trochu zlozitejsi system.

_________________
MiST | Amiga 600 Furia II | Amiga 1200 ACA1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum 48k | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GGC 2015
PříspěvekNapsal: 06.03.2015, 14:12 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Já něco vypytlíkuju, aby tam toho bylo víc. Něco jako "základní" sada pro uživatele, kteří si s tím budou hrát. Udělám to v těch 64, takže barev bude dost. Do kdy to vlastně potřebuješ?

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GGC 2015
PříspěvekNapsal: 06.03.2015, 14:18 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 06:28
Příspěvky: 231
Bydliště: Handlova
Has thanked: 118 times
Been thanked: 44 times
To neponahla, zatial poprosim len 32 farieb, alebo aj 32 a 64. Rozsirenie na 64 farieb by som dorobil neskor.

EDIT: Tak bude stacit 64 farieb, teraz ked viem ze chyba nebola na mojej strane, tak som to prerobil na EHB.
Jednym razom je na svete 32 aj 64 farebna verzia :lol:

_________________
MiST | Amiga 600 Furia II | Amiga 1200 ACA1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum 48k | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GGC 2015
PříspěvekNapsal: 07.03.2015, 22:26 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 06:28
Příspěvky: 231
Bydliště: Handlova
Has thanked: 118 times
Been thanked: 44 times
Prave som dorobil podporu animacii.

Editor podporuje dva tipy animacii, ST a TT (Podobnost s Atari cisto nahodna )
ST - Standard (animacia 0 1 2 3 4 5)
TT - TicTac (animacia 0 1 2 3 4 5 4 3 2 1 0)

Kazda animacia moze byt v nekonecnej slucke (LOOP) alebo vykonana len raz (ONCE)
a potom je zastavena (STOPPED), po vynulovani tohto Bitu je znovu vykonana len raz.

Pridavam kratke video.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=DkgDgzUNL7c&feature=youtu.be[/youtube]

_________________
MiST | Amiga 600 Furia II | Amiga 1200 ACA1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum 48k | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GGC 2015
PříspěvekNapsal: 15.03.2015, 21:37 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 06:28
Příspěvky: 231
Bydliště: Handlova
Has thanked: 118 times
Been thanked: 44 times
Dnes som v podstate dokoncil robotu na editore.
Pridal som ovládanie diskových operacii (Load,Save) a spustanie z WB a CLI.

Kedze som sa este nedopracoval k funkcnemu zisteniu adresara z ktorého
bola aplikacia spustena, tak program zatial napevno pracuje s adresárom DH0:GGC_Data.

Ulozenie programu je lubovolne. Cele ovládanie programu je formou klávesových skratiek.
V nasledujúcich dnoch planujem napisat strucny manual a uvolnit na testovanie ak by mal niekto zaujem.
Vsetko som to robil doma na MiSTe a v praci vo WinUAE. Takze real zelezo nieje odskusane, ale nemal by byt ziaden problem.

A kratke video:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Fo4UvGDqxxo[/youtube]

_________________
MiST | Amiga 600 Furia II | Amiga 1200 ACA1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum 48k | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GGC 2015
PříspěvekNapsal: 03.04.2015, 19:23 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 06:28
Příspěvky: 231
Bydliště: Handlova
Has thanked: 118 times
Been thanked: 44 times
Dalsi update.

Prerobil som rozhranie, chcel som si vyskusat spravit MENU ovladane mysou.

Najhorsie je ze pocas vyvoja prichadzam na veci ktore by som chcel
vlozit do programu, ale to by som musel zacat celkom od zaciatku.

Napríklad:
Vrstvy, kde by sa dali ukladat objekty cez seba (maskovane).
Otacanie objektov horizontalne a vertikalne. Ak je to mozne blittrom. :scratched: Softwarovo to nema vyznam.
Animacia s podporou offsetu, animovane objekty by nemuseli nasledovat za sebou.
Bloky s roznym rozmerom, nie len 1x1 ale napr. 2x2,3x3,4x4.
atd.

Teraz vacsinu casu travim rozmyslanim ake funkcie este pridat a ako by sa dali rozne funkcie urobit.

Pridavam video, teraz s grafikou Stormlord. :D

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=H_CL4IteaKQ&feature=youtu.be[/youtube]

_________________
MiST | Amiga 600 Furia II | Amiga 1200 ACA1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum 48k | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GGC 2015
PříspěvekNapsal: 05.04.2015, 20:49 
Offline
Kecálek

Registrován: 12.05.2013, 20:01
Příspěvky: 157
Has thanked: 332 times
Been thanked: 21 times
nemam sice k Tvojej praci co povedat po technickej stranke, ale mas moj velky Respect :god2:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GGC 2015
PříspěvekNapsal: 06.04.2015, 13:49 
Offline
Radil

Registrován: 18.10.2014, 23:10
Příspěvky: 377
Has thanked: 28 times
Been thanked: 120 times
ObiWanKen píše:
Kedze som sa este nedopracoval k funkcnemu zisteniu adresara z ktorého
bola aplikacia spustena, tak program zatial napevno pracuje s adresárom DH0:GGC_Data.

PROGDIR:

Pri spusteni programu priamo s ASM-One toto nefunguje.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GGC 2015
PříspěvekNapsal: 06.04.2015, 13:51 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 06:28
Příspěvky: 231
Bydliště: Handlova
Has thanked: 118 times
Been thanked: 44 times
PROGDIR poznam, ale ten tusim funguje od KS v 2.04.

_________________
MiST | Amiga 600 Furia II | Amiga 1200 ACA1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum 48k | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GGC 2015
PříspěvekNapsal: 06.04.2015, 15:00 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Ajtakrajta. Stále jsem nedodal grafiku :-( Není čas :-(

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GGC 2015
PříspěvekNapsal: 06.04.2015, 16:20 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 06:28
Příspěvky: 231
Bydliště: Handlova
Has thanked: 118 times
Been thanked: 44 times
To je v poriadku, neponahla to. Uz druhy den pracujem na uplne novej verzii. Chcem podporu viacerych vrstiev (background+3), velkost bloku od 1x1 po 5x5 a animaciu s podporou offsetu. Tiez rozmyslam zvysit pocet objektov z 1024 na 2048. A aj pocet animacii zvysit z 16 na 32.

_________________
MiST | Amiga 600 Furia II | Amiga 1200 ACA1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum 48k | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz