OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 29.03.2024, 07:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 12.02.2023, 01:46 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Tak jsem ještě provedl update BIOSu. A ono se mu nějak nechtělo. Když zadáte do ujo gůgla "Afuwin error loading driver", tak vám to vyhodí kde co. Včetně keců, že to nesmíte dělat z Woken, nebo že si máte udělat nějakou BATku. Prdlajs vůdče. Stačí ten update spustit jako správce. Všechno v cajku proběhne a je klídek - tedy v BIOSu si pak musíte vše nastavit znovu, ale to je jasné. Zlepšilo se něco? Inu byl v tom nějaký prvotní BIOS z roku 2005. Nainstaloval jsem poslední verzi z listopadu 2007 a poté se ve Woknech nahodily nové drivery pro chipset. Takže jo. Scroll stránek je najednou plynulejší. Takže ano. Vylepšení proběhlo :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.02.2023, 02:14 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Tak 3DMark99 pod Win7 nefunguje vůbec. A jak jsem zjistil, tak 03ka je na tuhle sestavu až příliš shovívavá. Na RAMkách 266Mhz (protože budu měnit na 400, takže si uděláme obrázek, o kolik to poskočí) hodí 22198 bodů. Co si budem nalhávat. Tohle je zásluha GK, protože v grafických testech se pod 150FPS nedostane a v některých chvílích atakuje 600FPS. Když přijde na CPU test dema 1, tak jsme na průměrných 47FPS, u dema 3 (neptejte se mě, proč to přeskočí dvojku) je to ale 12FPS. Prostě trolí doupe se tomu nelíbí. Asi hlavně kvůli independent vláskům hlavní hrdinky.
Test byl dělán v neregistrované 03jce. Čili všechno na default v 1024x768 (kdo by taky čekal od AXP nějaké vyšší rozlišení ve hrách).
Z toho se dá ale usuzovat, že výše zmíněné hry si dá tahle sestava s prstem v nose. Kdyby ta deska nepodporovala jen 2GB RAM, tak bych na tom testovně nahodil MudRunner :-) A možná k tomu dojde, jen tak pro prdel.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.02.2023, 02:25 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Ale aby byla sranda, tak teď spustím 01čku. 1920x1080 s 4x vyhlazováním. Ani nevím, zda tahle GK zná techniku vyhlazování z tak starého softu. Inu, uvidíme. A pak se podíváme na 06ku.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.02.2023, 02:38 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Tak 3DMark 2001 nám hodil luxusních 13486 bodů. Kdo ho zná, tak ví, že 3Dčko se testuje ve dvou vlnách. Low a High detail. Přičemž 4. scéna "nature" jede nabušeně s tím, co mu karta poskytne (a na HD5770 vypadá nádherně - vůbec byste za to nestyděli ani v roce 2023). Low jede kolem 200-250 FPS. High ale nepochopitelně méně, než po půlkou. Většina těch scén se pohybuje v rozmezí 70-110FPS. Nejlépe je na tom Keanu, který se pod stovku nepodívá.
A teď mrkneme na 06ku, protože to ještě tak nějak spadá mezi období, na které se zaměřím.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.02.2023, 03:06 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Tak u 06ky jsme už narazili. Ale to dalo čekat. Získal jsem pouhých 4599 bodů. 3D trpí jednou z prvních PCIe implementací, protože se z té 1GB DDR5 neprotalčí zhola nic použitelného. Zkrátka 3D jede někde mezi 20-37FPS. Ale často spíš k těm nižším hodnotám. CPU mark neudělá ani 1FPS. Respektive udělá hodně, hódně 0FPS. Ale co - mně nešlo o to postavit si comp, co bude trhat roky 2008-2012. To zvládne kdejaké dnešní PeCko. Mně jde o přelom milénia. A tam se určitě trefím.
Takže pokud jste předpokládali, že i se starým CPU, pokud se mu dodá dobrá grafika, se dá hrát velké divadlo, tak vás musím zklamat. Na ty hry od roku 2008 po 2017 to bude chtít nějaké 4jádro. Ideálně s nějakou nabušenější nVidií. Pak si klidně dáte Minecraft, Wobbly Life nebo jiné špeky dnešních děcek.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.02.2023, 22:00 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3767
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Zajímavý slepenec :-). Jen bych tu asi opravil to trápení z Athlon XP 3000+ na Athlon64 3000+ ;-). Ono mezi starší 32bit K7, ze které pochází Athlony XP a tady dle popisu desky použité 64bit K8 ve formě Socket 754 verze Athlon 64 je celkem dost slušný rozdíl ve výkonu ve prospěch K8. A to i když se tu jedná o technicky vzato výkonově nejořezanější variantu s jen jednokanálovým přístupem do RAM :-).

Jedině že bys použil vzácnou mobilní verzi CPU K8 na 1,6GHz s 256 kB cache co ten Athlon XP opravdu v názvu měla ale to bys zase nejspíš nedal do takovéhle desky když má holý křemík. Standard Athlon 64 3000+ má 2 GHz a 512 kB cache. Jo a žere to 89 Wattů - pro srovnání s dneškem kdy jedno mnohonásobně rychlejší 4,5 Ghz jádro má k dispozici třeba jen 3-6W :-).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.02.2023, 12:06 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Máš rech, opraveno v nadpisu :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.02.2023, 13:06 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3767
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Taky jsem tehdy různě přemýšlel že bych přešel na K8 (protože Linux už 64bitové AMD64 cca od 2003/4 v distribucích čerstvě podporoval, Windows zaspaly o mnoho let...) ale pořád mi tak nějak stačil 2,2 GHz Athlon XP s AGP. A dobře jsem udělal - Socket 754 zrovna moc dlouho nevydržel, stejně jako Socket 939/940. Naopak díky tomu že jsem to vydržel do doby socketu AM2 a pořídil jsem si rovnou Athlon 64 X2 což už byl proti K7 výkonově slušný fičák. A deska mi následně vydržela i na další dvě generace Phenomových čtyřjáder, kam se v tomto ohledu hrabe Intel aby tři varianty CPU s různými výrobními procesy, počty CPU i rozdílnými instrukčními sadami a nově přidanou L3 sežrala jedna deska i když jejich tehdejší Socket 775 taky nebyl tak marný jako ty tragické dnešní (někdy i skoro)jednogenerační sockety :-).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.02.2023, 18:42 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Určitě jste čekáte na testy s 400Mhz RAMkami. Pro ty, co už okousali i prsty mám dobrou zprávu. Je to tu. A zase začínáme 3D Mark 03. Abyste nemuseli hledat, tak s 1GB 266Mhz to dopadlo takto:
...Na RAMkách 266Mhz (protože budu měnit na 400, takže si uděláme obrázek, o kolik to poskočí) hodí 22198 bodů...
A teď - na 400Mhz to dává 25674 bodů. Na první pohled ten nárust nemusí moc působit, ale v číslech 3D Marků je nárust o cca 4500 bodů neuvěřitelná nálož. I to dokáže pořádně rychlá RAM.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.02.2023, 18:50 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3767
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Čekáme, čekáme :mrgreen: . Jo to je slušný nárůst o 15%, je dobře vidět jak tu propustnost RAM celý systém brzdí. Stejně jako u té K6-3+, tam taky RAM udělá obrovský rozdíl. A to je shodné časování CL2/2,5/3 nebo rozdílné?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.02.2023, 20:40 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
5254 bodů u 3D Mark 06. Takže opravdu slušný nárust. Moduly na sobě mají CL2, stejně jako ty 266Mhz.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz