OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

OldCompPrty 8

Právě je 19.08.2022, 16:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ABS soudržnost vrstev
PříspěvekNapsal: 16.03.2020, 05:54 
Offline
Pan Generální

Registrován: 07.05.2014, 01:21
Příspěvky: 2175
Bydliště: Praha
Has thanked: 382 times
Been thanked: 512 times
Určitě je tu spousta lidí, který tisknou déle než já a třeba někdo zná nějaký trik :)
Ztratil jsem krytku z prostředku kola, namaloval jsem si kopii, vytisknul, packy se lámaly, tak jsem přidal výztuhy...
Příloha:
kolo_krytkajpg.jpg
kolo_krytkajpg.jpg [ 18.98 KiB | Zobrazeno 8682 krát ]

S PLA je to celkem v pohodě, nacvaknutí přežije, ale od brzd je docela teplo, tak bych to radši viděl z ABS. U toho mi ale ty packy nedrží ani trochu a ulomí se celkem malou silou. Tištěno na 250 stupňů. Má smysl zkoušet 260? Víc mi to nedovolí...
Nebo se mám smířit, že to bude hnusnější a vytisknout to nastojato, aby ty packy byly podél?
A taky přiznávám, vůbec nevím jak je na tom PETG. Drží to pohromadě líp, nebo hůř, než PLA?

_________________
ZX80, ZX81, ZX Spectrum, ZX Spectrum +2, Didaktik M, PMD 85-1,2A,3, Olivetti Prodest PC 128, Acorn BBC Micro, PC-XT, Amiga 500


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS soudržnost vrstev
PříspěvekNapsal: 16.03.2020, 11:30 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 21:39
Příspěvky: 1776
Bydliště: Praha
Has thanked: 81 times
Been thanked: 232 times
Mas chlazeni? Pokud ano, u ABS ho musis vypnout, naopak je to v lepsim pripade potreba cele zahrivat horkym vzduchem, nejakym topitkem. ABS je celkove potiz a uz jsem ho uplne vzdal, tiskne se z nej velmi spatne. Krome toho ze to nedrzi jako tobe, tak se to krouti a ma to celou radu dalsich potizi. Za primerenou nahradu ABS se povazuje ASA. Co je u ABS prima, ze je to rozpustne acetonem a dobre se cisti podlozka.

Uz tisknu jenom z PLA, kde me nezajimaji mechanicke vlastnosti (figurky a podobne) a mechanicke dily jedine z PETG, tiskne se z nej velmi dobre, jen o trochu hure nez z PLA a navic se vyborne vrstvy lepi k sobe. Libi se mi i urcita pruznost. Z ABS v podstate nevytisknes kelimek, bude ti to protekat, ale z PETG to jde. Ma dobrou prilnavost i k podlozce, coz se hodi, ale drzi to tak moc, ze se to ne uplne dobre sundava a zbytky bohuzel nejdou nicim rozpustit.

PETG se ti bude libit. Tisknu na 240, mozna by to chtelo o trochu vice, ale mam trysku s PTFE vlozkou kvuli PLA, tak to nechci moc trapit a na 240 je to v pohode. Jedina takovy neduh je "stringovani". Jak se to dobre lepi, tak to dela takove male vlasecky, ale to me moc netrapi. Jde to dat pric normalne rukou, pripadne na to fouknes horkovzduskou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS soudržnost vrstev
PříspěvekNapsal: 16.03.2020, 18:22 
Offline
Pan Generální

Registrován: 07.05.2014, 01:21
Příspěvky: 2175
Bydliště: Praha
Has thanked: 382 times
Been thanked: 512 times
Chlazení vypnuté, podložka 90 stupňů - víc nedám. Na podložce to drží, nekroutí se, akorát to nedrží pořádně pohromadě :)
Jednu špulku PETG už jsem taky vytisknul, asi se tedy k němu vrátím a na ABS se vykašlu...

_________________
ZX80, ZX81, ZX Spectrum, ZX Spectrum +2, Didaktik M, PMD 85-1,2A,3, Olivetti Prodest PC 128, Acorn BBC Micro, PC-XT, Amiga 500


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS soudržnost vrstev
PříspěvekNapsal: 16.03.2020, 19:16 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 05.09.2013, 14:08
Příspěvky: 912
Bydliště: Smolenice
Has thanked: 103 times
Been thanked: 377 times
Ja som sa na ABS tiež vykašľal. Je s ním len oštara. Aj ja tlačím len z PETG, alebo z PLA.

_________________
To err is human, but to really foul things up requires a computer.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS soudržnost vrstev
PříspěvekNapsal: 16.03.2020, 19:24 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 21:39
Příspěvky: 1776
Bydliště: Praha
Has thanked: 81 times
Been thanked: 232 times
Obcas me prepadne pocit, ze to ABS vlastne neni tak spatne a zkusim neco vytisknout, coz me vzdy na dlouhou dobu vrati do reality, ze je to potiz. Jsou modely, co de tisknou dobre, ale celkove jsem vetsinu zbytku ABS uz prodal, i kdyz mam znad jeste 5 civek.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS soudržnost vrstev
PříspěvekNapsal: 16.03.2020, 22:23 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 23:26
Příspěvky: 330
Has thanked: 21 times
Been thanked: 22 times
Používá někdo toto? https://www.na3d.cz/p/2427/3dlac-sprej-pro-lepsi-prilnavost-vytisku-k-podlozce
Požívám na PETG a PLA a vynikající. Po zchladnutí to zlehka sundáte.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS soudržnost vrstev
PříspěvekNapsal: 16.03.2020, 22:36 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 21:39
Příspěvky: 1776
Bydliště: Praha
Has thanked: 81 times
Been thanked: 232 times
Ja tisknu na kapton a problem s prilnavosti nemam, takze jsem nic jineho ani nezkousel. Lepilo mi dobre i to ABS.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS soudržnost vrstev
PříspěvekNapsal: 16.03.2020, 22:38 
Online
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1810
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 440 times
Been thanked: 733 times
V práci tiskneme na sklo a bez toho laku tam nedrží první vrstva.

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS soudržnost vrstev
PříspěvekNapsal: 16.03.2020, 22:47 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 23:26
Příspěvky: 330
Has thanked: 21 times
Been thanked: 22 times
Taky tisknu na sklo. A na to je ten lak super. Vytisknu, sundám, nasadím další a pokračuju.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS soudržnost vrstev
PříspěvekNapsal: 16.03.2020, 23:15 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 05.09.2013, 14:08
Příspěvky: 912
Bydliště: Smolenice
Has thanked: 103 times
Been thanked: 377 times
Ja tlačím tiež na čierny kapton nalepený na sklo, alebo zrkadlo. Pred ním som používal BuildTak na skle, ale od neho sa zas zaboha nedalo nič väčšie odlepiť, tak som prešiel na kapton. Sem tam sa mi niečo odlepilo, ale inak drží dobre. Teraz zvažujem znova BuildTak, ale prilepený na pružnú kovovú podložku, takže by nebol problém výtlačky odlepiť.

_________________
To err is human, but to really foul things up requires a computer.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS soudržnost vrstev
PříspěvekNapsal: 16.03.2020, 23:55 
Offline
Pan Generální

Registrován: 07.05.2014, 01:21
Příspěvky: 2175
Bydliště: Praha
Has thanked: 382 times
Been thanked: 512 times
Třeba Mrázek ten 3dlac hodně doporučuje - https://www.youtube.com/watch?v=EjwuDWFZppI
Taky tisknu na kapton a s držením opravdu není problém, spíš je občas potíž to sundat :)

_________________
ZX80, ZX81, ZX Spectrum, ZX Spectrum +2, Didaktik M, PMD 85-1,2A,3, Olivetti Prodest PC 128, Acorn BBC Micro, PC-XT, Amiga 500


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS soudržnost vrstev
PříspěvekNapsal: 17.03.2020, 00:01 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 21:39
Příspěvky: 1776
Bydliště: Praha
Has thanked: 81 times
Been thanked: 232 times
Kazdy si oblibi neco jineho. Ja jsem take zkousel vic veci a s tim kaponem na skle (u me na zrcadle, protoze je rovnejsi nez bezne sklo) jsem asi nejspokojenejsi. Je trochu potiz to udrzovat a menit, ale me to vydrzi treba 2-3 mesice, podle toho co tisknu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS soudržnost vrstev
PříspěvekNapsal: 17.03.2020, 01:51 
Offline
Pan Generální

Registrován: 07.05.2014, 01:21
Příspěvky: 2175
Bydliště: Praha
Has thanked: 382 times
Been thanked: 512 times
Mám kapton 0,15 mm nalepený přímo na hliník a po půl roce zatím bez větších škod, akorát jemné škrábance od čištění.
https://www.nc.cz/kaptonova-samolepici-folie-270-mm-x-300-mm_d277069.html

_________________
ZX80, ZX81, ZX Spectrum, ZX Spectrum +2, Didaktik M, PMD 85-1,2A,3, Olivetti Prodest PC 128, Acorn BBC Micro, PC-XT, Amiga 500


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS soudržnost vrstev
PříspěvekNapsal: 20.03.2020, 22:15 
Offline
Kecka
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 20:56
Příspěvky: 44
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times
Ahoj ABS je uz prezitok... pozri si ASA material alebo este lepsie ASA 275

Ak sa dockam v zdravi cakam na zasielku ASA275 a kludne dam info ....

Mam uz konecne upravenu tlacku na SKR 1.3 a TMC 2130 SPI je to velky rozdiel oproti stock doske s A4988... teraz je krasne ticha... este ladim bltouch

tiez kupujem 3Dlac.. super vec

_________________
www.amigapoint.sk
Amiga 1200 3.1 bLaCk - 030 - 32MB - 4GB CF - Indivision MKII, Amiga 600 - 2MB - 4GB SD, Atari 800XE T2000, Powermac G5 Dual 2GHz - OS 10.5.8, Xbox 360 250GB, PC srot na core i7


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS soudržnost vrstev
PříspěvekNapsal: 25.03.2020, 03:39 
Offline
Pan Generální

Registrován: 07.05.2014, 01:21
Příspěvky: 2175
Bydliště: Praha
Has thanked: 382 times
Been thanked: 512 times
Trošku jsem si s tím ještě pohrál (přece tu špulku ABS nevyhodím :twisted: ). Měl jsem obavu, že pokud to bude úplně nastojato, budou se hodně špatně sundavat podpěry, tak jsem zkusil 25 stupňů šikmo. Výsledek je celkem použitelný. Dole, kde to stálo na raftu, je sice vzhled nic moc, ale to stejně nebude vidět. Jediná viditelná, horní plocha je v pohodě. Pevnostně je to takhle úplně dokonalé, ty packy spíš ohnu, než bych je ulomil. Podpěry naopak šly odloupnout úplně snadno.
Příloha:
kolo_krytka_ABS_25.jpg
kolo_krytka_ABS_25.jpg [ 135.83 KiB | Zobrazeno 8215 krát ]

Snažil jsem se to vyfotit tak, aby vady co nejvíc vynikly. Reálně je to, pro daný účel (zakrýt 6cm díru uprostřed 16'' kola), úplně v pohodě.

_________________
ZX80, ZX81, ZX Spectrum, ZX Spectrum +2, Didaktik M, PMD 85-1,2A,3, Olivetti Prodest PC 128, Acorn BBC Micro, PC-XT, Amiga 500


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz