OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 21.06.2024, 09:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Digital Innovation
PříspěvekNapsal: 18.10.2013, 23:43 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 23:38
Příspěvky: 541
Bydliště: Praha
Has thanked: 393 times
Been thanked: 122 times
Vím, že je toho spousta, ale naposled mě zaujalo demo z r. 1991 od Angličana Martina Ivesona s názvem Digital Innovation.

Jsou tam pro mě nepochopitelné grafické kousky (třeba průhledné objekty) nebo ty tancující pyramidy. Ale celkově je to graficky vynikající.
A samozřejmě má skvělou hudbu.

http://www.uloz.to/xCknVF7K/digitalinnovation-zip

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yeklNDdB21U[/youtube]

_________________
https://zxretrosoft.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Digital Innovation
PříspěvekNapsal: 19.10.2013, 00:27 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10183
Bydliště: Praha
Has thanked: 1973 times
Been thanked: 1531 times
Nevidím tam nic, co by standardní A500 nezvládla (dejme tomu s 512kB Slow navíc). Co tě tam tak zaujalo, co by neměla umět?

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Digital Innovation
PříspěvekNapsal: 19.10.2013, 01:06 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 23:38
Příspěvky: 541
Bydliště: Praha
Has thanked: 393 times
Been thanked: 122 times
Já jsem to nemyslel přímo tak, že by to A500 nezvládala, asi jsem se špatně vyjádřil. Nepochopitelné je pro mě to, jak to udělal. Když jsem zkoušel udělat něco podobného, vůbec se mi to nedařilo :roll: Myslím konkrétně ty průhledné objekty (od 3:06) nebo tu kostku v kostce (od 16:05).

_________________
https://zxretrosoft.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Digital Innovation
PříspěvekNapsal: 19.10.2013, 06:59 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2319
Bydliště: Brno
Has thanked: 864 times
Been thanked: 323 times
misticjoe píše:
Nevidím tam nic, co by standardní A500 nezvládla (dejme tomu s 512kB Slow navíc). Co tě tam tak zaujalo, co by neměla umět?


No jo A500 to celkem zvládne, ale co programátor? :lol: Jinak třeba pasáž 17:40 - 17:50 co jsem tak postřehl trpí na rychlost asi nejvíce. Pokud je to dobře naprogramované, tak je to dle mne již na hraně samotného HW a můžem se začít bavit o tom, že holá A500 + 500 KB RAM již nestíhá.

Moc pěkné demo. Taky jsem čuměl :) (jediné co jsem nezvládl dát celý je tem zdlohavý text na konci - přes 16 minut... :roll:)

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Digital Innovation
PříspěvekNapsal: 19.10.2013, 11:26 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:27
Příspěvky: 1029
Has thanked: 468 times
Been thanked: 155 times
Taky se mě to moc líbí. Zkusím to spustit na A500 s 68020 o kolik to bude rychlejší.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Digital Innovation
PříspěvekNapsal: 19.10.2013, 11:28 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10183
Bydliště: Praha
Has thanked: 1973 times
Been thanked: 1531 times
Řekl bych, že některé věci budou předpočítané, čili nárust rychlosti se asi konat nebude.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Digital Innovation
PříspěvekNapsal: 19.10.2013, 14:19 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2319
Bydliště: Brno
Has thanked: 864 times
Been thanked: 323 times
Tak mi to nedalo a našel jsem si tohle demo ve formátu ADF a spustil pod WinUAE 2.5.0. Pod ROM pro A1200 to padlo po chvilce, pod ROM pro A500 se mi to kousne při 10 minute a 12 vteřine co se týče částy dema na YT, co je zde odkaz. Takže k části 17:40 - 17:50 co jsem chtěl nejvíce vidět jsem se nedostal. ROM pro A600 pod WinUAE nemám. Pokud má někdo zájem ADF je v příloze.


Přílohy:
Anarchy - Digital Innovation - (Exact CPU Cycle).ADF [880 KiB]
873 krát

_________________
Amiga - PMD 85
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Digital Innovation
PříspěvekNapsal: 19.10.2013, 14:51 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:27
Příspěvky: 1011
Has thanked: 231 times
Been thanked: 221 times
Kasicky demo. Uz v 93 jsem na to koukal casto. Nejlepsi na tom je ale ta prvni hudba.

_________________
Have you played ATARI today?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Digital Innovation
PříspěvekNapsal: 19.10.2013, 19:18 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 23:38
Příspěvky: 541
Bydliště: Praha
Has thanked: 393 times
Been thanked: 122 times
misticjoe píše:
Řekl bych, že některé věci budou předpočítané, čili nárust rychlosti se asi konat nebude.


Jak přesně to myslíš? :roll:

_________________
https://zxretrosoft.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Digital Innovation
PříspěvekNapsal: 19.10.2013, 20:09 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2319
Bydliště: Brno
Has thanked: 864 times
Been thanked: 323 times
To jsem vydržel čekat celkem dlouho ne? :lol:

Promiň Misticu, že do toho budu kecat a když tak mne oprav jak si to myslel :) ale dle mně měl Mistic na mysli, že pohyb je daný přesně určenými souřednicemi a tedy, pokud takový pohyb zrychlíš, nebude plynulejší... . Třeba se múže přeskočit pár bodů, když programátor ví, že to holá Amiga 600 plynule po pixelu nedá. Pak by zrychlení takové animace opravdu nepomohlo.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Digital Innovation
PříspěvekNapsal: 20.10.2013, 10:33 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 23:38
Příspěvky: 541
Bydliště: Praha
Has thanked: 393 times
Been thanked: 122 times
Pořád mi to nedává smysl, asi jsem to ještě ne úplně pochopil... Možná jsem se zbytečně(?) zasekl na slovu "předpočítaný".

Rychlost a plynulost jsou 2 věci. Rozumím tomu, že když se přeskakuje nějaký ten pixel, tak to je rychlejší a když se jich přeskakuje hodně, může to být trhané a tudíž méně plynulé, ale pořád rychlejší.

Ovšem pohyb spritu jako takový, tj. předem určené souřadnici, se nedá jinak předpočítat. Může být sebesložitější, ale rychlost s jakou se objeví a zase zmizí je dána tou frekvencí objevování/mizení (flipbuffer) a ne dalece tím výpočtem (pokud už ten výpočet není samozřejmě tak komplikovaný, že než se sprite objeví, tak počítá 5 sekund :) ).

Jinými slovy, předpočítávat skoky pixelů pro A600 opravdu nezrychlí pohyb na A1200, ale nedá se říct, že by nemohl být na A1200 plynulejší (pokud se nepřeskakuje záměrně hodně pixelů).

P. S.Už jsem se do toho trošku sám zamotal...(?) :lamer:

_________________
https://zxretrosoft.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Digital Innovation
PříspěvekNapsal: 20.10.2013, 12:15 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10183
Bydliště: Praha
Has thanked: 1973 times
Been thanked: 1531 times
Nemluvil jsem samozřejmě o částech s sprity - respektive boby, ale o vektorových částech dema, které by byly už na 68000ku moc. Laicky (protože do toho do hloubky nevidím) se nechá scéna předpočítat, z čehož vznikne datafile. Procesor pak nemusí už v samotném demu řešit rotaci/překrývání/průhlednosti, ale pomocí datafilu se jen vykresluje na dané koordináty. Podobně je dělaná i ono slavné vektorové demo STNICCC 2000:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8VOCbmMMteY[/youtube]

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Digital Innovation
PříspěvekNapsal: 20.10.2013, 12:44 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 23:38
Příspěvky: 541
Bydliště: Praha
Has thanked: 393 times
Been thanked: 122 times
Aha, tak už tomu rozumím, to smysl dává.

Mimochodem - moc pěkné demo, spíš super demo! ;)

S tím předpočítáním mi to právě nedávalo pořád smysl kvůli tomu, že jsem na to šel přes sprity. Ty se chovají pořád podle frekvence flipbufferu.
Jen pro zajímavost (a konkrétní ukázku) jsem narychlo naprogramoval sprite, který jede:

1. řada po 1 pixelu
2. řada po 2 pixelech
3. řada po 3 pixelech
4. řada po 2 a 3 pixelech než se srazí
5. řada jede po malé sinusoidě

To mi právě dokazuje, že nehledě na složitost výpočtu (samozřejmě do určitého bodu) jsou sprity stejně rychlé, neboť je určuje nastavení objevení/mizení. Mohl bych udělat i daleko složitější, třeba zrcadlení nebo rotaci balonku, ale výsledek by byl pořád stejný.

Nicméně přes ty vektory jsem to nezkoušel, páč já pracuji s vektory jako s 3D sprity, což je zase ten samý efekt.


Přílohy:
sprity_amiga.zip [55.19 KiB]
928 krát

_________________
https://zxretrosoft.cz/
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Digital Innovation
PříspěvekNapsal: 20.10.2013, 13:15 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:27
Příspěvky: 1029
Has thanked: 468 times
Been thanked: 155 times
misticjoe píše:
Nemluvil jsem samozřejmě o částech s sprity - respektive boby, ale o vektorových částech dema, které by byly už na 68000ku moc. Laicky (protože do toho do hloubky nevidím) se nechá scéna předpočítat, z čehož vznikne datafile. Procesor pak nemusí už v samotném demu řešit rotaci/překrývání/průhlednosti, ale pomocí datafilu se jen vykresluje na dané koordináty. Podobně je dělaná i ono slavné vektorové demo STNICCC 2000:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8VOCbmMMteY[/youtube]


Nádhera. Nečekal jsem,že tohle zvládne STf. Moje ATARI duše si chrochtá. :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Digital Innovation
PříspěvekNapsal: 20.10.2013, 21:55 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2319
Bydliště: Brno
Has thanked: 864 times
Been thanked: 323 times
zxretrosoft píše:
sprity_amiga.zip

Paráda! ;)

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz