OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 20.04.2025, 19:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 13.04.2025, 09:58 
Offline
Kecka

Registrován: 24.03.2018, 19:59
Příspěvky: 41
Has thanked: 0 time
Been thanked: 31 times
Pěkný den Všem,

před časem jsem si zkusil napsat koncept hry pro ZX spectrum, ale jednoho dne jsem si řekl, že by nebylo špatný vytvořit taky něco pro Amigu.
Amigu jsem historicky nikdy nevlastnil, ani jsem pro ni nikdy nic neprogramoval (jsem PCčkář ;) ), tak zabralo něco času, nastudovat potřebné know-how :D .

Chtěl jsem to pojmout trochu tématicky a protože se věnuju i "lehce" sportovním autům, je to z téhle oblasti:).

Jinak pár technických údajů...

Demo jede v OCS chipsetu. Testováno s kick 1.2, 1.3. emulátory i reálná Amiga500.
Psáno něco v Cčku, něco v Assembleru. Muziku jsem tradičně napsal ve FastTrackeru 2.0 na PC :)

Jinak disk image je stažení zde:
Příloha:
Poznámka: Amiga floppy image
CTS_DEMO.ADF [880 KiB]
48 krát


zdraví
SnizA

_________________
My toys:) Commodore C64, ZX Spectrum 48k, ZX Spectrum 128k+2, ZX Harlequin 128k, ZX Nucleon 512k, Amiga 500, Atari 800XE, Atari STF 1040, Amstrad CPC 464, Amstrad CPC 6128


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18.04.2025, 11:55 
Offline
Kecka

Registrován: 30.01.2015, 21:23
Příspěvky: 58
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times
Pekne, jde opravdu videt, ze mas rad auta :).

V cem to bylo delane? Pises, ze v C a ASM to si pouzil pro vyvoj nejake nove nastroje jako treba Bartman^Abbys?

_________________
Amiga 600 + 2MB Handmade Chip Ram a Gotek, Macintosh Classic, Atari ST, Alpha Digital Personal Workstation a nejake vraky, ze kterych se snad stanou zase fukcni stroje


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18.04.2025, 12:27 
Offline
Kecka

Registrován: 24.03.2018, 19:59
Příspěvky: 41
Has thanked: 0 time
Been thanked: 31 times
kulich.bulich píše:
Pekne, jde opravdu videt, ze mas rad auta :).

V cem to bylo delane? Pises, ze v C a ASM to si pouzil pro vyvoj nejake nove nastroje jako treba Bartman^Abbys?


Diiky :)

Jediny co jsem pouzil "novyho", je IDE Visual Studio Code :) a cely to vznikalo na PC
Co se tyce kodu, tak VBCC compiler (krosskopilace pro Amigu) a NDK 3.1 - Native Developer Kit for AmigaOS (z Amiga developer CD).
Nejvic casu zabralo poskladat build engine(rozchodit to dohromady), cely to rozbehat na PC, protoze jsem to zacinal prakticky od 0.
Bylo s tim dost prace to pripravit, ale podarilo se. Na internetu na to nejsou prakticky zadny navody, musel jsem se "hrabat" ve stary dokumentaci :)
do toho jsem jeste ozivoval A500+ board u kteryho uz nekdo vzdal opravu, ze to nerozchodi, takze jsem jeste "relaxoval" u hardware :).

Jeste doplneni. Grafika obrazky konvertovany do ILBM v Gimpu pres nejakej plugin, muzika uz jsem zminil FastTracker 2.0,
trochu jsem bojoval s mistem, aby se to veslo do ADFka :)

_________________
My toys:) Commodore C64, ZX Spectrum 48k, ZX Spectrum 128k+2, ZX Harlequin 128k, ZX Nucleon 512k, Amiga 500, Atari 800XE, Atari STF 1040, Amstrad CPC 464, Amstrad CPC 6128


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18.04.2025, 17:13 
Offline
Kecka

Registrován: 30.01.2015, 21:23
Příspěvky: 58
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times
No to muselo dat kus prace a zjevne mas rad vyzvy :).

Diky za technicke info treba to inspiruje i dalsi lidi.

_________________
Amiga 600 + 2MB Handmade Chip Ram a Gotek, Macintosh Classic, Atari ST, Alpha Digital Personal Workstation a nejake vraky, ze kterych se snad stanou zase fukcni stroje


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18.04.2025, 18:03 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2371
Bydliště: Brno
Has thanked: 908 times
Been thanked: 333 times
Pěkný, v emulaci WinUAE mi to na nějake 020kove konfiguraci nabehlo na zacatku pouze s hrajici hudbou (bez obrazu), tak jsem tam dal A500 a tam se to jiz rozbehlo jak ma. Co se mi libi je ze nacitas data pocas hrani hudby. Ja kdyz je cas se hraji s hotovym diskovym manazerem LDOS. Nejak se mi tam nepovedlo to abych nacital dalsi data a zaroven u toho mohl hrat hudbu. Nepouzivam v LDOSu jeho nativni prehravac na hudbu, ale svuj takovy jednoduchy player na MODy cim se mozna stavim do pozice ze mam tohle omezeni, ze muzu hrat MOD az po tom co s LDOSem nactu data. Ja se kdyz tak hraju s cistym asm kdyz je cas co v posledni dobe moc nebyl. Hezka jednoducha hudba, mas talent.

EDIT: LDOS pouzivam abych se dostal na konfiguraci 512 KB chip + 512 KB other RAM.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19.04.2025, 08:50 
Offline
Kecka

Registrován: 24.03.2018, 19:59
Příspěvky: 41
Has thanked: 0 time
Been thanked: 31 times
Lisiak4 píše:
Pěkný, v emulaci WinUAE mi to na nějake 020kove konfiguraci nabehlo na zacatku pouze s hrajici hudbou (bez obrazu), tak jsem tam dal A500 a tam se to jiz rozbehlo jak ma. Co se mi libi je ze nacitas data pocas hrani hudby. Ja kdyz je cas se hraji s hotovym diskovym manazerem LDOS. Nejak se mi tam nepovedlo to abych nacital dalsi data a zaroven u toho mohl hrat hudbu. Nepouzivam v LDOSu jeho nativni prehravac na hudbu, ale svuj takovy jednoduchy player na MODy cim se mozna stavim do pozice ze mam tohle omezeni, ze muzu hrat MOD az po tom co s LDOSem nactu data. Ja se kdyz tak hraju s cistym asm kdyz je cas co v posledni dobe moc nebyl. Hezka jednoducha hudba, mas talent.

EDIT: LDOS pouzivam abych se dostal na konfiguraci 512 KB chip + 512 KB other RAM.


Diky Lisiaku :).

Prehravani muziky v demu je udelany pres ASM rutinu PTPlayer, v Ccku jen alokujes pamet inicalizujes handler a uz to jede na "pozadi", ta rutina k tomu MOdu umi i michat samply, pro pouziti ve hrach, ale to jsem nezkousel :)

_________________
My toys:) Commodore C64, ZX Spectrum 48k, ZX Spectrum 128k+2, ZX Harlequin 128k, ZX Nucleon 512k, Amiga 500, Atari 800XE, Atari STF 1040, Amstrad CPC 464, Amstrad CPC 6128


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19.04.2025, 10:33 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2371
Bydliště: Brno
Has thanked: 908 times
Been thanked: 333 times
No jo, ja se zatim spkojim s tim, ze nebudu hrat hudbu pocas nahravani dat, taky se spokojim s tim,ze nedokazu v me hudebni rutine michat hudebni kanaly co by se mi z duvodu ze mne laka spise udelat nejakou hru samozrejme hodne libilo, ale zatim to mam nastavene tak jak jsem ted psal :)

Jsi na spravne ceste, udelal si neco pro Amigu. Ted je na Tobe jestli udelas jeste jednu vec a malo lidi k tomu najde dostatecne odhodlani. Zapomenout na PC a ostatni kalkulacky a zacit programovat jiz jen pro Amigu :D

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19.04.2025, 14:54 
Offline
Kecka

Registrován: 24.03.2018, 19:59
Příspěvky: 41
Has thanked: 0 time
Been thanked: 31 times
Drzim palec Lisiaku, at to uspesne dotahnes :like:

Ja jestli budu psat zase neco dalsiho, tak to bude tentokrat pro STcko, to jsem jeste nezkusil :), bude to sice navrat k AY pipaku, ale mozna bude mozny tam pouzit samplovany bici :D

_________________
My toys:) Commodore C64, ZX Spectrum 48k, ZX Spectrum 128k+2, ZX Harlequin 128k, ZX Nucleon 512k, Amiga 500, Atari 800XE, Atari STF 1040, Amstrad CPC 464, Amstrad CPC 6128


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19.04.2025, 15:18 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2371
Bydliště: Brno
Has thanked: 908 times
Been thanked: 333 times
Hlavně to STčko si mi tady neměl napsat, asi ti uniká historie... :lol: :)

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19.04.2025, 19:56 
Offline
Kecka

Registrován: 24.03.2018, 19:59
Příspěvky: 41
Has thanked: 0 time
Been thanked: 31 times
Lisiak4 píše:
Hlavně to STčko si mi tady neměl napsat, asi ti uniká historie... :lol: :)


nemáš rád STčka :shock: :lol: já taky ne, proto mám doma 3 Amigy a jen jedno ST :D

_________________
My toys:) Commodore C64, ZX Spectrum 48k, ZX Spectrum 128k+2, ZX Harlequin 128k, ZX Nucleon 512k, Amiga 500, Atari 800XE, Atari STF 1040, Amstrad CPC 464, Amstrad CPC 6128


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19.04.2025, 21:33 
Offline
Kecka

Registrován: 30.01.2015, 21:23
Příspěvky: 58
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times
Tak pssst ti sedi hned vedle :). Koukam na to co Amiga umi a jsem mile prekvapen. Pro znalce asi zadna novinka, ale kdyz koukam na to co umi Blitter tak to na svou dobu byla opravdu bomba.

_________________
Amiga 600 + 2MB Handmade Chip Ram a Gotek, Macintosh Classic, Atari ST, Alpha Digital Personal Workstation a nejake vraky, ze kterych se snad stanou zase fukcni stroje


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20.04.2025, 09:46 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2371
Bydliště: Brno
Has thanked: 908 times
Been thanked: 333 times
Informace i pro Atari STEčkáře :)

Hudební MOD lze snadno zkopírovat přímo z ADF.
Kdyby něco tak i zde v příloze, snad nevadí.... ;)


Přílohy:
music.zip [42.38 KiB]
2 krát

_________________
Amiga - PMD 85
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20.04.2025, 11:43 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10602
Bydliště: Praha
Has thanked: 2107 times
Been thanked: 1614 times
Já k ST/STE/TT/Mega přistupuji jako k zakázanému ovoci. Samozřejmě nikdy jejich počet nesmí překročit množství Amig v mém držení. A když si chci chvíli s Atari hrát, tak se pořádně rozhlédnu, jestli mě nikdo nevidí a pak se dlouze a HLUBOCE zastydím :-D

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20.04.2025, 16:45 
Offline
Kecka

Registrován: 24.03.2018, 19:59
Příspěvky: 41
Has thanked: 0 time
Been thanked: 31 times
misticjoe píše:
Já k ST/STE/TT/Mega přistupuji jako k zakázanému ovoci. Samozřejmě nikdy jejich počet nesmí překročit množství Amig v mém držení. A když si chci chvíli s Atari hrát, tak se pořádně rozhlédnu, jestli mě nikdo nevidí a pak se dlouze a HLUBOCE zastydím :-D


:lol: :thumbup: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrblue: :mrblue:

_________________
My toys:) Commodore C64, ZX Spectrum 48k, ZX Spectrum 128k+2, ZX Harlequin 128k, ZX Nucleon 512k, Amiga 500, Atari 800XE, Atari STF 1040, Amstrad CPC 464, Amstrad CPC 6128


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz