OldComp.cz
https://oldcomp.cz/

GGC 2015
https://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=9&t=2426
Stránka 22

Autor:  misticjoe [ 06.04.2015, 18:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: GGC 2015

Wow - to už bude ale docela masakr na potřeby volné RAM, ne?

Autor:  ObiWanKen [ 06.04.2015, 18:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: GGC 2015

Zatial je treba 1mb fast, tam je ulozena definicia playfieldu a nejake tabulky. A 512 kb chip, 1000 objektov zabera 240kb plus 100kb Videoram a program. Ale zatial :)

Autor:  ObiWanKen [ 14.04.2015, 19:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: GGC 2015

Ciastocne som pokrocil.
Nakoniec som sa rozhodol len pre dve vrstvy, Pozadie (BG) a popredie (FG)
Pre popredie som zvolil maskovatelne zobrazenie, co znamena ze je vykreslena len cast objektu
ktora je vyditelna, ako transparentna farba je pouzita 00. Masku si vytvori sam editor pre vsetky objekty
pri nahrani objektov. Velkost bloku je spomínaných 5x5, nieje problem aj vacsie ale zrejme nieje treba.
Som rad ze som sa rozhodol len pre dve vrstvy, editovanie pri zobrazeni oboch vrstiev je citelne pomala
na klasickej A600, na A1200 je to uz v pohode. Pan blitter sa pri skladani aj trochu narobi.

Zatial este nemam spravenu animaciu. Rozhodol som sa pre iny sposob. V predoslej verzii bola informacia o animacii
ulozena v definicii playfieldu. Teraz chcem pouzit tabulku animacii. Tymto spôsobom staci na definiciu playfieldu len
320kb oproti pôvodných 640kb.

A samozrejme aj video, v prvej casti je praca s blokmi a v druhej casti kde je pouzita grafika so Stormlorda je vidiet zobrazenie vrstiev.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=eiha-47ePrY&feature=youtu.be[/youtube]

Autor:  Lanex [ 15.04.2015, 20:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: GGC 2015

Jsem rád že se ještě najdou lidé, co z ASM umí ovládat Amiga hardware, a jsou schopni vytvořit funkční projekt ;-) Takových lidí znám dnes jen několik, spočítám je na prstech jedné ruky...

Autor:  ObiWanKen [ 16.04.2015, 18:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: GGC 2015

Niekde som cital ze naucit sa assembler je to najlahsie, ale urobit v nom nieco je uz tazsie.
Po rokoch musim plne suhlasit. Obsluhu Amiga HW z assembleru povazujem za celkom jednoduchu zalezitost.
Staci si otukat Copper, ma len tri instrukcie a jednu ani nepouzivam a Blitter ten ma na obsluhu par registrov.
Co sa tyka samotného CPU 68000, tak tento procesor je jednoducho dokonaly.
Vyrastal som na 6502 a prechod na 68000 bola ulava.
Skor si myslim ze ludia maju z assembleru strach, ze ide o nieco nad ich chapanie.
Nakoniec je to len o porovnavani a presuvani pamate a sem tam matematika :) .
Vazne nic zlozite. Ja sam sa ani nepovazujem za nejakého odbornika v ASM, som len taky domaci kutil.

Autor:  zz_indigo [ 16.04.2015, 21:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: GGC 2015

Nevyhoda asembleru je to ze musis dost rozmyslat. To vela ludi odradzuje

Autor:  ObiWanKen [ 29.04.2015, 23:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: GGC 2015

Pred par dnami som, da sa povedat dokoncil co som chcel v novej verzii. Kedze vsetko robim na MiST-e tak som dnes vytiahol A1200 a A600 pre testovanie na realnom zeleze. Zistil som jednu zaujmavu vec. V MiST vsetko ide ako ma.
Ale na oboch zelezach doslo k jednej chybe. Pri spusteni animacie doslo k rozpadu obrazu. Tak som par hodin hladal kde je chyba. Prisiel som na zaujmavost. Chybu som mal v programe ktory obsluhuje klavesnicu. Tento program uklada stav klaves CTRl,ALT,AMIGA,SHIFT do tabulky, za urcitych podmienok doslo k 'preteceniu' a program zapisoval za tuto tabulku. Tam sa ale uz nachadzal program pre koprocesor (copper list) a tak doslo k prepisaniu copper listu a nasledne sa obraz 'rozpadol' . Je pre mna obrovska zahada preco sa toto nestalo na MiST ?

Dalsia vec je ze na A1200 je paleta EHB farieb v poriadku, na MiST s jadrom AGA sa vyskytuje problem ktory sme preberali s Misticom v prispevkoch dozadu. Farby 32-63 niesu zobrazovane spravne. Teda polovicneho jasu farieb 0-31.

Zatial asi tak vsetko. :)
Ak bude cas tak pridam video a vypustim verziu na testovanie.

Stránka 22 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/