OldComp.cz
https://oldcomp.cz/

GGC 2015
https://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=9&t=2426
Stránka 12

Autor:  ObiWanKen [ 05.03.2015, 16:46 ]
Předmět příspěvku:  GGC 2015

Nasledujuce som napisal aj na AP.

Asi pred 20 rokmi som mal spraveny Playfield editor (PF),
Teraz som zacal pracovat na novej verzii. Stara pracovala s objektmi 32x20 px,
a s velkostou Playfieldu 128x128 objektov, co je 12,8 x 12,8 obrazoviek, celkovo 153 obrazoviek.
Dnesna verzia 2015 podporuje objekty 16x16 px a s velkostou playfieldu 400x400 objektou.
Co je 20x20 obrazoviek, celkovo 400 obrazoviek !!!
Editor podporuje 1024 objektov. Na popis objektu v PF editore je pouzitych 32 bitov.
10 bitov pre cislo objektu, 4 pre animaciu, 2 pre typ animacie, atd.

To co potrebujem je dobru dusu ktora by mi nakreslila v DPainte objekty z ktorých sa PF sklada.
Teraz pouzivam objekty z Turricana ale chcel by som v nom mat vlastne objekty ked ho uvolnim.


Pre predstavu video z verzie 2015.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xkCldYlpzrA[/youtube]

Autor:  misticjoe [ 05.03.2015, 21:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: GGC 2015

Jaká paleta, resp. kolik barev to má mít? Všechny objekty hádám musí být v jedné paletě.

Autor:  ObiWanKen [ 06.03.2015, 00:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: GGC 2015

Paleta je 32 farieb pre vsetky objekty. Zacal som to robit v EHB (64 farieb), ale kedze to robim na MiST (AGA core) tak ten zobrazuje "EHB polovicne farby" nejako divne, povedal by som ze vobec. Ale stalo sa mi ze ich aj zobrazil. Neviem cim to je, paletu 256 farieb zobrazuje normalne. Dlho som sa trapil kde robim chybu tak som to nakoniec vyskusal vo WinUAE a tam to islo normalne.
Do buducna by som chcel este verziu HD (640x512) to ale uvidim ci vobec bude zaujem :)

Autor:  misticjoe [ 06.03.2015, 11:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: GGC 2015

Jo, to si pamatuji. Nevím, jestli to popíšu přesně, ale - pokud jsem na AGA Amize kreslil v AGA DPaintu EHB obrázek a pak ho hodil do AMOSu (který AGA neumí), tak těch zbývajících half-32 barev bylo špatně. Myslím, že stačilo obrázek přeuložit v DPaintu IV (neAGA verzi) a pak to bylo OK (možná ještě bylo nutné zvolit v early-startupu original chipset před přeuložením obrázku).
Každopádně ti nějakou sadu udělám :-)

Autor:  ObiWanKen [ 06.03.2015, 12:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: GGC 2015

Zaujmave, vyskusal som to s minimig core (nie aga) a farby su v poriadku.
Nieco na tom bude.

Citace:
Každopádně ti nějakou sadu udělám :-)


Super, obmedzenia viacmenej niesu ziadne.
Len po spusteni DPaintu je treba nastavit PAGE SIZE... na 320x800.
To je 20 objektov na sirku a 50 na vysku.

V pripade animacie, ta pracuje tak ze k animovaniu su pouzite objekty
nasledujuce za vybranym objektom. Napríklad ak je vybrany objekt cislo 20
a nastavi sa pocet animacii 4 (max 15) tak objekt sa postupne meni za objekty 20,21,22,23,24.
Nieje to nic zlozite, len animacie musia nasledovat za sebou.

Potreboval by som len par objektov ako Stena, Platformu na "kracanie", Okno, Dvere, Ornamenty na stenu,
a nejaku animaciu, napríklad horiacu faklu. :)

Tu je priklad animacie vo verzii z 1995.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=S7DEVo7rPcY&feature=youtu.be[/youtube]

Vo verzii 2015 animaciu zatial nemam hotovu. Nejde len o zamenu objektov, je to trochu zlozitejsi system.

Autor:  misticjoe [ 06.03.2015, 14:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: GGC 2015

Já něco vypytlíkuju, aby tam toho bylo víc. Něco jako "základní" sada pro uživatele, kteří si s tím budou hrát. Udělám to v těch 64, takže barev bude dost. Do kdy to vlastně potřebuješ?

Autor:  ObiWanKen [ 06.03.2015, 14:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: GGC 2015

To neponahla, zatial poprosim len 32 farieb, alebo aj 32 a 64. Rozsirenie na 64 farieb by som dorobil neskor.

EDIT: Tak bude stacit 64 farieb, teraz ked viem ze chyba nebola na mojej strane, tak som to prerobil na EHB.
Jednym razom je na svete 32 aj 64 farebna verzia :lol:

Autor:  ObiWanKen [ 07.03.2015, 22:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: GGC 2015

Prave som dorobil podporu animacii.

Editor podporuje dva tipy animacii, ST a TT (Podobnost s Atari cisto nahodna )
ST - Standard (animacia 0 1 2 3 4 5)
TT - TicTac (animacia 0 1 2 3 4 5 4 3 2 1 0)

Kazda animacia moze byt v nekonecnej slucke (LOOP) alebo vykonana len raz (ONCE)
a potom je zastavena (STOPPED), po vynulovani tohto Bitu je znovu vykonana len raz.

Pridavam kratke video.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=DkgDgzUNL7c&feature=youtu.be[/youtube]

Autor:  ObiWanKen [ 15.03.2015, 21:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: GGC 2015

Dnes som v podstate dokoncil robotu na editore.
Pridal som ovládanie diskových operacii (Load,Save) a spustanie z WB a CLI.

Kedze som sa este nedopracoval k funkcnemu zisteniu adresara z ktorého
bola aplikacia spustena, tak program zatial napevno pracuje s adresárom DH0:GGC_Data.

Ulozenie programu je lubovolne. Cele ovládanie programu je formou klávesových skratiek.
V nasledujúcich dnoch planujem napisat strucny manual a uvolnit na testovanie ak by mal niekto zaujem.
Vsetko som to robil doma na MiSTe a v praci vo WinUAE. Takze real zelezo nieje odskusane, ale nemal by byt ziaden problem.

A kratke video:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Fo4UvGDqxxo[/youtube]

Autor:  ObiWanKen [ 03.04.2015, 19:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: GGC 2015

Dalsi update.

Prerobil som rozhranie, chcel som si vyskusat spravit MENU ovladane mysou.

Najhorsie je ze pocas vyvoja prichadzam na veci ktore by som chcel
vlozit do programu, ale to by som musel zacat celkom od zaciatku.

Napríklad:
Vrstvy, kde by sa dali ukladat objekty cez seba (maskovane).
Otacanie objektov horizontalne a vertikalne. Ak je to mozne blittrom. :scratched: Softwarovo to nema vyznam.
Animacia s podporou offsetu, animovane objekty by nemuseli nasledovat za sebou.
Bloky s roznym rozmerom, nie len 1x1 ale napr. 2x2,3x3,4x4.
atd.

Teraz vacsinu casu travim rozmyslanim ake funkcie este pridat a ako by sa dali rozne funkcie urobit.

Pridavam video, teraz s grafikou Stormlord. :D

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=H_CL4IteaKQ&feature=youtu.be[/youtube]

Autor:  voodoo [ 05.04.2015, 20:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: GGC 2015

nemam sice k Tvojej praci co povedat po technickej stranke, ale mas moj velky Respect :god2:

Autor:  Antony/DTA [ 06.04.2015, 13:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: GGC 2015

ObiWanKen píše:
Kedze som sa este nedopracoval k funkcnemu zisteniu adresara z ktorého
bola aplikacia spustena, tak program zatial napevno pracuje s adresárom DH0:GGC_Data.

PROGDIR:

Pri spusteni programu priamo s ASM-One toto nefunguje.

Autor:  ObiWanKen [ 06.04.2015, 13:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: GGC 2015

PROGDIR poznam, ale ten tusim funguje od KS v 2.04.

Autor:  misticjoe [ 06.04.2015, 15:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: GGC 2015

Ajtakrajta. Stále jsem nedodal grafiku :-( Není čas :-(

Autor:  ObiWanKen [ 06.04.2015, 16:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: GGC 2015

To je v poriadku, neponahla to. Uz druhy den pracujem na uplne novej verzii. Chcem podporu viacerych vrstiev (background+3), velkost bloku od 1x1 po 5x5 a animaciu s podporou offsetu. Tiez rozmyslam zvysit pocet objektov z 1024 na 2048. A aj pocet animacii zvysit z 16 na 32.

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/