OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 17:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: GGC 2015
PříspěvekNapsal: 06.04.2015, 18:39 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Wow - to už bude ale docela masakr na potřeby volné RAM, ne?

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GGC 2015
PříspěvekNapsal: 06.04.2015, 18:53 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 06:28
Příspěvky: 231
Bydliště: Handlova
Has thanked: 118 times
Been thanked: 44 times
Zatial je treba 1mb fast, tam je ulozena definicia playfieldu a nejake tabulky. A 512 kb chip, 1000 objektov zabera 240kb plus 100kb Videoram a program. Ale zatial :)

_________________
MiST | Amiga 600 Furia II | Amiga 1200 ACA1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum 48k | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GGC 2015
PříspěvekNapsal: 14.04.2015, 19:09 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 06:28
Příspěvky: 231
Bydliště: Handlova
Has thanked: 118 times
Been thanked: 44 times
Ciastocne som pokrocil.
Nakoniec som sa rozhodol len pre dve vrstvy, Pozadie (BG) a popredie (FG)
Pre popredie som zvolil maskovatelne zobrazenie, co znamena ze je vykreslena len cast objektu
ktora je vyditelna, ako transparentna farba je pouzita 00. Masku si vytvori sam editor pre vsetky objekty
pri nahrani objektov. Velkost bloku je spomínaných 5x5, nieje problem aj vacsie ale zrejme nieje treba.
Som rad ze som sa rozhodol len pre dve vrstvy, editovanie pri zobrazeni oboch vrstiev je citelne pomala
na klasickej A600, na A1200 je to uz v pohode. Pan blitter sa pri skladani aj trochu narobi.

Zatial este nemam spravenu animaciu. Rozhodol som sa pre iny sposob. V predoslej verzii bola informacia o animacii
ulozena v definicii playfieldu. Teraz chcem pouzit tabulku animacii. Tymto spôsobom staci na definiciu playfieldu len
320kb oproti pôvodných 640kb.

A samozrejme aj video, v prvej casti je praca s blokmi a v druhej casti kde je pouzita grafika so Stormlorda je vidiet zobrazenie vrstiev.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=eiha-47ePrY&feature=youtu.be[/youtube]

_________________
MiST | Amiga 600 Furia II | Amiga 1200 ACA1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum 48k | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GGC 2015
PříspěvekNapsal: 15.04.2015, 20:39 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 20:32
Příspěvky: 457
Bydliště: Kladno
Has thanked: 46 times
Been thanked: 118 times
Jsem rád že se ještě najdou lidé, co z ASM umí ovládat Amiga hardware, a jsou schopni vytvořit funkční projekt ;-) Takových lidí znám dnes jen několik, spočítám je na prstech jedné ruky...

_________________
>>eLeMeNt, MB03+, Amiga 1200, ZX Spectrum 128 +2A, ZX Spectrum+, Didaktik Gama, LnxSpectrum, LnxTracker, LnxAmigaImageConvertor, https://www.ilnx.cz <<


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GGC 2015
PříspěvekNapsal: 16.04.2015, 18:11 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 06:28
Příspěvky: 231
Bydliště: Handlova
Has thanked: 118 times
Been thanked: 44 times
Niekde som cital ze naucit sa assembler je to najlahsie, ale urobit v nom nieco je uz tazsie.
Po rokoch musim plne suhlasit. Obsluhu Amiga HW z assembleru povazujem za celkom jednoduchu zalezitost.
Staci si otukat Copper, ma len tri instrukcie a jednu ani nepouzivam a Blitter ten ma na obsluhu par registrov.
Co sa tyka samotného CPU 68000, tak tento procesor je jednoducho dokonaly.
Vyrastal som na 6502 a prechod na 68000 bola ulava.
Skor si myslim ze ludia maju z assembleru strach, ze ide o nieco nad ich chapanie.
Nakoniec je to len o porovnavani a presuvani pamate a sem tam matematika :) .
Vazne nic zlozite. Ja sam sa ani nepovazujem za nejakého odbornika v ASM, som len taky domaci kutil.

_________________
MiST | Amiga 600 Furia II | Amiga 1200 ACA1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum 48k | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GGC 2015
PříspěvekNapsal: 16.04.2015, 21:46 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 10:52
Příspěvky: 1669
Bydliště: Mliecna draha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 124 times
Nevyhoda asembleru je to ze musis dost rozmyslat. To vela ludi odradzuje

_________________
Amiga 600 + a602, Amiga 600 PCB only, Commodore 64+ZZ-RAM V1.0 512k+C1541(18k RAM)+sd2iec +9.600 Rs232, Commodore 116 + 64k upgrade, ZX 81 ISSUE1 + ZX81XRAM

http://zz-indigo.mavipet.sk/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GGC 2015
PříspěvekNapsal: 29.04.2015, 23:10 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 06:28
Příspěvky: 231
Bydliště: Handlova
Has thanked: 118 times
Been thanked: 44 times
Pred par dnami som, da sa povedat dokoncil co som chcel v novej verzii. Kedze vsetko robim na MiST-e tak som dnes vytiahol A1200 a A600 pre testovanie na realnom zeleze. Zistil som jednu zaujmavu vec. V MiST vsetko ide ako ma.
Ale na oboch zelezach doslo k jednej chybe. Pri spusteni animacie doslo k rozpadu obrazu. Tak som par hodin hladal kde je chyba. Prisiel som na zaujmavost. Chybu som mal v programe ktory obsluhuje klavesnicu. Tento program uklada stav klaves CTRl,ALT,AMIGA,SHIFT do tabulky, za urcitych podmienok doslo k 'preteceniu' a program zapisoval za tuto tabulku. Tam sa ale uz nachadzal program pre koprocesor (copper list) a tak doslo k prepisaniu copper listu a nasledne sa obraz 'rozpadol' . Je pre mna obrovska zahada preco sa toto nestalo na MiST ?

Dalsia vec je ze na A1200 je paleta EHB farieb v poriadku, na MiST s jadrom AGA sa vyskytuje problem ktory sme preberali s Misticom v prispevkoch dozadu. Farby 32-63 niesu zobrazovane spravne. Teda polovicneho jasu farieb 0-31.

Zatial asi tak vsetko. :)
Ak bude cas tak pridam video a vypustim verziu na testovanie.

_________________
MiST | Amiga 600 Furia II | Amiga 1200 ACA1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum 48k | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz