OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 27.04.2024, 11:06

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Textovka z JHConu 2023
PříspěvekNapsal: 12.12.2023, 19:04 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1524
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 386 times
Na letošním JHConu jsme začal tvořit textovku s tématem této akce.
Je to rychlovka, takže jen Basic, žádný syntaktický analyzátor stavovým automatem, žádné komprimované nebo skryté texty.
Na druhou stranu je to open source a s minimálními hardwarovmi nároky, stačí mu holé QL.
Používá jen na prvním řádku povel Toolkitu II (měl by jít nahradit povely MODE 4:WINDOW #1,512-24,256-16,24,16).
Stačí (po vybalení ze zipu) přiložený soubor nějak přenést do QL či emulátoru. Netřeba se trápit s hlavičkou, je to Basicový program uložený jako prostý text, fungovat to bude.

Je to verze s nedokončeným testováním, tedy s možnými chybami.
Mám v ní i pár ladících příkazů, které jsme zamýšlel v definitivní verzi odstranit.

V jiném interpretu Basicu nemusí fungovat proto, že Sinclair nepoužívá microsoftí MID$, LEFT$, ale konstrukce s TO (což nevím, zda má z ANSI Basicu, nebo si vymyslel sám).

Tak prosím testujte a chyby reportujte.


Přílohy:
JHCON.zip [7.16 KiB]
31 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Textovka z JHConu 2023
PříspěvekNapsal: 12.12.2023, 19:58 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1917
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 521 times
Been thanked: 816 times
Tak pokud uděláš finální verzi, tak přidám sekci Sinclair QL na cs.speccy.cz :-)

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Textovka z JHConu 2023
PříspěvekNapsal: 12.12.2023, 23:30 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1524
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 386 times
Mocný Logout hlásí dva bugy, tak hledejte další a finální verzi teprve očekávejte.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Textovka z JHConu 2023
PříspěvekNapsal: 13.12.2023, 18:23 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1524
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 386 times
Poopravená verze.
Pořád ještě s ladícími příkazy.
Ověřil jsem, zda to jde dohrát.
Jde.


Přílohy:
JHCON.zip [7.52 KiB]
29 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Textovka z JHConu 2023
PříspěvekNapsal: 13.12.2023, 19:14 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1524
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 386 times
Přidána ještě jedna místnost.


Naposledy upravil dex dne 13.12.2023, 22:58, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Textovka z JHConu 2023
PříspěvekNapsal: 13.12.2023, 20:41 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3064
Has thanked: 2208 times
Been thanked: 911 times
Ze by to slapalo i na SAM Coupe? (nezkousel jsem, nejdriv v pristim tydnu)
zdrojak lze vlozit do emulu prikazem Paste clipboard

Zadej "provel" a u Klubu "maych"... to je schvalne?
Jmeno kostela "nanebevzetí panny Marie" se spravne pise "Nanebevzeti Panny Marie".


Přílohy:
JHCON-SC-alfa.7z [6.49 KiB]
31 krát

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: Durov
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Textovka z JHConu 2023
PříspěvekNapsal: 13.12.2023, 21:41 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1524
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 386 times
Maych vim, to už mám u sebe opavené.
Provel si zatím nikdo nevšiml, opravím.
Kostel taky poupravím.

Ještě jsem zvědav, zda správně navazují místnosti a nejsou překlepy v používání předmětů.

Na Sam Coupé by to mohlo jít, jediná “microsoftně-nestandardní” (pro Sinclair standardní) je tam ta práce s řetězci.
A povely, které ZX Basic nezná - END IF a REMark místo REM.
Není to žádný engine, jen skoro-realtime splácanina (měla být dokončena ještě na JHConu, ale jsem pomalý).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Textovka z JHConu 2023
PříspěvekNapsal: 13.12.2023, 21:48 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3064
Has thanked: 2208 times
Been thanked: 911 times
jj, pridal jsem LET, nebot samik sice umi vice promennych v jedne radce, oddelenych carkou,
ale na zacatku vyzaduje LET
END IF nastesti zvlada (ma dva druhy, kratke a dlouhe IF, zde jsem nerozlisoval)

obcas jsem ale nevedel, toz improvizoval...
nekde, u skupiny definic promennych, bylo misto uvodniho LET uvedeno DATA
jednou jsem narazil na prirazeni ve stylu promenna=0=48
hra se rozbehla, a vidim, ze po kazdem prikazu se znovu vypisuje soupis povelu... tak to nevim, jestli je spravne?

mohlo by to bezet taky v Beta Basicu,
naimportovat jde text snadno pomoci Jahnova ZX-Editoru, ktery BB podporuje

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: Durov


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Textovka z JHConu 2023
PříspěvekNapsal: 13.12.2023, 22:57 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1524
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 386 times
Opravil jsem ještě nějaké chyby nalezené Logoutem.
Protože hru pouštěl v televizním režimu v MODE 8, nahradl jsme na začátku WTV sérií povelů MODE a WINDOW, aby to běželo OPRAVDU i na ÚPLNÉ HOLÉM a nerozšířením QL. I bez Toolkitu II.

SCjoe píše:
nekde, u skupiny definic promennych, bylo misto uvodniho LET uvedeno DATA


To je správně, to jsou DATA, ne LET.

Citace:
jednou jsem narazil na prirazeni ve stylu promenna=0=48


Opraveno, překlep.

Citace:
hra se rozbehla, a vidim, ze po kazdem prikazu se znovu vypisuje soupis povelu... tak to nevim, jestli je spravne?


Ne, to dělat nemá (a na QL nedělá).


Přílohy:
JHCON.zip [7.58 KiB]
32 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Textovka z JHConu 2023
PříspěvekNapsal: 14.12.2023, 01:14 
Offline
Kecka
Uživatelský avatar

Registrován: 20.11.2015, 15:56
Příspěvky: 32
Bydliště: Praha
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times
Po opravení bugů znemožňujících občas dohrání je to moc pěkná hra. Díky, Dexi.


Přílohy:
attatchment.6abaQx.png
attatchment.6abaQx.png [ 9.59 KiB | Zobrazeno 1353 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Textovka z JHConu 2023
PříspěvekNapsal: 14.12.2023, 15:00 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10140
Bydliště: Praha
Has thanked: 1961 times
Been thanked: 1523 times
Takže už je to odladěná verze? Vyzkouším :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Textovka z JHConu 2023
PříspěvekNapsal: 14.12.2023, 16:34 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1524
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 386 times
Vyzkoušej.
Třeba najdeš další chyby.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Textovka z JHConu 2023
PříspěvekNapsal: 14.12.2023, 21:36 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3064
Has thanked: 2208 times
Been thanked: 911 times
dex píše:
SCjoe píše:
nekde, u skupiny definic promennych, bylo misto uvodniho LET uvedeno DATA

To je správně, to jsou DATA, ne LET.

O tohle se mi jedna.
Kód:
1176 DATA s=0:j=0:v=0:z=16

V QL Manual (Keyword section), SBASIC/SuperBASIC Reference Manual ani v QL Superbasic definitive handbook tuhle syntax nevidim, jen klasicke priklady s cisly, promennymi, retezci, oddelenymi carkou....
Tzn. ze nejdrive priradi a pak nacte hodnotu?
A plati na cele radce nebo jen po prvni dvojtecku?

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: Durov


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Textovka z JHConu 2023
PříspěvekNapsal: 14.12.2023, 23:03 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1524
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 386 times
SCjoe píše:
1176 DATA s=0:j=0:v=0:z=16

Ne, v tomto případě je to chyba.
DATA tam nepatří.
Opravím příští týden, tento se už domů ke QL nedostanu.

Fungovalo to asi díky tomu, že s, které se nepřiřadilo kvůli “zaremování” daty, zůstává z předchozích místností správně 0. Za dvojtečkou pak pracuje už jako obvykle.
DATA v podstatě obsahují výsledek logické funkce, zda se s=0 (tedy 1 pokud s=0, 0 pokud s<>0).


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz