OldComp.cz
https://oldcomp.cz/

A600 - Can't allocate ShadowMem
https://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=8&t=9957
Stránka 11

Autor:  mikek [ 22.04.2021, 22:13 ]
Předmět příspěvku:  A600 - Can't allocate ShadowMem

Jsem Amiga začátečník, to jen pro vysvětlení mého zoufalého dotazu. Mám Amigu 600 s CF a Workbench 2.1.

V titulní liště mi to hlásí 800,000 Chip RAM 0 Fast RAM, Když se pokouším spustit nějaký program hlásí mi to Can't allocate ShadowMem.

V čem je problém? Je normální, že A600 má 0 Fast RAM?

Autor:  misticjoe [ 22.04.2021, 22:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: A600 - Can't allocate ShadowMem

Ano, A600 standardně nemá Fast Ram. Musíš pořídit nějaké to rozšíření. Ideálně i na 2MB Chip. Program prostě nemá dostatek paměti. A také bych stávající chip ram otestoval, protože není nikde řečeno, že je zdravá.

Autor:  defor [ 23.04.2021, 11:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: A600 - Can't allocate ShadowMem

mikek píše:
Jsem Amiga začátečník, to jen pro vysvětlení mého zoufalého dotazu. Mám Amigu 600 s CF a Workbench 2.1.

V titulní liště mi to hlásí 800,000 Chip RAM 0 Fast RAM, Když se pokouším spustit nějaký program hlásí mi to Can't allocate ShadowMem.

V čem je problém? Je normální, že A600 má 0 Fast RAM?

Je to chybová zpráva WHDLoadu. Tedy nic systémového. Prostě zavaděč původně disketových her nemá dostatek paměti. Musí emulovat disketovou jednotku (načítání z disket) a k tomu potřebuje více paměti. Doporučuji si Amigu rozšířit o nějakou fast ram. Výrazně se ti její provoz zrychlí a zpohodlní. Na A600 je možno rozšířit i chip ram z 1MB na 2MB. Ale nevím, jestli to nějak výrazně OCS/ECS hry využívaly.

Preview by Thumbshots.com
Preview by Thumbshots.com

Autor:  misticjoe [ 23.04.2021, 11:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: A600 - Can't allocate ShadowMem

Nějaké ECS hry, které těží z více chip ram určitě jsou. Z hlavy si vybavím třeba HiredGuns.
Ono nejde jen o to přednačítání imagů disket (to se dá ostatně vypnout parametrem v "ikoně", nastavit PRELOAD na nula - tuším). Hodně her z A500 bude mít také součástí spouštění načtení KickStartu 1.3. To sice sežere jen 256K (plus-mínus), ale i tak potom zůstane z 800K mrazivé minimum. Šel bych cestou:
V early-startup zakázat DF0 (případně další foppky, pokud jsou připojené) - i od ní buffery sežerou tuším 15K. Workbench dát do klasických 640x256x4 barvy, aby obrazovka sama o sobě moc nevyžírala pamět a bootovat bez startup-sequence (opět v early-startup zvolit a pak na příkazové řádce napsat LOADWB a ENDCLI). Můžeš stáhnout buffery i harddisku, ale to moc nedoporučuju. Taky pamatuj, že každé otevřené okno s ikonami žere Chipku. Takže cesta vede i tak, že pozavíráš okna, kterými si do adresáře se hrou "proskákal" a po spuštění hry rychle zavřeš i tohle poslední.
Každopádně je hodně her z dávných dob, které ti půjdou nainstalovat i bez WHDload (a tím zvýšit možnost, že si nebudou zoufat ohledně nedostatku RAM). Třeba Settlers, různé simulátory, F1GP, adventury (speciálně od sierry nebo lucasarts), atp. Sice i k nim existují WHDload verze, ale nejsou potřeba.

Autor:  mikek [ 23.04.2021, 12:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: A600 - Can't allocate ShadowMem

Děkuji za rady. Objednal jsem rozšíření Fast RAM o 4MB, už je to na cestě :-)

Autor:  mikek [ 26.04.2021, 17:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: A600 - Can't allocate ShadowMem

Rozšíření Fast RAM přišlo. Nasadit to na procesor není snadné, ale teď už se mi podařilo spustit všechno, co jsem zatím zkoušel.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/