OldComp.cz
https://oldcomp.cz/

SBEMU - Sound Blaster emulace na moderním hardware / DOS
https://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=57&t=11811
Stránka 11

Autor:  Sledge [ 07.03.2023, 11:35 ]
Předmět příspěvku:  SBEMU - Sound Blaster emulace na moderním hardware / DOS

Imho dost zásadní novinka - SBEMU zvládne na zánovních a moderních strojích, pod DOSem, emulovat Sound Blaster.

Viz https://www.high-voltage.cz/sortky/sbem ... ernich-pc/

Ozkoušeno na netbooku Asus EEE 900HA, funguje :)

Autor:  RayeR [ 10.03.2023, 07:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: SBEMU - Sound Blaster emulace na moderním hardware / DOS

Husty, na tohle cekam snad 10 let, Japheth (autor HX) naznacoval, ze by to mohlo jit (i v PMode), ale nak se mu do toho nechtelo, tak to koukam udal nekdo jinej. Tu je vlakno: http://www.bttr-software.de/forum/forum ... p?id=20131

Autor:  RayeR [ 10.03.2023, 17:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: SBEMU - Sound Blaster emulace na moderním hardware / DOS

Tak bohuzel mi to nefunguje, skonci s INTERNAL STACK OVERFLOW, SYSTEM HALTED...

Autor:  RayeR [ 16.03.2023, 15:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: SBEMU - Sound Blaster emulace na moderním hardware / DOS

Duvod je pry znam, Japheth si to uz opravil sam, cekam az to autor zahrne do nove verze.

Autor:  Sledge [ 16.03.2023, 19:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: SBEMU - Sound Blaster emulace na moderním hardware / DOS

Prima, já zatím testuju na tom netbooku, a není to úplně zlé. Dost toho nefunguje, ale to se dá čekat, jsou tam tři pasti nekompatibility: FreeDOS, JemmeX a SBEMU, na druhou stranu dost toho funguje :) Co mi teď vážně chybí je možnost vynutit 4:3, tzn. vypnutí škálování, ale to je asi neřešitelné.

Nabízí se srovnání s podobně malým Libretto 50CT - tam je sice lepší kompatibilita, ale zase je horší klávesnice, baterka, displej, repro... muset si vybrat, volím netbook.

Autor:  RayeR [ 17.03.2023, 17:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: SBEMU - Sound Blaster emulace na moderním hardware / DOS

Feedos s tim celkem nema nic delat, neni to zavisle na jeho sluzbach ale na API poskytovane JEMM (VMM) a HDPMI.
Na 4:3 by lepsi LCD mely mit volbu jesi roztahovat nebo ne. Ja se zatim drzim 21" 1600x1200...

Autor:  RayeR [ 21.03.2023, 08:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: SBEMU - Sound Blaster emulace na moderním hardware / DOS

Tak v nedeli vysla nova beta s opravou IRQ na SBA, uz to funguje, zatim test Doom - OK...

Autor:  RayeR [ 24.03.2023, 22:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: SBEMU - Sound Blaster emulace na moderním hardware / DOS

Venku je dalsi beta, ktera by mela fixnout hang sfx ve wolfovi.

Autor:  misticjoe [ 06.04.2023, 12:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: SBEMU - Sound Blaster emulace na moderním hardware / DOS

Tak zatím na Aspiru nic. Tedy jako jo, nainstaluje se to, ale pak mi to vyhodí chybu exception 0E in ring 0. A zvuk se nekoná. Budu muset asi víc nastudovat FreeDOS, JEMM a ty kraviny okolo. A nebo ještě prubnu UNISOUND. Třeba něco vypotí :-)

Autor:  RayeR [ 06.04.2023, 15:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: SBEMU - Sound Blaster emulace na moderním hardware / DOS

1) Napred otestuj, jesi ti hra nepada se samotnym JEMM a HDPMI. Pokud ano, tak za to nemuze SBEMU, ale obvykle to chce poladit parametry JEMMu. Treba Sandwarriors mi padne chybou HDPMI fatal 0007 i kdyz neloadnu SBEMU.
2) Pouzij aktualni verzi SBEMU z Vogons fora, Crazii tam dava testovaci verze, chce to projit tak 1-2 posledni stranky
3) Unisound neni potreba, SBEMU emuluje SB DSP a vse si udela sam, pripadne parametrem /vol jde upravit hlasistost, nic vic nepotrebujes.
4) verze DOSu je celkem sumak, ja to teda testuju na ref. MS-DOS 6.22

V jedne z poslednich verzi Crazii udelat fix pro Wolf 3D a Dynablaster, uz funguje zvuk :)

Autor:  misticjoe [ 06.04.2023, 17:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: SBEMU - Sound Blaster emulace na moderním hardware / DOS

Tu chybu napíše nejspíš samotný SBEMU, tak ukáže se "real mode: enabled", "protected mode: enabled" a pak to hned vyhodí tu chybu. Čili ne hra. SBEMU, JEMM i tu třetí věc mám stažené poslední.

Autor:  RayeR [ 10.04.2023, 02:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: SBEMU - Sound Blaster emulace na moderním hardware / DOS

Zkus to pustit jeste bez JEMMu. Ono to muze fungovat bez nej, akorat nebude fungovat podpora pro realmode hry, ale treba v doomu by to melo jet.

Taky je potreba pouzit posledni neofiko verze JEMMu a HDPMI co jsou pribalene u SBEMU, u Japhetha na GITu jeste ofiko nejsou, resp. ne jako binarni release.

Tady sem otestoval zatim par programu: http://rayer.g6.cz/hardware/sbemu.htm#TEST_TABLE

Autor:  misticjoe [ 18.04.2023, 22:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: SBEMU - Sound Blaster emulace na moderním hardware / DOS

RayeR píše:
Taky je potreba pouzit posledni neofiko verze JEMMu a HDPMI co jsou pribalene u SBEMU


Ne, je potřeba. ALE MUSÍ :-D V tomhle byl kámen úrazu. Tak už mi to na Aspiru jede. Teď ještě musím rozchodit nějakou myš na USB.

Autor:  RayeR [ 20.04.2023, 19:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: SBEMU - Sound Blaster emulace na moderním hardware / DOS

tak beru je potreba = musi :) Navic myslim Jemm vypisuje chybu, pokud s jeho starsi veriz zkusil loadnout ten novy JLM. u HDPMI nevim.

BTW jako takovej sideeffect novyho JEMMu nejak pozoruju, ze mi prestalo fungovat vypinani PC pres FDAPM - pres ACPI funkci. Ale nepouzivam to nak casto...

Mys na USB? Nejde pouzit PS/2 nebo seriova? Spolehat na USB legacy emulaci casto prinasi vselijake problemy, tak se tomu vyhybam...

Autor:  misticjoe [ 20.04.2023, 20:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: SBEMU - Sound Blaster emulace na moderním hardware / DOS

Myš už jsem vyřešil. Popsáno v odpovídajícím vláknu :-)

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/