OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 18:33

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: West Bank pre PP 01
PříspěvekNapsal: 30.11.2020, 13:41 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 17:48
Příspěvky: 529
Bydliště: Košice
Has thanked: 423 times
Been thanked: 265 times
Znenazdajky sa mi prihodilo, že som na PP 01 preportoval hru West Bank zo ZX Spectra.
Tak snáď sa Vám bude páčiť... ;-)

_________________
https://pmd85.borik.net - PMD 85 Emulátor, PMD 85, PMD 32-SD
https://pp01.borik.net - PP 01 Emulátor, PP 01, SD-ROM Modul


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: West Bank pre PP 01
PříspěvekNapsal: 30.11.2020, 16:14 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 917
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Nebude port pro PMD-85?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: West Bank pre PP 01
PříspěvekNapsal: 30.11.2020, 16:50 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3766
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Ten by graficky ale vypadal poněkud hůř, zejména úvodní obrázek. PP má o dost lepší grafické možnosti. Přeci jen každý pixel může mít libovolnou z 8barev, to neumí ani Spectrum...Na statický obrázek ještě možná ale na nemonochromatické dynamické by to bylo minimálně s hranatými okraji do šestice pixelů... PMD jde dobře jen pravoúhlá grafika, tak by to fungovalo jestli je hra hodně pravoúhlá a nemíchá barvičky.PP by bylo schopné vytvořit i kreace co ani Spectrum nezvládne.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: West Bank pre PP 01
PříspěvekNapsal: 30.11.2020, 17:02 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Já už mám staženo a čekám netrpělivě na víkend, kdy budu mít čas si zahrát :-) Takovej pěknej předvánoční dárek!

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: West Bank pre PP 01
PříspěvekNapsal: 30.11.2020, 18:53 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 19.07.2013, 14:21
Příspěvky: 258
Bydliště: Košice
Has thanked: 143 times
Been thanked: 380 times
Ohladom portu na PMD 85 budem parafrazovat:
Zdrojaky jsou vrzeny :dwi:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: West Bank pre PP 01
PříspěvekNapsal: 30.11.2020, 19:59 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 17:48
Příspěvky: 529
Bydliště: Košice
Has thanked: 423 times
Been thanked: 265 times
Libor L.A. píše:
Nebude port pro PMD-85?
Skôr asi nie.

PP 01 som zvolil z niekoľkých dôvodov, ale hlavne preto, že grafiku, ktorej je tam neúrekom, nebolo treba zásadne upravovať (boli to fakt iba drobnosti). A hlavne je to "pixelovo" rovnaké, ako na Speccy. Farebnosť sa riešila pomerne priamočiaro.

Na PMD 85 by sa musela grafika upraviť na "6 bodovú" a už by tam vznikla nekonzistentnosť medzi jednotlivými prvkami "hracej scény", resp. muselo by sa to nejako proporčne upravovať a na to by som asi nemal dosť síl ani schopností. A o farbách ani nehovoriac...
A pochopiteľne, veľkosť grafických dát by sa preto o mnoho zväčšila. Takže podľa toho, koľko to celkovo zaberá v pamäti PP 01, do PMD 85 by sa to ani nemuselo vojsť.

_________________
https://pmd85.borik.net - PMD 85 Emulátor, PMD 85, PMD 32-SD
https://pp01.borik.net - PP 01 Emulátor, PP 01, SD-ROM Modul


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: West Bank pre PP 01
PříspěvekNapsal: 30.11.2020, 20:21 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3766
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
A to ještě PP dokáže uložit dalších 896 kB dat externě ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: West Bank pre PP 01
PříspěvekNapsal: 01.12.2020, 03:58 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 917
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Koukal jsem na youtube na verzi pro ZX Spectrum a myslím si, že by to PMD-85 dalo. Jen máš Romane pravdu v tom, že by se to celé muselo překreslit a vygenerovat nové obrázky. A až na nějaké nepodstatné grafické detaily (například světle modrá kresba dolarů na tmavě modrém pozadí) by to nemělo představovat principiální problém.

Budu se těšit na ty vržené zdrojáky. Mám-li to Martine chápat tak, že o tom uvažuješ, já jsem pro všemi deseti. Tohle je zase jeden kousek, který typově PMD-85 nemá. Alespoň si neuvědomuji.. Pokud bys potřeboval konvertor z BMP do textového zápisu ASM8080 pro prakticky libovolný rozměr (podpora BW/RGBM/Colorace), mohu posloužit zdrojákem v C.

Je to kompilováno ve vestavěném C-kompileru Code::Blocks 16.01


Přílohy:
bmp2dat.zip [4.1 KiB]
350 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: West Bank pre PP 01
PříspěvekNapsal: 01.12.2020, 09:05 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 19.07.2013, 14:21
Příspěvky: 258
Bydliště: Košice
Has thanked: 143 times
Been thanked: 380 times
Libor L.A. píše:
Budu se těšit na ty vržené zdrojáky. Mám-li to Martine chápat tak, že o tom uvažuješ, já jsem pro všemi deseti. Tohle je zase jeden kousek, který typově PMD-85 nemá.
Myslel som to tak, ze Roman to zverejnil aj so zdrojakmi. :dwi:
Ja uz sa moc 8bitom nechcem venovat, takze pokojne do toho!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: West Bank pre PP 01
PříspěvekNapsal: 01.12.2020, 09:34 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 17:48
Příspěvky: 529
Bydliště: Košice
Has thanked: 423 times
Been thanked: 265 times
Libor L.A. píše:
Koukal jsem na youtube na verzi pro ZX Spectrum a myslím si, že by to PMD-85 dalo. Jen máš Romane pravdu v tom, že by se to celé muselo překreslit a vygenerovat nové obrázky. A až na nějaké nepodstatné grafické detaily (například světle modrá kresba dolarů na tmavě modrém pozadí) by to nemělo představovat principiální problém.
Za pomoci 8 Bit Sprite editora nie je problém preklopiť sprity na 6 bitové, ale ich úpravy budú určite nutné. Hlavne tá "nutnosť" robiť prispôsobenia pre rôzne "farebné režimy" na PMD 85 ma neláka.

Libor L.A. píše:
Budu se těšit na ty vržené zdrojáky.
Zdrojáky hry je možné od začiatku stiahnuť v článku.

Libor L.A. píše:
Pokud bys potřeboval konvertor z BMP do textového zápisu ASM8080 pro prakticky libovolný rozměr (podpora BW/RGBM/Colorace), mohu posloužit zdrojákem v C.
Pravdu povediac, prekvapuje ma v súčasnej dobe to vkladanie grafiky do zdrojového kódu... Preto používam Macro Assembler AS, ktorý má pseudo-inštrukciu binclude na vkladanie binárnych dá do kompilovaného kódu. Grafika je pripravená v nejakom editore a dáta sú exportované do binárneho súboru, ktorý sa iba vloží do kódu. Je to pohodlné a skracuje a sprehľadňuje to zdrojový kód.

Náš 8 bit Sprite editor nie je dokonalý a je cielene braný ako monochromatický, ale zatiaľ mi na tie naše jednoduché veci vždy dobre poslúžil (v zdrojákoch súbory s príponou .sprite). Do Vianoc alebo do konca roka zverejním poslednú verziu, kde boli doplnené ďalšie funkcie a ešte zrejme doplním ďalšie formáty exportu výsledných binárnych dát.

_________________
https://pmd85.borik.net - PMD 85 Emulátor, PMD 85, PMD 32-SD
https://pp01.borik.net - PP 01 Emulátor, PP 01, SD-ROM Modul


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: West Bank pre PP 01
PříspěvekNapsal: 09.12.2020, 12:46 
Offline
Profík

Registrován: 26.11.2018, 16:59
Příspěvky: 580
Bydliště: Holešov
Has thanked: 13 times
Been thanked: 90 times
Vyzkoušeno v emulátoru, pár drobností...

hra celkem nepříjemně problikává - Spectrum verze ne
někdy (obzvlášťě při novém levelu) jsou dveře zavřené příliš dlouho než se začnou otvírat - Spectrum verze toto udělá občas, ne tak často jako PP verze
po skončení levelu při "rozstřelu" prakticky pokaždé získám nový život (krátký reakční čas) - je to příliš jednoduché, na Spectrum verzi je mám vůbec problém postřílet (o moc těžší)

jinak parádní práce, klobou dolů co lze udělat na PP01.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: West Bank pre PP 01
PříspěvekNapsal: 09.12.2020, 14:34 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 17:48
Příspěvky: 529
Bydliště: Košice
Has thanked: 423 times
Been thanked: 265 times
l00k píše:
Vyzkoušeno v emulátoru, pár drobností...

hra celkem nepříjemně problikává - Spectrum verze ne
Nuž, tie sprity sú veľké a 8080 beží takmer o polovicu pomalšie a využíva aj pomalšie inštrukcie oproti originálu. Naviac, prekreslenie spritu na PP 01 znamená najprv sprite "zmazať" (pripraviť si pozadie v celej veľkosti) a potom na to pozadie sprite vykresliť. Takže je treba 2x "prekresliť" rovnakú plochu. Ak to "preblikávanie" je toho dôsledok.
Z dôvodu pomalosti počítača v hre nie je to scollovanie dverí pri prechode na ďalšie "pokladne". Vyzeralo to veľmi nepekne, tak som to vypol. Stačí si predstaviť, že je prakticky nutné urobiť horizontálny scroll vo všetkých troch bitplanoch, čo je troj-násobok objemu dát oproti ZX Spectru.
V kóde to je implementované, len je to cez podmienenú kompiláciu potlačené, takže kto má záujem, môže si to skúsiť prekompilovať so zapnutým scrollovaním. ;)

l00k píše:
někdy (obzvlášťě při novém levelu) jsou dveře zavřené příliš dlouho než se začnou otvírat - Spectrum verze toto udělá občas, ne tak často jako PP verze
po skončení levelu při "rozstřelu" prakticky pokaždé získám nový život (krátký reakční čas) - je to příliš jednoduché, na Spectrum verzi je mám vůbec problém postřílet (o moc těžší)
To časovanie som samozrejme prispôsoboval, ale je to zrejme aj dôsledok generátora náhodných čísel, ktorý je iný (ten pôvodný bol náročnejší na čas a zbytočne komplikovaný) a ním sa určujú časové zdržania v stavovom automate pre jednotlivé dvere a postavy.
Na druhej strane, sa na to pozerám z tej lepšej stránky. Na ZX Spectre to na mňa pôsobilo veľmi frustrujúco, že som nebol schopný získať extra život a na PP 01 je to jednoduchšie.... :lol:

l00k píše:
jinak parádní práce, klobou dolů co lze udělat na PP01.
Ďakujem. ;-)
Okrem toto scrollovania sa hra od ZX Spectra cielene líši v tom, že HiScore tabuľka sa zobrazuje aj v Menu.

_________________
https://pmd85.borik.net - PMD 85 Emulátor, PMD 85, PMD 32-SD
https://pp01.borik.net - PP 01 Emulátor, PP 01, SD-ROM Modul


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: West Bank pre PP 01
PříspěvekNapsal: 09.12.2020, 21:27 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Já jsem pro zachování této obtížnosti. Přecijen už nejsem nejmladší a ze zvýšených nároků na reflexy by mi mohla prasknout žilka :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz