OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 29.03.2024, 02:44

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Miny pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 26.10.2019, 17:47 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3767
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
No tak sem s tím :-). Myšoidní demo s tím si rád pohraju. Ale assembler - to je škaredé slovo, s ním neumím vůbec pracovat. Já se nudit nebudu i kdybych na Miny už nesáhl. Ale když budu mít demo s myší, tak mě to bude víc lákat si s tím hrát :-). Já mám už v zásobě tolik projektů k PMD 85, že mi to vydrží na 3 zimy ;).

A našel jsem další zákeřnou chybu - když se umístí vlaječka na minu, tak se přepíše hodnota v poli a algoritmus dané políčko už nevidí a nepočítá s ním i když ob pole třeba je mina další. Dokud tu vlaječku ale neumístíte, tak to samozřejmě funguje správně... Tohle je cena za rychlé načítání. V daném rozsahu hodnot jsou i další pole, bude se to tedy muset buď prodloužit což stojí čas (více IF THEN) nebo předělat (změnit ty hodnoty globálně aby se daly umístit do jedné množiny >= <=). Zatím to vypadá na vhodnější předělat ty hodnoty, to nerozbije současné podmínky ale zase se musí změnit všechno všude. Fakt to ladění miluju :lol:. Ono se pak zase objeví něco nového tak o zážitky nebude nouze ani pak.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Miny pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 26.10.2019, 19:53 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1508
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 380 times
Czech Human píše:
nahrávání obrázků pořád dokola je už minulostí, stačí je už nahrát jen jednou


A co je zapakovat Quidem (pokud už pakované nejsou)?
Vejde se jich víc a můžou se nahrát rovnou spolu s kódem hry.

A ještě bych doporučoval to něčím ozvláštnit.
Třeba Mines od NOPu mají krom skvělé grafiky i samplované zvuky.
Nebo mít ve hře víc těch obrázků, když byla řeč o nich...

A posílám takovou minózní "hudbu".
Není pakovaná, stačí smazat 7z příponu.
Příloha:
Poznámka: formát pro SAA1099 Tracker
Mines!.STMF.7z [6.67 KiB]
402 krát


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Miny pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 26.10.2019, 20:02 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 921
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Tak aby se bylo na co dívat, dodělal jsem rozpoznání konkrétní buňky a jejího obsahu. To, co se po kliknutí na buňku objeví, je ve vztahu ke hře samozřejmý nesmysl. Jde jen o reakci na stisk. Po natažení hry je nutno ještě zapnout podporu myši602 (verze Libovický) a taky zapnout grafický režim ColorAce. Program se spouští JUMP 0000. Je to humus, pokud to budete disassemblovat, nasázel jsem to narychlo. Přiznávám se a stydím se za tu vnitřní formu. Ale jde jen o ukázku.


Přílohy:
miny_asm.zip [1.23 KiB]
407 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Miny pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 26.10.2019, 20:04 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3767
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Jsou už zapakované :-). Za hudbu díky, jak se to přehrává? (v BASICu...) Stejně tak jak nahrát obrázky s kódem naráz s kódem (v BASICu)? Nyní mimo optimalizace v běhu zároveň i čistím zdrojový kód aby se trochu smrsknul tak by se jeden další možná vešel, pokud nebude ta hudba samotná zabírat moc místa.

Ty assemblerové miny s myší opravdu vypadají dobře :-). To by byla věc to tak mít ještě s hudbou...


Naposledy upravil Czech Human dne 26.10.2019, 20:19, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Miny pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 26.10.2019, 20:19 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 17:48
Příspěvky: 529
Bydliště: Košice
Has thanked: 423 times
Been thanked: 265 times
Czech Human píše:
Jsou už zapakované :-). Za hudbu díky, jak se to přehrává? (v BASICu...) Stejně tak jak nahrát obrázky s kódem naráz s kódem (v BASICu)? Nyní mimo optimalizace v běhu zároveň i čistím zdrojový kód aby se trochu smrsknul tak by se jeden další možná vešel, pokud nebude ta hudba samotná zabírat moc místa.
Pozor, to čo poslal Dex sú iba zdrojové dáta STMF pre SAA1099Tracker. Tie je potrebné skompilovať, predbežne v externom kompilátore. Z neho vypadne binárka, ktorá obsahuje prehrávaciu rutinu s dátami muziky.
Nie že by to nešlo prehrávať aj z BASICu, ale opäť to chce trošku viac znalostí a extra rutiny v strojovom kóde, ktoré inicializujú prerušenie atď.
A, samozrejme, to dôležité je, že je to muzika pre MIF 85, ktorý SAA1099P obsahuje.

_________________
https://pmd85.borik.net - PMD 85 Emulátor, PMD 85, PMD 32-SD
https://pp01.borik.net - PP 01 Emulátor, PP 01, SD-ROM Modul


Naposledy upravil rombor dne 26.10.2019, 20:52, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Miny pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 26.10.2019, 20:32 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3767
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Já jsem moc rád že se sešlo tolik nápadů a doplňků ale musím znovu opakovat - bez přesného postupu řešení (tzv. idiot guide) to já osobně nemám šanci implementovat, nehledě k tomu že hra je pouze v basicu... Já umím ledva slabikovat a vy na mě hned s jambickým pentametrem :-).

Že je pro SAA1099 potřeba MIF-85 jsem pochopil ale jak to spustit to už opět nevím...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Miny pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 26.10.2019, 20:43 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1508
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 380 times
... a teď mne napadlo, pokud panuje nechuť k tomu přepisovat to do assembleru, nešlo by to zkompilovat pod CP/M pomocí BASCOM?
Nascom Basic se od MBasicu snad moc lišit nebude.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Miny pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 26.10.2019, 21:22 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3767
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Hm ty assemblerové miny s myší jsou napsané aby fungovaly korektně na modelu 2A, že? V modelu 3 to udělá na spodní půlku obrazovky postupně barevný bordel jak se tam přepisuje nějaká část videoram...

Ad ta nechuť - to není nechuť ale já osobně to v dohledné budoucnosti psát nebudu, protože to jednoduše neumím. Pokud to někdo umí předělat do CP/M tak vzhůru do toho, hra funguje až na malou chybičku co se projeví když se nepočítají miny na vedlejším políčku, označeném vlaječkou. Ale to ještě opravím a když miny označíte až na konci hry, tak se to ani neprojeví.

Edit:
Poslední verze Min 2.1 po vyčištění balastu a přepsání hledací části aby byla co nejrychlejší a zároveň spolehlivě funkční. Pocitově je to o chlup pomalejší než předchozí řešení, ale spolehlivě funkční... Až na tu melodii se už jedná o finální vydání hry a už na nich v této podobě v programu nehodlám nic měnit. Případná varianta s myší a hudbou bude leda v assembleru až se na to sám znalostně dostanu, nebo když to přepíše někdo více znalý problematiky. Vzhledem k existenci spolehlivého algoritmu a snadné čitelnosti BASICu to má o dost ulehčené a bude se muset věnovat hlavně časování hudby a myši v rámci běhu programu :-).


Přílohy:
Miny 2.1 Semifinal.7z [12.6 KiB]
397 krát
Miny 2.1 Semifinal.zip [14.37 KiB]
402 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Miny pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 27.10.2019, 08:11 
Offline
Radil

Registrován: 18.10.2014, 23:10
Příspěvky: 377
Has thanked: 28 times
Been thanked: 120 times
rombor píše:
Pozor, to čo poslal Dex sú iba zdrojové dáta STMF pre SAA1099Tracker. Tie je potrebné skompilovať, predbežne v externom kompilátore. Z neho vypadne binárka, ktorá obsahuje prehrávaciu rutinu s dátami muziky.
Nie že by to nešlo prehrávať aj z BASICu, ale opäť to chce trošku viac znalostí a extra rutiny v strojovom kóde, ktoré inicializujú prerušenie atď.
A, samozrejme, to dôležité je, že je to muzika pre MIF 85, ktorý SAA1099P obsahuje.

Tak som vyskúšal ten kompilátor a bohužiaľ napriek tomu, že som si zvolil rutinu Z80(00FF/01FF), rutina vo výslednom súbore používa porty xxEE/xxEF.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Miny pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 27.10.2019, 08:45 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3767
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Jo taky jsem nebyl schopný to rozjet i když jsem vyzkoušel všechny tři varianty ale pak byla podruhé 1 hodina v noci (posunul se čas :lol: )tak už jsem se na to vykvákl.

Finální release Min pro PMD-85-3 v BASICu je po mnoha meziverzích konečně tady :-). Anglická i česká verze, obrázky se nahrávají jen jednou, na vytvoření pole se nečeká déle než je nezbytně nutné. Otestoval jsem to na největším poli s rozsahem 37x27 a poběhlo to beze ztráty kytičky. Přesto kdybyste narazili na nějaký problém, tak mi ho tu popište. Tímto se oficiálně přesouvám na další projekty a nad tímto si myji ruce. :P Upgrady hry případně z mé strany proběhnou až budu schopný pracovat v assembleru natolik dobře, že to budu umět napsat, do té doby vám bude muset stačit to, co je nebo musíte přiložit vlastní klávesnici k dílu ;-). Za všechny nápady i soubory ale děkuji, pomůže mi to hodně do budoucna. Jsem si jistý, že Minami to nekončí ale pouze začíná... :thumbup:


Přílohy:
Miny Final.7z [12.63 KiB]
372 krát
Miny Final.zip [14.4 KiB]
392 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Miny pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 27.10.2019, 09:01 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 17:48
Příspěvky: 529
Bydliště: Košice
Has thanked: 423 times
Been thanked: 265 times
Antony/DTA píše:
rombor píše:
Pozor, to čo poslal Dex sú iba zdrojové dáta STMF pre SAA1099Tracker. Tie je potrebné skompilovať, predbežne v externom kompilátore. Z neho vypadne binárka, ktorá obsahuje prehrávaciu rutinu s dátami muziky.
Nie že by to nešlo prehrávať aj z BASICu, ale opäť to chce trošku viac znalostí a extra rutiny v strojovom kóde, ktoré inicializujú prerušenie atď.
A, samozrejme, to dôležité je, že je to muzika pre MIF 85, ktorý SAA1099P obsahuje.

Tak som vyskúšal ten kompilátor a bohužiaľ napriek tomu, že som si zvolil rutinu Z80(00FF/01FF), rutina vo výslednom súbore používa porty xxEE/xxEF.
Vďaka za report. :thumbup: Už by to malo byť v poriadku. ;)

_________________
https://pmd85.borik.net - PMD 85 Emulátor, PMD 85, PMD 32-SD
https://pp01.borik.net - PP 01 Emulátor, PP 01, SD-ROM Modul


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Miny pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 27.10.2019, 09:37 
Offline
Radil

Registrován: 18.10.2014, 23:10
Příspěvky: 377
Has thanked: 28 times
Been thanked: 120 times
rombor píše:
Vďaka za report. :thumbup: Už by to malo byť v poriadku. ;)

Stále rovnako, nezmenila sa ani dĺžka rutiny 1362 bajtov. :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Miny pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 27.10.2019, 09:46 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3767
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Taky mi to nefunguje, teď jsem se dostal na RAM error a potom kontinuální pípání nebo reset :lol: Oproti včerejšku ale už nenabíhají ty zajímavé čáry přes obrazovku ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Miny pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 27.10.2019, 09:49 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 17:48
Příspěvky: 529
Bydliště: Košice
Has thanked: 423 times
Been thanked: 265 times
Antony/DTA píše:
rombor píše:
Vďaka za report. :thumbup: Už by to malo byť v poriadku. ;)
Stále rovnako, nezmenila sa ani dĺžka rutiny 1362 bajtov. :(
Nebude problém len s nacachovanými scriptami? Skús opakovane Ctrl+F5 alebo vymazať cache.

_________________
https://pmd85.borik.net - PMD 85 Emulátor, PMD 85, PMD 32-SD
https://pp01.borik.net - PP 01 Emulátor, PP 01, SD-ROM Modul


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Miny pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 27.10.2019, 10:06 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 17:48
Příspěvky: 529
Bydliště: Košice
Has thanked: 423 times
Been thanked: 265 times
Czech Human píše:
Taky mi to nefunguje, teď jsem se dostal na RAM error a potom kontinuální pípání nebo reset :lol: Oproti včerejšku ale už nenabíhají ty zajímavé čáry přes obrazovku ;)
No to bude asi tým, že kompilátor má pre i8080 nastavenú implicitnú adresu 4096, takže takto je to pochopiteľne v rámci BASICu nepoužiteľné. Adresu treba podľa potreby zmeniť. Druhá vec je, že pre prehrávanie je potrebné prehrávaciu rutinu pravidelne volať, obvykle v prerušení. Dá sa to samozrejme aj z BASICu pomocou funkcie USR v cykle, ale tu nie je zaručená tá pravidelnosť.

_________________
https://pmd85.borik.net - PMD 85 Emulátor, PMD 85, PMD 32-SD
https://pp01.borik.net - PP 01 Emulátor, PP 01, SD-ROM Modul


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz