OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 07.02.2023, 07:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Manic Miner pro PP-01
PříspěvekNapsal: 25.06.2019, 20:06 
Offline
Pan Generální

Registrován: 07.05.2014, 01:21
Příspěvky: 2248
Bydliště: Praha
Has thanked: 410 times
Been thanked: 522 times
misticjoe píše:
Protože bych si musel ubastlit RGB kabel, což nevidím moc reálně...

Měl by s tím chodit GBS8200. Třeba to do té doby oživím...

_________________
ZX80, ZX81, ZX Spectrum, ZX Spectrum +2, Didaktik M, PMD 85-1,2A,3, Olivetti Prodest PC 128, Acorn BBC Micro, PC-XT, Amiga 500


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Manic Miner pro PP-01
PříspěvekNapsal: 25.06.2019, 23:25 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1200
Has thanked: 121 times
Been thanked: 50 times
Busy píše:
dex píše:
misticjoe píše:
Mohu vzít na OldComp párty. Když Mraf bude brát ČB telku.
K PP-01, které se grafikou a barevností vyrovná Sinclairu QL? Není to škoda? Proč ne barevnou?
Ano, toto ako prve napadlo aj mna. PP01 je svojou grafikou co bod to farba medzi osembitmi uplne vynimocne (spolu s IQ151), je preto vyslovene skoda ze to nie je farebne. Chapem ze by to zabralo viac miesta a slo pomalsie, ale s tym sa podla mna urcite da nieco urobit...

Taktiež aj Sharp MZ-800 (16 farieb), prípadne MZ-1500 (8 farieb).

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Manic Miner pro PP-01
PříspěvekNapsal: 26.06.2019, 06:50 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 20.02.2017, 01:17
Příspěvky: 763
Has thanked: 18 times
Been thanked: 41 times
Jenze barevnost ala QL znamena pomalost, mnohen vetsi nez Spectrum.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Manic Miner pro PP-01
PříspěvekNapsal: 26.06.2019, 07:03 
Offline
Pan Generální

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3386
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 351 times
Been thanked: 707 times
tommik píše:
Jenze barevnost ala QL znamena pomalost, mnohen vetsi nez Spectrum.
A to preco ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Manic Miner pro PP-01
PříspěvekNapsal: 26.06.2019, 09:00 
Offline
Kecálek

Registrován: 26.01.2019, 18:45
Příspěvky: 79
Bydliště: u Mělníka
Has thanked: 7 times
Been thanked: 206 times
Busy píše:
tommik píše:
Jenze barevnost ala QL znamena pomalost, mnohen vetsi nez Spectrum.
A to preco ?

Nevím jak je to u QL, ale např. u PP-01 to znamená přenášet 3x více dat do VRAM. Např. u ZX Spectra pro zobrazení barevného Spritu o velikosti 8x8 bodů přenesu do VRAM 8 bajtů dat + 1 bajt barevných atributů, u PP-01 musím přenést 8 bajtů dat pro složku R, 8 pro složku G a 8 pro složku B, tj. 3x8=24 bajtů. Pokud je na obrazovce větší množství pohybujících se objektů, tak už je to množství dat pro pomalý 8bitový procesor moc.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Manic Miner pro PP-01
PříspěvekNapsal: 26.06.2019, 09:51 
Offline
Pan Generální

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3386
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 351 times
Been thanked: 707 times
stamil píše:
Busy píše:
tommik píše:
Jenze barevnost ala QL znamena pomalost, mnohen vetsi nez Spectrum.
A to preco ?
Nevím jak je to u QL, ale např. u PP-01 to znamená přenášet 3x více dat do VRAM.
Neznamena ! Presne ako pri kresleni do bitplanovej videoramky na PeCi (v 16-farebnych rezimoch), aj hardware PP01 ma na toto akceleraciu. Tym je port #CC, na ktory ked zapises hodnotu 8 + index farby (0..7) a potom zapis bajtu do zeleneho bitplanu sposobi, ze vsetky pixely, ktore su v zapisovanom bajte jednotkove, sa vo videoramke nastavia na danu farbu. Tym padom jedinym zapisom dokazes nastavit vsetky potrebne pixely v danom bajte na danu farbu. Treba si lepsie nastudovat co vsetko ma a umoznuje hardware PP01...
stamil píše:
pomalý 8bitový procesor
Tak ale teraz som sa vazne urazil ! :poke: :lol:
Mozno tak ked o 6502 beziacej na 0.9 MHz toto napises, no, budiz (s prizmurenymi obomi ocami), ale 8080 beziaca na (temer) 2MHz je uz nahodou celkom vykonne delo ktore toho dokaze skutocne hodne ! Pozri si napriklad nejake intra na PMD85, tam je tiez 8080 beziaci na 2MHz.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Manic Miner pro PP-01
PříspěvekNapsal: 26.06.2019, 09:58 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 17:48
Příspěvky: 506
Bydliště: Košice
Has thanked: 342 times
Been thanked: 257 times
stamil píše:
Nevím jak je to u QL, ale např. u PP-01 to znamená přenášet 3x více dat do VRAM. Např. u ZX Spectra pro zobrazení barevného Spritu o velikosti 8x8 bodů přenesu do VRAM 8 bajtů dat + 1 bajt barevných atributů, u PP-01 musím přenést 8 bajtů dat pro složku R, 8 pro složku G a 8 pro složku B, tj. 3x8=24 bajtů. Pokud je na obrazovce větší množství pohybujících se objektů, tak už je to množství dat pro pomalý 8bitový procesor moc.
Toto sa dá riešiť cez farbový register tak, že sa vyberie farba pre INK a vykreslí sa tých 8 bytov grafiky (pôvodnej zo ZXS), potom sa nastaví farba PAPER a vykreslí sa tých 8 bytov grafiky invertovane. Tým to bude iba 2x8 bytov a pracuje sa iba s jedným bitplanom, ale je tam zasa réžia s farbovým registrom.
V každom prípade, pomalší procesor a "chudobnejšia" inštrukčná sada sa môže na rýchlosti podpísať.

_________________
https://pmd85.borik.net - PMD 85 Emulátor, PMD 85, PMD 32-SD
https://pp01.borik.net - PP 01 Emulátor, PP 01, SD-ROM Modul


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Manic Miner pro PP-01
PříspěvekNapsal: 26.06.2019, 10:32 
Offline
Kecálek

Registrován: 26.01.2019, 18:45
Příspěvky: 79
Bydliště: u Mělníka
Has thanked: 7 times
Been thanked: 206 times
rombor píše:
stamil píše:
Nevím jak je to u QL, ale např. u PP-01 to znamená přenášet 3x více dat do VRAM. Např. u ZX Spectra pro zobrazení barevného Spritu o velikosti 8x8 bodů přenesu do VRAM 8 bajtů dat + 1 bajt barevných atributů, u PP-01 musím přenést 8 bajtů dat pro složku R, 8 pro složku G a 8 pro složku B, tj. 3x8=24 bajtů. Pokud je na obrazovce větší množství pohybujících se objektů, tak už je to množství dat pro pomalý 8bitový procesor moc.
Toto sa dá riešiť cez farbový register tak, že sa vyberie farba pre INK a vykreslí sa tých 8 bytov grafiky (pôvodnej zo ZXS), potom sa nastaví farba PAPER a vykreslí sa tých 8 bytov grafiky invertovane. Tým to bude iba 2x8 bytov a pracuje sa iba s jedným bitplanom, ale je tam zasa réžia s farbovým registrom.
V každom prípade, pomalší procesor a "chudobnejšia" inštrukčná sada sa môže na rýchlosti podpísať.


Právě ta režie s barvovým registrem způsobuje, že to o moc rychlejší není, u každého bajtu je zapotřebí 2x přiřadit do akumulátoru hodnotu barvového registru, 2x instrukce out a také 1x instrukce CPL pro inverzi. Vyplatí se to u větších jednobarevných bloků, kdy se práce s registrem provede pouze na začátku a na konci bloku, ale např. při přenosu z obrazového bufferu do VRAM je to téměř stejně pomalé, jako vkládání do 3 oblastí VRAM postupně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Manic Miner pro PP-01
PříspěvekNapsal: 26.06.2019, 10:53 
Offline
Kecálek

Registrován: 26.01.2019, 18:45
Příspěvky: 79
Bydliště: u Mělníka
Has thanked: 7 times
Been thanked: 206 times
Busy píše:
Neznamena ! Presne ako pri kresleni do bitplanovej videoramky na PeCi (v 16-farebnych rezimoch), aj hardware PP01 ma na toto akceleraciu. Tym je port #CC, na ktory ked zapises hodnotu 8 + index farby (0..7) a potom zapis bajtu do zeleneho bitplanu sposobi, ze vsetky pixely, ktore su v zapisovanom bajte jednotkove, sa vo videoramke nastavia na danu farbu. Tym padom jedinym zapisom dokazes nastavit vsetky potrebne pixely v danom bajte na danu farbu. Treba si lepsie nastudovat co vsetko ma a umoznuje hardware
PP01...
Samozřejmě, že jsem si to nastudoval a také to ve hře používám, ale jak už jsem odpovídal na romborův post, ta režie s barvovým registrem a nutnost vkládat inverzní data pro smazání je pořád dost veliká.

Busy píše:
stamil píše:
pomalý 8bitový procesor
Tak ale teraz som sa vazne urazil ! :poke: :lol:
Mozno tak ked o 6502 beziacej na 0.9 MHz toto napises, no, budiz (s prizmurenymi obomi ocami), ale 8080 beziaca na (temer) 2MHz je uz nahodou celkom vykonne delo ktore toho dokaze skutocne hodne ! Pozri si napriklad nejake intra na PMD85, tam je tiez 8080 beziaci na 2MHz.
Omlouvám se, nechtěl jsem se tě dotknout. :lol: Intra na PMD moc neznám, existují nějaké hezké barevné pro PMD85-3, na které bych se mohl kouknout pro inspiraci?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Manic Miner pro PP-01
PříspěvekNapsal: 26.06.2019, 12:23 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 17:48
Příspěvky: 506
Bydliště: Košice
Has thanked: 342 times
Been thanked: 257 times
stamil píše:
Právě ta režie s barvovým registrem způsobuje, že to o moc rychlejší není, u každého bajtu je zapotřebí 2x přiřadit do akumulátoru hodnotu barvového registru, 2x instrukce out a také 1x instrukce CPL pro inverzi. Vyplatí se to u větších jednobarevných bloků, kdy se práce s registrem provede pouze na začátku a na konci bloku, ale např. při přenosu z obrazového bufferu do VRAM je to téměř stejně pomalé, jako vkládání do 3 oblastí VRAM postupně.
Osobne si myslím, že nie je nutné, aby sa menila farba INK/PAPER po každom byte. Tak ako som písal, podľa mňa by mohlo stačiť robiť to po osmiciach bytov nad sebou, najprv INKové pixely a potom PAPERové pixely. Vizuálne by to nemalo vadiť, že sa "jeden atribútový" štvorec kreslí "na dva krát".
Kód:
; HL=dresa predlohy
; DE=adresa G-VRAM PP
      ; INK
InkColor:   mvi   a,0      ; vyber farbu pre INK
      out   ColorReg
      push   h      ; odpamätaj adresu predlohy
      mvi   b,8      ; cyklus pre vykreslenie INK pixelov
InkLoop:   mov   a,m      ; v jednom "atribúte"
      stax   d
      inx   h      ; posun na ďalší byte predlohy
      mov   a,e      ; posun na ďalší PP mikroriadok
      adi   32
      mov   e,a
      dcr   b
      jnz   InkLoop
      pop   h      ; obnov adresu predlohy
      ; PAPER
PaperColor:   mvi   a,0      ; vyber farbu pre PAPER
      out   ColorReg
      mvi   b,8      ; cyklus pre vykreslenie INK pixelov
PaperLoop:   mov   a,m      ; v jednom "atribúte"
      cma         ; zameň bity popredia a pozadia
      stax   d
      inx   h      ; posun na ďalší byte predlohy
      mov   a,e      ; posun na ďalší PP mikroriadok
      adi   32
      mov   e,a
      dcr   b
      jnz   PaperLoop
Samozrejme, v danej ukážke sa predpokladá, že adresa VRAM je vždy na 0. mikroriadku bežného znakového riadku, ale to je momentálne detail.

_________________
https://pmd85.borik.net - PMD 85 Emulátor, PMD 85, PMD 32-SD
https://pp01.borik.net - PP 01 Emulátor, PP 01, SD-ROM Modul


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Manic Miner pro PP-01
PříspěvekNapsal: 26.06.2019, 15:05 
Offline
Pan Generální

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3386
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 351 times
Been thanked: 707 times
stamil píše:
rombor píše:
Toto sa dá riešiť cez farbový register tak, že sa vyberie farba pre INK a vykreslí sa tých 8 bytov grafiky (pôvodnej zo ZXS), potom sa nastaví farba PAPER a vykreslí sa tých 8 bytov grafiky invertovane. Tým to bude iba 2x8 bytov a pracuje sa iba s jedným bitplanom, ale je tam zasa réžia s farbovým registrom.
Právě ta režie s barvovým registrem způsobuje, že to o moc rychlejší není, u každého bajtu je zapotřebí 2x přiřadit do akumulátoru hodnotu barvového registru, 2x instrukce out a také 1x instrukce CPL pro inverzi.
Ano, ale toto by platilo keby kazda osmica pixelov mala ine farby. Pokial robime konverziu hry zo ZX Spektra, kde su atributy 8x8, tak (ako uz napisal rombor), staci jeden out na farbu pozadia, zapis osmych bajtov pozadia, potom out na farbu popredia a zapis osmych bajtov pre farbu popredia. Namiesto 9 bajtov sa teda bude zapisovat 18 bajtov (pre cely farebny atribut), co je iba dvojnasobok dat. Ano, je to urcite spomalenie, ale zase v tom ManicMinerovi sa naraz nemusi toho vela hybat, to by podla mna 8080 mohol stihat.
stamil píše:
Intra na PMD moc neznám, existují nějaké hezké barevné pro PMD85-3, na které bych se mohl kouknout pro inspiraci?
Napriklad:
Nekonecne sprajty
Song in lines 1k
x3d1k (3D rotacie v realnom case)
A este mozno pre zaujimavost jedno kilove intro aj pre PP01 ktore naplno vyuziva plnu farebnu grafiku:
Song in lines 1k


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Manic Miner pro PP-01
PříspěvekNapsal: 26.06.2019, 20:14 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 17:48
Příspěvky: 506
Bydliště: Košice
Has thanked: 342 times
Been thanked: 257 times
Aby nedošlo k omylu, že sa tu snáď teraz znižuje význam nového softvérového prírastku...
To v žiadnom prípade! :!:
Práve naopak. Veľmi si vážim a oceňujem stamilovo úsilie a dúfam, že ho predchádzajúca debata neodradí od ďalšieho snaženia.
Keď sme zverejnili PP 01 Emulátor a neskôr aj SD-ROM Modul, tak mnohí verili, že to prispeje k tomu, aby sa rozprúdila krv okolo PP 01 a začne vznikať aj nový SW. Ja som si vtedy robil srandu a neskromne som poznamenával, že iba ak si ho napíšem sám... :poke: Som veľmi rád, že bola moja "ješitnosť" pokorená a mýlil som sa.

_________________
https://pmd85.borik.net - PMD 85 Emulátor, PMD 85, PMD 32-SD
https://pp01.borik.net - PP 01 Emulátor, PP 01, SD-ROM Modul


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Manic Miner pro PP-01
PříspěvekNapsal: 27.06.2019, 05:56 
Offline
Kecálek

Registrován: 26.01.2019, 18:45
Příspěvky: 79
Bydliště: u Mělníka
Has thanked: 7 times
Been thanked: 206 times
rombor píše:
Aby nedošlo k omylu, že sa tu snáď teraz znižuje význam nového softvérového prírastku...
To v žiadnom prípade! :!:
Práve naopak. Veľmi si vážim a oceňujem stamilovo úsilie a dúfam, že ho predchádzajúca debata neodradí od ďalšieho snaženia.
Keď sme zverejnili PP 01 Emulátor a neskôr aj SD-ROM Modul, tak mnohí verili, že to prispeje k tomu, aby sa rozprúdila krv okolo PP 01 a začne vznikať aj nový SW. Ja som si vtedy robil srandu a neskromne som poznamenával, že iba ak si ho napíšem sám... :poke: Som veľmi rád, že bola moja "ješitnosť" pokorená a mýlil som sa.

Myslím, že si to nikdo ani na chvíli nemyslel. Diskuze je zdravá a člověk tak může získat nové informace, které se budou hodit při další práci. Díky této diskuzi jsem např. začal přemýšlet nad „obarvením“ mé verze Manic Minera.
Když jsem před 3 měsíci začal s první konverzí pro PP-01, tak jsem vůbec netušil jak má tento počítač uspořádanou VRAM, jak se čte klávesnice, nebo na kterém portu se generuje zvuk. Zjišťoval jsem to z tvých zdrojáků k ppsdrom a také z dekompilace utility zxscr, která je přibalena k emulátoru. Myslím, že zrovna v ní je stejný kód pro zobrazení spritu 8x8, který jsi uvedl zde v diskuzi. Jak už jsem se několikrát zmínil, bez tvého emulátoru by žádná má konverze nevznikla. A doufám, že s jeho pomocí ještě nějaké další vzniknou. Takže díky za to a vzhůru do další tvořivé činnosti…


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Manic Miner pro PP-01
PříspěvekNapsal: 27.06.2019, 14:33 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1316
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 39 times
Been thanked: 326 times
Jen k jménům souborů - mám zatím všechny hry v jednom adresáři a začíná být zmatek v tom, který soubor patří ke kterému programu.
U RAIDERS.PPB a RAIDERS.COD není co řešit, tam je to hezky jasné.
Ale k čemu patří CODE1.BIN a CODE2.BIN? To není na první pohled poznat.
Stejně tak MM.BIN se špatně identifikuje, když jsou v adresáři spolu MANIC.PPB a MINER.PPB.

Sice jde v hexaeditoru (nebo na reálném počítači) loader upravit a soubory přejmenovat, ale pojmenovávat je už od začátku jasně by taky šlo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Manic Miner pro PP-01
PříspěvekNapsal: 27.06.2019, 19:03 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 17:48
Příspěvky: 506
Bydliště: Košice
Has thanked: 342 times
Been thanked: 257 times
Súhlasím, že pomenovanie tých súborov nie je šťastné, ale ja mám každú hru v osobitnom adresári. Nie je to proti ničomu a zároveň to mám prehľadnejšie a názvy súborov nehrajú rolu.
Kód:
SDRoot
  Basic
  Games
    Jack
    ManicMiner
    Pipes
    Raiders
  Tape
  Work

_________________
https://pmd85.borik.net - PMD 85 Emulátor, PMD 85, PMD 32-SD
https://pp01.borik.net - PP 01 Emulátor, PP 01, SD-ROM Modul


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz