OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 18.04.2024, 02:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Wurmi - Ondra
PříspěvekNapsal: 21.12.2021, 00:33 
Offline
Kecálek

Registrován: 10.07.2014, 01:57
Příspěvky: 169
Has thanked: 25 times
Been thanked: 225 times
Tento rok len taka drobnost...

Prajem pokojne Vianoce.

ub


Přílohy:
Wurmi.bin [2.84 KiB]
198 krát
Wurmi.tap [2.92 KiB]
195 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wurmi - Ondra
PříspěvekNapsal: 21.12.2021, 08:30 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1520
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 383 times
Všimnul jsem si na Bytefestu, že někdo měl na Ondrovi novou verzi Tetrisu, ale ještě nebyla nikde zveřejněna?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wurmi - Ondra
PříspěvekNapsal: 21.12.2021, 08:51 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1917
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 519 times
Been thanked: 816 times
Děkuji ub880d za wurmi.

Na Bytefestu byla prezentována hra Falling Bloks, což je konverze ze ZX Spectra. Měl jsem možnost si ji zahrát už před Bytefestem. Autor je i zde na fóru a až to uzná za vhodné, uvolní ji.
Foto z BF
http://www.krupkaj.cz/xgal/album.php?sh ... est2021#60
Odkaz na ZX verzi
https://spectrumcomputing.co.uk/entry/3 ... ing_Blocks

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wurmi - Ondra
PříspěvekNapsal: 21.12.2021, 10:32 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2287
Bydliště: Brno
Has thanked: 846 times
Been thanked: 308 times
Otevřel jsem si v poznámkovém bloku oba soubory, ale nevyčetl jsem jestli je Wurmi naprogramován v basicu jako u PMD85, nebo v assembleru. Tedy?

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wurmi - Ondra
PříspěvekNapsal: 21.12.2021, 15:27 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1520
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 383 times
Jistě v assembleru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wurmi - Ondra
PříspěvekNapsal: 21.12.2021, 16:01 
Offline
Kecálek

Registrován: 10.07.2014, 01:57
Příspěvky: 169
Has thanked: 25 times
Been thanked: 225 times
Lisiak4 píše:
Otevřel jsem si v poznámkovém bloku oba soubory, ale nevyčetl jsem jestli je Wurmi naprogramován v basicu jako u PMD85, nebo v assembleru. Tedy?


staci takto? ;]

ale, pozor, nie je to nijak extra optimalizovane, urcite by sa tam dali niektore veci skraslit/zrychlit/zmensit... takze studium na vlastnu zodpovednost ;] a ak tam najde niekto nejaky bug (podla murphyho, kazdy riadok kodu je potencialny bug), bolo by fajn sa o tom podelit, nech sa opravi.

font som vzal z vili rom, len som ho "odkomprimoval", nech sa s nim pracuje lepsie. a tiez som neriesil diakritiku, ak to niekomu moc krivi oci, nemal by to byt az taky problem dorobit (najzlozitejsie [nehovorim ze zlozite] bude ziskat predlohy diakritickych znakov do fontu, prepisat tych par bajtov v retazcoch uz potom bude malina)

a este...

<vyzva>
v kode nie je test, ci uz nahodou nie je zaplnena cela plocha husenicou, to sa mi videlo ako celkom tazke dosiahnut, takze som sa na to vykaslal. ked sa ale najde majster, co to bez cheatov dotiahne do tohto stavu, tak to dorobim ;]
</vyzva>

p.s.: zdrojak zverejnujem aj ako akusi ukazku pre pripadnych programovaniachtivych zaujemcov, tiez si rad zahram nejaku novu hru, bez toho aby som ju musel sam implementovat ;]. cim samozrejme davam zvolenie na pouzitie a modifikovanie kusov kodu v inych programoch


Přílohy:
wurmi.zip [4.62 KiB]
199 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wurmi - Ondra
PříspěvekNapsal: 21.12.2021, 18:34 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2287
Bydliště: Brno
Has thanked: 846 times
Been thanked: 308 times
Je mi jasný, že těch hadů bylo hodně, ale to je první Wurmi v assembleru?

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wurmi - Ondra
PříspěvekNapsal: 21.12.2021, 19:18 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1520
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 383 times
Nechal ses rozmrazit po třiceti letech?
Húsenica jako ukázkový program byla už u MASM assembleru od Mikrobáze pro ZX Spectrum v 80. letech, a jistě i dřívávějc.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wurmi - Ondra
PříspěvekNapsal: 21.12.2021, 19:43 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2287
Bydliště: Brno
Has thanked: 846 times
Been thanked: 308 times
Asi mne napadlo, že tohle nebude první housenka v assembleru, takový idiot jsem není, ptal jsem se na Wurmiho. Pokud nějaká hra nedodržuje grafiku z PMD85, z mýho pohledu se nejedná o Wurmiho. Jak jsem psal, hadů bylo hodně, tím jsem se nebavil jenom o verzi v rámci Basicu. Ptal jsem se pro zajímavost. K Wurmimu z PMD85 mám zvláštní vztah. Přepisovali jsme ho z časopisu do PMD85 a pak hráli. Ostatní verze hadů i v assembleru mně nezajímají.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wurmi - Ondra
PříspěvekNapsal: 22.12.2021, 21:44 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1917
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 519 times
Been thanked: 816 times
Já nejsem dobrý na ty hry typu had, ve Wurmi jsem nahrál jen 154 bodů. Těch 200 asi nedám.

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wurmi - Ondra
PříspěvekNapsal: 23.12.2021, 09:43 
Offline
Profík

Registrován: 06.02.2019, 11:47
Příspěvky: 901
Has thanked: 51 times
Been thanked: 230 times
ub880d píše:
staci takto? ;]
ale, pozor, nie je to nijak extra optimalizovane, urcite by sa tam dali niektore veci skraslit/zrychlit/zmensit... takze studium na vlastnu zodpovednost ;] a ak tam najde niekto nejaky bug (podla murphyho, kazdy riadok kodu je potencialny bug), bolo by fajn sa o tom podelit, nech sa opravi.

Sorry UB, ale obdivujem masochistov, co sa vyznaju vo vlastnom kode bez komentarov. :like:
Ja mám komentarov casto viac ako kodu, aj tak obcas radsej kod napisem od nuly, ako by som mal nad vsetkym spatne rozmyslat.
M1


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wurmi - Ondra
PříspěvekNapsal: 23.12.2021, 11:28 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3661
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 373 times
Been thanked: 795 times
Martin1 píše:
Sorry UB, ale obdivujem masochistov, co sa vyznaju vo vlastnom kode bez komentarov. :like:
Ja mám komentarov casto viac ako kodu, aj tak obcas radsej kod napisem od nuly, ako by som mal nad vsetkym spatne rozmyslat.
Ano, to je druhy stupen programatorskeho umenia.
A treti stupen je potom vyznat sa vo svojom kode aj bez komentarov :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wurmi - Ondra
PříspěvekNapsal: 23.12.2021, 21:06 
Offline
Kecálek

Registrován: 10.07.2014, 01:57
Příspěvky: 169
Has thanked: 25 times
Been thanked: 225 times
Martin1 píše:
Sorry UB, ale obdivujem masochistov, co sa vyznaju vo vlastnom kode bez komentarov. :like:

normalne by som to len preto ze mi "nadavaju" do masochistov nerobil, ale... povedal som si, ze vsak su Vianoce, tak preco nespravit ludom radost. a tak som vam to (ako-tak) okomentoval ;] dufam, ze teraz nebude prekazat (nie uplne spravna) anglictina :)

Martin1 píše:
Ja mám komentarov casto viac ako kodu

no, len aby ti potom v tej slohovej praci neprekazali riadky assembleru ;]

Busy píše:
Martin1 píše:
Sorry UB, ale obdivujem masochistov, co sa vyznaju vo vlastnom kode bez komentarov. :like:
Ja mám komentarov casto viac ako kodu, aj tak obcas radsej kod napisem od nuly, ako by som mal nad vsetkym spatne rozmyslat.
Ano, to je druhy stupen programatorskeho umenia.
A treti stupen je potom vyznat sa vo svojom kode aj bez komentarov :)

stvrty stupen - vyznat sa v cudzom kode aj bez komentarov
a piaty - vyznat sa v cudzom kode, z ktoreho mate len binarny obraz :)


Přílohy:
wurmi.zip [7.96 KiB]
180 krát


Naposledy upravil ub880d dne 23.12.2021, 23:00, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wurmi - Ondra
PříspěvekNapsal: 23.12.2021, 21:11 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 24.05.2018, 22:32
Příspěvky: 1975
Bydliště: Most, Praha
Has thanked: 870 times
Been thanked: 699 times
ub880d píše:
...stvrty stupen - vyznat sa v cudzom kode aj bez komentarov...
Tohle si trénuji v práci, přebíráním kódu od šéfa. :cry: Ale on mi to předává se slovy "už se v tom nevyznám, dodělej to" :shock: . Osobně jsem také na lvl 2, komentářů víc než kódu.

_________________
i++ (INC) increment
i-- (DEC) decrement
i@@ (EXC) excrement


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wurmi - Ondra
PříspěvekNapsal: 23.12.2021, 22:25 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3661
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 373 times
Been thanked: 795 times
ub880d píše:
piaty - vyznat sa v cudzom kode, z ktoreho mate len binarny obraz :)
Siesty stupen -vyznat sa v cudzom kode, z ktoreho mate len binarny obraz a ktory je schvalne pisany tak, aby bol co najneprehladnejsi :D

Toto si zase trenujem v praci ja. A som za to plateny :)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz