OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

Vstava historickch poctacu

Právě je 05.12.2022, 23:11

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Maze - PMI-80
PříspěvekNapsal: 02.10.2022, 23:16 
Offline
Kecálek

Registrován: 10.07.2014, 01:57
Příspěvky: 155
Has thanked: 17 times
Been thanked: 191 times
Helo,

tak som sa aj ja zapojil do programovania na PMI-80, aj ked, len nesutazne ;].
No a tu je vysledok mojho snazenia, ktory mohol vzniknut len vdaka java emulatoru od pana Pecinu.

nech sa paci male readme:

-------- >8 --------

Hra bludisko (MAZE).

V hre je cielom najst miestnost, v ktorej je unik z bludiska. Na samotny unik ale treba najskor najst kluc, bez neho sa uniknut neda, pretoze unikove "dvere" su zamknute ;] (miesto uspesneho "WELL DONE" sa vypise "NO KEY"). Okrem kluca sa v bludisku este nachadza GPS zariadenie, ktore ale na uspesne ukoncenie hry nie je nutne najst. GPS je len pomocka pre hraca pomocou ktorej si vie zobrazit suradnice miestnosti v ktorej sa prave nachadza. Ziadne dalsie predmety/ulohy v hre nie su.

ovladanie:
Kód:
        4 - krok vpred
        0 - krok vzad
        2 - otocenie sa (na mieste) o 90 stupnov vlavo
        3 - otocenie sa (na mieste) o 90 stupnov vpravo
        1 - prepinanie medzi compass/gps zobrazenim (len v pripade, ze sme uz nasli gps)


ako vidno z ovladania, zobrazenie je mozne prepinat medzi compass modom a gps modom. tu je strucny popis tychto dvoch modov:

compass mod:
Kód:
         miniaturny pohlad na miestnost -+
                                         |
         +- compass                      |
         |                               |
        / \   |<-- vyhlad hraca --->|   / \
         _   _   _   _   _   _   _   _   _
        |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_|
        |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_|


gps mod:
Kód:
                 Y suradnica miestnosti -+
                                         |
         +- X suradnica miestnosti       |
         |                               |
        / \   |<-- vyhlad hraca --->|   / \
         _   _   _   _   _   _   _   _   _
        |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_|
        |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_|



vyhlad hraca je pohlad na vychody z miestnosti, ktore priamo vidi, cize vidno vychod vlavo, vpred a vpravo. na displayi je stredovym segmentom znazornene, ci je prislusnym smerom priechod do susednej miestnosti: ak svieti stredovy segment, znamena to, ze je tam stena a teda sa tadial prejst neda, ak ale stredovy segment nesvieti, znamena to, ze je tam priechod, takze sa tadial prejst da.


par prikladov zobrazenia:

priklad 1 (compass mod):
Kód:
         miniaturny pohlad na miestnost -+
                                         |
         +- compass                      |
         |                               |
        / \   |<-- vyhlad hraca --->|   / \
         _
              |     |         |  _  |    _|
              |     |         |     |
               vlavo   vpred   vpravo



compass prezradza, ze sever je smerom vpred (svieti vrchny segment). z vyhladu hraca vidno, ze vpred mozno odist do inej miestnosti a tiez sa mozno otocit do lava a potom ist vpred. naopak, po otoceni do prava sa vpred nebude dat ist. a miniaturny pohlad na miestnost prezradza ze ani vzad sa neda ist.

priklad 2 (compass mod):
Kód:
         miniaturny pohlad na miestnost -+
                                         |
         +- compass                      |
         |                               |
        / \   |<-- vyhlad hraca --->|   / \
                                         _
         _    |  _  |_   _   _|  _  |   | |
              |     |         |     |
               vlavo   vpred   vpravo


tu uz na prvy pohlad vidno, ze sa neda ist ani vpred, ani vlavo a ani vpravo a da sa len vratit skadial sme sem prisli. compass napoveda ze nas vyhlad je smerom na juh, pretoze "strelka kompasu" smeruje nadol (svieti stredny segment), cize sever je smerom skadial sme sem prisli.


priklad 3 (gps mod):
Kód:
                 Y suradnica miestnosti -+
                                         |
         +- X suradnica miestnosti       |
         |                               |
        / \   |<-- vyhlad hraca --->|   / \
         _
        |_    |     |         |  _  |   |_|
        |_|   |     |         |     |     |
               vlavo   vpred   vpravo


v gps mode nevidime miniaturny pohlad na miestnost a ani to, ktorym smerom je sever, ale miesto toho vidime suradnice miestnosti (bludisko ma velkost 8x8 miesnosti, s cislovanim 0-7), v tomto pripade X=6 a Y=4. toto sa moze hodit pre lepsiu predstavu o pozicii hraca v bludisku.


v oboch typoch zobrazenia tvoria vyhlad hraca 4 zvisle ciary ohranicujuce pohlad dolava, pohlad vpred a pohlad doprava a samozrejme pripadne stredove segmenty na prislusnych pohladoch, cez ktore nevedie priechod. pocas otacania a kracania vpred/vzad je vyhlad hraca animovany, pre lepsi zazitok z hry ;] (ale samozrejme, pmi display u hraca predpoklada kus fantazie ;])


To ze sme v nejakej miestnosti nasli predmet (kluc alebo gps), alebo sme nasli unikovu miestnost, nas hra upozorni napisom. pri predmetoch len prvykrat, pretoze predmet automaticky vezmeme a mozme ho hned potom aj zacat pouzivat. kluc sa pouziva automaticky - ked prideme do unikovej miestnosti a mame kluc, hra kluc automaticky pouzije a oboznami nas o uspesnom ukonceni hry. ak ale prideme do unikovej miestnosti bez kluca, hra nam automaticky napise, ze nemame kluc (potrebny na dokoncenie hry). GPS sa automaticky nepouziva ale pouziva sa stlacenim klavesu 1 - prepinanie medzi compass modom a gps modom, samozrejme len ak sme uz GPS nasli.


Hra sa nahrava do RAM od adresy 0x1c00 a odtial sa aj spusta.

Prajem prijemne hranie ;]

ub

p.s.: miestnosti pouzite v tomto popise (priklady zobrazenia) su pouzite z testovacieho bludiska a vo finalnej hre sa nemusia nachadzat (teda, miestnost so suradnicami 6,4 sa vo finalnej hre nachadzat urcite bude ;], ale nemusi mat vychody totozne s prikladom pouzitym tu).

-------- 8< --------


Přílohy:
maze.bin [949 bajtů]
36 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Maze - PMI-80
PříspěvekNapsal: 03.10.2022, 17:31 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1823
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 448 times
Been thanked: 750 times
Tak jsem to 2x dohrál. Poprvé to byla rychlovka, kdy jsem ani nekreslil mapu, po druhé jsem musel nakreslit mapku 8x8 místností a komplet ji projít než jsem našel klíč. Dobrá práce ub880d :-)


Přílohy:
IMG_20221003_171734.jpg
IMG_20221003_171734.jpg [ 99.26 KiB | Zobrazeno 1360 krát ]

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz