OldComp.cz https://oldcomp.cz/ |
|
PMI-80 soutěž na ByteFest https://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=47&t=11100 |
Stránka 3 z 3 |
Autor: | ub880d [ 20.08.2022, 15:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PMI-80 soutěž na ByteFest |
vanthomas píše: Cesta nejmenšího odporu :) Než vymýšlet jak dostat javu 8 do aktuálního Debianu, radši jsem do virtualboxu nahodil Debian 9. len pre uplnost... debian 9 (momentalne oldoldstable) len nedavno skoncilo obdobie LTS (v juni tohto roka), ale este stale sa baliky nachadzaju v aktualnych repozitaroch (mozno tam budu, az kym nevyjde debian 12), takze doinstalovat jdk8 do aktualneho debian 11 by zatial nemal byt velky problem (teda, neviem ci to plati aj pre raspberry repozitare, odskusal som to len na klasickom i386 pc). staci pridat do /etc/apt/sources.list napr. tieto zaznamy: Kód: deb http://ftp.cz.debian.org/debian/ oldoldstable main contrib deb-src http://ftp.cz.debian.org/debian/ oldoldstable main contrib a potom: Kód: $ apt-get update $ apt-get install openjdk-8-jdk ja som mal proste stastie, ze masina, na ktorej som to kompiloval nebola inicialne instalovana ako debian 11, ale niekedy ovela davnejsie (mozno este debian 7 ak nie 6) a na debian 11 bola postupne rokmi upgradovana no a to jdk8 mi v nej zostalo popri jdk11, ktora je v deb 11, takze som si ani nevsimol, zeby mu nieco v jdk11 chybalo... |
Autor: | vanthomas [ 21.08.2022, 03:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PMI-80 soutěž na ByteFest |
Asi jsem, při hledání, na tuhle možnost narazil taky, ale přišlo mi to nějaké neurčité, nebo jsem to nepochopil Takže jak jsem psal, jako jednodušší mi, v tu chvíli, přišlo nahodit tu devítku ve virtuálu. Nainstalované je to za pár minut... Každopádně to ještě zkusím na tom Atomu, počítám že defaultní verze pak půjde přehodit klasicky Kód: sudo update-alternatives --config java
|
Autor: | ub880d [ 21.08.2022, 04:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PMI-80 soutěž na ByteFest |
vanthomas píše: Každopádně to ještě zkusím na tom Atomu, počítám že defaultní verze pak půjde přehodit klasicky Kód: sudo update-alternatives --config java imho default netreba prestavovat, podstatne je doinstalovat jdk8 (mozno by stacilo nejake to headless), lebo to prave doinstaluje tu utilitu, co ta kompilacia potrebuje. |
Autor: | ub880d [ 29.08.2022, 18:46 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: PMI-80 soutěž na ByteFest | ||
Helo, tak sme mali sindikatske posedenie pri prilezitosti predlzeneho vikendu a dosla na nom na pretras aj tema pmi80. no a kedze sa tu nedavno spominal java emulator pmi80, tak sme tento emulator na posedeni aj pouzili ;] co ale bolo trochu prekvapenie je, ze sa pocitac da ovladat len klikanim myskou na tlacidla v okne klavesnice, co je (minimalne pre niektore hry, napr. skuste si tak zahrat hru cosmos) dost neprakticke. zistili sme, ze sa v emulatore sice nachadzaju aj klavesnicove skratky, ktore sa dokonca daju pouzivatelom editovat, ale zial aj tak nefunguju. tak som po posedeni na zdrojaky pozrel okom programatora-nejavistu a zosmolil som takyto patch (v prilohe, zozipovany [!!! lebo ani .diff, ani .patch, a ani .txt nie je pripustne uploadovat]). aplikovat na zdrojaky by sa mohol utilitou patch nejak takto (povedzme, ze zip mame rozbaleny v adresari /tmp a git zdrojaky clonovane do adresara retro): Kód: $ cd retro $ patch -p1 < /tmp/pmi_kbd.patch no a potom prekompilovat a spustit uz spominanym: Kód: $ ant -f pmi80/build.xml jar $ java -jar pmi80/build/lib/pmi80.jar ako som uz spomenul, nie som javista, takze je mozne ze to nie je uplne najcistejsie riesenie a tiez ze som mozno niekde na nieco zabudol (velmi som sa v tych zdrojakoch nerypal). takze by bolo fajn, keby to pozrel nejaky javista (ak nie priamo autor emulatora) a zmeny posvatil (a ak by to bol autor, tak ich pripadne aj aplikoval do gitu). tak hadam aspon na experimentovanie pomoze a vznikne tak viac prispevkov do sutaze ;] ub
|
Autor: | vanthomas [ 30.08.2022, 18:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PMI-80 soutěž na ByteFest |
Moc jsem to netrápil, ale rychle vyzkoušeno - funguje. Dík |
Autor: | vanthomas [ 31.08.2022, 04:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PMI-80 soutěž na ByteFest |
Koukám na video s Cosmosem od Solarise a je to pekelně rychlé. V tomhle emulátoru je to mnohem přívětivější. Prvně mě samozřejmě napadlo, že je emulátor pomalý, ale zkusil jsem to i na svém PMI-80 M16 a je to stejně pomalé jako v emulátoru. Takže buď má Solaris overclockované PMI , nebo Cosmos od Nostalcompa, který jsem zkoušel já, je trochu hodnější, než originál https://www.youtube.com/watch?v=jRfMnIic32Q |
Autor: | Solaris104 [ 31.08.2022, 06:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PMI-80 soutěž na ByteFest |
Nemám přetaktované PMI-80 , hrál jsem originál Cosmos od Jirky Šutery. Někde ho nahraji a pak to prosím testni v emulátoru. |
Autor: | ub880d [ 04.10.2022, 20:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PMI-80 soutěž na ByteFest |
ub880d píše: mne to povyhadzovalo aj dajake errory, ale ak som spravne porozumel, tak to je kvoli "periferii" pc keyboard, nejako tam ma asi poblbnute cesty obrazkov alebo co.. emulator mi ale skompilovalo a slo ho aj spustit. takze sa tych errorov nezlakni, len potom ak clovek v emulatore enabluje pc keyboard, vyhodi to chybu, ze nenasiel obrazok. mno, takze, hru som doprogramoval, tak som mal cas pozriet sa na zubok onym errorom. nakoniec sa ukazalo ze cesty su dobre, len je tam jeden megavelky obrazok, s ktorym mi imagemagick odmietol pracovat a preto to hadzalo tie errory. mne aj bolo cudne, ze identify mi nan nevypise vobec nic: Kód: $ identify retro/bin/graphics/pckbd/keys.png $ nakoniec som ale zistil, ze sirka obrazka (20400 px) je viac ako je definovany limit (16KP) v /etc/ImageMagick-6/policy.xml: '<policy domain="resource" name="width" value="16KP"/>'. ked som to zmenil na 32KP, tak uz sa aj identify umudrilo: Kód: $ identify retro/bin/graphics/pckbd/keys.png retro/bin/graphics/pckbd/keys.png PNG 20400x4500 20400x4500+0+0 8-bit sRGB 1017.54KiB 0.010u 0:00.011 $ a aj kompilacia prebehla bez errorov. akurat, ze je to asi trochu nestastne z tak velkeho obrazka vykusavat klavesy po jednom, zakazdym sa musi citat velky obrazok a tych klavesov tam je pozehnane, takze potom ta kompilacia trva zbytocne dlho (mne trvalo vystrihavanie klavesov niekolkonasobok trvania samotnej kompilacie kodu ;]), tak ale.. asi dnes maju vsetci vedla PC malu prirucnu jadrovu elektraren ;] |
Autor: | Solaris104 [ 15.11.2022, 19:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PMI-80 soutěž na ByteFest |
Jak dopadla tedy soutěž? Na webu výsledky nejsou. https://www.pmi-80.cz/ |
Autor: | ikon [ 16.12.2022, 00:00 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: PMI-80 soutěž na ByteFest | ||
Vidím, že tento príspevok zostal už mesiac bez odpovede, dovolím si teda odpovedať ako jeden z nepočetnej množiny účastníkov súťaže. Ano, je to tak, našli sme sa až dvaja - Blackhead a ja, ktorí sa odvážili svoje príspevky aj poslať. Pokiaľ ma informácie neklamú, tak mnohí ďalší sa do toho pustili, ale buď príspevky nedokončili alebo jednoducho organizátorom neposlali, lebo sa im napríklad nepozdávali pravidlá. Celkovo tak boli v súťaži štyri príspevky. Dva od každého autora. Vzhľadom na túto "masovú" účasť nám organizátori ponúkli možnosť podeliť sa o prvé miesto a rozdeliť si hlavnú výhru na polovicu. Obaja sme na túto možnosť pristúpili, aj keď sa tým vytratil duch súťaživosti a pocit exkluzívneho víťazstva. Mňa napriek tomu potešilo, že vznikli na PMI-čko aj ďalšie nové programy okrem bludiska od ub880d, ktoré sa ale v súťaži neobjavilo. Dúfam, že neporuším žiadne pravidlá, ak sem pridám súťažné príspevky, kedže sa zatiaľ na oficiálnej stránke neobjavili. Želám príjemný zážitok.
|
Autor: | vanthomas [ 05.01.2023, 06:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PMI-80 soutěž na ByteFest |
Začnu kytátem z oblíbeného seriálu: "Promiňte, jestli vám připadne, že jsem hloupější než syn vesnického idiota a televizní rosničky", ale vážně se asi Chuckovi neblížím ani po kotník (a to jsem nedávno viděl Oko za oko, fakt celé až do konce nekecám ) Ten Tetris 1D ale nějak nedávám, nebyla by k tomu nějaká malá lehká nápověda? |
Autor: | dex [ 05.01.2023, 10:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PMI-80 soutěž na ByteFest |
Stiskem tlačítka se hodí kostka do study. Kostky i studna jsou lineární, tak se s nimi neotáčí. Nápověda zobrazuje, jak dlouhá kostka bude padat příště. Jo, a jsou za to body, kdo dá víc? |
Stránka 3 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |