OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 19:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 12.11.2020, 19:27 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Lanex píše:
Antony/DTA píše:
Busy píše:
A co v pripade ak procesor casto potrebuje liest do pameti (do oblasti ktoru zrovna nema v cache) ?
Resp. ked DMA aj CPU chcu zrovna v tom istom case pristupit do tej istej pameti, ako sa toto na Amige riesi ?

Toto je vyriešené nejak tak, že CPU má prístup do pamete len každý druhý cyklus a medzitým majú k pameti prístup DMA kanály, teda nikdy nie súčasne. Výnimkou je asi Blitter, pre ktorý sa dá nastaviť priorita voči procesoru. Toto platí len pre Chipku, do Fastky má prístup len CPU a to plnou rýchlosťou.

A aby toho nebylo u Amigy málo, celý systém funguje na principu volných DMA slotů. Když jsou některé DMA sloty volné (třeba jsou využity jen 2 bitplány z 8, málo HW spritů, nebo volné zvukové kanály), volné sloty si půjčí Blitter a přenos se zrychlí. Takže se výborně počítá jak dlouho mu bude takový přenos trvat :D Bych chtěl vidět jak by tam někdo dělal Multicolor alá ZX Spectrum :D

Tak to je promakaně vymyšleno :)

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.11.2020, 19:46 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
Lanex píše:
volné sloty si půjčí Blitter a přenos se zrychlí. Takže se výborně počítá jak dlouho mu bude takový přenos trvat :D Bych chtěl vidět jak by tam někdo dělal Multicolor alá ZX Spectrum :D
Obavam sa ze to by ani dost dobre neslo. A to ani nemusia byt hned na vine blittery. Neviem ako je to pri 680x0, ale pri pri inych velabitovych CPU sa uz absolutne neda spolahnut na pocet taktov pri instrukciach. Vzhladom na rozne pipeliny, preddekodery instrukcii a cache viacerych urovni sa rychlost vykonavania programu na lokalnej urovni stava doslova nederministickou - zavisi od celeho kontextu programu ktory procesor presiel uz predtym. U modernych CPU to doslo az tak daleko ze na jeden jediny takt kludne spravi aj 500 instrukcii naraz :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.11.2020, 19:54 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 20:32
Příspěvky: 457
Bydliště: Kladno
Has thanked: 46 times
Been thanked: 118 times
Busy píše:
Lanex píše:
volné sloty si půjčí Blitter a přenos se zrychlí. Takže se výborně počítá jak dlouho mu bude takový přenos trvat :D Bych chtěl vidět jak by tam někdo dělal Multicolor alá ZX Spectrum :D
Obavam sa ze to by ani dost dobre neslo. A to ani nemusia byt hned na vine blittery. Neviem ako je to pri 680x0, ale pri pri viacbitovych CPU sa uz absolutne neda spolahnut na pocet taktov pri instrukciach. Vzhladom na rozne pipeliny, preddekodery instrukcii a cache viacerych urovni sa rychlost vykonavania programu na lokalnej urovni stava doslova nederministickou - zavisi od celeho kontextu programu ktory procesor presiel uz predtym. U modernych CPU to doslo az tak daleko ze na jeden jediny takt kludne spravi aj 500 instrukcii naraz :)

Ano ano naprosto souhlasím. Už i u té Motoroly 680x0 záleží na správné posloupnosti instrukcí. Nevhodné pořadí má za následek pomalejší chod programu. Třeba move 2x zasebou a následná rotace bude trvat více taktů než move, rotace a druhé move.

_________________
>>eLeMeNt, MB03+, Amiga 1200, ZX Spectrum 128 +2A, ZX Spectrum+, Didaktik Gama, LnxSpectrum, LnxTracker, LnxAmigaImageConvertor, https://www.ilnx.cz <<


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.11.2020, 20:47 
Offline
Radil

Registrován: 18.10.2014, 23:10
Příspěvky: 377
Has thanked: 28 times
Been thanked: 120 times
Lanex píše:
Ano ano naprosto souhlasím. Už i u té Motoroly 680x0 záleží na správné posloupnosti instrukcí. Nevhodné pořadí má za následek pomalejší chod programu. Třeba move 2x zasebou a následná rotace bude trvat více taktů než move, rotace a druhé move.
Nejde o move a rotaciu, ale o operand, teda ak je zdroj alebo cieľ pameť a nie register.

No a Multicolor na Amige sa volá Copper Chunky (ak nepočítam HAM mód) a samozrejme že sa na to používa Copper. Tento mód sa na AGA Amigách používal napríklad v 3D hrách ako Gloom, Fears, AB3D ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.11.2020, 05:36 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
Antony/DTA píše:
No a Multicolor na Amige sa volá Copper Chunky (ak nepočítam HAM mód) a samozrejme že sa na to používa Copper. Tento mód sa na AGA Amigách používal napríklad v 3D hrách ako Gloom, Fears, AB3D ...
Ano, ale to sa nejedna o multicolor v zmysle ako na ZX Spektre ze by od zaciatku frejmu CPU samo presnym poctom instrukcii, alebo DMA presnym poctom prenosov casovalo okamihy kedy sa maju na pixelovych riadkoch menit palety.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.11.2020, 23:28 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 20:32
Příspěvky: 457
Bydliště: Kladno
Has thanked: 46 times
Been thanked: 118 times
tommik píše:
Se vzdy napovida kolik toho ta Amiga ma nainzenyrovano v hardwaru, blitter, dma, copper, sprajty... ale reknu vam ty hry zas az tak megalomansky nepusobi. Horko tezko se muzou srovnavat se SNES ci Mega Drive. Jakoze i hardware by mel byt navrzen efektivne, ne na efekt...

Ještě jeden takový postřeh... v Evropě jela Amiga, a byla TOP a vzorem ve své době. Ale v Japonskou byly prostě jiné stroje. I Sharp MZ-800 mezi 8 bity zářil, a nebýt SamCoupé, byl by nejlepší. A stejné to bylo i mezi 16 bity. X68000 je neskutečný Japonský stroj oproti Amize. Jsem velký zastánce Amigy, ale X68000 je prostě masakr ;) Ještě že se sem z Japonska nedostala, na rozdíl od Segy a podobných konzolí (! o tom je tu řeč). Japonci prostě umí. A kdyby se dokončil chipset AAA u Amigy, bylo by prvenství zase třeba jen a jen Amigy :)

_________________
>>eLeMeNt, MB03+, Amiga 1200, ZX Spectrum 128 +2A, ZX Spectrum+, Didaktik Gama, LnxSpectrum, LnxTracker, LnxAmigaImageConvertor, https://www.ilnx.cz <<


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04.12.2021, 02:37 
Offline
Kecka

Registrován: 29.11.2021, 03:10
Příspěvky: 57
Has thanked: 36 times
Been thanked: 12 times
S dovolením zkusím trochu přispět do této starší diskuze o DMA svými zkušenostmi. Myslím, že srovnávání Z80 DMA s jinými počítači naráží na trošku omezené chápání toho, co je to DMA. Přece DMA není o kopírování bloků dat z paměti jinam do paměti nebo z/do zařízení. DMA je obecně direct memory access = přímý přístup do paměti v obecném smyslu, kdy jakékoliv jiné zařízení než CPU přistupuje přímo k RAM paměti počítače bez toho, aby CPU musel vykonávat nějaké instrukce s tím související. Řešení Z80 DMA považuju za to nejstarší a nejjednodušší - jelikož tam sběrnice, CPU i celý počítač mají dost malou rychlost, je jasně nejlepším řešením nechat je běžet synchronně, tak jak to je popsáno výše v diskuzi. Ale jiné rychlejší počítače prostě mají sběrnici a CPU daleko rychlejší a není vždycky potřeba, aby DMA "kradlo" celou sběrnici pro sebe úplným zastavováním CPU, DMA může běžet pomaleji než CPU a asynchronně (tj. většina cyklů zůstává pro CPU, zatímco DMA řadič si jen občas požádá).

Mám dojem, že na počítačích PC byl DMA řadič už od těch nejstarších PC XT přímo v základu. A fungoval tam úplně jinak, než co tu diskutujete, hlavně pak u těch pozdějších rychlejších počítačů už DMA bylo výrazně pomalejší než CPU. Tam totiž hlavně CPU a RAM mají spolu rychlejší sběrnici a ostatní zařízení i ten DMA řadič jsou bokem na pomalejší sběrnici. Když už se naprogramoval DMA řadič, tak se mu obvykle dala jen adresa paměti a I/O zařízení si pak samo časovalo tu rychlost DMA přenosu po jednotlivých bajtech. Na sběrnici je prostě pin, kterým to zařízení posílá signál, když chce další bajt od DMA řadiče. Zvuková karta si třeba sama časuje frekvenci zvuku a žádá o jednotlivé bajty. Řadič pevného disku taky může číst nebo zapisovat bajt za bajtem pomocí DMA bez bufferování celých sektorů (nevím, jestli to tak fakt dělá, na spoustě reálných počítačů PC ovladač hard disku vůbec DMA nepoužíval až někdy do času Windows 95, kdy se konečně chytli za nos a začali se snažit ty ovladače zlepšit). Výhodou DMA tam není vyšší rychlost přenosu dat, ale hlavně to, že to běží tak nějak "na pozadí", počítač není zbytečně zamrzlý při každém čtení z disku. Ve Windows by to bylo divné, kdyby se vám najednou třeba úplně zasekla šipka od myši jen proto, že se zrovna něco čte z disku. :-D

Na PC AT je už od 80. let taky možnost místo DMA používat bus mastering - to je úplně jiná technika, kdy zařízení si přímo chodí do paměti úplně samo bez DMA řadiče, působí skoro jako další plnohodnotné CPU v počítači. :-) Nevím, jestli i tato věc ve světě Z80 existuje. :-)

(Všechny informace bez záruky - s DMA řadičem se už 20 let nekamarádím. :-) )


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04.12.2021, 23:36 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
Niektore veci boli v tejto diskusii vysvetlene uz predtym, takze to spomeniem len strucne.
Aley píše:
... srovnávání Z80 DMA s jinými počítači naráží na trošku omezené chápání toho, co je to DMA. Přece DMA není o kopírování bloků dat z paměti jinam do paměti nebo z/do zařízení. DMA je obecně direct memory access = přímý přístup do paměti v obecném smyslu, kdy jakékoliv jiné zařízení než CPU přistupuje přímo k RAM paměti počítače bez toho, aby CPU musel vykonávat nějaké instrukce s tím související.
V principe samozrejme suhlasim, ale podotykam, ze jednym z tych zariadeni moze byt aj samotna pamet.
Takze prenos bloku dat v pameti bez toho, aby CPU musel vykonavat nejake instrukcie, sa tiez da oznacit ako DMA :)
Kopirovanie dat medzi dvomi periferiami je uz trosku filozoficky problem oznacit ako DMA, ale Z80-DMA samozrejme dokaze aj to :D
Aley píše:
Mám dojem, že na počítačích PC byl DMA řadič už od těch nejstarších PC XT přímo v základu. A fungoval tam úplně jinak, než co tu diskutujete
Ano, DMA malo uz prve XT. Najprv to bol priamo intelacky cip 8257, neskor bol integrovany do cipsetu, ale idea funkcie stale zostala.
Intelacke DMA funguje trosku inak ako Zilogacke. Zilog Z80-DMA funguje priamo ako procesor, pripoji sa na zbernicu namiesto procesora a vykonava naprogramovany prenos dat, ktory moze byt odkialkolvek kamkolvek (pamet-port, pamet-pamet, port-port). Ziadny dalsi specialny HW nie je potrebny. Kdezto Intel 8257 vie prenasat data iba medzi pametou a nejakym portom a je potrebny dalsi HW (co si pametam tak register 3212, dekoder adresy portu s tym musi pocitat a este nejaka drobna bizuteria okolo).
Aley píše:
Když už se naprogramoval DMA řadič, tak se mu obvykle dala jen adresa paměti a I/O zařízení si pak samo časovalo tu rychlost DMA přenosu po jednotlivých bajtech. Na sběrnici je prostě pin, kterým to zařízení posílá signál, když chce další bajt od DMA řadiče.
Ano, takto samozrejme vie fungovat aj Z80-DMA. Konkretne na ZX Spektre v MB02 ho takto pouzivam pri nahravani z diskety - FDC radic da signal DRQ ktorym oznamuje, ze ma dalsi bajt, a Z80-DMA nasledne prerusi pracu CPU, prenesie bajt z FDC radica do pameti, a CPU moze pokracovat v cinosti az pokym FDC radic nebude mat k dispozicii dalsi bajt. A podobny postup samozrejme aj pri ukladani na disketu. Vdaka tomuto ZX Spektrum v pohode zvlada datovy tok 50 kB/s (tolko ma 3.5 HD disketa) a este popri tom moze robit cokolvek ine (hrat hudbu na pozadi, uzivatel moze hrat hru...).
Aley píše:
Na PC AT je už od 80. let taky možnost místo DMA používat bus mastering - to je úplně jiná technika, kdy zařízení si přímo chodí do paměti úplně samo bez DMA řadiče, působí skoro jako další plnohodnotné CPU v počítači. :-) Nevím, jestli i tato věc ve světě Z80 existuje. :-)
Podobne ako PC sloty pre karty, aj ZX ma vyvedenu zbernicu, na ktorej ma nejake pripojene zariadenie moznost odpojit CPU a same obsluhovat vsetko co normalne obsluhuje CPU. Takze aj tu je bus mastering velmi dobre realizovatelny.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06.12.2021, 19:31 
Offline
Kecka

Registrován: 11.01.2021, 11:47
Příspěvky: 48
Has thanked: 0 time
Been thanked: 39 times
Offtopic:
Ad stará diskuze o DMA systému na Amize:
DMA controller u Amigy je v čipu Agnus/Alice(u OCS/AGA). Je to arbitr přístupu ke sběrnici spojující paměť (tzv. chip-RAM) s dalšími custom čipy (Denise, Paula) a s CPU. K přístupu ke sběrnici existuje pevně stanovený počet časových (bus) slotů (počet je dán frekvencí sběrnice, která je odvozená od PAL/NTSC normy pro horizontální frekvenci a tvorbu pixelů, tzv. color-clock). Jednotlivá zařízení mohou číst nebo zapisovat do paměti (a CPU přistupovat k tzv. custom chip registrům) jen v těchto slotech. Jednotlivá zařízení (nebo v některých případech bych to spíše nazval "procesy") mají pevně přiřazené priority přístupu (např. Audio > ... > Bitplane data > Copper > Blitter > CPU). Protože MC68000 přistupuje k paměti maximálně co dva takty, je pro CPU vyhrazen maximálně každý druhý bus slot. Pro některé "procesy" jsou pevně vyhrazené sloty (audio, floppy-disk, sprajty), ale pokud se nepoužívají, mohou je využívat i jiná zařízení (Copper, Blitter, CPU). Zajímavější je arbitráž přístupu ke sběrnici mezi CPU a Blitterem: Agnus sleduje, kolikrát Blitter kvůli vyšší prioritě "ukradl" slot pro CPU. Když se CPU třikrát ke sběrnici nemůže dostat, je mu volný slot přiřazen. To se dá vypnout, a pak Blitter bere CPU všechny sloty (pokud je potřebuje).
Z priority přístupu ke sběrnici vyplývá, že některá zařízení se k ní nemusejí dostat tak často, jak by chtěly. Typicky pokud se zapne zobrazování 6 bitplánů nebo hires mód v 16 barvách (u OCS/ECS), tak se CPU ve chvílích generování obrazu ke sběrnici vůbec nedostane (podobně pokud je současně velmi aktivní Copper a Blitter).
U Amig se ZorroII/III sběrnicí jako bus-controller fungoval čip Buster. Ten řešil DMA do paměti připojené k této sběrnici.
K různým Amigám se připojovala různá rozšíření RAM od různých výrobců. Obvykle do této paměti mělo přístup jen CPU a myslím, že se u sběrnice nepočítalo s nějakými jinými zařízeními a tedy ani s DMA.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.07.2023, 07:48 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 15.05.2014, 15:24
Příspěvky: 460
Bydliště: Karlovy Vary
Has thanked: 1 time
Been thanked: 258 times
Poprvé jsem si teď hrál se Z80-DMA, který je součástí mého nového interfacu, a zatím je to spíš trápení :roll:

Pro zatím jsem zkoušel naprogramovat jen přenos bloku dat v paměti z jednoho místa na druhé. Zkusil jsem tento kód https://wiki.ilnx.cz/doku.php/lnxspectrum:dma, a pak ještě mnou navržený kód podle popisu registrů v datasheetu, který se ale, jak jsem nakonec zjistil, z 95% shodoval s kódem ze stránek Lnx.

V obou případech mám stejnou zkušenost:

1) Pokud kód spustím na čipu RFT UA858D poprvé po zapnutí napájení, přenos bloku se korektně provede, ale čip se potom zablokuje, začne pekelně hřát, a nereaguje ani na další softwarovou inicializaci, ani na čtení stavového registru. Je nutné resetovat vypnutím napájení.
2) Když kód spustím na čipu SGS Z8410A, korektně se provede přenos, čip nijak zvlášť netopí, je možné přečíst jeho stavový registr, nebo spustit další přenos, opět bez chyby.

Neboli mám přesně opačnou zkušenost, než se tvrdí leckde na netu, a sice že origo čipy mají chyby a RFT UA858 je má odstraněné.

Zatím jsem tedy nezkoušel přenos port/paměť. Nemáte někdo zkušenost/nápad, kde může být chyba? :god: Zkušel jsem laborovat mírnými úpravami některých bitů v programovacích registrech, co mi tak přišlo, že by mohlo mít vliv, ale buď to nemělo žádný efekt, a nebo přenos neproběhl vůbec.

Netuším například, zda hraje nějakou zásadní roli i pořadí příkazů, jak se DMAčku posílají? Zda třeba musí být programování kanálů A i B v určitém pořadí atd.? Zatím v tom tápu... :suicide:

Díky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.07.2023, 09:28 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 11.11.2013, 10:29
Příspěvky: 1198
Has thanked: 360 times
Been thanked: 304 times
S tim, co tady popisujes jsem se nikdy nesetkal. Jediny problem byl u DDR cipu, ktery se tady uz nekolikrat diskutoval, ale nakonec to bylo vyreseno tak, aby to fungovalo vzdy a na vsem.
Moje zkusenost je, ze je potreba si pohlidat spravne casovani. Treba pri prenosu pamet<>port bylo potreba mit vice wait stavu nez pri pamet<>pamet. Muzu ti poslat zdrojak mych pokusu na Sharp MZ-800, jsou tam vsechny kombinace. U Sharpa byl i rozdil jestli pamet byla RAMka nebo VRAM.
Ale je to uz docela davno ;-)
Jen tak narychlo:
Kód:
                    LD   HL, TAB_DMA      ; cmds to DMA
                    LD   B, TAB_SIZE
                    LD   C, DMA_PORT
                      OTIR            ; Load and start DMA transfer

a
Kód:
  2373   83             TAB_DMA:   DB    CMD_DISAB      ; [6] - disable DMA
  2374   C3                   DB    CMD_RESET      ; [6] - reset
                                ; [0] - transfer mode + timing
  2375   7D                   DB    M0_AL|M0_AH|M0_LL|M0_LH|M0_AB|M0_TR
  2376   4000           ODKUD:      DW    SOUR_DMA
  2378   1FFF           DELKA:      DW    LEN_DMA-1
                                ; [1] - A - memory + inc + casovani 2T
  237A   54 CE          MP1:      DB    DMA_WR1|M12_VARR|M12_MEM|M12_INC, MEMORY_TIME
                                ; [2] - B - memory + inc + casovani 2T
  237C   50 CE          MP2:      DB    DMA_WR2|M12_VARR|M12_MEM|M12_INC, MEMORY_TIME
  237E   80                   DB    DMA_WR3         ; [3] - DMA disable, Interrupt disable, w/ match
  237F   AD                   DB    0ADh         ; [4]
  2380   6000           KAM:      DW      DEST_DMA
  2382   92                   DB    CMD_CE          ; [5] - CE/WAIT multiplex+stop at end
  2383   CF                   DB    CMD_LOAD      ; [6] - load
  2384   B3                   DB    CMD_READY       ; [6] - force ready
  2385   87                   DB    CMD_ENABLE      ; start DMA
  0013                  TAB_SIZE:   equ    $ - TAB_DMA

_________________
Sharp MZ-800++, MZ-1500++, MZ-2500++, SM-B-80T, MK-14_replica, HP-85, ZX-80+replica, ZX81, ZX-Spectrum+replica++, PMI-80+replica, SAM coupe++, PMD-85-2A+3, Didaktik-M, SORD-M5, TI-57, TI-59+PC-100, TI99/4A, ZetaV2+ppp, ZX-uno, Petr


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.07.2023, 09:44 
Offline
Kecka
Uživatelský avatar

Registrován: 27.07.2021, 12:46
Příspěvky: 66
Bydliště: Valašsko
Has thanked: 5 times
Been thanked: 34 times
Tady jsou moje pokusy s Z80 DMA:
http://www.valachnet.cz/lvanek/diy/rc2014/index.html#dma
Viz label DMA_PROG: ve zdrojácích.

Sežeň si UM008101-0601.pdf pokud ho nemáš. Na straně 139 je dost důležitá kapitola ohledně způsobu ládování adres.

_________________
RC2014 Pro, RC2014 LittleBro, RC2014 Zed, RC2014 Mini


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.07.2023, 10:25 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 15.05.2014, 15:24
Příspěvky: 460
Bydliště: Karlovy Vary
Has thanked: 1 time
Been thanked: 258 times
Skvělý, dík za nasměrování :like: , UM8101-0601 už studuju a už jsem objevil minimálně jednu chybu, kterou mám v programovací sekvenci! Ve WR3 mám nastaven D6=1, což je špatně, spustí to činnost DMA ještě během programování jeho funkce. Netušil jsem, že tento bit duplikuje funkci Enable DMA ve WR6! :shock: A jak tak koukám, na pořadí zápisu programovacích slov taky dost záleží, některá ovlivňují docela dost věcí kolem. Večer zkusím sekvenci programování přepsat v pořadí podle UM8101, jak to tam doporučují, protože to mám docela dost jinak.

Pak sem dám vědět, jestli už mi to vybouchlo :lol:

Docela by mě zajímalo, co tam to UAčko na konci provádí, že se tak začne hřát?....

Zatím díky ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.07.2023, 12:58 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 11.11.2013, 10:29
Příspěvky: 1198
Has thanked: 360 times
Been thanked: 304 times
css píše:
Pak sem dám vědět, jestli už mi to vybouchlo :lol:
Jako, ze kdyz zkratis wait stavy na nulu, tak se to ohrivani zrychli na maximum a pak... BUM :-D
css píše:
Docela by mě zajímalo, co tam to UAčko na konci provádí, že se tak začne hřát?....
Treba jdou nejake vystupy proti sobe nebo to nestiha prepinat a na hranach se to 'srazi'. Ale nevim, ja si neco podobneho u sebe nepamatuji.

Kazdopadne drzim palce a urcite pak dej vedet.

_________________
Sharp MZ-800++, MZ-1500++, MZ-2500++, SM-B-80T, MK-14_replica, HP-85, ZX-80+replica, ZX81, ZX-Spectrum+replica++, PMI-80+replica, SAM coupe++, PMD-85-2A+3, Didaktik-M, SORD-M5, TI-57, TI-59+PC-100, TI99/4A, ZetaV2+ppp, ZX-uno, Petr


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.07.2023, 21:24 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
css píše:
1) Pokud kód spustím na čipu RFT UA858D poprvé po zapnutí napájení, přenos bloku se korektně provede, ale čip se potom zablokuje, začne pekelně hřát
Toto je divne, ja som s UA858D experimentoval uz od roku 1992, skusal som na nom vsetko mozne, ale toto sa mi nikdy nestalo. Pri nstaveni casovania 1T prenosu z/do pameti sice totalne zamrzlo, takze bolo treba vypnut a zapnut napajanie, ale nehrialo sa nejak extremne.

Nemoze to byt nejaky HW problem ? Napr. nejaka kolizia signalov na zbernici, kde sa DMA dostane do skratu, ktory sa vzhladom na ine vyrobne technologie pre originalne Z80-DMA nemusi az tak prejavit.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz