OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 20.04.2024, 05:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Game Boy Tetris (emulator)
PříspěvekNapsal: 10.01.2021, 16:45 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3055
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 906 times
Na spectrech s all-ram rezimem zprovoznite herni automaty i domaci konzole,
pokud teda maji v sobe srdce ze z80... Zacalo to kdysi PAC-MANem.

Nejnovejsi emulacni prirustek je Tetris z GB.
Pro tuhle verzi potrebujete +3/+2A,B s divSD/MMC/IDE a esxDOS.
https://mega.nz/folder/X5k0SThJ#IBSksk3d1D_0i7aLOOb_pg


Přílohy:
gbtetris.png
gbtetris.png [ 2.9 KiB | Zobrazeno 4181 krát ]

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: režim
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Game Boy Tetris (emulator)
PříspěvekNapsal: 10.01.2021, 18:05 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2344
Has thanked: 303 times
Been thanked: 640 times
Heh, to je asi první opravdu zajímavá věc, kterou vidím, že v tom mají tyhle Amstradí modely navrch :)

Jako, nepořídím si ho kvůli tomu, přeci jen jiné časování RAM a jiné divné drobnůstky mi na nich nesedí. Ale líbí se mi to.

Jak přesně to funguje? Z80 kód běží nativně a volá nějaké ROMkové služby z GameBoye, které místo toho zobrazují na ZX screen? Nebo je potřeba původní Tetris částečně přepsat? Protože tím by se z toho defakto stala ZX hra, která už na originálním hardwaru neběží. Pak by nešlo mluvit o emulaci. Takže předpokládám, že do Tetrisu se nesahá, "jen" bylo nutné znovu napsat to, co Tetris na GameBoy využíval.

Jak vyřešili atributy? 8x8 tiles... hm,
https://www.copetti.org/writings/consoles/game-boy/

A taky tam čtu, že GameBoy nemá Z80, má CPU podobné Z80 s instrukcemi navíc... co přesně to znamená?

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Game Boy Tetris (emulator)
PříspěvekNapsal: 10.01.2021, 18:23 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3055
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 906 times
Moc o tom nevim, malinko detailu je tady: https://spectrumcomputing.co.uk/forums/ ... f=3&t=3947

binarka sestava z 32kb romky gameboye, ktera je rozdelena na dve poloviny.
hornich 16k se ulozi od 24576, dolnich 16k se nahraje od 49152
od 40960 se prihrava nekolika kilobajtovy "emulacni" kod, bud ve verzi divIDE nebo non-divIDE...

Instrukce Gameboye se lisi takto>

Kód:
 Opcode  Z80             GMB
 ---------------------------------------
 08      EX   AF,AF      LD   (nn),SP
 10      DJNZ PC+dd      STOP
 22      LD   (nn),HL    LDI  (HL),A
 2A      LD   HL,(nn)    LDI  A,(HL)
 32      LD   (nn),A     LDD  (HL),A
 3A      LD   A,(nn)     LDD  A,(HL)
 D3      OUT  (n),A      -
 D9      EXX             RETI
 DB      IN   A,(n)      -
 DD      <IX>            -
 E0      RET  PO         LD   (FF00+n),A
 E2      JP   PO,nn      LD   (FF00+C),A
 E3      EX   (SP),HL    -
 E4      CALL P0,nn      -
 E8      RET  PE         ADD  SP,dd
 EA      JP   PE,nn      LD   (nn),A
 EB      EX   DE,HL      -
 EC      CALL PE,nn      -
 ED      <pref>          -
 F0      RET  P          LD   A,(FF00+n)
 F2      JP   P,nn       LD   A,(FF00+C)
 F4      CALL P,nn       -
 F8      RET  M          LD   HL,SP+dd
 FA      JP   M,nn       LD   A,(nn)
 FC      CALL M,nn       -
 FD      <IY>            -
 CB3X    SLL  r/(HL)     SWAP r/(HL)

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: režim


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Game Boy Tetris (emulator)
PříspěvekNapsal: 10.01.2021, 18:28 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3055
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 906 times
K dotazum tech, co nepouzivaji realne Spectrum s esxDOSem, jak muzou soubory vyzkouset v PC emulatoru ZX Spectra,za tim ucelemt na image HDF (a nemuset delat z SD karty pokazde novy HDF soubor):

Nemam zkusenosti jine nez s HDFmonkey, doporucuju napr.
Kód:
hdfmonkey put SD-karta-image.hdf GBTETRIS/ GBTETRIS/

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: režim


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Game Boy Tetris (emulator)
PříspěvekNapsal: 10.01.2021, 19:53 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10125
Bydliště: Praha
Has thanked: 1957 times
Been thanked: 1521 times
Podle všeho to běží i na Nextu. A jestli to chápu správně, tak se autor snaží i port na AmstradCPC. Každopádně moc nechápu, proč si mám dělat nějaký image, kterým zaplácnu SD kartu. Pokud je to opravdu emulátor v pravém slova smyslu, tak bych čekal, že si udělám složku na SD, kam nakopíruju půlené ROMky od čekoholiv pro GB classic a můžu si to pouštět.

EDIT: koukám, že se z toho dá udělat i TAPka. Tak fajn.
EDIT2: tak teď to s tím HDF nechápu. Asi se SCJoe upsal a chtěl to hodit jinam.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Game Boy Tetris (emulator)
PříspěvekNapsal: 10.01.2021, 20:14 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 20.02.2017, 01:17
Příspěvky: 806
Has thanked: 19 times
Been thanked: 48 times
Může někdo vysvětlit, proč je potřeba "all RAM" režim? To nějak souvisí s mapováním paměti na originálním HW?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Game Boy Tetris (emulator)
PříspěvekNapsal: 10.01.2021, 20:24 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2344
Has thanked: 303 times
Been thanked: 640 times
tommik píše:
Může někdo vysvětlit, proč je potřeba "all RAM" režim? To nějak souvisí s mapováním paměti na originálním HW?
Protože v ZXS prostor od 0 do 16384 zabírá ROM a od 16384 do 23296 video RAM a nejde s tím nic udělat? Ano, souvisí to s mapováním paměti.

Ale all RAM je banalita ve srovnání s těmi odlišnostmi v instrukční sadě a nesouladem ve schopnostech zobrazování grafiky (nejde jen o rozlišení, ale i o možnost HW posouvat obraz na každém mikrořádku do stran). Navíc v GameBoy je CPU o ždibec rychlejší (kousek nad 4MHz), nebo není?

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Game Boy Tetris (emulator)
PříspěvekNapsal: 10.01.2021, 21:25 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3055
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 906 times
misticjoe píše:
Tak jsem vyzkoušel Dr.Mario. Nefachá.

Vsak v predmetu je jasne Tetris.
Neni to emulator gameboye, neumi cely hardware, "emulacni" kod asi reaguje jen na to, co prave tahle hra potrebuje...

misticjoe píše:
kam nakopíruju půlené ROMky od čekoholiv pro GB classic a můžu si to pouštět.

Zajimavy napad, zkusit rozpulit jakoukoliv GB romku - ale pak do prehozeneho pametoveho prostoru, jak jsem vyse psal, je jeste treba dat "emulacni kod". Ze je univerzalni, bych netipoval...

misticjoe píše:
Každopádně moc nechápu, proč si mám dělat nějaký image, kterým zaplácnu SD kartu.

To nebyl prispevek pro osvicene uzivatele esxDOSu a ZXNEXTOSu, ktere to jednoduse napadne nakopcit na kartu.
Asi jsem mel napsat lip, pro ty, co nepouzivaji Spectrum s esxDOSem: HDF image je pro nejaky PC emulator ZX Spectra.

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: režim


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Game Boy Tetris (emulator)
PříspěvekNapsal: 10.01.2021, 21:30 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3663
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 373 times
Been thanked: 797 times
zxcygnus píše:
tommik píše:
Může někdo vysvětlit, proč je potřeba "all RAM" režim? To nějak souvisí s mapováním paměti na originálním HW?
Protože v ZXS prostor od 0 do 16384 zabírá ROM a od 16384 do 23296 video RAM a nejde s tím nic udělat?
No, ide. Romku mozno poriesit pripojenim nejakeho interface ktory namiesto romky primapuje ramku (MB0x, Divide s R"GALom, ...) a obrazovku zase vedia zapnut inde vsetky 128-icky, aj tie originalne od Sinclaira.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Game Boy Tetris (emulator)
PříspěvekNapsal: 10.01.2021, 21:41 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3055
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 906 times
Busy píše:
Romku mozno poriesit pripojenim nejakeho interface ktory namiesto romky primapuje ramku (MB0x, Divide s R"GALom, ...)

V CZ a v SK oblastech se to drive resilo upravou na 80K Spectrum (Troller/Lamac), coz je mozne si vyzkouset v emulatoru LnxSpectrum.

K emulaci GB:
Dr. Beep se pokousel o emulator GameBoye na samikovi, ale asi to casem vzdal...
https://web.archive.org/web/20160324044 ... am2_gb.htm
https://www.worldofsam.org/products/sam2gb

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: režim


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz