OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 29.03.2024, 14:42

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Run!
PříspěvekNapsal: 22.12.2020, 21:09 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1911
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 517 times
Been thanked: 813 times
Roman Cikryt vám nadělil vánoční dárek v podobě nové české hry. Po letošní úspěšné hře Space Journey připravil hru Run!. V té musíte utíkat jako o závod ve stylu parkouru. Doporučuji.
Download:
https://cs.speccy.cz/


Přílohy:
Run.png
Run.png [ 27.5 KiB | Zobrazeno 5955 krát ]

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 24.12.2020, 18:37 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2332
Has thanked: 303 times
Been thanked: 637 times
Sice to není můj preferovaný žánr, ale taky jsem zkusil... zpracování super, správný temný distopický cyberpunk, tématicky neobvyklé.

Nicméně nefunguje s ISOROM. Autor využívá cosi ze ZX ROM tak, že hra funguje jen s originálním ZX BASICem (nebo na 128k). Taktéž nejde spustit LOADerem z menu ZX 128k +2A. Dál jsem zatím nepátral, možná to je jen prkotina.

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 24.12.2020, 19:01 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1509
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 380 times
Ono je to tím, že to prostě nefunguje na +2A/+3 obecně.
Ani loader, ani LOAD "" v +3 Basicu, ba ani v USR 0.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 24.12.2020, 20:37 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1911
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 517 times
Been thanked: 813 times
Napsal jsem autorovi kvůli nekompatibilitě se ZX +2A/+3. Zajímavé je, že jeho předchozí letošní hra Space Journey na té konfiguraci jede.

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 25.12.2020, 02:19 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1612
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Koukal jsem na to a je tam znama chybka. Registr I je nastaveny na spatnou IM2 tabulku v rom, konkretne na hodnotu #39. Jenze nektere jine romky, jako treba prave +3 rom, zde maji jiny obsah, takze hra nebezi. Staci ale jen prepsat registr I na #3B a hra hned pobezi i na +2A/+3. Odzkouseno a slape jak prd. Takovych her jsem na WOSu opravoval mraky.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 25.12.2020, 10:33 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1911
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 517 times
Been thanked: 813 times
Díky Velesoftovi to autor opravil rychle, už to běží na ZX128 +2A/+3 :-). Nahrál jsem na cs.speccy.cz poslední verzi.

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 25.12.2020, 13:07 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1612
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
A možná tam bude i problém s testováním kempstonu. Myslim, ze mi to nejak blblo, ale jeste to vyzkousim.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 25.12.2020, 14:40 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2332
Has thanked: 303 times
Been thanked: 637 times
S ISOROM stále nejede. Zastaví se už při načítání obrázku, protože autor nastavuje RAMTOP extrémně nízko na 23999, takže to selže už v zavaděči na LOAD "" SCREEN$ s hláškou Out of memory. Viz screenshoty. Zřejmě 74 volných bytů pro BASIC nestačí. S CLEAR 24020 už by to prošlo.

Vymazal jsem řádky s PAPER 0 a LOAD "" SCREEN$ a pak už se hra načte celá a funguje korektně.

A to mimochodem komplikuje i možnou konverzi na TRDOSovou disketu. Je opravdu tak nízký RAMTOP nezbytný? Nedala by se ta paměť zabrat až po rozbalení hry?


Přílohy:
run_nejede_s_isorom_volne_misto.png
run_nejede_s_isorom_volne_misto.png [ 1.47 KiB | Zobrazeno 5706 krát ]
run_nejede_s_isorom.png
run_nejede_s_isorom.png [ 819 bajtů | Zobrazeno 5706 krát ]

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 25.12.2020, 14:41 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1612
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
VELESOFT píše:
A možná tam bude i problém s testováním kempstonu. Myslim, ze mi to nejak blblo, ale jeste to vyzkousim.


Tak kempston je v poradku, jen emulator REALSPECTRUM neumi kempston v +2A rezimu.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 25.12.2020, 14:52 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1612
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
A hra ma dohravky koukam. S tim ramtopem to take neni asi stastne reseni. Idealni by bylo bud pridat detekci 128kB a dohrat vsechny bloky najednou, nebo rovnou udelat druhou 128kB verzi. Hlavne aby to bez problemu slo portovat na TRDOS i +3 dos. Ten vektor #3B v romce bych vynechal, stejne tam ma +2A a +3 jen posledni dva bajty IM2 tabulky pouzitelne. Rovnou byh IM2 tabulku (jen posledni 2 bajty) umistil kamkoli do rychle ram (reg.I v rozsahu #80-#BE) aby to jelo nezavisle na zx rom.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 25.12.2020, 14:52 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2332
Has thanked: 303 times
Been thanked: 637 times
Pokud loader upravím na
Kód:
10 PAPER PI-PI: CLEAR VAL "23999": LOAD "" SCREEN$: LOAD "" CODE: RANDOMIZE USR VAL "24e3"
Tak to projde i na ISOROM, volné paměti zbývá 112 bytů a to už stačí.

Teď je otázka, jestli je nutné aby zavadeč vypadal, jak vypadal původně, jestli toho autor nevyužívá k načítání dohrávek, jestli je opravdu nutná adresa za CODE (já myslím, že ne, když se tím načte jen jediný soubor) atd...


Přílohy:
run_kratsi_loader_funguje_s_isorom.png
run_kratsi_loader_funguje_s_isorom.png [ 1.34 KiB | Zobrazeno 5716 krát ]

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 25.12.2020, 18:41 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 372 times
Been thanked: 788 times
zxcygnus píše:
Pokud loader upravím na
Kód:
10 PAPER PI-PI: CLEAR VAL "23999": LOAD "" SCREEN$: LOAD "" CODE: RANDOMIZE USR VAL "24e3"
Tak to projde i na ISOROM, volné paměti zbývá 112 bytů a to už stačí.
Len malinka poznamka pomimo. V takyto pripadoch, ked je malo miesta, sa paradoxne nevyplati pouzivat VAL, ale cisla treba pisat priamo ako cisla, aspon tie co su v dalsich prikazoch po CLEAR-e. Je sice pravda, ze nativna konstanta 24e3 zaberie o tri bajty viac nez VAL "24e3", avsak vyhodnocovanie samotneho VALu vyzaduje velmi vela miesta v pracovnej oblasti a na zasobniku kalkulacky, takze skor hrozi chyba OUT OF MEMORY.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 25.12.2020, 18:54 
Offline
Pan Generální

Registrován: 01.12.2017, 21:01
Příspěvky: 2063
Bydliště: BA-Petržalka :(
Has thanked: 18 times
Been thanked: 323 times
Na emulátore Realspectrum (s ROM Didaktik M, je to problém?) to nefunguje správne. Všetky texty ako sa vypíšu tak hneď aj zmiznú (skrátka to ide ďalej) a nieje čas nič prečítať, ani ovládanie, hneď sa spustí hra.

S tou pamäťou... ono sa tam nahráva dosť prázdneho miesta, takže by to išlo prinajmenšom posunúť o pár sto bytov ďalej aj bez kompresie. Po spustení by sa posunul ramtop (možno stačí iba SP) a prekopírovalo by sa na 24000 čo tam má byť.

_________________
Oznamy o novom príspevku mi na mail chodia iba sporadicky, takže keď sa nehlásim v diskusii, tak je to tým. V 80% nepríde mail vôbec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 25.12.2020, 19:25 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2332
Has thanked: 303 times
Been thanked: 637 times
Busy píše:
...avsak vyhodnocovanie samotneho VALu vyzaduje velmi vela miesta v pracovnej oblasti a na zasobniku kalkulacky, takze skor hrozi chyba OUT OF MEMORY.
Ok. Zkusím si to.

Mě překvapilo i to, že příkazu LOAD "" SCREEN$ nestačilo těch cca 70 bytů. Co s tím místem vlastně BASIC dělá? Proč potřebuje násobně víc, než prostor pro načtenou hlavičku souboru?

Je možné, že ISOROM potřebuje pro příkaz LOAD ještě o dalších pár bytů víc právě proto, že vypisuje detaily - startovní adresu a délku (nebo startovní řádek u BASICu), což standardní ROM nedělá?

A jen poznámka k TRDOSu - při velmi krátkém jednořádkovém zavaděči bývá obvykle použitelný zhruba RAMTOP 24499, možná 24399 s hodně odřenýma ušima, aby se následně ze strojáku daly volat bezpečně služby TRDOSu. To jen kdyby někdo chtěl udělat i verzi s dohráváním z diskety, RAMTOP 24300 je asi minimum, ale zcela bez BASICu, kdy se dá ještě načíst a spustit soubor (RUN "jmeno" CODE"), při 24250 (free 290) už funguje jen CAT.

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 25.12.2020, 20:09 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 372 times
Been thanked: 788 times
zxcygnus píše:
Mě překvapilo i to, že příkazu LOAD "" SCREEN$ nestačilo těch cca 70 bytů. Co s tím místem vlastně BASIC dělá? Proč potřebuje násobně víc, než prostor pro načtenou hlavičku souboru?
Ono to nie je take jednoduche. Vo vseobecnosti, mozes napisat aj priklad LOAD "nejake_meno" CODE 24200,65536-24200 a okrem hlavicky, ktora sa nacita z pasky, sa musia niekam uskladnit aj vsetky tieto zadane parametre, aby sa nasledne mohlo podla nich vyhodnotit nasledujuce nahravanie samotneho tela. Okrem toho, vzdy ked si basic alokuje nejake miesto, vzdy sa kontroluje, ci je k dispozicii aspon 80 bajtov volneho miesta pre CPU stack (test na adrese #1F0C). Takze tymto sposobom sa aj tak neda zistovat, co potrebuje kolko volneho miesta na svoju pracu.
zxcygnus píše:
Je možné, že ISOROM potřebuje pro příkaz LOAD ještě o dalších pár bytů víc právě proto, že vypisuje detaily - startovní adresu a délku (nebo startovní řádek u BASICu), což standardní ROM nedělá?
Je to celkom mozne. Pre vypis cisel treba cislo previest do textoveho tvaru, co v sebe skryva rozne matematicke vypocty a dalsie volne miesto preto spotrebuje zasobnik kalkulacky.
zxcygnus píše:
A jen poznámka k TRDOSu ...
Preto z principu nemam rad systemy, ktore posuvaju zaciatok basicu, pretoze nemaju vlastnu ramku pre obsluhu pametoveho media.
(s vynimkou Interface1 a microdrive, tie su aspon originaly od Sinclaira)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz