OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 18.04.2024, 12:33

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 06.01.2021, 23:47 
Offline
Pan Generální

Registrován: 01.12.2017, 21:01
Příspěvky: 2089
Bydliště: BA-Petržalka :(
Has thanked: 18 times
Been thanked: 327 times
Ošetrenie chyby počas nahrávania bude? A ak áno, tak aké? USR 0 sa mi nikdy nepáčilo. :mrgreen:

_________________
Oznamy o novom príspevku mi na mail chodia iba sporadicky, takže keď sa nehlásim v diskusii, tak je to tým. V 80% nepríde mail vôbec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 06.01.2021, 23:59 
Online
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2340
Has thanked: 303 times
Been thanked: 640 times
Busy píše:
30 LET a = USR VAL "24500"
Pointa byla v tom, že se hra na jedné adrese spouští zcela od začátku a na druhé se do ní vracím po načtení levelu... přišlo mi to praktičtější. Proto by se neměl řádek 30 spojovat se 40. Jinak nic proti LET a = USR ... to je dobrý postřeh.
PotPalo píše:
Ošetrenie chyby počas nahrávania bude? A ak áno, tak aké? USR 0 sa mi nikdy nepáčilo. :mrgreen:
Ošetření chyb si dělá každý diskový systém sám a jinak. Byla by hloupost používat vadné diskety/sektory k uložení souborů hry. I u pásky obvykle stačí, když se chybou při nahrávání nic nezblbne a program po chybě prostě jen očekává tentýž blok znovu (v tomto případě když je nouze nejvyšší tak GO TO 40)

Proč USR 0? Kvůli tomu RANDOMIZE USR 15619? To přeci v zavaděčích pro jiné DOSy nebude.

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 07.01.2021, 00:08 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3661
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 373 times
Been thanked: 795 times
zxcygnus píše:
Busy píše:
30 LET a = USR VAL "24500"
Pointa byla v tom, že se hra na jedné adrese spouští zcela od začátku a na druhé se do ní vracím po načtení levelu... přišlo mi to praktičtější. Proto by se neměl řádek 30 spojovat se 40. Jinak nic proti LET a = USR ... to je dobrý postřeh.
Je pravda, ze dve spustacie adresy su prehladnejsie a take "ludskejsie", ale podla mna je za danych podmienok rozumnejsie mat v basicu iba jedno USR s jednou spustacou adresou strojaku. Usetri to vzacnu pamet pod RAMTOPom, a v strojaku nad RAMTOPom sa velmi jednoducho osetri (da sa na 6 bajtov), aby prve zavolanie spustilo hru ako taku a dalsie zavolania znamenali iba pokracovanie po dohrati dalsieho levelu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 07.01.2021, 00:22 
Offline
Pan Generální

Registrován: 01.12.2017, 21:01
Příspěvky: 2089
Bydliště: BA-Petržalka :(
Has thanked: 18 times
Been thanked: 327 times
S tým USR 0 som to myslel tak, že niektoré hry sa pri chybe skrátka resetnú. :cry: To som nemal rád.

Keď už chcete silou mocou šetriť miesto:

1 BORDER NOT PI: CLEAR VAL "24499": LET a=CODE "1"
3 LOAD "run!_blk"+CHR$ a CODE: LET a=USR VAL "24500": GOTO PI

SCREEN ako aj hlavný kód by sa nahrával a spúšťal od 24500, a pred návratom do BASICu by sa do C uložil posledný znak mena požadovaného súboru (samozrejme B=0). Takže screen (run!_blk1) by mal pred návratom C=50 B=0 čo je "2". Nahral by sa hlavný blok hry a spustil. Ďalšie levely by mohli mať už písmená (napríklad C=65 pre "A" ...).

_________________
Oznamy o novom príspevku mi na mail chodia iba sporadicky, takže keď sa nehlásim v diskusii, tak je to tým. V 80% nepríde mail vôbec.


Naposledy upravil PotPalo dne 07.01.2021, 01:36, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 07.01.2021, 00:47 
Online
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2340
Has thanked: 303 times
Been thanked: 640 times
Budiž, možná by to šlo realizovat.

Ale
1/ TRDOS nezvládá příkazy následující za příkazem DOSu. Cokoli následuje po příkazu DOSu musí být na následujícím řádku + tu jmennou konvenci opravdu chci zachovat alespoň na TRD.

2/ zkomplikovalo by to použití generického úvodního obrázku z Pressoru - i to má svůj smysl, obrázek z Pressoru se dá prohlížet prohlížečem obrázků (třeba mým bootem, stejně jako nekomprimovaný obrázek se standardní délkou 6144/6912) a při přepisování kódu by bylo fajn dekompresní kód modifikovat tak, aby toto zůstalo zachováno... jde to, ale je otázka, jestli to za tu námahu stojí.

Reset při načítání souborů (a chybě) taky nemám rád. S ochranou proti kopírování nepočítám, smysl by mělo kontrolovat třeba CRC levelu, že se načetl opravdu správný a nepozměněný, ale ochrana proti BREAKu v BASICu mi v době emulátorů, které toho dovolí řádově víc než reálný hardware přijde zcela zbytečná.

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 07.01.2021, 01:34 
Offline
Pan Generální

Registrován: 01.12.2017, 21:01
Příspěvky: 2089
Bydliště: BA-Petržalka :(
Has thanked: 18 times
Been thanked: 327 times
No tak to rozdelím, a na riadok 3 si doplním akúkoľvek metódu LOADu:

1 BORDER NOT PI: CLEAR VAL "24499": LET a=CODE "1"
3 LOAD "run!_blk"+CHR$ a CODE: REM (ešte že si to nikto nevšimol :D )
5 LET a=USR VAL "24500": GOTO PI

Ozaj, ono sa viac používa 24576 ako 24500. S tým screenom... a ešte aj kompresia plus kompatibilita... či by ono pre MAXIMÁLNU kompatibilitu nebolo lepšie nechať klasické LOAD SCREEN$ bez kompresie? Dalo by sa napasovať za CLEAR.

_________________
Oznamy o novom príspevku mi na mail chodia iba sporadicky, takže keď sa nehlásim v diskusii, tak je to tým. V 80% nepríde mail vôbec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 07.01.2021, 09:43 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3661
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 373 times
Been thanked: 795 times
zxcygnus píše:
1/ TRDOS nezvládá příkazy následující za příkazem DOSu. Cokoli následuje po příkazu DOSu musí být na následujícím řádku + tu jmennou konvenci opravdu chci zachovat alespoň na TRD.
Och, ten TRDOS prinasa len same komplikacie :bang: Nie nadarmo tvrdim ze TRDOS je jeden z najvecsich omylov ludstva :lol:
zxcygnus píše:
2/ zkomplikovalo by to použití generického úvodního obrázku z Pressoru
Pokial chceme mat obrazok zapakovany, tak obycajna LZ kompresia spakne obrazok lepsie nez vseliake sofistikovane sposoby preusporiadania obrazku s naslednym RLE. Z tohto hladiska vobec nema zmysel pouzivat Pressor.
zxcygnus píše:
ale je otázka, jestli to za tu námahu stojí.
Obecne nestoji, ale clovek ma aspon dobry pocit z toho, ze sa z media nenahravaju zbytocne bajty :joint: ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 07.01.2021, 12:27 
Offline
Pan Generální

Registrován: 01.12.2017, 21:01
Příspěvky: 2089
Bydliště: BA-Petržalka :(
Has thanked: 18 times
Been thanked: 327 times
Ešte sme zabudli vypnúť/zapnúť vypisovanie na obrazovku, aby nám názvy súborov pri LOADe neprepisovali screen$. (platí pre nahrávanie z pásky)

_________________
Oznamy o novom príspevku mi na mail chodia iba sporadicky, takže keď sa nehlásim v diskusii, tak je to tým. V 80% nepríde mail vôbec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 07.01.2021, 17:38 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3661
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 373 times
Been thanked: 795 times
PotPalo píše:
Ešte sme zabudli vypnúť/zapnúť vypisovanie na obrazovku, aby nám názvy súborov pri LOADe neprepisovali screen$. (platí pre nahrávanie z pásky)
Vypnutie: POKE VAL "23739",CODE "o" ... presmeruje vsetky vypisy cez kanal "s" do /dev/null
Zapnutie: POKE VAL "23739",CODE " POKE " ... alebo ak nevadi ze sa obrazovka zmaze, tak uplne postaci aj obycajne CLS (reinicializuje kanaly)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 10.01.2021, 19:15 
Offline
Nemluva

Registrován: 04.01.2021, 21:25
Příspěvky: 4
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Jen hlásím, že ještě chystám update hry (bude lepší animace, grafika a hratelnost). Tedy finální verze, která by si zasloužila všechny ty vychytávky, které tady padají, ještě přijde! :-) Dám (doufám) brzy vědět.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 10.01.2021, 20:26 
Online
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2340
Has thanked: 303 times
Been thanked: 640 times
Hlásím se jako Betatester.
(tedy, ne jako hráč, ale jako tester na reálném Betadisku :))

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz