OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 16.04.2024, 14:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 72 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Coloristic
PříspěvekNapsal: 27.03.2020, 09:36 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1516
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 381 times
Užitečnější než nějaká dema nebo hry jsou přeci textové editory, tabulkové editory, databáze, 3D konstrukční programy, Fourierova analýza spektra a molekulární simulace. Takže odložte neužitečné hry, protože potřebujeme na Spectru nový CAD a simulaci zatížení mostů!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Coloristic
PříspěvekNapsal: 27.03.2020, 10:02 
Offline
Profík

Registrován: 06.02.2019, 11:47
Příspěvky: 900
Has thanked: 51 times
Been thanked: 230 times
z00m píše:
Demo sa robí z čistej potreby po poznaní, alebo radosti z programovania a hľadania riešení na veľmi obmedzenom poli možností.

Pre mňa je rovnako písanie hry alebo dema výzva. Písanie hry ma motivovalo k napísaniu lepšieho dema, demo ma motivuje napísať lepšiu hru. V obodvoch prípadoch platí to, čo píšeš, "hľadanie riešení pri obmedzených zdrojoch". A najviac ma vyprovokuje tvrdenie "to sa nedá...". Obzvlášť keď tvorím pre počítač, oproti ktorému je Speccy raketoplán.
M1
P.S. Podobne ako mB zvažujem, že pretransformujem niektoré prvky z dema pre Forever do nejakej novej hry.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Coloristic
PříspěvekNapsal: 27.03.2020, 10:17 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1562
Has thanked: 487 times
Been thanked: 641 times
mborik128 píše:
A mrzi ma, ze toto ludia dodnes nechapu. To bol aj cely moj vtedajsi spor, ktory som o tom viedol s Martinom Malym - zbytocne - stale si myslel, ze dema su tie Bcka s Van Dammom, ktore videl v rannych 90s...
K naprosté většině lidí se, podle mě, kvalitní dema v 90.letech nedostala - viděli akorát ty public domainy typu Misha Mega Demo apod. (nic ve zlém, pokud si to zde autor právě čte). A co se v mládí naučíš, to ve stáří jako když najdeš. Kdysi jsem to míval podobně než mě Busy (nebo někdo) navnadil.
jirka_holub píše:
Jinak demům nerozumím, nesleduji, neumím, mám dojem že to bliká, vlní se to.. trochu nuda. Ale stejně tak koukám na některý umění. Nemám příslušné citobuňky. A programování nerozumím natolik, abych byl schopen ocenit tu složitost a vidět v tom ty dovednosti programatora. Takže v mém případě je vada na straně přijímače.

:-) Ber to tak že Spectrum (resp. Z80) nativně neumí ani násobení! Vlastně pořádně neumí ani 16-bitové odečítání (teď matně lovím v paměti nějakou instrukci). A najednou se něco vlní nebo rotuje 3D objekt - k tomu potřebuješ nejen násobení a odečítání, ale i sinusy, kosiny a dělení. Tohle na moderních demech obdivuju - tu ne úplně asi "konzumní" technickou část.

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Coloristic
PříspěvekNapsal: 27.03.2020, 11:06 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 20.02.2017, 01:17
Příspěvky: 806
Has thanked: 19 times
Been thanked: 48 times
Je zasadni rozdil mezi demem a hrou. Opravdova hra musi resit mnohem vice nez demo. A ano je rada dem, co se vydavaji za hry...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Coloristic
PříspěvekNapsal: 27.03.2020, 11:55 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3807
Has thanked: 278 times
Been thanked: 455 times
tomascz píše:
K naprosté většině lidí se, podle mě, kvalitní dema v 90.letech nedostala - viděli akorát ty public domainy typu Misha Mega Demo apod. (nic ve zlém, pokud si to zde autor právě čte). A co se v mládí naučíš, to ve stáří jako když najdeš. Kdysi jsem to míval podobně než mě Busy (nebo někdo) navnadil.

:-) Ber to tak že Spectrum (resp. Z80) nativně neumí ani násobení! Vlastně pořádně neumí ani 16-bitové odečítání (teď matně lovím v paměti nějakou instrukci). A najednou se něco vlní nebo rotuje 3D objekt - k tomu potřebuješ nejen násobení a odečítání, ale i sinusy, kosiny a dělení. Tohle na moderních demech obdivuju - tu ne úplně asi "konzumní" technickou část.

Hm a není to taky trochu tím že ti co dělali dema tehdy byli jednak z mnohem širší skupiny programátorů a psal je doslova "každý kdo měl do ( ! ) díru" než ty bílé vrány co to dělají dneska? Že to byli o generaci mladší lidi, kteří neměli tu multimediální zkušenost dneška a vrchol multimediality pro ně tehdy představovaly DOSové hry v rozlišení 640x480 se Sound Blaster 16? A dnes dema píšou už čistě jen hardcore programátoři, kteří jsou znalostně velmi vysoko, specializují se na ně a mají k dispozici technologie zítřka aplikované na hardware včerejška, všechny ty technické vychytávky, dostupné zvukové čipy, rozhraní navíc... Kdo z vás používá jen čistě zx spectrum? Udělejte demo jen s kazeťákem či přinejlepším disketou a fyzickým ZX spectrem, žádné PC, žádné assembleření v emulátoru když na pozadí běží oblíbená hudba s načítáním dat z kazety, žádný internet a uvidíte co z vás začne lézt...

Já si tohle uvědomil u her a programů na PMD z 80.let a jejich úvodních obrázků. Většinou to vypadá děsně, čest výjimkám á la Sabotér. A teď to porovnejte se vzhledem třeba Atomic, Kvádrem, Fruits (ta dokonce používá myš!) či jinými moderními programy. Ale proč to vypadá tak? Protože je to tak kua těžké udělat i tu mazaninu když máte jen čtverečkovaný sešit, PMD a kazeťák. Toto mi došlo když jsem používal colorace editor v prohlížeči na tvorbu obrázku, která je rychlá, pohodlná, hned všechno vidíte, je k dispozici konverzní utilitka, lehce "nahrajete" na virtuální pásku, šup do PMD za půl sekundy bez chyb... Mě trochu přijde že vybaveni dnešním vkusem, pneumatickými sbíječkami a bagrem se smějeme lidem co měli jen sekáč a kladivo a přesto udělali věci, které by většina dnešních programátorů často ani s tou technickou dopomocí stejně neudělala.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Coloristic
PříspěvekNapsal: 27.03.2020, 12:07 
Offline
Pan Generální

Registrován: 01.12.2017, 21:01
Příspěvky: 2089
Bydliště: BA-Petržalka :(
Has thanked: 18 times
Been thanked: 327 times
A verte či nie, niekedy nebol ani ten assembler. Písalo sa na papier, potom sa prekladalo podľa tabuľky na čísla, prepočítavali sa adresy skokov, potom sa to (tie čísla) ručne prepísalo do počítača, a buď to fungovalo, alebo sa to resetlo. Žiadne krokovanie, na chybu bolo treba prísť logicky, prípadne ešte spraviť program ktorý skúša všetky možnosti vstupov a porovnáva výstupy. K tomu si predstavte že to píšete na klávesnici gumáka, alebo didaktiku. Literatúra skoro žiadna, internet neexistuje, a ani človek ktorého by sa dalo opýtať. Jediné čo sa dá je pozrieť ako je naprogramovaný iný program. Ale zasa nieje dissasembler, takže pozrieť čísla, preložiť si ich do inštrukcií na papieri, dorobiť poznámky čo to asi robí, atď. Dnes programovať na PC pre Spectrum je rozdiel asi ako počítač sínus z hlavy a na kalkulačke.

_________________
Oznamy o novom príspevku mi na mail chodia iba sporadicky, takže keď sa nehlásim v diskusii, tak je to tým. V 80% nepríde mail vôbec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Coloristic
PříspěvekNapsal: 27.03.2020, 12:30 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1562
Has thanked: 487 times
Been thanked: 641 times
Czech Human píše:
Mě trochu přijde že vybaveni dnešním vkusem, pneumatickými sbíječkami a bagrem se smějeme lidem co měli jen sekáč a kladivo a přesto udělali věci, které by většina dnešních programátorů často ani s tou technickou dopomocí stejně neudělala.

Ale šlo to udělat, neboj - viz 3D hry Driller nebo Total Eclipse z 80.let, dělané právě kladivem a sekáčkem, jenom na steroidech. Na použitých "nástrojích" podle mě zas tak nezáleží. Dneska sice máme bagry a sbíječky, ale většina nově produkovaných her (a teď nemyslím Coloristic) se i tak kvalitativně nevyrovná těm dělaným před dvaceti, třiceti lety (Skool Daze, Knight Lore, zmiňované 3D hry...) :poke:

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Coloristic
PříspěvekNapsal: 27.03.2020, 12:36 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2340
Has thanked: 303 times
Been thanked: 640 times
Zatímco tlacháte, já přemýšlím, proč mi v 67. levelu přebývají dva kroky i když mám všechny bílé čtverce zaplněné a páčka nikde. Bug, nebo trik na který jsem nepřišel? Mám zkusit novější verzi hry?

Btw... dema jsou fajn, mnohé si rád pustím znovu. Hry jsou fajn. A užitkové programy jsou užitečné. Co chcete víc?

dex píše:
Takže odložte neužitečné hry, protože potřebujeme na Spectru nový CAD a simulaci zatížení mostů!
Aha! Kdo pamatuje hru Bridge Builder?

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Coloristic
PříspěvekNapsal: 27.03.2020, 12:50 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 19.07.2013, 14:21
Příspěvky: 258
Bydliště: Košice
Has thanked: 143 times
Been thanked: 380 times
zxcygnus píše:
Zatímco tlacháte, já přemýšlím, proč mi v 67. levelu přebývají dva kroky i když mám všechny bílé čtverce zaplněné a páčka nikde. Bug, nebo trik na který jsem nepřišel? Mám zkusit novější verzi hry?
Použite hlavu, cesty jinak vyskládané, ale bug to není, jasný pane. :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Coloristic
PříspěvekNapsal: 27.03.2020, 12:54 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2340
Has thanked: 303 times
Been thanked: 640 times
mborik128 píše:
zxcygnus píše:
Zatímco tlacháte, já přemýšlím, proč mi v 67. levelu přebývají dva kroky i když mám všechny bílé čtverce zaplněné a páčka nikde. Bug, nebo trik na který jsem nepřišel? Mám zkusit novější verzi hry?
Použite hlavu, cesty jinak vyskládané, ale bug to není, jasný pane. :D
Jasný :)

Stáhnul jsem novou verzi, použil podobný postup a level vyřešen. Bug to nebyl.

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Coloristic
PříspěvekNapsal: 27.03.2020, 13:11 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3807
Has thanked: 278 times
Been thanked: 455 times
zxcygnus píše:
Zatímco tlacháte, já přemýšlím, proč mi v 67. levelu přebývají dva kroky i když mám všechny bílé čtverce zaplněné a páčka nikde. Bug, nebo trik na který jsem nepřišel? Mám zkusit novější verzi hry?

Btw... dema jsou fajn, mnohé si rád pustím znovu. Hry jsou fajn. A užitkové programy jsou užitečné. Co chcete víc?

dex píše:
Takže odložte neužitečné hry, protože potřebujeme na Spectru nový CAD a simulaci zatížení mostů!
Aha! Kdo pamatuje hru Bridge Builder?


Ta byla má oblíbená, myslím ji ještě někde mám :-). Klidně bych si nějakou konverzi na 8bit zahrál byť ta matematika tam je dost složitá a asi by se to bez silného zjednodušení nebo FPU neobešlo (ha, kdo to napíše pro Am 9511A přidrátované k PMD, hardcore demíčkáři :twisted: ) a bylo by těžké vykreslovat zatížení plynulou změnou barvy :lol: . Dobré byly hacky kdy vlak musel přejet a most padal dostatečně pomalu nebo prasárny typu když není opěrný bod, opřeme to o dno :jump:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Coloristic
PříspěvekNapsal: 27.03.2020, 14:49 
Offline
Profík

Registrován: 06.02.2019, 11:47
Příspěvky: 900
Has thanked: 51 times
Been thanked: 230 times
zxcygnus píše:
Zatímco tlacháte, já přemýšlím, proč mi v 67. levelu přebývají dva kroky i když mám všechny bílé čtverce zaplněné a páčka nikde. Bug, nebo trik na který jsem nepřišel?

Nemáš screenshot? Neviem si predstaviť, ako si to dokázal, lebo ten počet by mal matematicky sedieť vždy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Coloristic
PříspěvekNapsal: 27.03.2020, 14:56 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2340
Has thanked: 303 times
Been thanked: 640 times
Martin1 píše:
zxcygnus píše:
Zatímco tlacháte, já přemýšlím, proč mi v 67. levelu přebývají dva kroky i když mám všechny bílé čtverce zaplněné a páčka nikde. Bug, nebo trik na který jsem nepřišel?

Nemáš screenshot? Neviem si predstaviť, ako si to dokázal, lebo ten počet by mal matematicky sedieť vždy.
Mám.

Nemám a ani nechci zveřejňovat screenshot správného řešení, ale tohle se od správného mírně lišilo, takže to je asi ok.

Jak jsem psal. Stáhnul jsem aktuálnější verzi, zadal kód z předchozího levelu a zahrál znovu, přičemž to vyšlo. Takže pokud to byl bug, tak je opravený. (viz červená, vše zaplněno, ale zbývají 2 kroky)

Odložil jsem to prozatím v 75. levelu, nechám si zbytek na později :)


Přílohy:
game 67.png
game 67.png [ 2.5 KiB | Zobrazeno 7247 krát ]

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Coloristic
PříspěvekNapsal: 27.03.2020, 15:18 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2287
Bydliště: Brno
Has thanked: 846 times
Been thanked: 308 times
mborik128 píše:
zxcygnus píše:
Zatímco tlacháte, já přemýšlím, proč mi v 67. levelu přebývají dva kroky i když mám všechny bílé čtverce zaplněné a páčka nikde. Bug, nebo trik na který jsem nepřišel? Mám zkusit novější verzi hry?
Použite hlavu, cesty jinak vyskládané, ale bug to není, jasný pane. :D

Tři oříšky pro Popelku :lol:

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Coloristic
PříspěvekNapsal: 27.03.2020, 17:30 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 23.06.2013, 23:49
Příspěvky: 1113
Has thanked: 100 times
Been thanked: 159 times
No bug to je. Zkousel jsem starsi i novou verzi a nepodarilo se mi to zreprodukovat. Mas stejny zacatek?
Zrovna tenhle level ma minimalne 2 reseni. .) Zvlastni je spis 64. level...

K diskuzi offtopic: Nikdy se neshodnete, protoze jadro problemu je ze se perete o zdroje a kazdy preferuje neco jineho. Nakonec je to autorova vec, jak se rozhodne cemu se bude venovat. A je uplne jedno resit zda jsou lepsi vdolky nebo holky. To je na dalsi diskuzi.


Přílohy:
67lev.png
67lev.png [ 2.11 KiB | Zobrazeno 7197 krát ]
bug.png
bug.png [ 2.49 KiB | Zobrazeno 7197 krát ]

_________________
Z80 Forth compiler (ZX Spectrum 48kb): https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 72 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz