OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 27.04.2024, 07:54

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Isa Brave
PříspěvekNapsal: 04.01.2024, 17:08 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 05.12.2013, 09:01
Příspěvky: 291
Bydliště: Praha
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 83 times
Obrázek
:speccy:
web

_________________
//// eLeMeNt_v1; ZX Nucleon512_v2A; ZX Spectrum; ZX Spectrum+; ZX Spectrum 128k; ZX Spectrum 2B; SDI-1; Sparrow 48K; Didaktik D80; D80min; Didaktik Melodik; Betadisk; Divide; Aritma 517; ZX Diskface Plus B; BDI; NewBetaDisk-css; DigitalTapeRecorder_v2; ZX-VGA-JOY; ///A500mini;


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Isa Brave
PříspěvekNapsal: 05.01.2024, 10:12 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3064
Has thanked: 2208 times
Been thanked: 911 times
:speccy: Pěkných anebo zajímavých her se teď urodilo více, např. máme herně-věrného originálního Pac-Mana.

Bohužel tahle hra a některé další z poslední doby používají svérázný formát startování. TAPka vypadá docela normálně, až na to, že basic je zbytečně zamlžený, aby na první pokus nešel editovat a chybí nahrávací SCREEN$. V prvním bloku CODE se asi směšuje úvodní obrázek minimálně s hudbou a probíhá něco více než jen rozbalení titulní obrazovky. Když dám do basicového zavaděče mezi nahrání prvního a druhého bloku časovou prodlevu, příkazem PAUSE ..., hudba se spouští 2x. Alespoň tak se chová ve Fuse, do reálného spectra z kazety jsem nezkoušel.

Jestli znáte důvod? Některé podobné formátované hry (psané v AGD?) nesnesou delší PAUSE nebo žádnou PAUSE ani PAUSE 0 a musí se dát smyčka s testem na INKEY$: IF INKEY$="" THEN GOTO... Nezkoušel jsem zatím více, neměl čas se mrknout do kódu, jen si upravil zamlžený basic, tapku poupravenou pro zájemce přikládám.


Přílohy:
1.png
1.png [ 11.73 KiB | Zobrazeno 603 krát ]
2.png
2.png [ 9.58 KiB | Zobrazeno 603 krát ]
ISABRAVE.TAP [49.07 KiB]
22 krát

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: Durov
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Isa Brave
PříspěvekNapsal: 05.01.2024, 11:24 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1565
Has thanked: 487 times
Been thanked: 642 times
Určitě jsi přiložil tu správnou TAPku? Protože mně se to ukazuje jako bez zbytečných tweaků (které už jsem taky mnohokrát viděl):

S pěti bajty po stringu reprezentujícím desetinné číslo:

Obrázek


S interpretací těch pěti bajtů jako desetinné číslem:

Obrázek


A nebo mi ještě pořád něco uchází?

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Isa Brave
PříspěvekNapsal: 05.01.2024, 13:33 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3675
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 373 times
Been thanked: 798 times
SCjoe píše:
Bohužel tahle hra a některé další z poslední doby používají svérázný formát startování. TAPka vypadá docela normálně, až na to, že basic je zbytečně zamlžený, aby na první pokus nešel editovat a chybí nahrávací SCREEN$.
Aky tool si pouzil pre vygenerovanie toho obrazku 1.png ? Pretoze to nie je spravne - chybaju tam skryte cisla v prikazoch PAPER a INK, pretoze pri interpretacii basicu aj konstanta zacinajuca desatinnou bodkou spusta mechanizmus hladania 5-bajtovej hodnoty po kode 14.

ZX Spectrum LIST command 02 (c) 2001-2023 Busy soft

List of "IsaBrave.bas"
(length:125 offset:0)

1 PAPER .{0 #0}: INK .{0 #0}: BORDER .{0 #0}: CLEAR 8{24199 #5E87}: POKE .{23739 #5CBB},.{111 #6F}: LOAD ""CODE 8{24200 #5E88}: RANDOMIZE USR 8{24200 #5E88}: LOAD ""CODE 8{24800 #60E0}: RANDOMIZE USR 2020 MPAGDMusicizer em00k{24803 #60E3}


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Isa Brave
PříspěvekNapsal: 05.01.2024, 14:53 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3064
Has thanked: 2208 times
Been thanked: 911 times
tomascz píše:
Určitě jsi přiložil tu správnou TAPku?

jak jsem psal, tapka uz poupravena mnou, tedy ne originalni

1. obrazek je vypis basicu originalni tapky, ktera je ke stazeni z itch.io
2. obrazek je muj upraveny basic z prilozene tapky

Busy píše:
Aky tool si pouzil pre vygenerovanie toho obrazku 1.png ? Pretoze to nie je spravne

ZX-Editor od Clause Jahna... ten program umi hodne, ale tohle zrovna neresi (nebo neznam spravny prepinac).

tomascz píše:
A nebo mi ještě pořád něco uchází?

S interpretací čísel snad nemám problém, snad...
Prodlení u zobrazení obrázku, navíc bez hudby, to bych rád řešil, protože zdá se tyhle bloky produje automat na hry a na hudby.

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: Durov


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Isa Brave
PříspěvekNapsal: 05.01.2024, 16:17 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1565
Has thanked: 487 times
Been thanked: 642 times
SCjoe píše:
jak jsem psal, tapka uz poupravena mnou, tedy ne originalni
Aha, tak to jsem nějak "nedopřečetl" :-)

Pak je to stejný jak píše Busy - číslo je reprezentovaný jak svým textovým popisem do LISTingu (kam si můžeš uložit cokoliv, vč. "2020 MPAGDMusicizer em00k"), tak svým pětibajtovým ZX desetinným formátem.

Obrázek

Obrázek

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz