OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 10.09.2024, 16:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Death Drive Destruction (Roguelike)
PříspěvekNapsal: 04.09.2024, 20:53 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3201
Has thanked: 2297 times
Been thanked: 965 times
Hra ve vývinu... popis bohužel jen v azbuce.
https://zx-pk.ru/threads/35260-death-drive-destruction-(dev-log)/page12.html

videopovídání zde https://live.vkplay.ru/deadlykomsomolsk ... 54/records

Zajímavá bude taky tím, že fachá od 256K+ (viz tabulka modelů)
Aktuální TRD ke stažení na telegramu (také v příloze)
https://t.me/DeathDriveDestruction


Přílohy:
DDD.trd.7z [36.28 KiB]
8 krát
rpgroglike-mem.png
rpgroglike-mem.png [ 39.38 KiB | Zobrazeno 352 krát ]
rpgroguelike.png
rpgroguelike.png [ 12.02 KiB | Zobrazeno 352 krát ]

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: . celníci
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Death Drive Destruction (Roguelike)
PříspěvekNapsal: 04.09.2024, 22:33 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2501
Has thanked: 318 times
Been thanked: 669 times
Kromě toho, že to je zatím jen hodně nedokončené demo (ale nadějné), tak to nefunguje s upravenými TRDOSy. Podařilo se mi načíst jen s 5.03 a 5.04T.

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Death Drive Destruction (Roguelike)
PříspěvekNapsal: 04.09.2024, 22:57 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3201
Has thanked: 2297 times
Been thanked: 965 times
zxcygnus píše:
nefunguje s upravenými TRDOSy

by chtělo zjistit, jakou verzi trdosu má ATM1... Rusové mi opakovaně tvrdí, že je to pravěk, první ATM nepoužívané, ale v tabulce jsou hned tři testeři :-)

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: . celníci


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Death Drive Destruction (Roguelike)
PříspěvekNapsal: 05.09.2024, 00:17 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1658
Has thanked: 34 times
Been thanked: 364 times
Často se zapomíná na to, že všichni uživatelé DIVMMC interface mají externí ramku navíc. Buďto 128kB nebo 512kB externí rychlé ram. Takže v kombinaci se ZX128 máme najednou 256 nebo 640kB ram. Esxdos v této ramce používá jen asi 40kB a zbytek by šel použít právě jako rozšířená ram. Dokonce esxdos podporuje trdos a v případě potřeby lze u divmmc deaktivovat esxdos a vyuzit celou ramku. Stránky ram divmmc jsou sice jen 8kB velké, ale stránkují se místo zx rom, kde nikomu nevadí. Stačí upravit zdroják hry...

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Death Drive Destruction (Roguelike)
PříspěvekNapsal: 05.09.2024, 08:07 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2501
Has thanked: 318 times
Been thanked: 669 times
VELESOFT píše:
Často se zapomíná na to, že všichni uživatelé DIVMMC interface mají externí ramku navíc...
Pravda, ale ta RAM DivMMC se mapuje v jiném adresním prostoru, ne? Zatímco RAM všech těch rozšířených klonů se mapuje stejně jako u ZXS128k do oblasti horní RAM #C000 až $FFFF a to znamená, že program může pracovat s daty ve stránkách, aniž by ho bylo třeba měnit, mění se jen port, příp. hodnota na stránkovacím portu.

V tuto chvíli, dokud je autor v procesu tvorby a baví ho to, tak bych se spíš soustředil na to, aby to fungovalo i s naším Nucleonem 512k + zdejší varianty Betadisku vč. TRDOSu v ESXDOSu, protože to se od Pentagonu 512k liší v podstatě jen TRDOSem a u toho není sebemenší důvod, aby hra byla závislá na konkrétní verzi.

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Death Drive Destruction (Roguelike)
PříspěvekNapsal: 05.09.2024, 08:10 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3798
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 375 times
Been thanked: 811 times
zxcygnus píše:
...se od Pentagonu 512k liší v podstatě jen TRDOSem a u toho není sebemenší důvod, aby hra byla závislá na konkrétní verzi.
Dokonca ja by som sa prihovaral aj za to, aby hra vobec nebola zavisla od TRDOSu ako takeho.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Death Drive Destruction (Roguelike)
PříspěvekNapsal: 05.09.2024, 14:49 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 20.02.2017, 01:17
Příspěvky: 821
Has thanked: 21 times
Been thanked: 49 times
Aneb, proc by mely veci jako The Spectrum podporovat vsechno a ne jen zakladni 48/128...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Death Drive Destruction (Roguelike)
PříspěvekNapsal: 09.09.2024, 12:00 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2501
Has thanked: 318 times
Been thanked: 669 times
Tak můj Nucleon selhal a opravit jsem ho zatím nestihl, závadu jsem nenašel, testovat nemám na čem.
https://egalerie.net/index.php/vyrobky/ ... S/DSC09748

Pokud byste někdo měl možnost to zkusit na Nucleonu a Betadisku s TRDOS 5.05cz, napište jak jste dopadli.
(resp. mám ještě ZXS Next a emulátor, ale chtěl jsem to otestovat na skutečném Pentagonu a místo toho jsem zabil neděli hledáním závady.)

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz