OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 19:23

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 54 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Kazetové loadery
PříspěvekNapsal: 20.08.2013, 22:00 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 11:46
Příspěvky: 180
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Has thanked: 10 times
Been thanked: 62 times
Mně se nejvíc líbil loader u hry Joe Blade 2, kdy během nahrávání lze hrát jednoduché Pacmana - ovládání O,P,Q,A. A opravdu to není fake :).

http://www.worldofspectrum.org/infoseek ... id=0002623

Drobnou nevýhodou tohoto řešení je, že hra nemá žádný title screen.

_________________
https://zx-spectrum.cz
https://maps.speccy.cz
https://www.zx-spectrum.cz/collection/
https://cs.speccy.cz
https://spectrumcomputing.co.uk/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kazetové loadery
PříspěvekNapsal: 20.08.2013, 23:52 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
misticjoe píše:
Loadery na ZXku mne vždy fascinovaly. To jsem ale ostatně už někde psal. Ale může mi tu hodit někdo odkaz na loader, který je ale opravdu vymakaný a krajně netradiční. Téměř za hranicemi možností Spectra?
Napriklad takyto loader som spravil pre nahravanie svojho MDA dema:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ffn67l8wNss[/youtube]
V prvej casti (po nahrati uvodneho basicu) su borderove pruzky cez celu obrazovku, po chvilke sa rozsiri hore hruby pas bez pruzkov, do ktoreho sa loadne nazov dema. V druhej casti uz ziadne pruzky nie su (mohli by byt ale esteticky sa tam asi nehodia), za to je tam uprostred dlhy vodorovy bargraf ukazujuci kolko sa este bude nahravat. A v dolnej casti sa toho robi viac - pohybujuci sa ramik, blikajuce hviezdicky, a este aj moje meno sa blyska :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kazetové loadery
PříspěvekNapsal: 21.08.2013, 00:19 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
misticjoe píše:
Jako třeba, že během loadingu zobrazí multicolor obrázek a místo pruhů bude v borderu nahoře a dole vypisovat text?
No, multicolor pocas loadovania, alebo kreslenie v borderi su veci, ktore nie su nemozne, ale realizacia je dost o drzku. A zatial som taky loader ani nevidel.
Ale pokial by si chcel vypisovanie textov pocas nahravania, toto vedia napriklad moje loadery pre Song in lines verzie 4 a 5:

Sil4
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=F1xr5L1irVM[/youtube]
V prvom bloku sa akoze loaduje screen, ale pod napisom dema je pixelovy "sum". Pri nahravani druheho hlavneho bloku som sa pokusil o skutocny multitasking: Hore blikaju hviezdicky, po stranach su ukazovatele rychlosti kazetaku, dole pod obrazkom je blikajuci bargraf zobrazujuci ako dlho sa este bude nahravat. A pozor - uplne dole je klasicky scroll textu, synchronizovany prerusenim takze bezi uplne plynulo pod 50 fps ;)
Btw, tie ukazovatele rychlosti kazetaku naozaj meraju rychlost, ked kazetak mierne zrychlite alebo spomalite (ale nie moc, aby nedoslo k tape loading erroru), tak ukazovatele naozaj stupnu alebo klesnu ! A ked pocas nahravania druhej casti stlacite reset, v hornej casti sa zobrazi napis ze ste stlacili reset :) A po skonceni nahravania sa zobrazi multicolorovy napis a po stlaceni klavesy nejaka ta grafika aj v borderi (scroll textu cez celu obrazovku - border aj paper).

Sil5
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KNEXX70ZZ7U[/youtube]
V prvom bloku su zase (moje oblubene) pasiky cez celu obrazovku, hore plynie cas (poctivy, z prerusenia samozrejme) a dole farebne blika napis. Postupne sa dole zobrazi velky nazov dema a hore sa vypisu nejake greetingsy. V druhom bloku zase nie su pasiky (iba tenke pruzky), ale animuje sa obrazok hore a kontinualne dalej bezia hodinky riadenie z prerusenia. Pod animovanym obrazkom sa vypisuje informacny text, ktoreho vypisovanie mozno urychlit stlacenim enteru. Po skonceni nahravania sa horny obrazok prehodi do multicoloru a uzivatel si moze docitat text (ak ho pocas nahravania nestihol cely precitat).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kazetové loadery
PříspěvekNapsal: 21.08.2013, 14:05 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Moc hezké loadery!

Já myslel něco takového (viz níže). Je to jen ukázka, ta paleta není přesná ZX :-)


Přílohy:
EOBzx.png
EOBzx.png [ 86.09 KiB | Zobrazeno 10148 krát ]

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kazetové loadery
PříspěvekNapsal: 22.08.2013, 13:14 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:27
Příspěvky: 1011
Has thanked: 231 times
Been thanked: 221 times
Fuxoft vydaval serii SPECIAL POKE, jakysi seznam POKE do her, ktere mely taky zajimave loadery. Nevim, jako fakt nabuseny loader mi prijde demo TAPE LOADING ERA od AteBit. U her zas tak nevim, originalky jsem nikdy moc nevidel a z dob predlistopadovych to byly jugoslavske cracky a veci od Fuxofu a spol., ktere me uchvacovaly. Pak prisla Proxima se svymi pocitadly a toto nahravani zacalo byt celkem bezne.

Jedna vec mi ale doted vrta hlavou. Jestli se nekdo pamatuje kopirak O-COPY (autor Martin Moracek), tak to byl podle vseho upraveny TF-COPY obohaceny o pocitadlo. Asi kazdy vi, jak zni blok dat s nulami za sebou ulozeny na Spectru. Takove to vysoke piskani. Nemyslim ted zavadeci ton, ale blok dat v pameti s bajty o hodnotach 0,0,0,0,0,0,0... Pokud se v O-COPY SAVEvoval takovyto blok dat s nulami za sebou, neznel standardne jako treba pri SAVE z BASICu nebo z jineho kopiraku, ale bylo do nej primichane takove jakoby bzuceni, ktere kolisalo. Zcela urcite to bylo kvuli tomu pocitadlu, ale zajimalo by me, proc to tak bylo a jak to, ze takovou kopii pak Spectrum normalne sezralo. Busy? :geek: :roll:

_________________
Have you played ATARI today?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kazetové loadery
PříspěvekNapsal: 22.08.2013, 14:38 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
Factor6 píše:
Jedna vec mi ale doted vrta hlavou. Jestli se nekdo pamatuje kopirak O-COPY (autor Martin Moracek), tak to byl podle vseho upraveny TF-COPY obohaceny o pocitadlo. Asi kazdy vi, jak zni blok dat s nulami za sebou ulozeny na Spectru. Takove to vysoke piskani. Nemyslim ted zavadeci ton, ale blok dat v pameti s bajty o hodnotach 0,0,0,0,0,0,0... Pokud se v O-COPY SAVEvoval takovyto blok dat s nulami za sebou, neznel standardne jako treba pri SAVE z BASICu nebo z jineho kopiraku, ale bylo do nej primichane takove jakoby bzuceni, ktere kolisalo. Zcela urcite to bylo kvuli tomu pocitadlu, ale zajimalo by me, proc to tak bylo a jak to, ze takovou kopii pak Spectrum normalne sezralo. Busy? :geek: :roll:
Kopirakov s pocitadlami boli cele mraky. Ako novinka sa to objavilo v kopiraku BOREC, co bol tiez upraveny TF copy. Neskor sa objavilo aj priamo v TF copy. A potom aj vsetky moje kopiraky mali pocitadla (okrem 48F a 48F/2).

Problem necisteho zvuku pri SAVE v kopirakoch s pocitadlom je sposobeny spomalovanim programu od videoramky. Na to, aby procesor vypisoval pocitadlo, musi zapisovat do videoramky. Pokial tam zapisuje v okamihu, ked sa zobrazuje border, nic sa nedeje (vsetko bezi tak rychlo ako ma), avsak pokial sa tam zapisuje v okamihu ked ULA cita pixely a atributy, procesor je zastaveny a pokracuje az potom ked ULA skonci. Z hladiska programatora a casovania programu sa to potom javi tak, ako keby sa instrukcie zapisujuce do videoramky nahodne predlzovali o 10 az 16 taktov. Toto potom sposobuje, ze niektore pulzy vysielane na pasku su dlhsie nez by mali byt. Nastastie z hladiska load rutinky su este stale "v norme" takze pri loadovani nie je najmensi problem, avsak ludske ucho uz je to schopne rozpoznat. Na beznych Spektrach sa obdobia "pokoja" (ULA zobrazuje border) a obdobia spomalovania (paper) striedaju s periodou zobrazovania 50 Hz, preto sa uchu zda, ako keby toto bzucanie navyse v nahravke bolo modulovane 50-timi Hz, a primiesane do zakladnych frekvencii nahravky cca 2000 Hz (pre bit 0) alebo 1000 Hz (pre bit 1) vytvara rozdielove frekvencie ktore potom clovek vnima ako kolisanie.

Uplne inak by to znelo napriklad na Didaktikoch M a Kompakt (ruska ULA) kde je pamet spomalovana vzdy rovnomerne (bez ohladu na paper/border) - tam by sa toto kolisanie neprejavilo a zvuk by bol ovela cistejsi.

Skus si pustit SAVE z toho kopiraku O-COPY na Didaktiku M alebo Kompakt, ake bude to bzucanie tam. Ak zmizne, bolo to kvoli nerovnomerne spomalenej videoramke na klasickych Spektrach, ale ak nezmizne, alebo bude iba slabsie, potom autor Martin Moracek proste nedokazal presne vycasovat vypisovanie pocitadla :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kazetové loadery
PříspěvekNapsal: 22.08.2013, 21:12 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
misticjoe píše:
Moc hezké loadery!
Vdaka ! :god: :god2:
misticjoe píše:
Já myslel něco takového (viz níže). Je to jen ukázka, ta paleta není přesná ZX :-)
Tak to ta zial sklamem. Nieco take vykreslit do borderu je principialne nemozne, ani keby procesor vedel carovat, pretoze samotna ULA to neumoznuje :?

Inak pre zaujimavost, uplne prvy efekt co som kedy v loaderi urobil, boli zaoblene rozky PAPERu. V tej dobe este neboli LCD/PDP/OLED monitory, a CRT televizory mali obvykle zaoblene rozky obrazovky. Tak ma napadlo, ze by pekne posobilo, keby aj PAPER bol podobne zaobleny ;)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uEZWAcr39lg[/youtube]

A k tomu som si este vymyslel svoje "narodne" farby pri load/save - zlto-cervena pre uvodny ton a bledomodro-tmavomodra pre data. A tieto farby som potom pouzival aj vo vsetkych svojich programoch s vlastnou load/save rutinkou (MRS, kopirovacie programy BS COPY, Tapecode, Tapemanager, Tapearchiver).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kazetové loadery
PříspěvekNapsal: 23.08.2013, 00:02 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Ježiš ten zakulacenej paper je tak roztomilej! To se mi fakt libí! A ty barvy k tomu loadingu. No pamatuju, že se přes nějaké RANDOMIZE USR (nebo to byl nějaký POKE? Sakra - paměť chátrá) dalo s těma barvama pruhů fakt vyhrát.

Ale vraťme se k tomu mému nápadu. Za a) řeknu, že "nemožné" se hodněkrát během historie Spectra ukázalo jako "klidně, levou zadní". Za b) neříkám, že to musí být vypsáno přesně takhle. Je to jen ilustrace - mohlo by to být klidně tím klasickým stylem, kdy písmo tvoří větší bloky.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kazetové loadery
PříspěvekNapsal: 23.08.2013, 06:41 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1910
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 517 times
Been thanked: 812 times
Otázka na Busyho, šlo by udělat to, aby v horním borderu scrolloval text zprava doleva a zároveň v dolním borderu zleva doprava?

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kazetové loadery
PříspěvekNapsal: 23.08.2013, 08:03 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
misticjoe píše:
Ježiš ten zakulacenej paper je tak roztomilej! To se mi fakt libí! A ty barvy k tomu loadingu. No pamatuju, že se přes nějaké RANDOMIZE USR (nebo to byl nějaký POKE? Sakra - paměť chátrá) dalo s těma barvama pruhů fakt vyhrát.
Ano, da sa s farbami pohrat zavolanim save rutinky na nestandartne adresy, ale originalna save rutinka v romke vie pre pruzky generovat len navzajom doplnkove farby (biela/cierna, tmavomodra/zlta, cervena/bledomodra, fialova/zelena). Pre generovanie pruzkov s inymi farebnymi kombinaciami je uz potrebna zmena v kode.
misticjoe píše:
Ale vraťme se k tomu mému nápadu. Za a) řeknu, že "nemožné" se hodněkrát během historie Spectra ukázalo jako "klidně, levou zadní". Za b) neříkám, že to musí být vypsáno přesně takhle. Je to jen ilustrace - mohlo by to být klidně tím klasickým stylem, kdy písmo tvoří větší bloky.
Samozrejme mas pravdu, nic nie je nemozne. Najjednoduchsi sposob ako to (kludne lavou zadnou) dosiahnut je fake loader :whist: ;) Ale nemyslim tak "blby" fake ako napr. v Locomotion, ale lepsi, pri ktorom by pruzky v borderi naozaj zodpovedali nahravke. Dalo by sa vymysliet aj to aby sa data realne citali, ale museli by mat uplne inu strukturu, ktora by celkovy cas nahravania predlzila niekolkonasobne. Ale zase nahravat jednu 48k hru 20 minut ako na Atari ... no dakujem pekne :bang:
solaris104 píše:
Otázka na Busyho, šlo by udělat to, aby v horním borderu scrolloval text zprava doleva a zároveň v dolním borderu zleva doprava?
Normalne samozrejme ano, aj s fake loaderom s pruzkami verne napodobujucimi realnu nahravku samozrejme tiez, ale ak by sa pritom malo aj realne nahravat, tak je to ten isty problem ako som popisal vyssie.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kazetové loadery
PříspěvekNapsal: 23.08.2013, 11:04 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Takže jestli jsem to dobře pochopil, tak efekty v borderu, multicolor obrázek a nahrávání k tomu je už technicky na ZXku nemožné. OK, tak co nechat černý border, ale počítat dále s multicolor obrázkem a texty vypisovat standardně v prvním a posledním řádku s jejich změnou po 10ti-20ti vteřinách?

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kazetové loadery
PříspěvekNapsal: 23.08.2013, 14:33 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
misticjoe píše:
Takže jestli jsem to dobře pochopil, tak efekty v borderu, multicolor obrázek a nahrávání k tomu je už technicky na ZXku nemožné. OK, tak co nechat černý border, ale počítat dále s multicolor obrázkem a texty vypisovat standardně v prvním a posledním řádku s jejich změnou po 10ti-20ti vteřinách?
To je uz realnejsie.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kazetové loadery
PříspěvekNapsal: 23.08.2013, 15:34 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Akorat je skoda, ze s nejvetsi pravdepodobnosti si zadny takovy custom loader na DIVIDE nikdo nemuzeme pustit. Napada me jedna vec... co takhle udelat loader tak, aby bezel i pri nahravani z IDE, nebo vseobecne pri flashloadingu. Proste by kazetovy blok mel treba 1kB, ale loader by nechal ZX romkou nahrat jen jeho cast (zamerne) a ihned po navratu z tape rutin v ZX rom by stacilo testovat stav kazetoveho vstupu, jestli na nem je signal. Pri flashloadingu na DIVIDE neni pouzivany realny kazetak, takze se bit na tape in vstupu nemeni. To by mohlo stacit k detekci jestli nahravame k kazetaku nebo na DIVIDE. A podle vysledku by se spustil bud custom loader, ktery pobezi nejspis cely v ZX ram a uvidime efekty, nebo se zavola tape rutina v ZX rom a blok se na divide nahraje okamzite(prijdeme o pozitek z nahravani).

A nebo... pri flashloadingu muzeme blok nahrat predem (to je zlomek vteriny) a do toho spustit falesny prubeh nahravani (bez cteni stavu kazetaku a zapisu dat do ram). Cely efekt po flash loadingu by se spustil vlastne uplne stejne jako pri nahravani z kazetaku, akorat s jednim rozdilem - stiskem klavesy by se to dalo ukoncit a hru rovnou spustit...

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kazetové loadery
PříspěvekNapsal: 23.08.2013, 18:09 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:27
Příspěvky: 1011
Has thanked: 231 times
Been thanked: 221 times
VELESOFT píše:
Akorat je skoda, ze s nejvetsi pravdepodobnosti si zadny takovy custom loader na DIVIDE nikdo nemuzeme pustit. Napada me jedna vec... co takhle udelat loader tak, aby bezel i pri nahravani z IDE, nebo vseobecne pri flashloadingu. Proste by kazetovy blok mel treba 1kB, ale loader by nechal ZX romkou nahrat jen jeho cast (zamerne) a ihned po navratu z tape rutin v ZX rom by stacilo testovat stav kazetoveho vstupu, jestli na nem je signal. Pri flashloadingu na DIVIDE neni pouzivany realny kazetak, takze se bit na tape in vstupu nemeni. To by mohlo stacit k detekci jestli nahravame k kazetaku nebo na DIVIDE. A podle vysledku by se spustil bud custom loader, ktery pobezi nejspis cely v ZX ram a uvidime efekty, nebo se zavola tape rutina v ZX rom a blok se na divide nahraje okamzite(prijdeme o pozitek z nahravani).

A nebo... pri flashloadingu muzeme blok nahrat predem (to je zlomek vteriny) a do toho spustit falesny prubeh nahravani (bez cteni stavu kazetaku a zapisu dat do ram). Cely efekt po flash loadingu by se spustil vlastne uplne stejne jako pri nahravani z kazetaku, akorat s jednim rozdilem - stiskem klavesy by se to dalo ukoncit a hru rovnou spustit...


A proc do toho montujes nejake DivIDE?

_________________
Have you played ATARI today?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kazetové loadery
PříspěvekNapsal: 23.08.2013, 19:06 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Factor6 píše:
VELESOFT píše:
Akorat je skoda, ze s nejvetsi pravdepodobnosti si zadny takovy custom loader na DIVIDE nikdo nemuzeme pustit. Napada me jedna vec... co takhle udelat loader tak, aby bezel i pri nahravani z IDE, nebo vseobecne pri flashloadingu. Proste by kazetovy blok mel treba 1kB, ale loader by nechal ZX romkou nahrat jen jeho cast (zamerne) a ihned po navratu z tape rutin v ZX rom by stacilo testovat stav kazetoveho vstupu, jestli na nem je signal. Pri flashloadingu na DIVIDE neni pouzivany realny kazetak, takze se bit na tape in vstupu nemeni. To by mohlo stacit k detekci jestli nahravame k kazetaku nebo na DIVIDE. A podle vysledku by se spustil bud custom loader, ktery pobezi nejspis cely v ZX ram a uvidime efekty, nebo se zavola tape rutina v ZX rom a blok se na divide nahraje okamzite(prijdeme o pozitek z nahravani).

A nebo... pri flashloadingu muzeme blok nahrat predem (to je zlomek vteriny) a do toho spustit falesny prubeh nahravani (bez cteni stavu kazetaku a zapisu dat do ram). Cely efekt po flash loadingu by se spustil vlastne uplne stejne jako pri nahravani z kazetaku, akorat s jednim rozdilem - stiskem klavesy by se to dalo ukoncit a hru rovnou spustit...


A proc do toho montujes nejake DivIDE?


Protoze v dnesni dobe uz je nedilnou soucasti temer kazdeho spectristy. Bylo by hezke si podobne efekty vychuznat i na realnem ZX (ikdyz bez kazetaku). Ono totiz neni nijak slozite misto prubezneho nahravani dat loaderu podstrkovat predem nahrana data (na ZX s DIVIDE). Nekolikrat jsem si uz vsiml, ze napriklad existuji konverze her s custom loadery prevedene z pasky na disketu, ale vcetne zachovanych nahravacich efektu. To je presne ten princip, o kterem pisu.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 54 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz