OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 15:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 3D od Alone Codera
PříspěvekNapsal: 23.12.2021, 13:31 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2331
Has thanked: 303 times
Been thanked: 637 times
komentované video https://disk.yandex.ru/i/bGAJknM9P0QbwA
z této diskuze https://spectrumcomputing.co.uk/forums/ ... 3&start=90

Posuďte sami.

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D od Alone Codera
PříspěvekNapsal: 23.12.2021, 15:50 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Masakr!

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D od Alone Codera
PříspěvekNapsal: 24.12.2021, 11:26 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1508
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 380 times
Kulervoucí!
Hlavně v Doomu na umístění kostek jsou vidět zaokrouhlovací chyby, ale je to opravdu masakr.
Ani nevím, jestli to pouští na 3.5 MHz nebo na něčem rychlejším (emulace na 7, 12, 20 MHz...).
V diskusi mají ještě jedno video, kde ukazují nedostatky enginu, ale to jsem ještě nestahoval.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D od Alone Codera
PříspěvekNapsal: 24.12.2021, 13:26 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2331
Has thanked: 303 times
Been thanked: 637 times
Je tam ke stažení i balíček se zdrojákama od Dragon's Lorda https://cdn.discordapp.com/attachments/ ... 14_fun.zip a v ZIPu je TAPka (a taky dlouhé readme v ruštině s detailním popisem).

Demko se ovládá WASD a OP, nebo KMouse, mezerníkem se dá vyskočit (kousek do výšky, ne z programu).

Funguje to i na 3.5MHz, ale přeci jen líněji. Na 7MHz to je velmi přijatelně plynulé (zkouším ve FUSE na 200%). Zaokrouhlovací chyby tam jsou občas vidět docela divoce, ale celkově to vypadá velmi nadějně... úžas. I kdyby z toho nakonec bylo "jen něco pro Next" a jiné rychlejší stroje, aspoň by to oturbení ZX klonů mělo konečně smysl.

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D od Alone Codera
PříspěvekNapsal: 24.12.2021, 16:59 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1508
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 380 times
Zajímavé je použití toho bluru při pohybu v elite snapech.
Pohyb bez bluru v test.tap se mi ale líbí tak nějak víc.
Na 3.5 MHz to ale běhá dostatečně živě. Je to něco úplně jiného než Freescape.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D od Alone Codera
PříspěvekNapsal: 28.12.2021, 05:29 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 23.06.2013, 23:49
Příspěvky: 1100
Has thanked: 100 times
Been thanked: 157 times
Martin1 píše:
Tešme sa na ZX Minecraft či ZX-GTA :D :D :D

Vzhledem k tomu ze to umi pres SPACE i "skakani" tak bych si uzil i nejaky Mechwarrior s houpavym krokem. Nebo i to skakani.
Lehka pomalost se hodi pro tunove kolosy.
Na druhou stranu... me uplne staci jen kdyz si to predstavim. .)

PS: Pripomina mi to dobu predinternetovou, kdy jsem se sam snazil napsat nejaky 3D engine, bez jakekoliv znalosti nebo znamosti. Nejvetsi upgrade byl pri nauceni vektoroveho soucinu. To se mi vlivem nahromadenych chyb po case zacala rozjizdet pravouhlost "baze oka". Umel jsem uz pres vektor - kolmice k vykreslovanemu "polygonu" (myslim tim uzavrenou rovinu o N-stranach) zjistit z ktere strany se na ni divam, tekze jestli se ma vykreslovat a nebo je na odvracene strane (pokud je soucasti uzavreneho objektu). Takze objekty uz nebyly pruhledne - sitovane.

Presneji: Z prvnich 3 bodu toho polygonu jsem vypocital kolmici (ty 3 body nikdy nebyly na primce) a tu pak porovnal s kolmici (oko-stred obazovky). Uhel tech 2 vektoru pak rekl zda vidim odvracenou stranu nebo viditelnou.

S tou "bazi oka" je to mysleno tak, ze jsem mel souradnice sveta a v tech byla jednotkova baze toho oka, kde stred bylo oko a v jedne ose te baze byl prusecik se stredem obrazovky. Takze jsem vytvarel usecky, kde jeden konec byl bod v "souradnicich sveta objektu" a konec byl vzdy v oku (stredu baze) a pomoci pruseciku tech usecek s "obrazovkou" lezici na kolmici jedne osy te baze jsem ziskal 2D souradnice na obrazovce. Hmmm... asi bych to z tohoto popisu stejne nepochopil. :)

Jinak, na jedne ruce zvednete palec a ukazovacek (jako takovou pistolku) a pak do boku prostrednicek, takze vznikne baze. Tedy 3 na sebe navzajem kolme usecky. V prostredku si predstavte ze je oko pozorovatele. Na prostrednicku mate nakolmo nalepeny maly papirek. To je obrazovka - to co chcete ziskat. Tou rukou muzete snadno pohybovat v prostoru v souradnicich toho sveta. Posun je proste pricitani, otaceni kolem oka je pres nejake goniometricke fce. Ze stredu baze (oka) vedete imaginarni paprsek (usecku) se vsemi body toho sveta a pokud protina vas papirek (screen) tak bude videt. (Pokud nebude zakryt blizsim objektem). Tak ted? .)

PPS: Trochu smutne jak se nekdo (nejaky cech) snazi napsat neco ve 3D a Alone Coder mu tam hodi tohle... .) To mu fakt nepomuze, a ostatni jak je to bozi a cech ze dekuji...

_________________
Z80 Forth compiler (ZX Spectrum 48kb): https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 3D od Alone Codera
PříspěvekNapsal: 28.12.2021, 18:11 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2331
Has thanked: 303 times
Been thanked: 637 times
_dworkin píše:
PPS: Trochu smutne jak se nekdo (nejaky cech) snazi napsat neco ve 3D a Alone Coder mu tam hodi tohle... .) To mu fakt nepomuze, a ostatni jak je to bozi a cech ze dekuji...
Tím se nenech znechutit :) První věc, kterou se člověk v informačně globalizovaném světě musí naučit je, že ať dělá cokoli, vždycky je někde někdo v něčem lepší. To bychom mohli rovnou sedět v koutě a nikdy se do ničeho se nepouštět :) Taky vím své. Nejjednodušší obrana proti tomu je "jedna velikost nesedne všem". Když někdo něco dělá lépe, není to důvod k opuštění svých plánů, ale k inspiraci. Zvlášť jsou-li zdrojáky veřejné. Krom toho, engine je jen nástroj, ne cíl

Jinak souhlas - na Mechwarriora by se to docela hodilo (s možností vylézt ven jako v G-Nome), nebo něco jako Skyrim :)

(Btw... na to tvé RPG ve stylu Dungeon Master jsem se docela těšil.)

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz