OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

Vstava historickch poctacu

Právě je 05.12.2022, 22:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Eye Of The Beholder
PříspěvekNapsal: 22.11.2022, 11:49 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 24.03.2014, 08:10
Příspěvky: 182
Has thanked: 61 times
Been thanked: 92 times
Ahojte, možná jdu s křížkem po funuse, ale todle je bomba. C64 opět září.

https://www.indieretronews.com/2019/12/eye-of-beholder-c64-1-hour-feature-of.html?m=1

Hood

_________________
http://hood.speccy.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eye Of The Beholder
PříspěvekNapsal: 22.11.2022, 13:12 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1275
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 38 times
Been thanked: 314 times
Trochu srozumitelnější řečí, než je jazyk ostrovanů:
https://www.high-voltage.cz/sortky/prave-vyslo-eye-of-the-beholder-pro-commodore-64/
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eye Of The Beholder
PříspěvekNapsal: 22.11.2022, 17:51 
Offline
Profík

Registrován: 23.06.2013, 23:49
Příspěvky: 870
Has thanked: 71 times
Been thanked: 133 times
Jen mala rypava poznamka. Ono to neni ciste pro C64, ale pro C64 + neco co tomu prida rychly pristup k skoro megabajtu dat. Protoze ty "velke" data pro grafiku jsou tim skutecnym limitem pro osmibity.
Jinak to zakonite musi vypadat jinak.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eye Of The Beholder
PříspěvekNapsal: 22.11.2022, 19:51 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1823
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 448 times
Been thanked: 750 times
A dworkin by měl dodělat ten svůj klon Beholdera na ZX :-)

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eye Of The Beholder
PříspěvekNapsal: 22.11.2022, 19:52 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 2595
Has thanked: 1875 times
Been thanked: 685 times
_dworkin píše:
Jinak to zakonite musi vypadat jinak.

Rychle IEC zarizeni nebo pametova cartridge to dnes resi.
Na Spectru se expanzni pametovy modul s nejakym sikovnym mapperem (treba ZXC4 ?) neujal, takze asi zbyva jen prihravani z divIDE/divSD a vyuziti jejich 500 kilobajtu pameti, prip. Pentagonu 512/1024 apod.?

Ale i se starym pomalym drajvem 1541 maji graficke dungeony na C64 dobrou tradici.
Vedle serie Bard´s Tale a Pool of Radiance se mi libila Mars Saga.

Kdysi se jim u nas hodne venoval Marcus, sefredaktor casopisu Splash, ktery k nim zpracovaval ceske manualy.
Marcusovy veci jsem zachranil/vyplatil, bananovky s disketami daroval PCH, ktery je obratem zazalohoval do imagi, LHS pak peclive image probral a nejen geosove texty prevedl,
takze si spoustu Marcusovych tiskovin muzete stahnout na http://c64.cz/index.php?menu=literatura ... ura=marcus
Vcetne Mars Sagy: http://c64.cz/literatura/marcus/marcus_Mars_Saga.pdf

_________________
:SAM //na co myslím, když sedím u oldkompů: Hovory před knihovnou .:. Podrývání našich dějin //


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eye Of The Beholder
PříspěvekNapsal: 22.11.2022, 21:52 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 20.02.2017, 01:17
Příspěvky: 754
Has thanked: 18 times
Been thanked: 40 times
Určitě je ještě dost prostoru na tůnění do absurdna, než se C64 dostane na úroveň Atari 2600, kde externí cartridge počítá hru a jen posílá výsledná obrazová data "po sběrnici" zpět, aby se z nich pak část opravdu zobrazila podle toho co si může Atari dovolit...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eye Of The Beholder
PříspěvekNapsal: 23.11.2022, 14:13 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 2595
Has thanked: 1875 times
Been thanked: 685 times
tommik píše:
Určitě je ještě dost prostoru na tůnění do absurdna, než se C64 dostane na úroveň Atari 2600

nechápu, co s tím je za problém
běžné slušné dungeony měly na c64 v letech 89,90 rozsah 6 disket, což nám dává velikost dnešních cartridží
že se nahradí hromádka disket paměťovým čipem, to není u komodorů věc počítače, ale modernějšího záznamového média/řadiče (1581, FD2000, FD4000, SD2IEC... easyflash+disketa na ukládání pozic)

hra je dělaná pro běžnou c64, grafika je na maximum, rychlostí však nestačí 16bitům
jak je zvykem, kdo má c128, hra s tím počítá a vše poběží malinko rychleji

ani ve zdrojácích jsem nenašel žádné "tůnění do absurdna" :?:
(mj., turbomódy chameleona ani ultimátky nejsou aktivovatelné...)

https://eotb64.com/notes/

_________________
:SAM //na co myslím, když sedím u oldkompů: Hovory před knihovnou .:. Podrývání našich dějin //


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eye Of The Beholder
PříspěvekNapsal: 23.11.2022, 14:32 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1275
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 38 times
Been thanked: 314 times
Opravdu nechápeš?
Toto byla zjevná narážka na cartridge s vlastním procesorem, který zpracovává herní logiku a hardware Atari VSC používá jenom pro grafický výstup.
Jako Atari Need For Speed, běžící na ARMu, teď nevím, jestli to bylo na Chimeře, nebo na Harmony.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eye Of The Beholder
PříspěvekNapsal: 23.11.2022, 16:26 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 15.05.2013, 19:17
Příspěvky: 329
Has thanked: 21 times
Been thanked: 76 times
CPU pro počítání všeho je extrém, na druhou stranu tenhle nečistý trik s výkonnými pomocníky na cartridgi není úplně nový, viz Super FX (SNES) a SVP (Sega Mega Drive) :)

_________________

high-voltage.cz - staré hry, hry pro DOS, retrogaming
retropolis.cz - agregátor počítačově-herního retra

1701.cz - retro podložky pod myš, hrnky, podtácky, placky, samolepky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eye Of The Beholder
PříspěvekNapsal: 23.11.2022, 16:44 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 2595
Has thanked: 1875 times
Been thanked: 685 times
dex píše:
Opravdu nechápeš? Toto byla zjevná narážka na cartridge s vlastním procesorem, který zpracovává herní logiku a hardware Atari VSC používá jenom pro grafický výstup. Jako Atari Need For Speed, běžící na ARMu, teď nevím, jestli to bylo na Chimeře, nebo na Harmony.


Jo, tak tohle opravdu jsem nevedel.
A ja branil komouska, protoze ten je v tomhle pripade EOB nevinny :-)

_________________
:SAM //na co myslím, když sedím u oldkompů: Hovory před knihovnou .:. Podrývání našich dějin //


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eye Of The Beholder
PříspěvekNapsal: 24.11.2022, 08:53 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 24.03.2014, 08:10
Příspěvky: 182
Has thanked: 61 times
Been thanked: 92 times
SCjoe píše:
dex píše:
Opravdu nechápeš? Toto byla zjevná narážka na cartridge s vlastním procesorem, který zpracovává herní logiku a hardware Atari VSC používá jenom pro grafický výstup. Jako Atari Need For Speed, běžící na ARMu, teď nevím, jestli to bylo na Chimeře, nebo na Harmony.


Jo, tak tohle opravdu jsem nevedel.
A ja branil komouska, protoze ten je v tomhle pripade EOB nevinny :-)


Nevidím na tom nic špatného. Každý 8 bit si pomáhá po svém, aby dostal pěkný výsledek, na scéně ZXS je to ZX Next, eLeMeNt ZX, ruské klony.

Ale C64 je na tom se svou výbavou, kterou dostal do vínku už od počátku mezi všemi 8 bity suveréně nejlépe.

Hood

_________________
http://hood.speccy.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eye Of The Beholder
PříspěvekNapsal: 24.11.2022, 12:42 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 30.01.2014, 12:46
Příspěvky: 2583
Bydliště: Trutnovsko
Has thanked: 128 times
Been thanked: 237 times
Pokud Eye of the Beholder rozjedete na 128če, můžete dokonce používat dva monitory.
https://youtu.be/V2IWyzAVVBQ?t=4

_________________
ZX 81, Zx Spectrum & microdrive, Sinclair QL 2xFDD 3,5´(SD-QL, QubIDE, SGC), ZX Spectrum +2, Didaktik M, Commodore C64 I , Commodore C64 II Ultimate cart, Commodore C128, Commodore Amiga 500, Amiga 600HD, Atari 800XL SDrive, Atari 520ST & HXC usb floppy emulator. --- XBOX 360, Playstation 2, XBox ONE, Oric atmos, Enterprise 128, a několik PC a notebooku.....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eye Of The Beholder
PříspěvekNapsal: 24.11.2022, 14:38 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 24.03.2014, 08:10
Příspěvky: 182
Has thanked: 61 times
Been thanked: 92 times
Jack_Free píše:
Pokud Eye of the Beholder rozjedete na 128če, můžete dokonce používat dva monitory.
https://youtu.be/V2IWyzAVVBQ?t=4


To je teda síla. A na obyčejné C64 pojede taky teda?

_________________
http://hood.speccy.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eye Of The Beholder
PříspěvekNapsal: 24.11.2022, 14:42 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 24.03.2014, 08:10
Příspěvky: 182
Has thanked: 61 times
Been thanked: 92 times
hood píše:
Jack_Free píše:
Pokud Eye of the Beholder rozjedete na 128če, můžete dokonce používat dva monitory.
https://youtu.be/V2IWyzAVVBQ?t=4


To je teda síla. A na obyčejné C64 pojede taky teda?



jo, budou to vydávat i pro C64. Teď ještě nějakou pořádnou myš to chce:)

_________________
http://hood.speccy.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eye Of The Beholder
PříspěvekNapsal: 24.11.2022, 14:45 
Offline
Nemluva
Uživatelský avatar

Registrován: 27.04.2018, 12:44
Příspěvky: 4
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 0 time
Been thanked: 2 times
No a ku tomu Behloderovi na C64 su aj pekne zdrojaky: https://bitbucket.org/JackAsser/eye-of- ... rc/master/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz