OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů
Právě je 05.10.2024, 12:11

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 89 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Kopírák COPY T/H
PříspěvekNapsal: 09.08.2024, 12:20 
Offline
Kecálek

Registrován: 14.06.2022, 08:58
Příspěvky: 157
Has thanked: 90 times
Been thanked: 116 times
teď mi to asi docvaklo, ten počet segmentů je to, co mi ukazuje ten pakátor od Madteamu nebo BiFi ? a tolik to pak bude mít částí ?

Každopádně to zní naprosto skvěle a já můžu jít a zmačkat všechny dosud vytvořené a zachráněné fajly a začít od znova :D :D já se na to tak těšim !!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kopírák COPY T/H
PříspěvekNapsal: 09.08.2024, 13:06 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 31.08.2014, 16:27
Příspěvky: 1096
Bydliště: Praha
Has thanked: 68 times
Been thanked: 494 times
poison píše:
teď mi to asi docvaklo, ten počet segmentů je to, co mi ukazuje ten pakátor od Madteamu nebo BiFi ? a tolik to pak bude mít částí ?
Každopádně to zní naprosto skvěle a já můžu jít a zmačkat všechny dosud vytvořené a zachráněné fajly a začít od znova :D :D já se na to tak těšim !!!


Nevím proč bys měl zahazovat již zachráněné soubory. Naopak, mohl bys zvážit jejich publikaci, třeba na polském serveru Pigwa.
Zachráněné monolitické binárky jsou totiž vždy lepší varianta, než automaticky vygenerované vícedílné hry.
Monolitická binárka se nahrává rychleji a taky tě nikdy nebude uprostřed nahrávání otravovat s tím, abys stisknul klávesu, nebo tlačítko joysticku.

Co se týče počtu segmentů, tak Super Packer číslo zobrazí ve stavovém řádku po otevření souboru, Turgen pak v dialogu File statistics, který se vyvolá klepnutím na návěští File(s) v průvodci pro převod souborů, nebo klepnutím na návěští Input File v dialogu pro úpravu položky projektu. V BiFi klubu nejsem, tak nevím jak je počet segmentů zobrazen.

To mi připomíná, že by nebylo marné, kdyby moje utilita D2BFC dokázala hezky tabelovat informace o nalezených .XEXech


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kopírák COPY T/H
PříspěvekNapsal: 09.08.2024, 14:56 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 31.08.2014, 16:27
Příspěvky: 1096
Bydliště: Praha
Has thanked: 68 times
Been thanked: 494 times
Kdo chce zkoušet TURGEN 9.2.27 (vývojová verze s podporou konverze typu Multipart loading), tak může.
Jde o slušně otestovanou, ale stále vývojovou verzi. Pokud si nabijete ústa, vinu připisujte jen a jen sobě. Přitom volejte "Mea maxima culpa!". (S budoucí finální verzí to vyjde nastejno, viz licenční podmínky)

Nezapomínejte, že od verze 9.2.24 je potřeba aspoň Java 11, ale nejlepší je stejně používat verzi 17 LTS.


Přílohy:
Poznámka: TURGEN 9.2.27, vývojová verze.
turgen.zip [1.05 MiB]
87 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kopírák COPY T/H
PříspěvekNapsal: 13.08.2024, 09:45 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 31.08.2014, 16:27
Příspěvky: 1096
Bydliště: Praha
Has thanked: 68 times
Been thanked: 494 times
Jak si nastavit průvodce pro převod souborů tak, aby při hromadné tvorbě položek projektu použil monolitickou konverzi pro monolitické binárky a Multipart Loading pro ostatní binárky. Prostě vyberte jen žádané metody pomocí klikání myší s CTRL.
Příloha:
multipart_only.png
multipart_only.png [ 19.45 KiB | Zobrazeno 4224 krát ]

Při takovém nastavení roztřídí průvodce binárky na tři skupiny
1. Monolitické
2. Převoditelné pomocí Multipart loadingu
3. Ostatní, které nejdou převést.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kopírák COPY T/H
PříspěvekNapsal: 13.08.2024, 10:58 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 31.08.2014, 16:27
Příspěvky: 1096
Bydliště: Praha
Has thanked: 68 times
Been thanked: 494 times
A tady je prototypová verze D2BFC 1.5. Není dokonalá, ale ve výpisu zobrazuje počet segmentů a velikost souborů.
Ve finální verzi bude výstup formátovaný jako CSV a bude se nechat importovat do excelu či jiného tabulkového kalkulátorů pomocí jejich nástrojů pro import textu.


Přílohy:
Poznámka: DOS 2 Binary File Checker 1.5 proto
binarychecker.zip [41.11 KiB]
77 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kopírák COPY T/H
PříspěvekNapsal: 14.08.2024, 10:03 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 31.08.2014, 16:27
Příspěvky: 1096
Bydliště: Praha
Has thanked: 68 times
Been thanked: 494 times
Když tak přemýšlím nad výstupem do CSV u programu D2BFC, zkusme se společně zamyslet nad tím, jaké sloupce by ve výstupu měly být.

Zatím mne napadlo toto. Napadlo by někoho ještě něco jiného?

Jméno souboru (bez cesty) [užitečnost zjevná]
Jméno souboru (relativní cesta) [užitečnost zjevná]
Velikost souboru [užitečnost zjevná]
Celkový počet segmentů [užitečnost zjevná]
Obecný typ segmentace (MONOLITHIC, MONOLITHIC WITH INIT, SEGMETED WITHOUT INIT, SEGMENTED, ALIEN, CORRUPT) [užitečnost zjevná]
Počet INIT segmentů [užitečnost zjevná]
Počet RUN segmentů [více než jeden může být podezřelé]
Chybové hlášení (u typů ALIEN a CORRUPT) [užitečnost zjevná]
Výpis segmentů [užitečnost zjevná]
Obsazení nulté stránky (ano, ne) [může znamenat problém pro zavaděče]
Obsazení zásobníku (ano, ne) [může znamenat problém pro zavaděče]
Obsazení adres nad $C000 (ano, ne) [segmenty jdou do RAM pod ROM, může znamenat problém pro zavaděče]
Obsazení adres mezi $0200-$05FF (ano, ne) [segmenty na těchto adresách určených pro systém nejsou nejlepší nápad, může znamenat problém pro zavaděče]
Obsazení adres mezi $D000-$D7FF (ano, ne) [segmenty zaváděné přímo na vstupní a výstupní brány nejsou nejlepší nápad, může znamenat problém pro zavaděče]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kopírák COPY T/H
PříspěvekNapsal: 14.08.2024, 10:38 
Offline
Kecálek

Registrován: 14.06.2022, 08:58
Příspěvky: 157
Has thanked: 90 times
Been thanked: 116 times
napadl mě jen takovej nápad, jak by dle mého úsudku bylo možné vychytrale vyřešit normální nemonolit hry/dema pro 64kb :)
1. celej xex se zabalí do monolit obalu a to se uloží na pásku
2. celej monolit obal se nahraje do ramdisku a od tud se hodí nebo bude házet postupně do normální ramky a poběží
3. je to děsně vychytralé (já vim ;-) )


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kopírák COPY T/H
PříspěvekNapsal: 14.08.2024, 12:00 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 31.08.2014, 16:27
Příspěvky: 1096
Bydliště: Praha
Has thanked: 68 times
Been thanked: 494 times
poison píše:
napadl mě jen takovej nápad, jak by dle mého úsudku bylo možné vychytrale vyřešit normální nemonolit hry/dema pro 64kb :)
1. celej xex se zabalí do monolit obalu a to se uloží na pásku
2. celej monolit obal se nahraje do ramdisku a od tud se hodí nebo bude házet postupně do normální ramky a poběží
3. je to děsně vychytralé (já vim ;-) )


Mám takový neurčitý dojem, že něco takového snad už existovalo. Možná kazetové verze magazínu FLOP?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kopírák COPY T/H
PříspěvekNapsal: 14.08.2024, 16:20 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 31.08.2014, 16:27
Příspěvky: 1096
Bydliště: Praha
Has thanked: 68 times
Been thanked: 494 times
baktra píše:
poison píše:
napadl mě jen takovej nápad, jak by dle mého úsudku bylo možné vychytrale vyřešit normální nemonolit hry/dema pro 64kb :)
1. celej xex se zabalí do monolit obalu a to se uloží na pásku
2. celej monolit obal se nahraje do ramdisku a od tud se hodí nebo bude házet postupně do normální ramky a poběží
3. je to děsně vychytralé (já vim ;-) )


Mám takový neurčitý dojem, že něco takového snad už existovalo. Možná kazetové verze magazínu FLOP?


Maximální velikost zabaleného .XEXu by byla kolem 45 KB. Něco by zabrala rutina pro přesun dat do bank rozšířené paměti a něco proudově orientovaný binární zavaděč, který by data z rozšířené paměti četl a rozhazoval na správná místa do hlavní paměti. Plus nějaký prográmek pro PC, co by .XEXy balil. Nic co by se při troše dobré vůle nedalo vyvinout mezi výměnami plínek a krmením. Jsem ale asi jediný, kdo by měl jakous takous motivaci něco takového zkusit. Blázniva věc, ale to je asi programovaní pro techniku z roku 1979 taky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kopírák COPY T/H
PříspěvekNapsal: 15.08.2024, 13:49 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 31.08.2014, 16:27
Příspěvky: 1096
Bydliště: Praha
Has thanked: 68 times
Been thanked: 494 times
Druhý prototyp D2BFC 1.5
- Umí výstup do CSV
- Při výstupu do CSV zobrazuje podrobnosti popsané výše. CSV se dobře importuje do Excelu, kde lze pak používat řazení a filtry.
- Malé změny v UI.

K čemu D2BFC vlastně je?
- K pohodlné kontrole rozsáhlých archivů se softwarem. Najde soubory co nejsou binárky, najde binárky s porušenou strukturou.
- K vyhledání a výběru binárky s nejvhodnější strukturou k danému účelu
- Ke zkoumání struktury segmentů binárky či binárek
- K vykopírování binárek s určitou strukturou do odděleného adresáře

Co D2BFC neumí
- Binárky SpartaDOSu

Jak použít s Excelem

D2BFC
- Jako typ výstupu zvolte CSV s podrobnostmi
- Po skončení reportu klepněte na tlačítko Kopírovat log do schránky
EXCEL
- Spusťte excel a založte nový sešit
- Na pásu karet, v roletce Vložit zvolte Použít průvodce importem textu
- Pro zdrojový datový typ zvolte oddělovač, zaškrtněte, že první řádek je záhlaví, Další
- Jako oddělovač zvolte Čárka a jako textový kvalifikátor uvozovky, Další
- S datovými typy sloupců si nemusíte až tak lámat hlavu, Dokončit.
- Vyberte všechny buňky a na pásu karet vyberte Data/Filtr
Nyní můžete informace různě filtrovat nebo řadit.

Kdo má jiný tabulkový kalkulátor (Calc, Google sheets, Quattro, MultiPlan), tak si určitě poradí.
Možná by byla dobrá frajeřina mít možnost generovat SQL. DROP & CREATE TABLE a pak příkazy INSERT.


Přílohy:
Poznámka: Jak to vypadá po importu v Excelu
dtb_excel.png
dtb_excel.png [ 240.73 KiB | Zobrazeno 3869 krát ]
Poznámka: 1.5, proto 2
binarychecker.zip [43.65 KiB]
70 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kopírák COPY T/H
PříspěvekNapsal: 16.08.2024, 10:05 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 31.08.2014, 16:27
Příspěvky: 1096
Bydliště: Praha
Has thanked: 68 times
Been thanked: 494 times
D2BFC byl vydán ve verzi 1.5.
https://sourceforge.net/projects/turgen/files/dos_2_binary_file_checker/
Od posledního prototypu přibylo jen pár kosmetických změn.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kopírák COPY T/H
PříspěvekNapsal: 16.08.2024, 14:23 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 31.08.2014, 16:27
Příspěvky: 1096
Bydliště: Praha
Has thanked: 68 times
Been thanked: 494 times
baktra píše:
Kdo chce zkoušet TURGEN 9.2.27 (vývojová verze s podporou konverze typu Multipart loading), tak může.
Jde o slušně otestovanou, ale stále vývojovou verzi. Pokud si nabijete ústa, vinu připisujte jen a jen sobě. Přitom volejte "Mea maxima culpa!". (S budoucí finální verzí to vyjde nastejno, viz licenční podmínky)

Nezapomínejte, že od verze 9.2.24 je potřeba aspoň Java 11, ale nejlepší je stejně používat verzi 17 LTS.


Vyšla finální verze 9.2.27.
https://sourceforge.net/p/turgen/blog/2024/08/turgen-9227/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kopírák COPY T/H
PříspěvekNapsal: 23.08.2024, 14:44 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 31.08.2014, 16:27
Příspěvky: 1096
Bydliště: Praha
Has thanked: 68 times
Been thanked: 494 times
poison píše:
napadl mě jen takovej nápad, jak by dle mého úsudku bylo možné vychytrale vyřešit normální nemonolit hry/dema pro 64kb :)
1. celej xex se zabalí do monolit obalu a to se uloží na pásku
2. celej monolit obal se nahraje do ramdisku a od tud se hodí nebo bude házet postupně do normální ramky a poběží
3. je to děsně vychytralé (já vim ;-) )



Zkoušel jsem si trochu prototypovat ty monolitické obálky. Přikládám nějaké zkušební XRALy . XRAL = "eXtended Ram Auto Load".
V přiloženém archivu je jich několik. Tři známé hry od Fandala, Train 1 a Scorpions 2. Na emulátoru fungují, na reálném HW otestuje poison :-).

1. Je potřeba mít počítač alespoň s 128 KB RAM. Bez rozšířené paměti to nebude fungovat.
2. Funguje to tak, jak jsem popsal. Malý zavaděč nejdřív zkopíruje celou binárku do rozšířené paměti a pak z rozšířené paměti provede "binary load"
3. Divoké žluté pruhy má na svědomí XRAL - prostě ukazují, že XRAL pracuje. Asi je ve finální verzi odstraním.
4. Jako u každého binárního zavaděče se vždy najdou soubory, které nebudou fungovat, protože zničí zavaděč. Při zavádění z rozšířené RAM je to všechno ještě horší, protože některým programům prostě může vadit přepínání adresního prostoru v oblasti $4FFF-$7FFF. Zavaděč vypíná přerušení instrukcemi SEI a CLI, ale stejně se může stát, že zaváděná binárka udělá něco, co celé zavádění pokazí.
5. Maximální velikost obaleného souboru je asi 45 KB
6. Doporučuji používat originální OS ROM. QMEG ani jiné vymyšlenosti nejsou potřeba, protože XRAL soubory jsou stejně určené pro zavádění z kazety s pomocí Turbo zavaděče. To ale neznamená, že by neměly jít zavést třeba z AVGCARTu.

Pokud testy na reálném HW projdou, tak vydám malou utilitu pro příkazový řádek, která bude monolitické obálky vyrábět a bude podporovat "hromadnou výrobu". Samozřejmě v Javě.
Pro každý vstupní .XEX soubor utilita provede toto:
1. Zkontroluje, zda .XEX má korektní strukturu
2. Vydá varování, pokud je vstupní .XEX soubor monolitický
3. Zkontroluje, zda se .XEX vejde do obálky
4. Pokud je jisté, že vstupní .XEX zničí zavaděč, ohlásí to
5. Pokud ve vstupním .XEX souboru nenajde spouštěcí adresu, tak to ohlásí a doplní ji, bude ukazovat na první datový segment.
5. Vyrobí monolitickou obálku


Přílohy:
xral_monolithics.zip [84.51 KiB]
46 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kopírák COPY T/H
PříspěvekNapsal: 12.09.2024, 08:10 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 31.08.2014, 16:27
Příspěvky: 1096
Bydliště: Praha
Has thanked: 68 times
Been thanked: 494 times
Vydal jsem verzi 1.1.0d toolkitu Backup T/D, kde jsou dvě důležitá vylepšení.

1. Utility Disk. Při přechodu práce s kazetou/disketou se plně resetují oba čipy POKEY. V předchozí verzi jsem neresetoval SKCTL (typická "off-by-one" chyba při konstrukci smyčky)
2. Nástroj UDMan umí na vyžádání povýšit starší utility disky na nejnovější formát. To se hodí, pokud už nějaké utility disky máte.
3. Nástroj UDMan přešel na knihovnu DTBLIB pro zpracování binárních souborů. Už mne nebavilo neustále kopírovat kód pro zpracování binárních souborů mezi TURGENem a ostatními projekty z jeho ekosystému. V distribučním balíčku je tedy adresář lib s jedním .jar souborem navíc.

Zatím nemám žádné zprávy o tom, zda XRAL funguje na skutečném hardware. Trochu jsem mezitím XRAL vylepšil - potřebuje jenom 4 adresy v nulté stránce paměti na které zaváděné programy nesahají, takže zavede víc binárních souborů.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 89 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz