RetroDirect píše:
Shodou okolností jsem si před lety kopil přesně stejný FPGA kit s 32MB SDRAM a 2x HDMI, na kterém je postavená tahle karta (respektive její vývojová verze) za úplně stejným účelem, aniž o tom to projektu věděl. Udělal jsem s tím nějaké experimenty včetně funkčního, ale nikdy nedokončeného (chybí odladit PMG), GTIA do HDMI/VGA výstupu. Řekněme takový line quadrupler.
RetroDirect píše:
Podľa mňa by bolo rozumnejšie PiStormST s HDMI a softwarovo na RPI emulovať nové módy ako RTG na Amige:
https://youtu.be/QeGpVhly8Z4Určitě jedna z možností. A rozhodně není třeba nic emulovat. Stačí doplnit nové drivery do FVDI.
RetroDirect píše:
Na Falcone je SuperVidel vo FPGA neviem či by šlo na ST.
http://nature.atari.org/supervidel.htmlŠlo by udělat něco podobného.
Konstrukce grafické karty není nic nadpřirozeného. Prakticky se takový karta chová jako rozšíření paměti o 1, 2 nebo 4 MB (= videoram), která se mapuje mezi 10-14MB prostoru. Zbytek už je jenom software ovladač (opensource FVDI), který ti tam kreslí v nějakém formátu rozlišení*hloubka barev do framebufferu a na straně HW pak ty data z framebufferu čte a posílá na video výstup. Už toto by většině lidí asi úplně stačilo. Nicméně pokud má člověk na straně HW dost prostředků, tak se dá implementovat všelijaká akcelerace (blitting, transformace, křivky, sprite myši, atd atd..)
Citace:
No ak by Ctirad niečo určite podporím kúpim pre mňa by stačilo aj "retro":
Mám jen něco velmi nehotového na co navíc ještě nemám čas.