OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 23:24

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: XY4160 - oživení
PříspěvekNapsal: 15.04.2021, 00:54 
Offline
Pan Generální

Registrován: 07.05.2014, 01:21
Příspěvky: 2571
Bydliště: Praha
Has thanked: 502 times
Been thanked: 607 times
Kromě zxcygnusova popisu moc informací po internetech není tak přidám pár poznatků.
Plotr jsem nastavil na defaultní konfirugaci - 4800b, 8 bitů, 2 stop bity, parita žádná.
Nejdřív jsem ho připojil k XT s MS-DOSem a nastavil patřičně sérivý port:
Kód:
MODE COM1 BAUD=4800 PARITY=n DATA=8 STOP=2

Kabel jsem použil originální, dodaný s plotrem. Zapojení odpovídá manuálu, tedy vykřížené TxD,RxD a DTR,CTS.
Po zkopírování hpgl souboru na com1 plotr kreslí, ale po zaplnění bufferu DOS oznámí, že "error writing" a "abort/retry/fail". Plotr dokreslí co má v bufferu a dál se nic neděje. Pokud se zadá "retry", kresba korektně pokračuje - žádná data se neztratí, řízení toku dat tedy nějak funguje. MODE nastavuje ještě přepínač retry, který by podle popisu měl tuhle situaci ošetřit, ale chová se to pořád stejně.
Použít se to takhle jistě dá, ale moc komfortní to není, těch retry by u velké kresby bylo docela dost :) Jestli dělám něco špatně, nebo je to prostě vlastnost toho microsoftího nedodělku netuším...

Druhý pokus jsem udělal s odporně současným PC s W10, přes USB redukci. Ve windows toho mode nastavuje trochu víc, takže takhle:
Kód:
MODE COM1 BAUD=4800 PARITY=n DATA=8 STOP=2 odsr=on

Je tedy zapnutý dsr handshaking a komunikace probíhá úplně bezproblémově. Stačí nakopírovat hpgl soubor na patřičný com port. I docela velká kresba se bez problémů vyplotrovala.

Dovolil jsem si na pokusy vypůjčit Cygnusův temelín. Chtělo ho to trochu upravit - interpret v 4160 má jedno omezení, příkaz nesmí být delší, než 512 bytů a v téhle kresbě pár takových bylo.
Po rozdělení příliš dlouhých příkazů a otočení souřadnic už vypadnul použitelný výsledek. Je to kreslené 0,5mm centrografem, což je skoro moc tlusté...
Příloha:
temelin.jpg
temelin.jpg [ 169.72 KiB | Zobrazeno 8847 krát ]

pokračování příště :)

_________________
ZX80, ZX81, ZX Spectrum, ZX Spectrum +2, Didaktik M, PMD 85-1,2A,3, Olivetti Prodest PC 128, Acorn BBC Micro, PC-XT, Amiga 500


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: XY4160 - oživení
PříspěvekNapsal: 23.03.2022, 21:13 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:40
Příspěvky: 1920
Bydliště: Olomouc
Has thanked: 895 times
Been thanked: 693 times
Mam od Solarise XY4160. Dneska jsem ji testoval a mam trosku problem s pisatkem. Udelal jsem si redukci na napln z geloveho pera. Vypada, ze to je v pohode, zavit kupodivu funguje. Kdyby nekdo chtel STL, je v priloze. Cast se zavitem je nutne tisknout na nizsi vrstvu.

Testovaci stranka se vykresluje, jenze pisatko nechodi nahoru a dolu. Kdyz na nej rukou pritlacim, tak jde. Mel by nekdo tip, co by mohlo byt spatne? Krouceni kroutitkem s pritlakem nedela nic.


Přílohy:
IMG_6072.jpg
IMG_6072.jpg [ 190.74 KiB | Zobrazeno 4663 krát ]
drzak pera XY4160.stl.zip [229.75 KiB]
145 krát

_________________
www.krupkaj.cz ~ www.atariportal.cz ~ jaysoft.atari.org
:busybee:
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: XY4160 - oživení
PříspěvekNapsal: 23.03.2022, 22:19 
Offline
Radil

Registrován: 31.01.2018, 01:33
Příspěvky: 483
Bydliště: Praha
Has thanked: 179 times
Been thanked: 497 times
krupkaj píše:
Mam od Solarise XY4160. Dneska jsem ji testoval a mam trosku problem s pisatkem. Udelal jsem si redukci na napln z geloveho pera. Vypada, ze to je v pohode, zavit kupodivu funguje. Kdyby nekdo chtel STL, je v priloze. Cast se zavitem je nutne tisknout na nizsi vrstvu.

Testovaci stranka se vykresluje, jenze pisatko nechodi nahoru a dolu. Kdyz na nej rukou pritlacim, tak jde. Mel by nekdo tip, co by mohlo byt spatne? Krouceni kroutitkem s pritlakem nedela nic.


Ahoj,
měl jsem u dvou XY-4150 ten samý problém a stačilo "rozchodit" magnet přítlaku pera - hliníkovou lištu sejmout,
z druhé strany trn magnetu vyčistit a promazat. Přítlak mi po promazání v pohodě funguje...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: XY4160 - oživení
PříspěvekNapsal: 23.03.2022, 22:21 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:40
Příspěvky: 1920
Bydliště: Olomouc
Has thanked: 895 times
Been thanked: 693 times
DIky za tip o vikendu na to budu mit snad vic casu. Plotter byl zrejme mnoho let skladovan, tak to snad bude ono. Dam vedet jak to dopadlo.

_________________
www.krupkaj.cz ~ www.atariportal.cz ~ jaysoft.atari.org
:busybee:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: XY4160 - oživení
PříspěvekNapsal: 23.03.2022, 22:52 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:40
Příspěvky: 1920
Bydliště: Olomouc
Has thanked: 895 times
Been thanked: 693 times
Mohl bych poprosit @vanthomas o ten upravenej Temelin, at mam nejaky hezky HPGL obrazky na testovani? Diky :-)

_________________
www.krupkaj.cz ~ www.atariportal.cz ~ jaysoft.atari.org
:busybee:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: XY4160 - oživení
PříspěvekNapsal: 21.05.2022, 18:20 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:40
Příspěvky: 1920
Bydliště: Olomouc
Has thanked: 895 times
Been thanked: 693 times
Tak uz mi pekne maluje. Da se s nim pekne hrat v GFA basicu :-)


Přílohy:
dragon.gfa.gz [623 bajtů]
109 krát
Dragon.jpeg
Dragon.jpeg [ 337.33 KiB | Zobrazeno 3451 krát ]

_________________
www.krupkaj.cz ~ www.atariportal.cz ~ jaysoft.atari.org
:busybee:
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz