pokud máte zájem o Sony Playstation 5 rád bych něco řekl o hře Resident Evil. Díky nově zpracované grafice je hra stokrát hororovější než třeba Silent Hill pro PS1 nebo podobné tituly. Překonává i generaci PS2 a PS3. Platilo již v dávné době že je možné člověka uvést do noční můry nebo do lucidního snu i hrami jako Maniac Mansion pro NES. Klíčové jsou k tomu potřebné postupy. Vlastně stačí aby hra více hýbala zorným polem na obrazovce. To dělá třeba Jazz JackRabbit taky a lucidní sny navozuje. Maniac Mansion zobrazuje místnosti domu sice staticky nicméně po celodenním hraní to zabere. Tu jsou moje poznatky. Hry zobrazující místnosti domu s kostlivcem ve skříni fungují i staticky. Pak hry pohybující zorným polem to je třeba GTA 1. Navodí svými pohyby scrollingem lucidní sen. Musíte však hrát dostatečně dlouho. Budete mít ale pozor epileptické stavy. Třeba takový Quake 3 Arena je známý svými sny ve kterých létáte. Kombinace jezdění na kole a hraní Quake 3 Arena z Vás ve snu udělá hotového batmana. Potom je tu zmiňovaný Resident Evil. nebo hra D. na Playstationu bývala kdysi kombinace hororových her na lucidní sny. Jmenovalo se to De Silent Resident. (D, Silent Hill, Resident Evil) která dala za vznik patologické ruské hře hoaxu tichý dům (modrá velryba) jak pracuje Resident Evil.
. : využívá doslova psychiatrické poznatky mozku a jeho funkce. Za bdělého stavu vnímáme očima dvě oči do mozku který je v hlavě. Mozek obraz zpracovává jako jedno zorné pole jakoby viděné jedním velkým okem. Co se pak děje když spíme. Mozek zpracovává viděné oblasti zraku a kombinuje také ostatní smysly jako hmat chuť a čich, také sluch. Obrovskou roli hrají uši. Resident Evil přišel s koncepcí místnosťové hry kde úhel kamery zabírá postavičku ze statických míst v různém úhlu. Např jak postavička jde směrem ke kameře nebo se kamera umístí do rohu místnosti a nebo ukazuje postavu za jejími zády apod. Tento přístup zafunguje v mozku jako doplňující živina pro zlepšení vnímání zorného pole ve snu. Dojde tím k lucidnímu snu. Udělají to ty místnosti a úhly kamery. Když pak přidáme děsivé scény smrti ty jsou samozřejmě povzbuzení také. Navozují neklid. Ve hrách jako je Silent Hill se např cíleně ozývá zvonění zvonku ve škole a jiné rušivé zvuky. Hry jsou označeny na začátku mature adult známkou 18+ a mají výstrahu že obsahují scény extrémního násilí a rušivé zvuky. Obvykle než dohrajete takový Resident Evil pár krát dokola abyste odkryli všechny části a získali bonusy tak se do lucidních snů dostanete. Budete se budit z postele ve snu a budete vědět že se jedná o sen. Dům se promění na Váš dům ale je v něm napojení do místností ze hry. Většinou žádné příšery ve snu nepotkáte. Tomu se pak říká mít je v domě když hrajete dostatečně dlouho ve snu se objeví i příšery jinak bývá dům klidný a prázdný více méně váš dům bez příšer. Co se stane když je však v domě máte. Hrozí náměsíčnost která je nebezpečná někam spadnout nebo něco udělat. Pokud se rozhodnete ve snu se zombií bojovat často zjistíte že bojujete s někým z rodiny až se probudíte. Jiná verze pak je že utečete z domu a pro změnu někam zapadnete ve sněhu do řeky nebo pod auto. Další hrozba je že nevstanete normálně. nejde se vzbudit. Probuzení vede stále do snu a probudíte se, přitom sen ještě běží a jste stále v lucidním snu. Jaké je to pak překvapení když záchod vypadá jinak nebo v kuchyni již na snídani je lednička tofu postava (známá tajná postava resident evilu) a s křikem se budíte znovu a ještě po třetí než se povede vsát. Dlaší hrozba pak je chocking hazard. Dostanete se do stavu že nemůžete vstát vůbec a musí vás odvézt do nemocnice někdy ale stačí pokropit mokrým hadrem. Takže ta miska s hadrem a vodou u postele je dobrá potřeba.
Na co bych to pak ale hrál ? je to o překonání strachu a zažívání extrémních zážitků. Ruská hra kdo je jaký nás učí. Hrajeme kdo je odvážný a kdo není. Měřící měřítko je De Silent Resident. ty znaeš playstation ?
Nutností je hrát večer a v noci po tmě nebo s lampou. To mi připomíná Diablo. takhle hra pracuje na principu že postavička uprostřed je osvětlená a kolem je to potemnělé, dívání se jakoby škvírkou. Tohle zná např farař který když studoval na faraře získával texty pod malou bodovou lampou a ve studovně byla jinak tma. Tím jsou pak lucidní sny také. Hry to zahrnují např svícením baterkou. V diablu to začne od dohrání hry na normal až po dohrání na obtížnost nightmare a hell. mod Median-XL začíná rovnou na nightmare.
za jednu z více děsivých bych prohlásil hru jak se fotí duchové hra se jmenuje Projekt Zero. Pracuje na principu že když to blikne ten fotoaparát zrovna tam duch musí být musíte ho blejsknout ve strašidelném domě. Princip pak je že když rozsvěcujete v místnosti a zhasínáte budete duchy vidět.
Nebo Shadow of the Beast.