OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 22.01.2025, 23:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 03.01.2025, 23:40 
Offline
Kecálek

Registrován: 09.08.2016, 02:35
Příspěvky: 85
Has thanked: 0 time
Been thanked: 7 times
nechápu čemu se smějete
editor umožňuje editaci grafického formátu který je univerzální, všimněte si jaký formát má commodore 64 pro grafiku, je to mode multi a mode hires , z wiki bychom zjistili že v tomto režimu je velikost šíře rozlišení obrazovky 160x200 (přesně identicky jako v mém editoru je toto jedna stránka 160x200) a další shoda : čtverce jsou 8x8 pixelů (shoda c64 a mého programu) dál si všimněte že počet barev je 4 na čtverec ze celkem 16ti které je možné míchat s rgb. Editor je jednoduchý. Co z toho vyplývá že scene c64 může použít můj editor třeba na pc s dosboxem a snáze tak vznikne více dem a her pro jak dosbox tak i commodore 64.
Pro detaily formátu znovu uvádím že jsou na gitu viditelně
https://github.com/tigerhareram/DOS-Tig ... RE/16-MISC


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03.01.2025, 23:56 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 28.11.2014, 18:29
Příspěvky: 1545
Bydliště: Milovice
Has thanked: 13 times
Been thanked: 380 times
A takto nás AI zničí, uchechtáme sa k smrti ! :clap:

_________________
STbrigáda
Atari 800XL, POFO, Atari Mega 2/4Mb Ram, Atari Mega STe, Atari TT 030


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06.01.2025, 01:01 
Offline
Kecálek

Registrován: 09.08.2016, 02:35
Příspěvky: 85
Has thanked: 0 time
Been thanked: 7 times
přikládám addon pro retroarch .. DOSBox addon, ..na vznik podnabídky s menu s dosboxem , obsahuje artwork a zavedený ukázkový program. .. takže pokud umíte programovat pro DOS PC , je tu kontajner . Do něj patří Vaše hry a projekty pro DOS které se touto cestou dostanou v DOSBoxu pod retroarchem např také na moderní konzoly které podporují retroarch a jádro core dosboxu. Uvedená verze je pro linux a předpokládá retroarch v linuxu. Pro verze retroarchu jinde je nutné editovat soubory na retroarch pod windows , nebo na androidu. Jde o změny cest k souborů a změna souboru jádra. Např já mám v linuxu jádro dosbox_core_libretro.so , zatímco windows uživatelé musí zadat libretro.dll (*.so knihovny linux, *.dll knihovny windows) a změnit cestu k souboru s hrou podle platformy. Pokud ovládáte nějaký programovací jazyk pro PC DOS , zkuste můj engine a knihovnu a tu máte kontajner do retroarchu.

DOWNLOAD = https://drive.google.com/file/d/1ppfnfH ... sp=sharing


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06.01.2025, 15:17 
Offline
Kecálek

Registrován: 09.08.2016, 02:35
Příspěvky: 85
Has thanked: 0 time
Been thanked: 7 times
natočil jsem druhý díl videa o mém enginu s komentářem a popisem těchto funkcí : jsou to práce s texty pro textovku a práce s převodem BMP do formátu pro engine

https://www.youtube.com/live/xQbbva1jex ... BVWkxJRciP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09.01.2025, 22:54 
Offline
Kecálek

Registrován: 09.08.2016, 02:35
Příspěvky: 85
Has thanked: 0 time
Been thanked: 7 times
video 3. díl , část věnovaná zvuku sound blaster 16

https://www.youtube.com/live/CtV9ZXo3Z7 ... 5Inp9zzPdk


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.01.2025, 11:25 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 24.05.2018, 22:32
Příspěvky: 2120
Bydliště: Most, Praha
Has thanked: 958 times
Been thanked: 759 times
Velké plus mají u mne lidi, kteří používají můj Dosman. :D :like:

_________________
i++ (INC) increment
i-- (DEC) decrement
i@@ (EXC) excrement


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.01.2025, 11:49 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3894
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 379 times
Been thanked: 825 times
JIVA píše:
...všimněte si jaký formát má commodore 64 pro grafiku, je to mode multi a mode hires , z wiki bychom zjistili že v tomto režimu je velikost šíře rozlišení obrazovky 160x200 a další shoda : čtverce jsou 8x8 pixelů dál si všimněte že počet barev je 4 na čtverec...
Mas to nejake popletene.

160x200 je multicolor a ten ma stvorce s rozlisenim iba 4x8 pixelov a iba tri farby na stvorec (stvrta je spolocna pre vsetky stvorce)
320x200 je hires a az tu su stvorce 8x8 ale zase v takom stvorci mozes pouzit iba dve farby (ako INK a PAPER v atributoch na ZX Spektre).

Ak tvoj editor pracuje so styrmi nezavislymi farbami kdekolvek v kazdom stvorci 8x8, bude to pre C64 vo vseobecnosti dost nepouzitelne...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11.01.2025, 16:47 
Offline
Kecálek

Registrován: 09.08.2016, 02:35
Příspěvky: 85
Has thanked: 0 time
Been thanked: 7 times
už nevím co bych k tomu přidal tak asi zatím poslední díl video 04 https://www.youtube.com/live/FuY12OGONf ... 2EEQVPKkl3


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz