OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 09.12.2024, 18:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jak na kompilaci programu v BASICu?
PříspěvekNapsal: 27.11.2024, 17:15 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10390
Bydliště: Praha
Has thanked: 2043 times
Been thanked: 1572 times
Účastníci "zájezdu" do Vrbic vědí, že jsem tam začal prgat "hru" na Sharpa v BASICu, konkrétně v 5Z-009 upraveném pro UNICARD. Sharp BASIC jsem si tím oťukával, takže je to prostě GameBook s textovkovými prvky. No a teď bych tu hru rád nějak uvedl do stavu, kdy se prostě spustí emulátor SHARPa, zvolí se "c", vybere dané MZF a hra se rovnou spustí - tj. aby nebylo nutné předtím načítat BASIC. Koukal jsem na X-Basic compiler. Ale jak jsem z toho pochopil, není to tak úplně kompiler, na které je člověk zvyklý z jiných oldschool strojů, ale spíš BASIC s možností kompilace. Ani netuším, jestli by uměl zkompilovat věc z 5Z-009, protože se mi do něj nedaří pod emulátorem Michala Hučíka cokoliv načíst... Prostě SHARP lama.
Takže prosím o radu, děkuji :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na kompilaci programu v BASICu?
PříspěvekNapsal: 30.11.2024, 23:44 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1491
Has thanked: 138 times
Been thanked: 72 times
Jednoduché, urob adresár, kde bude 5Z009. Ten spustíš v Unicard manageri a ten spustí AUTO RUN. Doňho dáš RUN"tvoja hra" a je to. Spustí sa to hneď ako spustíš ten BASIC. Samozrejme všetko v jednom adresári. Ak to chceš mať ešte dokonalejšie, urob disketu, kde si dáš 2Z046 ako hlavný, na to použi IPLDISK a vytvor MASTER na diskete s týmto BASICom. Tie BASICy sú kompatibilné. Prvý je na QD a po novom aj Uni a druhý je FD. No a keď vytvoríš disketu, tak máš postup rovnaký.

Príklad v prílohe. Do AUTO RUN daj miesto posledného NEW to RUN"tvoja hra".

A ako tam dostaneš hru? Cez RAM disk by to malo ísť. Ide o to, že disketová verzia nepozná Unikartu a naopak. Ale RAM disk poznajú obe.


Přílohy:
BASIC.zip [214.09 KiB]
4 krát

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na kompilaci programu v BASICu?
PříspěvekNapsal: 01.12.2024, 13:01 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10390
Bydliště: Praha
Has thanked: 2043 times
Been thanked: 1572 times
OK, takže se mi snažíš říct, že bez načtení BASICu se prostě neobejdu, je to tak?

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na kompilaci programu v BASICu?
PříspěvekNapsal: 01.12.2024, 20:26 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3245
Has thanked: 2347 times
Been thanked: 988 times
nemel by Nobomi nejake udelatko? prece kdysi delal Zelenou sedmu a vysledek snad nebyl v basicu...

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: ... prodloužit válku


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na kompilaci programu v BASICu?
PříspěvekNapsal: 01.12.2024, 20:41 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10390
Bydliště: Praha
Has thanked: 2043 times
Been thanked: 1572 times
Zelená Sedma je na Amize v AMOS BASICu. Zdroják jsem mu posílal, ale myslím, že to přepsal v něčem jiném. Už jen kvůli hudební rutině.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na kompilaci programu v BASICu?
PříspěvekNapsal: 01.12.2024, 22:15 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1603
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 49 times
Been thanked: 407 times
https://forum.sharpmz.org/viewtopic.php?p=2809#p2809
Možná by stálo za to se na tento moderní (cross)kompilátor zeptat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na kompilaci programu v BASICu?
PříspěvekNapsal: 01.12.2024, 22:22 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1491
Has thanked: 138 times
Been thanked: 72 times
misticjoe píše:
OK, takže se mi snažíš říct, že bez načtení BASICu se prostě neobejdu, je to tak?

V tomto zmysle je to tak, ale ani sa teda nejedná o kompiláciu. Takže, ak má niekto lepší nápad, napr., napísať to v Turbo Pascale a skompilovať, tak aj to je jedna z možností.

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na kompilaci programu v BASICu?
PříspěvekNapsal: 02.12.2024, 12:36 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10390
Bydliště: Praha
Has thanked: 2043 times
Been thanked: 1572 times
OK, tak se smířím s tím, že prostě compiler není. A MZ800vka asi něco, jako snapshoty nemá. Že by se do MZF souboru uložil stav paměti a pak stačilo dát jen "c" v menu, co? Ještě vyzkouším to s tou disketou, co radí Milsa.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na kompilaci programu v BASICu?
PříspěvekNapsal: 02.12.2024, 13:19 
Offline
Radil

Registrován: 08.10.2013, 18:00
Příspěvky: 300
Has thanked: 13 times
Been thanked: 231 times
misticjoe píše:
OK, tak se smířím s tím, že prostě compiler není.
Tak pokud se spokojíš s BASICem pro MZ700, tak "komplilátor" existuje: S-Basic Compiler.
Sice chybí možnosti grafiky MZ800 a tříhlasý zvuk, ale jinak kompatibilní a navíc se rozšíří možnost spouštět hru i na MZ700 a MZ1500.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na kompilaci programu v BASICu?
PříspěvekNapsal: 02.12.2024, 18:00 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10390
Bydliště: Praha
Has thanked: 2043 times
Been thanked: 1572 times
Tak bohužel S-Basic compiler si neumí poradit s některými věcmi v programu. Asi nejvíce mu vadí labely. Ale to by se asi dalo nějak pořešit.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na kompilaci programu v BASICu?
PříspěvekNapsal: 02.12.2024, 18:55 
Offline
Pan Generální

Registrován: 19.07.2013, 15:54
Příspěvky: 2801
Has thanked: 154 times
Been thanked: 446 times
Misticjoe posli mi emailem mzf toho basicu a mzf toho programu v basicu. Casem bych zkusil zda by neslo nejak trivialne udelat snapshot. To sice dnes neexistuje ale neni to zcela vyloucene.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na kompilaci programu v BASICu?
PříspěvekNapsal: 02.12.2024, 21:24 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 11.11.2013, 10:29
Příspěvky: 1231
Has thanked: 394 times
Been thanked: 310 times
K tematu: Asi jedine kompilatory pro MZ jsou "S-Basic Compiler" pro MZ-700, "XBasic compiler" to je ale docela potiz s pouzitim (malo dokumentace) a pak jestli neco existuje pro CP/M, ale to nevim.

OT: Otazka snapshotu a jeho tema je pro uplne jinou diskuzi mimo toto vlakno. Predpokladam, ze se bavime o fyzickem zeleze a tam je docela problem, jak ukladat (a nasledne obnovit) skutecny stav periferii do souboru. Program si to nikam nepoznamenava a zpetne k tomu pak uz neni pristup. Navic MZ nema v ROM zadnou podporu pro takovou funkcionalitu, napr. rutinu na NMI, ktera by to resila.
Asi se budes muset smirit s tim, ze to bude vzdy BASIC interpret, ktery si prihraje program a ten se nasledne spusti. Za nim by mohlo byt nekolik dalsich casti pro pokracovani.

Navrh: To by slo resit pomoci vytvoreni .MZT souboru (to je vlastne nekolik .MZF za sebou) a nahranim treba na uniCMT. Tohle predvadel nobomi ve Vrbicich. Funguje to sice 'jako virtualni CMT', ale rychlost je 'brutalne' zvysena, tak je to z toho souboru nahrane do pocitace za par vterin (nebo deset). :-)

To suksoft: Na to prece nepotrebujes konkretni program, staci ti to vyzkouset na cemkoliv jinem. Treba na demo kazete k MZ-800. Nehlede na to, ze je vubec otazkou, jestli to chce Misticjoe vubec zverejnovat nebo nekomu posilat. On to potrebuje vyresit relativne rychle a resenim, ktere existuje :-)

_________________
Sharp MZ-800++, MZ-1500++, MZ-2500++, SM-B-80T, MK-14_replica, HP-85, ZX-80+replica, ZX81, ZX-Spectrum+replica++, PMI-80+replica, SAM coupe++, PMD-85-2A+3, Didaktik-M, SORD-M5, TI-57, TI-59+PC-100, TI99/4A, ZetaV2+ppp, ZX-uno, Petr


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na kompilaci programu v BASICu?
PříspěvekNapsal: 03.12.2024, 10:16 
Offline
Pan Generální

Registrován: 19.07.2013, 15:54
Příspěvky: 2801
Has thanked: 154 times
Been thanked: 446 times
Ty soubory od Misticjoe chci proto abych videl presne o jak velke soubory se jedna a zda se to da realne nejak soucasne nahrat. Jestli je to tajne tak mne to nezajima. Stejne reseni by bylo ze kdo by to spustil by to lehce mohl ulozit na ramdisk a tak by zkopiroval basic program.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak na kompilaci programu v BASICu?
PříspěvekNapsal: 03.12.2024, 10:58 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10390
Bydliště: Praha
Has thanked: 2043 times
Been thanked: 1572 times
Posláno :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz