OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 01.12.2024, 23:29

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: GDG status v MZ-700 modu
PříspěvekNapsal: 26.01.2022, 23:00 
Offline
Kecálek

Registrován: 10.10.2014, 10:40
Příspěvky: 89
Has thanked: 3 times
Been thanked: 48 times
Mam prosbu:

Muj Sharp MZ-800 je ted zrejme na hodne dlouhou dobu zalozeny nekde pod tunou harampadi a potreboval bych si overit jake je spravne chovani pri cteni GDG statusu v rezimu MZ-700 (cteni z adresy 0xE008).

Vasek narazil na zlobici MZ-700 hru a predpokladam, ze odpoved bude v tomto starickem TODO, ktery jsem si kdysi pred lety do kodu vlozil :) https://sourceforge.net/p/mz800emu/code ... gdg.c#l187

Muj aktualni predpoklad je takovy, ze pri cteni 0xE008, by tam na 1. - 6. bitu melo byt vzdy nastaveno '1'. Hodnoty bitu 0. a 7. mne nezajimaji.

Muzete mi to prosim nekdo overit/potvrdit? Udelal bych pripadny bugfix emulatoru.

Mene dulezite, ale stejne zajimave by bylo, kdyby se mi nekdo mohl podivat i na to, jak se chova v 700 modu cteni z portu 0xce - to uz spis jen tak pro formu. Tipuju, ze se to chova bud jako neobsazeny port a dostanete tkzv. duch sbernice => posledni hodnotu, ktera se objevila na datove sbernici. Nebo, pravdepodobnejsi moznost, ze se to chova stale uplne stejne bez ohledu na nastaveni regDMD.

Predem dekuji.

Michal


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GDG status v MZ-700 modu
PříspěvekNapsal: 27.01.2022, 00:35 
Offline
Pan Generální

Registrován: 19.07.2013, 15:54
Příspěvky: 2799
Has thanked: 154 times
Been thanked: 446 times
Ahoj Michale

Na realnem pocitaci (s originalnim monitorem) jsem toto odzkousel:

v rezimu MZ700 v monitoru

3a
08
e0
32
00
30
c9

dava vysledek 081h nebo 080h

-------

v rezimu MZ700 v monitoru

db
ce
32
00
50
c9

dava vysledek 031h, 0f1h, 0f0h, 0b1h nebo 0a1h

Radek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GDG status v MZ-700 modu
PříspěvekNapsal: 27.01.2022, 08:42 
Offline
Kecálek

Registrován: 10.10.2014, 10:40
Příspěvky: 89
Has thanked: 3 times
Been thanked: 48 times
Radku, dekuji.

Ten port 0xce se tedy zrejme v obou rezimech chova rovnocene, coz je celkem logicke, nicmene to co jsi nacetl z 0xE008 je zle, protoze to evidentne zpusobuje compatibility bug u programu napsanych pro MZ-700 a MZ-1500. Ty si totiz diky tomu mohou myslet, ze je k pocitaci pripojen JOY a zablokovat se, viz ta Vaskova hra Star Avenger.

V emulatoru tedy asi radeji nastavim ty nepouzivane bity na '1' - skoda, ze to tak neudelali i v GDG.

Michal


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GDG status v MZ-700 modu
PříspěvekNapsal: 27.01.2022, 11:23 
Offline
Pan Generální

Registrován: 19.07.2013, 15:54
Příspěvky: 2799
Has thanked: 154 times
Been thanked: 446 times
Michale koukal jsem do naseho modelu GDG. Port 0ceh je opravdu aktivovan vzdy - jak v rezimu MZ800, tak v MZ700.

Takto vypada vystup smerem ven z GDG
Kód:
     dt_out_vram_rd_log1   cteni_z_pameti_e008_log1        in_port_ce_log1
bit0 rd_latch6_bit0        temp                            temp
bit1 rd_latch6_bit1        mod7                            log0
bit2 rd_latch6_bit2        super_impose_bit                log0
bit3 rd_latch6_bit3        log0                            log0
bit4 rd_latch6_bit4        nVBLN_vertical_blanking_log0    log0
bit5 rd_latch6_bit5        nHBLN_horizontal_blanking_log0  log0
bit6 rd_latch6_bit6        nVertical_video_enable_log0     log0
bit7 rd_latch6_bit7        nHorizontal_video_enable_log0   nHorizontal_video_enable_log0


Da se rici ze je to 3-vstupy multiplex. Je to delane pres AND a NOR hradla. Proto kdyz nic neni aktivovane, tak AND da log0 a nasledny NOR z toho udela log1. Pak na konci retezce je jeste NOT nebo NAND a to obrati polaritu, takze ve vysledku je tam log0.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: GDG status v MZ-700 modu
PříspěvekNapsal: 02.11.2024, 11:09 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 14.05.2013, 19:10
Příspěvky: 1558
Bydliště: Kurim
Has thanked: 877 times
Been thanked: 626 times
Original NAMCO PAC-MAN pro MZ-700 taky zlobi. Jeste bych rekl, ze trochu zvlastne. Misto uvodni seznamovaci obrazovky vlitne rovnou do hry, kde se sekne. Asi fakt reaguje na ten joy, co neni. Michaluv hack 0xE008 v jeho emulatoru, toto vyresi. V emulatoru od Zdenka Adlera hra v pohode jede, coz znamena, ze to emuluje spatne, protoze na orginalnim zeleze se to taky sekne.


Přílohy:
Pac-Man.zip [10.3 KiB]
15 krát

_________________
http://www.8bity.cz
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz