Mikes21 píše:
Milsa: nevim presne jestli to chapu dobre. Podle me smichavas docela hodne veci do sobe a, priznam se, ja je neumim asi spravne rozklicovat. Snad jen nekolik poznamek:
- prikaz OUT posila data na port, takze to s pameti nesouvisi
Áno viem, mapa pamäti by bola rýchlejšia, preto tá zmienka o pomalom OUTe.
Mikes21 píše:
- unikarta nemuze cist z pameti Sharpa, protoze by musela 'odstavit' Z80. Ale muze monitorovat cteni/zapis z/do pameti a vytvaret si vlastni obraz pameti nebo VRAM. Urcite unikarta nemuze zapisovat do RAM/VRAM
Presne to som myslel monitorovanie. A išlo mi o to, že cez API sa pošle adresa, kde sú doradu zapísané dáta (niečo ako DATA v BASICu a Unikarta by ich postupne spracovávala. Keďže by mala mapu pamäte, tak by sa vynechal pomalý OUT.
Mikes21 píše:
- prikazy LINE, PATTERN apod. jsou v BASICu, takze pokud by unikarta mela spolupracovat s patricnymi prikazy, znamenalo by to doplnit API unikarty o predavani parametru, vypocet hodnota a
predavani hodnot zpet.
Až také divoké predstavy som nemal. Moja predstava je toto:
Unikarte pošlem $01,$00,$00,$00,$00,$01,$3f,$00,$cf a Unikarta bude vedieť, že:
$01 - LINE
$00,$00 - x1
$00,$00 - y1
$01,$3f - x2
$00,$cf - y2
No a takto by boli implementované všetky príkazy. Pracovali by aj s rozsahom mimo 640x200, aby nebol problém pri konečných bodoch mimo obrazovky.
Mikes21 píše:
- unikarta muze kreslit do sveho framebufferu, dokonce by mohla vyrobit nejakou vrstvu navic a tam pracovat s obrazovymi daty, ktere jsou na jejim vystupu. O tom ale Sharp nic nevi a ani se to nema jak dozvedet, pokud to nebude podporeno nejakym sw v Sharpovi samotnem.
Presne o to mi ide. A ak by Sharp potreboval ten výstup, príkazom by oň požiadal a Unikarta by posielala dáta, či už nejako komprimované alebo len ČB, ak by to stačilo alebo plnú 32 kB grafiku. Ideálne by to bolo hlavne pri vykresľovaní príkazom "PAINT", ktorý je extrémne pomalý.
Mikes21 píše:
- GDG nema zadnou podporu pro sprite. Tedy pokud vychazim z definice, co to presne je sprite. Pokud by je mel, muselo by se to vyresit bud na urovni sw v Z80 nebo pridat funkcionalitu do GDG. Jen na okraj: tohle ani neni dobove, ale to nevadi.
To bol len nápad, ktorý nie je nutné realizovať. Viem, že Sharp ich nemá a nahrádzajú ich predefinované znaky v CGRAM.
Mikes21 píše:
Vsechno neco stoji
Treba kdyz si proctes diskuze okoli APU (matematickem koprocesoru), tak se da zjistit jakou rezii to vse ma a kolik se timto zpusobem da ziskat vykonu. A tam vidim fakt velky problem. Na nizke urovni to vypada jako velice dobry napad, ze clovek/stroj usetri hodne casu, ale kdyz zapoctes celou tu rezii okolo tak zjistis, ze celkovy benefit se pohybuje v cca 5-15%. Navic tyhle algoritmy vyzaduji opravdu hodne dobre znalosti a fakt hodne casu na programovani a vyladeni.
Takze na me -
"Zvažovali ste niečo podobné?" ano zvazovali. Dokonce se toho hodne zkouselo a to i na jinych platformach. Zaver si z toho udelej sam.
Poznamka: odpovidali jsme sice k veci, ale myslel jsi to jinak. Prosim te, napis to priste tak, aby tve dotazy byly tak, jak jsi to myslel doopravdy a ne tak jak jsi to napsal, kdyz je to tedy 'jinak'
. Diky.
Ospravedlňujem sa. Nebolo to preto, že by som to myslel inak, ale mne to nejakú dobu chodí v hlave a neuvedomil som si, že som to popísal dosť obecne a do svojej hlavy si vidím len ja. Takže na to, čo som napísal ste napísali k veci, ale v mojej hlave som mal niečo iné. Proste som si neuvedomil, že som sa nevyjadril dostatočne jasne, nie, že by som nechcel.