OldComp.cz
https://oldcomp.cz/

Hra System 15000 od A.V.S.
https://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=127&t=10739
Stránka 11

Autor:  vaclavpe [ 12.02.2022, 22:36 ]
Předmět příspěvku:  Hra System 15000 od A.V.S.

Ahoj znáte někdo a hráli jste hru System 15000 ? Prý je to první hra o hackingu, původně pro C64, existují porty na ZX Spectrum a BBC Micro. Ideově prý z ní vycházela hra "Podraz III".

Já se tu hru snažím přepsat na Sharp MZ-800, ale moc se v ní nevyznám popravdě. Co jsem našel kód na inetu, je to pro mne dost nečitelné.

Autor:  dex [ 12.02.2022, 22:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hra System 15000 od A.V.S.

Z jaké verze to bereš?
BBC a ZX verze jsou psané v basicu jen s trochou strojových rutin.
Když se .TAPka z WOSu nebo Spectrum Computing načte ve Windows do BASin, tak se krásně zobrazí ten Basic.

Přílohy:
Sys15000.png
Sys15000.png [ 41.5 KiB | Zobrazeno 9177 krát ]

Autor:  vaclavpe [ 12.02.2022, 23:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hra System 15000 od A.V.S.

Já našel BASIC kód tady https://zxart.ee/eng/software/game/adve ... eId:82745/

A pak jsem ten BBC kód vytáhl z SSD souboru a napsal si převodník z binárního BASICu na čitelný. Ale ten i tak vypadá dost nečitelně, např:
Kód:
600 UNTIL A$="*":ENDPROC
610 DEF PROC d:VDU 26:PROC tp(6,23,"‚* CONNECTION TERMINATED *"):G%=INKEY 100:SOUND 0,2,0,2:ENDPROC
620 DEF PROC s:PROC off:FOR C%=1TO 19:G%=INKEY 1:VDU 10:NEXT C%:VDU 30,10:ENDPROC
630 DEF PROC phone:thru%=FALSE :us%=FALSE :number$="":G%=INKEY 100:PRINT TAB( 6,12)"ƒˆDIAL NOW":PROC on:PRINT TAB( 4,14)"ƒ=> ";STRING$( 14," ");STRING$( 14,CHR$ 127);:PROC dialtone:IF G%=48PROC trunkELSE PROC local(1)
640 IF INKEY (-73)SOUND 0,2,0,2:G%=INKEY 50:ENDPROC

Takže hledám, co se má dít, v obou kódech a ještě se to snažím hrát v BBC Micro emulátoru.

Autor:  dex [ 13.02.2022, 00:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hra System 15000 od A.V.S.

Vzít za výchozí Spectrácký basic bude jednodušší.
Protože i Sinclair basic je jednodušší.
V podstatě pro Sharp bude stačit upravit formátování textu, práci s podřetězci (ZX nemá LEFT, MID, RIGHT, jen TO) a těch pár POKE, co tam jsou kvůli nějakým efektům.
Problém můžou být řídící kódy, které v tom výpise na zxart.ee chybí nebo jsou přepsané na něco jiného, a UDG (písmena v hranatých závorkách).
Na trasování a krokování se dá BASin taky použít.

BBC Basic má příkazů víc, evidentně ve hře silně používá pojmenované procedury místo GO SUB, integerové proměnné, VDU pro efekty (špatně se podle parametru odhaduje, co to dělá, stejně jako u příkazu FX - v příkladu VDU 36 obnovení oken, VDU 10 kurzorem o řádek dolu, VDU 30 home).

Ani si ty programy nejsou úplně podobné organizací, řádek 610 je v ZX verzi řádkem 632 a řádek 630 je na řádku 1510.

Autor:  misticjoe [ 13.02.2022, 01:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hra System 15000 od A.V.S.

Když se dá do ZX Spectrum Basicu předělat Amiga Basic, tak to prostě musí jít ze všeho :-)

Autor:  vaclavpe [ 13.02.2022, 10:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hra System 15000 od A.V.S.

Jo to určitě půjde, já v podstatě zkoumám oba poty spolu. Zkouším tu hru hrát tady : https://bbc.godbolt.org/?&disc1=sth%3AAVS%2FSystem15000.zip
Ale daleko jsem se tedy zatím nedostal...

Autor:  vaclavpe [ 14.02.2022, 23:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hra System 15000 od A.V.S.

Mimochodem, co vykoná na ZX Spectru tenhle příkaz ?
Kód:
BEEP .5 COPY ,30
Viděl jsem i na konci ,8...

Autor:  misticjoe [ 15.02.2022, 14:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hra System 15000 od A.V.S.

Asi nic? Nevím, tohle v normálním 48k BASICu ani nezadáš.

Autor:  vaclavpe [ 15.02.2022, 15:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hra System 15000 od A.V.S.

misticjoe píše:
Asi nic? Nevím, tohle v normálním 48k BASICu ani nezadáš.

Ono je to tady: https://zxart.ee/eng/software/compilation/zx-spectrum-astronomy-discover-the-heavens-on-your-computer/zx-spectrum-astronomy-discover-the-heavens-on-your-computer1/action:viewFile/id:311385/fileId:1584024/

Jsou tam různé zvrhlosti, např. řádky 2160, 2230 - jakoby to bylo nějak špatně převedené do toho textu...

Autor:  MilasPce [ 15.02.2022, 16:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hra System 15000 od A.V.S.

Co když se využívá toho, že úmyslnou chybou vyvoláš obsluhu chyby, která se ošetřuje kódem v assembleru a něco dělá?

Autor:  misticjoe [ 15.02.2022, 18:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hra System 15000 od A.V.S.

Taky mě napadlo, že to může maskovat stroják, ale nebyl jsem si jistý - obvykle se to dělá přes REM, ne?

Autor:  vaclavpe [ 15.02.2022, 19:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hra System 15000 od A.V.S.

No já to budu rozhodně ignorovat, tohle je s odpuštěním prasárna :)

Autor:  misticjoe [ 16.02.2022, 00:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hra System 15000 od A.V.S.

Ono stejně půjde o nějaký efekt. To je podobné, jako když jsem z C64 basicu předělával Dictator na Amigu. U "nesmyslů" jsem pátral hodiny, abych nakonec zjistil, že ten kus kódu není pro hru ani trochu důležitý.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/