OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 17:06

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Hra System 15000 od A.V.S.
PříspěvekNapsal: 12.02.2022, 22:36 
Offline
Kecálek

Registrován: 04.02.2016, 10:21
Příspěvky: 91
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times
Ahoj znáte někdo a hráli jste hru System 15000 ? Prý je to první hra o hackingu, původně pro C64, existují porty na ZX Spectrum a BBC Micro. Ideově prý z ní vycházela hra "Podraz III".

Já se tu hru snažím přepsat na Sharp MZ-800, ale moc se v ní nevyznám popravdě. Co jsem našel kód na inetu, je to pro mne dost nečitelné.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hra System 15000 od A.V.S.
PříspěvekNapsal: 12.02.2022, 22:53 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1508
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 380 times
Z jaké verze to bereš?
BBC a ZX verze jsou psané v basicu jen s trochou strojových rutin.
Když se .TAPka z WOSu nebo Spectrum Computing načte ve Windows do BASin, tak se krásně zobrazí ten Basic.


Přílohy:
Sys15000.png
Sys15000.png [ 41.5 KiB | Zobrazeno 9156 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hra System 15000 od A.V.S.
PříspěvekNapsal: 12.02.2022, 23:06 
Offline
Kecálek

Registrován: 04.02.2016, 10:21
Příspěvky: 91
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times
Já našel BASIC kód tady https://zxart.ee/eng/software/game/adve ... eId:82745/

A pak jsem ten BBC kód vytáhl z SSD souboru a napsal si převodník z binárního BASICu na čitelný. Ale ten i tak vypadá dost nečitelně, např:
Kód:
600 UNTIL A$="*":ENDPROC
610 DEF PROC d:VDU 26:PROC tp(6,23,"‚* CONNECTION TERMINATED *"):G%=INKEY 100:SOUND 0,2,0,2:ENDPROC
620 DEF PROC s:PROC off:FOR C%=1TO 19:G%=INKEY 1:VDU 10:NEXT C%:VDU 30,10:ENDPROC
630 DEF PROC phone:thru%=FALSE :us%=FALSE :number$="":G%=INKEY 100:PRINT TAB( 6,12)"ƒˆDIAL NOW":PROC on:PRINT TAB( 4,14)"ƒ=> ";STRING$( 14," ");STRING$( 14,CHR$ 127);:PROC dialtone:IF G%=48PROC trunkELSE PROC local(1)
640 IF INKEY (-73)SOUND 0,2,0,2:G%=INKEY 50:ENDPROC

Takže hledám, co se má dít, v obou kódech a ještě se to snažím hrát v BBC Micro emulátoru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hra System 15000 od A.V.S.
PříspěvekNapsal: 13.02.2022, 00:06 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1508
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 380 times
Vzít za výchozí Spectrácký basic bude jednodušší.
Protože i Sinclair basic je jednodušší.
V podstatě pro Sharp bude stačit upravit formátování textu, práci s podřetězci (ZX nemá LEFT, MID, RIGHT, jen TO) a těch pár POKE, co tam jsou kvůli nějakým efektům.
Problém můžou být řídící kódy, které v tom výpise na zxart.ee chybí nebo jsou přepsané na něco jiného, a UDG (písmena v hranatých závorkách).
Na trasování a krokování se dá BASin taky použít.

BBC Basic má příkazů víc, evidentně ve hře silně používá pojmenované procedury místo GO SUB, integerové proměnné, VDU pro efekty (špatně se podle parametru odhaduje, co to dělá, stejně jako u příkazu FX - v příkladu VDU 36 obnovení oken, VDU 10 kurzorem o řádek dolu, VDU 30 home).

Ani si ty programy nejsou úplně podobné organizací, řádek 610 je v ZX verzi řádkem 632 a řádek 630 je na řádku 1510.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hra System 15000 od A.V.S.
PříspěvekNapsal: 13.02.2022, 01:13 
Online
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Když se dá do ZX Spectrum Basicu předělat Amiga Basic, tak to prostě musí jít ze všeho :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hra System 15000 od A.V.S.
PříspěvekNapsal: 13.02.2022, 10:08 
Offline
Kecálek

Registrován: 04.02.2016, 10:21
Příspěvky: 91
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times
Jo to určitě půjde, já v podstatě zkoumám oba poty spolu. Zkouším tu hru hrát tady : https://bbc.godbolt.org/?&disc1=sth%3AAVS%2FSystem15000.zip
Ale daleko jsem se tedy zatím nedostal...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hra System 15000 od A.V.S.
PříspěvekNapsal: 14.02.2022, 23:22 
Offline
Kecálek

Registrován: 04.02.2016, 10:21
Příspěvky: 91
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times
Mimochodem, co vykoná na ZX Spectru tenhle příkaz ?
Kód:
BEEP .5 COPY ,30
Viděl jsem i na konci ,8...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hra System 15000 od A.V.S.
PříspěvekNapsal: 15.02.2022, 14:59 
Online
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Asi nic? Nevím, tohle v normálním 48k BASICu ani nezadáš.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hra System 15000 od A.V.S.
PříspěvekNapsal: 15.02.2022, 15:37 
Offline
Kecálek

Registrován: 04.02.2016, 10:21
Příspěvky: 91
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times
misticjoe píše:
Asi nic? Nevím, tohle v normálním 48k BASICu ani nezadáš.

Ono je to tady: https://zxart.ee/eng/software/compilation/zx-spectrum-astronomy-discover-the-heavens-on-your-computer/zx-spectrum-astronomy-discover-the-heavens-on-your-computer1/action:viewFile/id:311385/fileId:1584024/

Jsou tam různé zvrhlosti, např. řádky 2160, 2230 - jakoby to bylo nějak špatně převedené do toho textu...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hra System 15000 od A.V.S.
PříspěvekNapsal: 15.02.2022, 16:27 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 21.01.2021, 11:05
Příspěvky: 1581
Bydliště: Pardubice
Has thanked: 25 times
Been thanked: 238 times
Co když se využívá toho, že úmyslnou chybou vyvoláš obsluhu chyby, která se ošetřuje kódem v assembleru a něco dělá?

_________________
Praxe znamená, že vše funguje, ale nevíme proč. Teorie znamená, že vše víme, ale nic nefunguje.
Někdy je teorie spojena s praxí. Znamená to, že nic nefunguje a nikdo neví proč ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hra System 15000 od A.V.S.
PříspěvekNapsal: 15.02.2022, 18:28 
Online
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Taky mě napadlo, že to může maskovat stroják, ale nebyl jsem si jistý - obvykle se to dělá přes REM, ne?

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hra System 15000 od A.V.S.
PříspěvekNapsal: 15.02.2022, 19:53 
Offline
Kecálek

Registrován: 04.02.2016, 10:21
Příspěvky: 91
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times
No já to budu rozhodně ignorovat, tohle je s odpuštěním prasárna :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hra System 15000 od A.V.S.
PříspěvekNapsal: 16.02.2022, 00:14 
Online
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Ono stejně půjde o nějaký efekt. To je podobné, jako když jsem z C64 basicu předělával Dictator na Amigu. U "nesmyslů" jsem pátral hodiny, abych nakonec zjistil, že ten kus kódu není pro hru ani trochu důležitý.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz