OldComp.cz
https://oldcomp.cz/

Raspberry Pico
https://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=125&t=9429
Stránka 1623

Autor:  Panda38 [ 13.12.2021, 20:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raspberry Pico

A ještě 3.3V stabilizátor a převodníky 5V/3.3V. ;)

Zápis do video-ram 320x240/8bit by i šel, ale čtení by bylo hodně pomalé a bez čtení se software asi neobejde. Případně by se dal využít zápis do překryvných rovin a hw sprajty, to by se už bez čtení i dalo obejít.

Jenže - mám obavu že to už by nebyl ZX. Když by někdo psal speciální software který by to uměl využít, není důvod aby to nenapsal přímo pro Raspberry Pico, měl by to mnohem jednodušší a výsledek nesrovnatelně lepší. Alternativa by byla využít ZX jako inteligentní klávesnici a hezký obal, ale hlavní program by běžel ve vestavěném Raspberry. Dalo by se volit, zda software poběží nativně v Z80 nebo v druhém interním výkonnějším počítači.

Při běhu na interním Z80 by mohlo Raspberry Pico monitorovat sběrnici, zrcadlit video-RAM a zobrazovat ji na VGA monitoru.

Autor:  danhard [ 13.12.2021, 21:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raspberry Pico

Proto tam musí být to ZX celé i s procesorem :)

Kdyby to mělo být jen zobrazení, tak se to udělá jako stínová RAM jen pro zápis.

Autor:  Panda38 [ 13.12.2021, 21:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raspberry Pico

Pico by mohlo mít funkce:
- stínová RAM s výstupem na TV/VGA
- možnost změny palet pro 16-barevný výstup
- přes porty poskytuje matematický koprocesor
- spouštění matematických a jiných maker, které tam hlavní program ze Z80 nahraje
- upload a dálkové spouštění funkcí běžících nativně v procesoru Pico
- doplňkové periferie: USART, SPI, ADC, I2C a jiné

Autor:  danhard [ 13.12.2021, 21:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raspberry Pico

Co mě na tom láká, že STM, které jsem masově použil, mě nikdo nedodá minimálně do 6 měsíců a stojí mi výroba :-)

Je to šílený, kolik vyprodukovali typů, naprosto zbytečně a teď je výroba v prdeli, protože se to zhroutilo, jako domeček z karet.

Autor:  Panda38 [ 13.12.2021, 21:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raspberry Pico

U STM už přešli k šílené složitosti. Nevím jestli ty funkce někdo vůbec využije. Posledně jsem řešil problém s Flash u H7, a jen pro práci s Flash je tam možná tak 50 registrů, šílené. :o Tak se pak nedá divit, že mě lákají raději ATmega a Raspberry, které jsou jednoduché a přitom také zastanou hodně práce.

Autor:  Panda38 [ 28.12.2021, 11:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raspberry Pico

Pico16VGA - 16-barevný VGA displej na Raspberry Pico pro analogový VGA monitor a LCD panel s digitálním paralelním rozhraním (s generátorem hodin 25,2 MHz), rozlišení 640x480/16 barev.

projekt: http://www.breatharian.eu/hw/pico16vga/index.html
GitHub: https://github.com/Panda381/Pico16VGA
Příloha:
pico16vga_0.jpg
pico16vga_0.jpg [ 36.42 KiB | Zobrazeno 1998 krát ]

Autor:  Panda38 [ 31.12.2021, 18:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raspberry Pico

Doplním jako zajímavost - ten 16-barevný displej s Pico jsem dělal kvůli tomu, že se na mě obrátil prezident americké firmy Avionica, která vyrábí letecké přístroje. Chtějí Pico používat k LCD digitálním panelům. Zřejmě i na tuto oblast dolehl nedostatek čipů a tak sahají i po alternativách.

Autor:  danhard [ 31.12.2021, 18:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raspberry Pico

S pamětí je to už dost knap, ale pokud to bude jen displejový modul s grafikou, tak by to mělo stačit.
Bežnější je ale formát 800x480, na přístroj 16 barev stačí, ale hodila by se R3G3B2 paleta.
Umělo by PIO brát grafiku lineárně a přiřadit k tomu atribut dlaždice ?

Na přenos ale potřebuješ LVDS
https://www.briv.cz/p/5128/5-palcovy-tf ... k/?variant[92]=1035
Interface pro RPi
https://dfimg.dfrobot.com/nobody/wiki/2 ... bfd6e2.pdf

Autor:  Panda38 [ 31.12.2021, 19:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raspberry Pico

Co se tak dívám na popisy, zřejmě by to mělo zvládat. Dlaždice jdou realizovat, hodiny také, rychlost i paměť by na to mělo mít. Mínus je, že s dlaždicemi se špatně pracuje, mají dost omezené možnosti zobrazení (jen jako skládačka obrázků). Proto jsme u toho leteckého přístroje zvolili raději míň barev, ale aby to mělo plnou pixelovou grafiku, aby se daly prezentovat plně grafické informace.

Autor:  faraon [ 31.12.2021, 19:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raspberry Pico

Když může být Tetris v GAZelle, proč by nemohl být Vlak v Boeingu :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=tzRdEU7m3Lc
phpBB [video]

Autor:  RayeR [ 22.01.2022, 18:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raspberry Pico

Hezky, toto vlakno (i samotne PICO) sem objevil az ted a trvalo par hodin se tu tim prokousat, ale prijemne pocteni, Panda proste umi. Libi se mi pristup jak osekat bloatware na minimalni SDK s ARM-GCC. Taky pouzivam pro STMka jen ARM-GCC, Make, editor a OpenOCD na flash. Jen by me zajimalo, jestli jde SDK rozbehat i pod WinXP, zadna z tech binarek nejde spustit, protoze je to kompilovany asi VS2019 bez rezimu kompatability, pritom dost pochybuju, ze ty binarky potrebujou byt jedinou funci z WinAPI Win7+, takze by to mohlo stacit jen znovu prelozit. K boot2crc.exe, elf2uf2.exe a pioasm.exe tam jsou koukam i srcy, akorat se mi kvuli tomu nechce instalovat MSVC, pro MinGW tam neni makefile. Taktez binarky v _tools by se daly najit nake starsi, WXP compatible...

UPDATE: nasel sem na sourceforge verzi toolu 1.3.0
https://sourceforge.net/projects/rpi-pi ... es/v1.3.0/
ktere jeste na WXP funguji. To co je v _tools uz mam v arm-gcc, takze sem smazal. Zkusil sem rebildnout naky hello world a probehlo vse bez chyby. Tak ted uz jen koupit Pico, v Praze je asi nejdostupnejsi GM, v eshopech je levnejsi ale musel platit postovny...

Ty hratky s VGA vystupem sou paradni, to sem si chtel taky nekdy zkusit, ale AVR je na to vykonove uz pomerne slaby a s ARM tak dobre neumim. Kazdopadne Pico a samotny cip za tu cenu je velmi zajimavy, kor kdyz je skladem, zatimco STM a LPC sou davno vyluxovany...

Bohuzel analogovy VGA vstup se uz stal prakticky minulosti. Zrovna sem prochazel aktualni nabidku 4k monitoru a nasel jsem pouze jediny s VGA, ktery byl ale nejaky levny TN smejd nevhodny na grafiku. DVI-D mely asi 3 (zadny s kombinovanym DVI-I). Neska to vsecko jede pres DisplayPort ci HDMI 2.0 a USB 3.x. Mel sem predstavu, ze bych mohl mit na stole jen 1 monitor s vice vstupy a prepinat si do nej i retro kompy, jako muzu ted se 3 vstupy DVI-D, DVI-I a VGA. Bohuzel, musel bych si koupit nejaky VGA2HDMI upscaler.

Nahodou z toho drive zminenyho projektu PicoDVI by se nedalo neco vytriskat?
https://github.com/Wren6991/PicoDVI
To generovani diff signalu SE vystupy GPIO bude asi dost mimo el. specifikace, proste nejveci prasarna, lespi by bylo zkusit najit naky levny serializer cip, prip. aspon diff. driver...

BTW ta hra vlak.com, co sme kdysi hrali ve skole pod DOSem, od Golem Softare, tak Panda je autorem? Nebo jsou nekde zdrojaky, ktere na Pico jen preportoval?

Autor:  Panda38 [ 22.01.2022, 21:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raspberry Pico

ATmega zvládá generovat VGA signál v rozlišení 256x192 (formát obrazu ZX Spectrum).

Generování DVI vyžaduje přetaktování Pico na 252 MHz - a to mnohé Pico už nezvládají.

Ano původní Vlak je ode mne. V Pico jsem ho napsal znovu, v C. DOS verze byla v x86 assembleru.

Autor:  Martin1 [ 22.01.2022, 23:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raspberry Pico

Panda38 píše:
Ano původní Vlak je ode mne. V Pico jsem ho napsal znovu, v C. DOS verze byla v x86 assembleru.

Konečne chápem, čo si myslel tým skriptovaním (v inom vlákne). V 24 leveli, keď treba 4x prejsť z jednej strany na druhú, hoc viem taktiku, stačí jedno zaváhanie a môžem ísť odznova. Bez skriptovania by to otestovať za jeden ľudský život bolo celkom náročné.
m1

Autor:  RayeR [ 23.01.2022, 03:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raspberry Pico

Panda38 píše:
ATmega zvládá generovat VGA signál v rozlišení 256x192 (formát obrazu ZX Spectrum)

Tjn, ale to uz je nic moc a MCU uz toho toho moc vic nestihne, hlavne AVRka maj na dnesni pomery hrozne malo RAM, to i nake lepsi x51 mely treba aspon 64kB. Danyk si s tim taky kdysi hral v ASM a myslim, ze tu Atmegu mel pretaktovanou asi na 25MHz

Panda38 píše:
Generování DVI vyžaduje přetaktování Pico na 252 MHz - a to mnohé Pico už nezvládají.

Nezvladaji? Z toho co jsem ted nacet/nakoukal, tak limit samotneho cipu je nekde mnohem vejs, cca 400MHz, jako prvni zacne (neprekvapive) vysazovat ta SPI fleska, ale typek ukazoval v tom videu, ze zvetsi delicku pro SPI clk z 2x na 4x a pak to jede jak kocka po vode, dokonce mel napsane dynamicke taktovani za behu, takze nemusi palit vykon kdyz neni potreba. Max. teplotu v jadre mel tusim 49C.

Panda38 píše:
Ano původní Vlak je ode mne. V Pico jsem ho napsal znovu, v C. DOS verze byla v x86 assembleru.

Aha, no tehda sem koukal, ze ma cela hra nakych smesnych 12kB, tak ono je to par malych sprajtiku, no pobavili jsme se u toho dobre nez prisel Doom a dalsi :) BTW v Golem SW si byl samotny programator nebo se ne tom podilelo vice lidi?

Autor:  Panda38 [ 23.01.2022, 11:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Raspberry Pico

Martin1 píše:
Panda38 píše:
Ano původní Vlak je ode mne. V Pico jsem ho napsal znovu, v C. DOS verze byla v x86 assembleru.
Konečne chápem, čo si myslel tým skriptovaním (v inom vlákne). V 24 leveli, keď treba 4x prejsť z jednej strany na druhú, hoc viem taktiku, stačí jedno zaváhanie a môžem ísť odznova. Bez skriptovania by to otestovať za jeden ľudský život bolo celkom náročné.
m1
Ano projít všechny scény hry by bylo někdy už docela nadlidské, tak doplňuji k hrám i skripty pro řešení. Např. v Sokobanu mám 3000 scén s jejich řešeními - nechtěl bych je muset všechny procházet. :-) Když je chci otestovat, tak spustím skript, který je všechny projede vysokou rychlostí.

Stránka 1623 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/