OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 08.09.2024, 01:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Rychlá kružnice
PříspěvekNapsal: 19.04.2024, 08:56 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3797
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 375 times
Been thanked: 811 times
Martin1 píše:
d = d + 4 * x + 6
d = d + 4 * (x - y) + 10
To je prilis zlozite a pomale :poke: :lol:

Ja zvyknem pouzivat klasickeho bresenhama na kreslenie rovnych ciar modifikovaneho pre obluky:

Init:
x = polomer
y = 0
d = x/2

Krok:
d = d - y
IF d < 0 THEN d = d + x ; x = x - 1
y = y + 1

A zaroven tu mam mensi update: Vyssie spominana rutinka co kresli kruzicu 47.44 krat rychlejsie pochadza este z roku 1992, ale so sucasnymi "technologiami" (pouzitymi napr. v deme Kebugaruha dokazem kreslit kruznicu 76.64 krat rychlejsie nez romka.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rychlá kružnice
PříspěvekNapsal: 19.04.2024, 09:44 
Offline
Profík

Registrován: 06.02.2019, 11:47
Příspěvky: 932
Has thanked: 57 times
Been thanked: 231 times
Busy píše:
Ja zvyknem pouzivat klasickeho bresenhama na kreslenie rovnych ciar modifikovaneho pre obluky:

Predpokladám, že je to empirická metóda a so skončením éry 8 bitov sa prestala používať a publikovať (rovnako ako pre úsečky) a na dnes je na internete všade iba matematická metóda.
Pekný článok s matematickým odvodením rovníc je tu.
m1


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rychlá kružnice
PříspěvekNapsal: 19.04.2024, 14:42 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3797
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 375 times
Been thanked: 811 times
Martin1 píše:
Predpokladám, že je to empirická metóda
Nie, ziadna empiricka metoda, ale poctiva celociselna aproximacia obluku presne tak, ako klasicky bresenham pre rovne ciary.
Je to vlastne inverzny algoritmus pre znamy vypocet velkosti vektora zalozeny na vztahu SQR(X^2+Y^2) o ktorom sa diskutovalo napr. v tomto vlakne.
Martin1 píše:
a so skončením éry 8 bitov sa prestala používať
Tak na dnesnych pocitacoch taketo veci uz obvykle funguju vektorovo a vobec nie je nutne pouzivat celociselne aproximacie.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz