OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 27.04.2024, 07:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 12.02.2024, 13:59 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.06.2013, 20:26
Příspěvky: 2487
Has thanked: 116 times
Been thanked: 424 times
Pohleďte: Zprovoznil ray tracing na starém ZX Spectru. Obraz se generuje 17 hodin

_________________
"Je lepší rozsvítit byť jen malou svíčku, než jen proklínat temnotu." (Konfucius)

www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.02.2024, 17:20 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2354
Has thanked: 304 times
Been thanked: 641 times
Když už, tak odkaz na původní článek autora https://gabrielgambetta.com/zx-raytracer.html

Jako 17 hodin na to, že to je psané v BASICu, to asi není tak moc. FP ve strojáku holt není ani zdaleka tak snadné.

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.02.2024, 11:10 
Offline
Radil

Registrován: 27.09.2013, 22:59
Příspěvky: 427
Has thanked: 103 times
Been thanked: 44 times
Možná zkusit to prohnat HiSoft BASIC Compilerem. :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.02.2024, 11:27 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 23.06.2013, 23:49
Příspěvky: 1120
Has thanked: 100 times
Been thanked: 161 times
Spis je videt neznalost vsech. Raytracing na ZX Spectru delal uz pred 6 lety Daniel A. Nagy.

https://github.com/nagydani/lpfp

a u jeho basic verze trva vykresleni sceny 8 hodin a 48 minut.

Asm verze trva 5 a pul minuty.

Pouzival jsem to jako cil pri vytvareni floating point 16 bitovych knihoven a jeden vikend mi to netrvalo, ale rok prace...

https://codeberg.org/DW0RKiN/Floating-point-Library-for-Z80

PS: Ta diskuze u toho clanku na iDnesu... Peter Mlich je hodne mimo skoro ve vsem.
Citace:
Peter Mlich
12. 2. 2024 8:28
Pekne, ale pouzil spatnou techniku. Moderni sw tohle umi i bez podpory graficke karty. Stacilo jen okopirovat postupy.

Vemte si, ze stara 486 umela v prohlizeci obrazku zobrazovat jpegy 320x200 asi behem 0.5s. A to pouzivali stare metody rozpocitani huffman kodu a dct matice.

Cili, myslim si, ze, kdyby scenu optimalizovat, zjednodusil tvary, zjednodusil rovnice, jak na danem tvaru vykresli svetlo, tak by mohl cely proces probihat temer v realnem case (do nekolika s, ms).

Ale chapu, pokud pouzil paprskove vykreslovani, ze to vypocitava takhle dlouho.

- moderni software to prece zvladne... moderni software nikdo nedokaze ani zkompilovat na ZX.
- 486 umi zobrazit jpg... tak to Z80 musi zvladnou taky. Asi zapomnel ze bylo v te dobe videt jak se ten obrazek postupne zobrazuje... a to byly hodne male obrazky na dnesni dobu. A micha jabka s hruskama. 486 a Z80. jpg a raytracing...
- jak chce zjednodusit scenu se trema koulema? jak chce zjednodusit tvar koule? Ze by chtel mit statickou texturu a tu zoomovat a rikat tomu raytracing?
chtel bych videt scenu na ZX do nekolika milisekund. Ze by myslel 20 milisekund? hmm... jako ze by to bezelo plnou rychlosti?
Nakonec dospeje k spravnemu zaveru, ze kdyby to nebyl raytracing tak to muze byt rychle, asi myslel tu praci toho ruskeho kodera s temi 3D modely. Takze asi dobry... .)


Přílohy:
test.z80.zip [3.37 KiB]
17 krát

_________________
Z80 Forth compiler (ZX Spectrum 48kb): https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH


Naposledy upravil _dworkin dne 13.02.2024, 11:44, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.02.2024, 11:43 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3675
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 373 times
Been thanked: 798 times
_dworkin píše:
Spis je videt neznalost vsech. Raytracing na ZX Spectru delal uz pred 6 lety Daniel A. Nagy.
a u jeho basic verze trva vykresleni sceny 8 hodin a 48 minut.
Asm verze trva 5 a pul minuty.
Potom som mu poradil, aby spravil raytracingove 1k intro na Forever:
phpBB [video]

Akurat aby sa mu to voslo do kila, namiesto svojej rychlej kniznice s 2B FP vola vsetky FP vypocty do romky a vytvorene celej animacie zaberie zopar desiatok hodin. Ale vysledok skutocne stoji za to :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16.02.2024, 02:23 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 20.02.2017, 01:17
Příspěvky: 806
Has thanked: 19 times
Been thanked: 48 times
Ale mam dojem ze ten nejnovejsi postup pouziva i stinovani ditheringem coz ty ostatni ani ne. To se pak machruje s rychlosti...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz