OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 19.03.2024, 13:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 233 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 10.01.2016, 15:41 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2276
Bydliště: Brno
Has thanked: 841 times
Been thanked: 302 times
Zdar, dělám si klasický přehled možností které možná nastanou a možná nenastanou a tak zakládám tohle vlákno pro rady, nasměrování v rámci vkládání hudby do programu, celkové možnosti, které v rámci hudby v programe jsou co se týče assembleru.

Jedná se o všeobecné zkušenosti v rámci programování a hudby, proto tohle vlákno nezakládám v sekci Amiga, protože ta je třeba středem mého zájmu, ale předpokládám, že ta situace bude obdobná i třeba na jiných počítačích v rámci assembleru. V rámci Amigy a assembleru se mi tedy jedná o nesystémové programování / použití jen nutných základních systémových knižníc pro běh nesystémového programu.

Kromě hraním se s programováním již nějakou dobu uvažuji i o možné tvorbě hudby. Tedy o tvorbě hudby v rámci programu v assemblery. Jde mi o možnosti. Udělal jsem první takový letmý průzkum. Samozřejmě mne opravte pokud něco napíšu špatně. V rámci nejnižší úrovně přístupu k hudbě alespoň v rámci Amigy je přístup pomocí DMA kanálů. Tam by jsem si ale hudbu musel odřídit celou sám, protože by jsem vlastně řídil celý proces hraní různých samplů. Zajímala by mne vaše zkušenost v rámci zvedání nároku na hardware u použití různých přehrávacích rutin vůči přímému řízení DMA kanálů samotným assemblerem. Kromě zvednutí HW nároků asi pude nejspíše hlavně o zvednutí i nároků na paměť.

Zkusím to napsat selsky. Má smysl napsat hudbu v nějakém trackeru, pokud ji pak omylem budu chtít použít v nějakém nevím kolik kilobytovém intru? Našel jsem i nějaké hexa editory hudby. Tak mne zajímá s čím by jsem měl začít, ale aby to pak mělo využití i v tom nevím kolik kilovém intru.

Samozřejmě vždy můžu na začátek polevit a pokusit se udělat nějaký MOD nebo nevím co a udělat intro paměťově a HW náročnější oproti stylu, kdy se budu snažit věci držet co nejvíce na podlaze, tedy aby měli co nejmenší nároky v rámci mých možností, ale tuhle možnost volím až po tom, co uznám, že to nepůjde zatím z mé nezkušenosti tou první možností. A třeba to nepůjde s mýma možnostmi ani tou druhou možností.

Pardon, pokud jsem zde napsal samé pitomosti :).

Díky za všechny rady! :)

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.01.2016, 23:30 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 06:28
Příspěvky: 231
Bydliště: Handlova
Has thanked: 118 times
Been thanked: 44 times
Na Amige je najlahsie pouzit uz hotove prehravace, teda importovat ich do zdrojaku. Same si nastavia prerusenie, vacsinou CIA casovace a o nic ine sa nemusis starat. Len mu "povies" kde sa MOD nachadza. Pouziva sa najcastejsie ST mod (SoundTracker).

Ak chces prehrat len Sample tam je to tiez lahke, DMA kanalu nastavis kde sa sampel nachadza, aky je dlhy, hlasitost, rychlost prehravania a spustis DMA.

Na C64 je situacia podobna, s vynimkou ze prehravac je uz sucastou hudby. Vacsinou staci spustit nejaky INIT prehravaca a potom volat prehravac vo VBI alebo v IRQ preuseni.

Vobec nema zmysel programovat vlastne prehravace, musel by si si tiez vytvorit vlastny editor. A to uz je fuska :)

_________________
MiST | Amiga 600 Furia II | Amiga 1200 ACA1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum 48k | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.01.2016, 23:35 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10096
Bydliště: Praha
Has thanked: 1952 times
Been thanked: 1515 times
Nezapoměl - je to v "a jiné". Jinak pro Lisiaka4: určitě se dá nějaká hudba generovat i přímo z assíku na Amize (tedy nejen na ní). Chipmusic bez problémů - byť si budeš muset vygenerovat nástroje a pak je přehrávat v tebou zvoleném sledu. Jednodužší však bude vygenerovat si kratičké samply, v PT z nich poskládat hudbu a pak použít nějaký z již napsaných replay kódů. A ve výsledku na "EXE" vrhnout nějaký pěkný packer. Totiž pochybuju, že si bude psát vlastní replay kód, který bude očesaný přesně podle toho, co za rutiny/efekty pro přehrávání použiješ. Tedy pokud si nevystačíš s nějakým "bzzzzzzz", které bylo v nejednom cracktru od Fairlight. :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11.01.2016, 00:17 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2276
Bydliště: Brno
Has thanked: 841 times
Been thanked: 302 times
Dal jsem to do všeobecného vlákna, aby si každý k tomu mohl říci své i v rámci jiné platformy ;). Je pravdou, že z mé neznalosti může mít to, na co jsem se ptal v rámci různých platforem úplně jiné řešení. Chyba je daná samozřejmě z mé neznalosti, takhle se mi to ale zdálo být nejmenším zlem :).

ObiWanKen: zajímavé, citace z Atlantida News 4
Citace:
2. Použití CIA časování
Takzvané CIA časování je specifickou lahůdkou Protrackeru. Oproti klasickému VBLANK časování je velmi výhodné, neboť umožňuje jemnou manipulaci s tempem skladby, což může mít podstatný vliv na její celkový zvuk. Z hlediska spolupráce s coderem je však CIA hotové neštěstí. CIA replayery jsou pomalé a často nefungují tak, jak by měly, proto jsou zdrojem mnohých komplikací.
Při používání CIA je třeba si uvědomit, k jakému účelu bude naše skladba sloužit. Pokud se bude jednat o doprovodnou hudbu k diskmagu nebo k produktu, který není náročný na strojový čas, většinou problém nevznikne, protože coder může použít standardní CIA rutinu. Ale u dema nebo hry počítejte s tím, že by vás taky mohl poslat k šípku. Pro tyto účely raději používejte VBLANK časování.

3. VBLANK a CIA
Zajímavá situace může nastat, když coder použije CIA rutinu a ve vaší skladbě (normálně časované VBLANKem) se vyskytují příkazy Fxx s parametrem vyšším než 1F. Rutina je z toho pak úplně groggy!

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11.01.2016, 09:24 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3636
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
Skoda ze nechodis na JHcon a Forever. Zrovna na tychto party som mal taku mensiu prednasku o tom ako mam robenu hudbu vo svojich intrach, a aka je struktura dat tak, aby sa cela hudba aj s grafikou a efektami vosla do 1kB, popr. dokonca do pol kilobajtu (intro Sil512). Ale ak by si dosiel na najblizsi Forever, mozeme o tom pokecat :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11.01.2016, 13:50 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 22:45
Příspěvky: 347
Bydliště: Brno
Has thanked: 77 times
Been thanked: 72 times
Všechna 4k intra na Amize mají muziku generovanou syntetizéry. Kódeři je vesměs releasují viz Blueberry a jeho nejnovější Cinter (http://ada.untergrund.net/?p=boardthread&id=953).

_________________
http://jack.untergrund.net [ Obrázek A500+ Obrázek A600 ObrázekA1200 ObrázekA1200T Obrázek A2000 ObrázekA4000 ObrázekA4000T ObrázekMac Mini G4 ]


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11.01.2016, 15:28 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3636
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
Presne tak isto aj na PeCedle. Zvykne sa pouzivat napriklad 4klang http://4klang.untergrund.net/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11.01.2016, 17:15 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 06:28
Příspěvky: 231
Bydliště: Handlova
Has thanked: 118 times
Been thanked: 44 times
To moze byt. Zial vela MOD-ov je nutne prehravat cez CIA, pretoze pouzivaju prikazy Fxx a ked sa prehravaju cez VBI tak su "rozhodene". Ako si uz spomenul.


Citace:
2. Použití CIA časování
Takzvané CIA časování je specifickou lahůdkou Protrackeru. Oproti klasickému VBLANK časování je velmi výhodné, neboť umožňuje jemnou manipulaci s tempem skladby, což může mít podstatný vliv na její celkový zvuk. Z hlediska spolupráce s coderem je však CIA hotové neštěstí. CIA replayery jsou pomalé a často nefungují tak, jak by měly, proto jsou zdrojem mnohých komplikací.
Při používání CIA je třeba si uvědomit, k jakému účelu bude naše skladba sloužit. Pokud se bude jednat o doprovodnou hudbu k diskmagu nebo k produktu, který není náročný na strojový čas, většinou problém nevznikne, protože coder může použít standardní CIA rutinu. Ale u dema nebo hry počítejte s tím, že by vás taky mohl poslat k šípku. Pro tyto účely raději používejte VBLANK časování.

3. VBLANK a CIA
Zajímavá situace může nastat, když coder použije CIA rutinu a ve vaší skladbě (normálně časované VBLANKem) se vyskytují příkazy Fxx s parametrem vyšším než 1F. Rutina je z toho pak úplně groggy!
[/quote]

_________________
MiST | Amiga 600 Furia II | Amiga 1200 ACA1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum 48k | Didaktik M | Didaktik Gama | C64 U1541II | Atari 800XL | Atari 130XE U1MB+SIDE2.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.07.2016, 08:46 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2276
Bydliště: Brno
Has thanked: 841 times
Been thanked: 302 times
Ehm mám vnitřní problém s použitím hudby pomocí nějaké již udělané rutiny. Tohle by byla asi až další možnost, která zatím nenastala. Uvědomuji si, že udělání vlastního trackeru by byla fuška. Dle mne to ale nejsou všechny možnosti. Je mi jasný že v trackeru je jistý druh komfortu, ale s jistým menším komfortem jde dle mne přímo v asm dělat hudba i bez něj. Tedy dle mne lze použít editor asm jako editor hudby, kde samotný hudební soubor bude přímo součástí kódu asm a z něj vložen tak přímo do paměti. Logika pro přehrávaní by již tak pracovala přímo s touhle hudbou v dané paměti.

Nejdříve bych chtěl zkusit přehrávat hudbu na Amize výše uvedeným způsobem. Aby to vše mělo smysl, musí i samotný hudebník v tom nevidět problém. Samotnou logiku editovaní hudby přímo v asm bych udělal co nejjednodušeji v rámci mých možností.

Dotaz na hudebníky: vidíte v takové editaci hudby problém?

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.07.2016, 10:05 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2276
Bydliště: Brno
Has thanked: 841 times
Been thanked: 302 times
Tak jsem si říkal jak vyřeším různou výšku tónu v rámci 1 samplu. No jo kromě znižování a zvyšování periody samplu, čím se mi sampl zahraje ale taky rychleji, nebo pomaleji zajistím konstantní délku 1 samplu v různých výškách tónu jeho zkrácením. A obojí v asm v rámci Amigy udělat lze. Je mi jasný, že jsem neobjevil Ameriku, ale mám radost, když jdou věci dělat takhle snadno :).

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.07.2016, 15:26 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2276
Bydliště: Brno
Has thanked: 841 times
Been thanked: 302 times
Stačí na tvorbu hudby 8 základních tónu v jedné stupnici, nebo bych tomu měl malinko přidat a tedy udělat mírnější přechod mezi nejnižším a nejvyšším tónem? Jedná se mi o rozumný střed, aby to bylo na tvorbu hudby použitelný.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.07.2016, 20:47 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 23.03.2014, 20:13
Příspěvky: 2769
Has thanked: 223 times
Been thanked: 600 times
No, Jiřímu Bartoškovi stačil ke zpěvu jediný tón (víc jich nevydá), Suchému v jedné písničce také, a v určitých moderních stylech si vystačí snad i bez jakéhokoliv tónu... :lol:
Opačný extrém jsou virtuosní houslisté a trumpetisté, kteří dokážou hrát i čtvrttóny!

Ale v normální hudbě sem tam nějaký ten půltón použiješ, ono jich zase tak moc není a aspoň se ti budou lépe počítat frekvence, když budeš mít tu řadu plynulou bez děr.

_________________
Plesnivý sýr z Tesca, zatuchlé kuřecí řízky z Albertu, oslizlé hovězí a myší trus z Lidlu.
Nákup potravinářské inspekce v ČR, říjen 2023.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.07.2016, 20:53 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2276
Bydliště: Brno
Has thanked: 841 times
Been thanked: 302 times
Tak dám mezi každý tón jeden poloviční? Tedy 15?

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.07.2016, 21:01 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 23.03.2014, 20:13
Příspěvky: 2769
Has thanked: 223 times
Been thanked: 600 times
Dvanáct, podívej se na klávesnici u klavíru:

Obrázek

_________________
Plesnivý sýr z Tesca, zatuchlé kuřecí řízky z Albertu, oslizlé hovězí a myší trus z Lidlu.
Nákup potravinářské inspekce v ČR, říjen 2023.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.07.2016, 21:09 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2276
Bydliště: Brno
Has thanked: 841 times
Been thanked: 302 times
Dvojité C by mělo být taky standard ne? To by bylo 13. V rámci hexa mám ještě 3 k dispozici, tak bych tam asi ještě něco frknul, aby jsem využil rozsah 0-F.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 233 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz