OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 19.06.2024, 02:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Dworkinovy beeperové vypalovačky
PříspěvekNapsal: 11.05.2024, 22:18 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 23.06.2013, 23:49
Příspěvky: 1148
Has thanked: 101 times
Been thanked: 180 times
Hmm... tak jsem si tam nasel chybu v C++ kodu ktery jsem upravoval.
Ve vysledku asi nedelal nic, takze veskere oddeleni bylo jen z toho co jsem delal rucne primo v XM.
Kdyz jsem to odhalil a prekompiloval tak vysledny zvuk je mnohem cistsi, ale zase je takovy kouskovany...
Protoze me to odmazava vsechny souvisle tony.
Tzn i vice na tom radku. Takze klidne i vsechny.

Kdyz je tam neco jako

Kód:
D-5 E-4 B-4
... ... ...
... ... ...
... ... ... tecky jsou prazdny radek, takze pokracuje predchozi zvuk
D-5 E-4 B-4


tak mi to z toho udela (predpokladam)
Kód:
D-5 E-4 B-4
... ... ...
... ... ...
--- --- --- minuska mazou predchozi zvuk
D-5 E-4 B-4


pritom staci oddelit jen jeden ton a uz by to byo slyset a nevznikla by pauza. Otazka je ktery by to mel odseknout. Protoze pokud je tam jen jeden radek "..." tak je delka pak polovicni oproti ostatnim.
Rucne jsem to nejak dodelal, mozna s chybama ze jsem neco jeste prehledl na jedno oddeleni a pak jeste zkompiloval s "-i -s" a mam ted dve tapky a nevim ktera je lepsi...

..._sep verze je extrem s automatickym odmazanim vseho.
bez toho je to asi neco co by melo znit jako ta tapka predtim, mozna trosku lepe, protoze je tam asi o 20% vic oddelenych not.


Přílohy:
another_love_sep.tap [11.71 KiB]
45 krát
another_love.tap [11.71 KiB]
61 krát

_________________
Z80 Forth compiler (ZX Spectrum 48kb): https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dworkinovy beeperové vypalovačky
PříspěvekNapsal: 27.05.2024, 12:41 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 23.06.2013, 23:49
Příspěvky: 1148
Has thanked: 101 times
Been thanked: 180 times
Bedřich Smetana: Vltava / Friedrich Sahne: Moldau (ZX Spectrum 1 bit beeper cover (Fuse Unfiltered))
phpBB [video]

https://youtu.be/U8g-IPJnKrE
download: https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH/src/branch/master/Testing/Vltava.tap


Přílohy:
Vltava.tap [17.81 KiB]
50 krát

_________________
Z80 Forth compiler (ZX Spectrum 48kb): https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dworkinovy beeperové vypalovačky
PříspěvekNapsal: 28.05.2024, 07:39 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 24.05.2018, 22:32
Příspěvky: 2007
Bydliště: Most, Praha
Has thanked: 903 times
Been thanked: 712 times
Šílenost, ale úžasné, nevěřil bych že by to šlo :lol: :like:

_________________
i++ (INC) increment
i-- (DEC) decrement
i@@ (EXC) excrement


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dworkinovy beeperové vypalovačky
PříspěvekNapsal: 28.05.2024, 11:33 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2318
Bydliště: Brno
Has thanked: 863 times
Been thanked: 323 times
Jako ukázka zajímavé, ale ta Vltava zde zahrána již s vážnou hudbou má společnou jen tu melodii s celkovým výsledkem diametrálně odlišným ve všech ostatních směrech mimo tu společnou melodii.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dworkinovy beeperové vypalovačky
PříspěvekNapsal: 04.06.2024, 11:37 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 23.06.2013, 23:49
Příspěvky: 1148
Has thanked: 101 times
Been thanked: 180 times
Lisiak4 píše:
Jako ukázka zajímavé, ale ta Vltava zde zahrána již s vážnou hudbou má společnou jen tu melodii s celkovým výsledkem diametrálně odlišným ve všech ostatních směrech mimo tu společnou melodii.


No asi bysme si museli ujasnit co myslis pod pojmem "vazna hudba" a "melodie", abych uplne pochopil co chces rict. Ale tohle a Lightyear jsou jedine videa, kterym nekdo dal dislike (u tisicovych shlednuti ziskas dislike i nahodne kdyz se na to nekdo diva z mobilu tak se uklikne ani o tom nevi, ale tohle ma desitky shlednuti). Takze nejsi sam komu se to nelibi. Ja dokazi videt tohle jako neco strasneho nebo uzasneho, muzu si sam zvolit uhel pohledu. Jsou tam veci co nejsou uplne OK, ale nevim jak to zlepsit takze to muzu ignoravat. Proste to beru jako filtr, neco jako fotit misto fotaku pomoci plechovky, uplne nejprimitivnejsi zpusob a pak byt zvedavy na vysledek. Nedokonalosti jsou pak soucasti vysledku, proste k tomu patri, delaji to tim zajimavejsi.

Nekterym se libi kdyz je "cisty" zvuk, nekterym kdyz je to proste hodne polyfonicke (a to je v rozporu s tim cistym zvukem). Me se muze libit i jednoducha skladba. Vetsinu skladby hraje jeden kanal!!! Pokud je to necim zajimave. Cimkoliv. I nehudebne, ale historicky.

PS: Antonio Lucio Vivaldi: Le quattro stagioni - L'inverno I. (ZX Spectrum 1 bit beeper cover (Fuse Unfiltered))
phpBB [video]

https://youtu.be/cBpG2KVOE9E
You can download and compile from:
https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH/

PPS: Mam tu pocetnou skupinu lidi divajici se z Mexika (Xalisco, Nayarit, Mexiko). To me hlava nebere... asi omyl? Objevilo se i Chile a Brazilie. Porad jsou divaci jen muzi, ale mam tu uz i skupinu 18 letych. Takze nejake video je zajimalo asi bez toho ze by se zajimali o ZX.

_________________
Z80 Forth compiler (ZX Spectrum 48kb): https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dworkinovy beeperové vypalovačky
PříspěvekNapsal: 04.06.2024, 12:29 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 24.05.2018, 22:32
Příspěvky: 2007
Bydliště: Most, Praha
Has thanked: 903 times
Been thanked: 712 times
Ano kdo chce kvalitu nebo vysokou věrnost, může si pustit MP3 nebo novodobý PC. Tady je na tom úžasné právě to, co se dá vytáhnout z mála.

_________________
i++ (INC) increment
i-- (DEC) decrement
i@@ (EXC) excrement


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dworkinovy beeperové vypalovačky
PříspěvekNapsal: 09.06.2024, 16:10 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 23.06.2013, 23:49
Příspěvky: 1148
Has thanked: 101 times
Been thanked: 180 times
Zitra bude mit premieru tahle skladba...

Gigi D'Agostino: L'Amour Toujours (ZX Spectrum 1 bit beeper cover (Fuse Unfiltered))

a protoze se to jmenuje Laska navzdy, tak kdyz jsem hledal k tomu hledal obrazek jsem nasel jen schatraleho Luigino opirajiciho se o pojizdny "stolecek". To me prislo prilis krute, ale uz predtim me napadlo, proc neudelat neco moderniho a nepridat do ZX Spectra odkaz na dnes vsudypritomnou kontrolu, zda jste clovek, co me porad otravuje. Na zxcomputing me to ani z mobilu neprihlasi protoze clovek nejsem... a nemam zpusob jak tim projit. (Asi mu vadi ze se divam zkrz google translate)

Hledal jsem k tomu anglickou verzi a nasel provokativni 4chan, to se k Lasce navzdy hodi... .) Prislo me to jako dobry vtip, ale radsi jsem si overil zda je ta stranka legalni a nastesti jo. Ma to i jine sekce a nekdo tam dokonce umistil nejaky prevratny matematicky objev, i kdyz to musel udelat anonymne protoze to jinak nejde. Coz pak vyvolalo problemy jak pak citovat zdroj v serioznejsich publikacich... :D

Zacatek ma dost desivy zvuk, ale casem jsem presel k nazoru ze se me vlastne libi... tak jsem to tam nechal, pak uz je to chvilkama normalni.

PS: Posledni 3 dny zacal youtube algoritmus tlacit do prochazejicich funkci video Time od Hanse Zimmera. Navstevnost misto obvyklych 50 lidi je ted 1200. 500+ lidi jen za poslech 48 hodin. Nemam tuseni jak reagovat na kritiku, protoze nevim kdo se na to kouka a zda ma vubec poneni co je to ZX Spectrum. Asi to mam ignorovat... nikoho se na to divat nenutim.


Přílohy:
Amour.tap [11.03 KiB]
2 krát

_________________
Z80 Forth compiler (ZX Spectrum 48kb): https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dworkinovy beeperové vypalovačky
PříspěvekNapsal: 09.06.2024, 20:25 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1545
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 394 times
Nedávno jsem někomu odpověděl ve stylu “Ano, vím, že moje videa jsou na hovno a jsem rád, že Vaše jsou mnohem lepší”.
Dodávám, že jeho kanál nemá žádný obsah.

(A ano, YouTube komentář smazalo, nejspíš kvůli slovu hovno.)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dworkinovy beeperové vypalovačky
PříspěvekNapsal: 11.06.2024, 15:49 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 23.06.2013, 23:49
Příspěvky: 1148
Has thanked: 101 times
Been thanked: 180 times
dex píše:
Nedávno jsem někomu odpověděl ve stylu “Ano, vím, že moje videa jsou na hovno a jsem rád, že Vaše jsou mnohem lepší”.
Dodávám, že jeho kanál nemá žádný obsah.

(A ano, YouTube komentář smazalo, nejspíš kvůli slovu hovno.)


Mozna to nesmazal jen to vyradil z "nejzajimavejsi komentare". Kdyz prepnu razeni na "Od nejnovejsich" tak se me zacnou ukazovat vsechny komentare. Ale nekdy je ten filtr docela spasa... .)

PS: Od zitrka bude na youtube Basil Konstantine Poledouris: Anvil of Crom (ZX Spectrum 1 bit beeper cover (Fuse Unfiltered))
Muzete stahovat uz ted.
Dalo do docela zabrat, protoze jsem bubny musel delat rucne zvlast, protoze se mi jinak zamichaji mezi zbytek nastroju. Vsechno to vidim totiz po konverzi jako jeden nastroj. A jeste je to promichane. Ke vsemu se me tam zacaly objevovat falesne (neexistujici) tony, tak jsem to musel hodne promazavat a nakonec to delat skoro cele rucne. Zacatek je uplne rucni prace. Ke konci jsem nechal zajimavou chybu, kvuli tomu zvuku i kdyz v originale to neni. Je to takove hodne vyrazne treseni tonu. Myslim ze jsou tam take neexistujici tony, ale to uz jsem ignoroval, protoze je to prilis komplexni cast a bylo by tezke je identifikovat. A jeste jsem uplne ignoroval ze se me nektere tony uplne orezou, protoze hraje asi 14 nastroju najednou v jednu chvili a engine zvladne jen 8. A z tech zbylych se me jeste neco oreze protoze je to 7 oktava a tu engine taky nezvladne. Nakonec nejlepsi reseni bylo to proste ignorovat. Zda se ze ta skladba je jako persky koberec a na kazdem tonu (niti) tak uplne nezalezi, protoze se to hodne doplnuje a spleta. Kdyz se na to nedivate zblizka to ani nepoznate...


Přílohy:
Anvil_of_Crom.tap [12.67 KiB]
4 krát

_________________
Z80 Forth compiler (ZX Spectrum 48kb): https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dworkinovy beeperové vypalovačky
PříspěvekNapsal: 12.06.2024, 08:51 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 23.06.2013, 23:49
Příspěvky: 1148
Has thanked: 101 times
Been thanked: 180 times
Doplnuji najednou nektere nesdilene odkazy na videa at tolik nespamuji. Za kazdym se schovava nejaky pribeh, ale asi se schovava uspesne...

Hans Zimmer: Time (Inception) (ZX Spectrum 1 bit beeper cover (Fuse Unfiltered))
phpBB [video]

https://youtu.be/WoR3uWVJ50M
https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH/src/branch/master/Testing/Time.tap
https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH/src/branch/master/Testing/Time_fast.tap (1.5x)

U2: With Or Without You (ZX Spectrum 1 bit beeper cover (Fuse Unfiltered))
phpBB [video]

https://youtu.be/XWY1ILRUyW0
You can download the executable from:
https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH/src/branch/master/Testing/WithOrWithoutYou.tap

Imagine Dragons: Believer (ZX Spectrum 1 bit beeper cover (Fuse Unfiltered))
phpBB [video]

https://youtu.be/h2SWuY5-QUk
You can download the executable from:
https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH/src/branch/master/Testing/Believer.tap

Kevin Penkin: Old stories (Made in Abyss) (ZX Spectrum 1 bit beeper cover (Fuse Unfiltered))
phpBB [video]

https://youtu.be/oBHW-dakUCI
You can download the executable from:
https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH/src/branch/master/Testing/Old_stories.tap

齋藤司: The First Hunter (ZX Spectrum 1 bit beeper cover (Fuse Unfiltered))
phpBB [video]

https://youtu.be/3bPsxiTbipI
You can download the executable from:
https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH/src/branch/master/Testing/Gehrman_first_hunter.tap

北嶋 徹: Unravel (ZX Spectrum 1 bit beeper cover (Fuse Unfiltered))
phpBB [video]

https://youtu.be/WrcilakHGhY
You can download the executable from:
https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH/src/branch/master/Testing/Unravel.tap

Ludovico Einaudi: Una Mattina (ZX Spectrum 1 bit beeper cover (Fuse Unfiltered))
phpBB [video]

https://youtu.be/M-KP0t8rWaU
You can download the executable from:
https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH/src/branch/master/Testing/Ludovico_Einaudi_Una_Mattina.tap

Johann Pachelbel: Canon in ZX (ZX Spectrum 1 bit beeper cover (Fuse Unfiltered))
phpBB [video]

https://youtu.be/YQBJ2W25rkw
You can download the executable from:
https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH/src/branch/master/Testing/Pachelbel.tap

Medieval England - Anon. 1225: Miri it is (ZX Spectrum 1 bit beeper cover (Fuse Unfiltered))
phpBB [video]

https://youtu.be/1qeQQhJlgos
You can download the executable from:
https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH/src/branch/master/Testing/Mirie_it_is.tap

Klaus Badelt & Hans Zimmer: He's a Pirate (ZX Spectrum 1 bit beeper cover (Fuse Unfiltered))
phpBB [video]

https://youtu.be/S_NSyy5B1tI
You can download the executable from:
https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH/src/branch/master/Testing/Zimmer_Pirates.tap

Medieval Italy - Anon. 1450: Saltarello (ZX Spectrum 1 bit beeper cover (Fuse Unfiltered))
phpBB [video]

https://youtu.be/knIbZdJtCh0
https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH/src/branch/master/Testing/Saltarello.tap

Borislav Slavov: I Want to Live (ZX Spectrum 1 bit beeper cover (Fuse Unfiltered))
phpBB [video]

https://youtu.be/kg1G0B25gJw
https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH/src/branch/master/Testing/I_Want_to_Live.tap

_________________
Z80 Forth compiler (ZX Spectrum 48kb): https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dworkinovy beeperové vypalovačky
PříspěvekNapsal: 15.06.2024, 13:15 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 23.06.2013, 23:49
Příspěvky: 1148
Has thanked: 101 times
Been thanked: 180 times
Jökull Júlíusson: Way Down We Go (ZX Spectrum 1 bit beeper cover (Fuse Unfiltered))
phpBB [video]

https://youtu.be/F2up9ktXBVU
You can download the executable from:
https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH/src/branch/master/Testing/Way_Down_We_Go.tap

_________________
Z80 Forth compiler (ZX Spectrum 48kb): https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dworkinovy beeperové vypalovačky
PříspěvekNapsal: 15.06.2024, 21:18 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3109
Has thanked: 2231 times
Been thanked: 927 times
Diky. Namety na userfriendl...

1. Hudby by mohly mit autostart... zadavat porad RUN omrzi
2. Kod od 23850... proc? Alespon CLEAR 24199, prosim...

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: . stream


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dworkinovy beeperové vypalovačky
PříspěvekNapsal: 16.06.2024, 20:47 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 23.06.2013, 23:49
Příspěvky: 1148
Has thanked: 101 times
Been thanked: 180 times
SCjoe píše:
Diky. Namety na userfriendl...

1. Hudby by mohly mit autostart... zadavat porad RUN omrzi
2. Kod od 23850... proc? Alespon CLEAR 24199, prosim...


Protoze to generuje skript. Jediny co se vklada je nazev "../music.sh Way_Down_We_Go". O zbytek se stara skript. Snazi se najit ve stejnem adresari i obrazek (Way_Down_We_Go_scr.scr), pokud ho najde tak ho zabali. Pak se snazi najit XM soubor (../octode2k16/Data/Way_Down_We_Go.xm) a kdyz ho najde tak ho prevede na DAT. Ten pak prevede na binarku a zjisti jeji velikost. Pak zjisti adresu bufferu tim ze spocita 0xFF00-velikost_binarky. Na tu adresu pak nastavi ORG hudebniho souboru a udela znovu binarku a tu nakonec zabali. Pak vygeneruje rucne forth zdrojak s prislusnymi konstantama a odkazama na zabalene prilohy a ten zkompiluje na asm a tu pomoci pasma zase zkompilije na vyslednou tapku s minimalnim basic loaderem.
Adresa je zvolena tak, aby neprepsala loader pokud bude vicepismenkovy nazev nacitanych souboru. CLEAR by zvetsil loader. Nektere hudebni soubory byly namackane do posledniho bajtu, aby se vlezli do pameti. Musel jsem nacitat obrazek dokonce pokazde protoze se uz nevlezl do pameti. A osekat i minimalni rezii forth programu a prejmenovat soubory na kratsi nazev, az pak se to vlezlo do pameti a slo se vratit do basicu.
Misto RUN bys mel psat RUN 20... .) at je to komplikovanejsi.

Nemyslim ze to omrzi, protoze to hraje dokolecka. Ale k dispozici jsou i zdrojaky takze si to muze kazdy upravit podle sveho. .)

PS: Ja ani nevim jak bych to udelal s tim autostartem, i ten obrazek kdyz se musi nacitat zvlast tak se to dela d*e*b*i*l*n*e (sakra tohle je pridavne jmeno a ne podstatne, tak kdyz to zmenite na "jedinec s IQ 60" tak veta prestane davat smysl) az ZA hlavnim kodem, takze na realnem ZX bys videl obrazek az dlouho po zacatku nacitani. Zkousel jsme to prohodit, ale neco se nepovedlo, i kdyz by to melo jit snadno. Ale takovych souboru bylo fakt jen par, tam jsem musel fakt orezavat tu hudbu na kost. Menil jsem rychlost prehravani kazdeho patternu pokud to slo na co nejpomalejsi a tim jsem mohl zmensit jeho velikost (pocet radku) na polovinu (a rychlost take na polovinu). Je to skoro neslysitelne pokud nevite co mate hledat, ten motor ale hraje toniny v ruznych rychlostech nepatrne odlisne. A taky se meni to ze ta mezera (pauza) pred opakovanym tonem, aby to bylo slyset trva ruzne dlouze. Kdyz je to napriklad ze ten ton se opakuje kazde 4 radky, tak trva 3 radky a pak je 1 radek mezera. Kdyz je pattern polovicni tak se opakuje kazde 2 radky takze mezera trva 50% casu.

PPS: Ty to spoustis pres nejaky manager na ZX, takze potrebujes zachovat pamet pod 24200? Pokud zkompilujes znova ten vygenerovany zdrojak pomoci "../compile Way_Down_We_Go 24200 minimal.bas" popripade si udelej jiny textak s basic loaderem a ten jeho nazev zamen za to minimal.bas. Tak pak budes to mit jak chces. Pokud se to nevleze tak by mel prekladac forthu neco zarvat. Buffer ma kontrolu ze neprepisuje data pred nim. Mej jen na pameti ze program bude koncit nekde na 0xFF00. Pokud mas v zasobniku moc dat tak ho prepises. Pokud chce prepsat konec tak musis i zmenit zacatek bufferu a kvuli tomu i ORG te binarky co delas z DAT a to znovu zabalit a proste cele znovu... A me to nebavilo resit kdyz zmenim neco v XM, ze me to spadne, protoze jsem nechal malo mista pred zasobnikem. Ten skript je spasa.

PPPS: To Zimni obdobi od Vivaldiho jeste nikdo na tapku zkompilovat nedokazal. Tak snad nekdo najde ten skript. .) Ne ze by mu to moc pomohlo, protoze spadne na to, ze to nenajde zadne spustitelne soubory, protoze jak prevod z XM na DAT tak ZX0 se musi prvne zkompilovat a tohle jsem do skriptu jeste nepridaval.


Přílohy:
Way_Down_We_Go.bin [11.75 KiB]
1 krát

_________________
Z80 Forth compiler (ZX Spectrum 48kb): https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dworkinovy beeperové vypalovačky
PříspěvekNapsal: 17.06.2024, 10:01 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3717
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 374 times
Been thanked: 806 times
_dworkin píše:
Mas tam chybu. Ked si to downloadnem, tak to namiesto pozadovanej tapky stiahne iba akysi html subor.
_dworkin píše:
Protoze to generuje skript.
Tak ten skript uprav tak, aby vytvoril aj autostart.
_dworkin píše:
...a tu pomoci pasma zase zkompilije na vyslednou tapku s minimalnim basic loaderem.
Mozno nastal cas prejst na SjASMPlus. Tam si mozes jedinou kompilaciou vytvorit kompletnu finalnu tapku aj so samospustacim basicom, obrazkom a kodom, pricom basic mas napisany priamo v zdrojaku, takze flexibilnost a modifikovatelnost nie je problem (napr. aby sa ti automaticky do toho basicu doplnilo meno alebo spustacie adresy ake len chces) a obrazok mozes samozrejme umiestnit pred kod takze sa ukaze este pred loadnutim kodu.
_dworkin píše:
Misto RUN bys mel psat RUN 20... .) at je to komplikovanejsi.
Pri RUN 20 to crashne. Samotny RUN funguje.
_dworkin píše:
d*e*b*i*l*n*e (sakra tohle je pridavne jmeno a ne podstatne
To nie je ani podstatne ani pridavne meno, ale prislovka sposobu :D
_dworkin píše:
PPS: Ty to spoustis pres nejaky manager na ZX, takze potrebujes zachovat pamet pod 24200?
Neviem ako to spusta SCjoe, ale ja to spustam v Tape Loaderi. Je to najpohodlnejsi sposob spustania - priamo po spusteni ZX Spektra staci stlacit iba ENTER a uz to ide.
Teda, nejde, lebo neni autostart. Napisat dodatocne RUN ma stoji velku namahu - stlacenie dalsich 6 klaves co je veeelmi otravne (sipka dole, enter, r,u,n, enter). Takze ja sa za ten autostart veeeelmi prihovaram, minimalne mne to vyrazne ulahci zivot.
_dworkin píše:
PPPS: To Zimni obdobi od Vivaldiho jeste nikdo na tapku zkompilovat nedokazal.
No, ale pokial nemas ziadne spustitelne subory, bude to nejaky principialny problem....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dworkinovy beeperové vypalovačky
PříspěvekNapsal: 17.06.2024, 19:06 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 23.06.2013, 23:49
Příspěvky: 1148
Has thanked: 101 times
Been thanked: 180 times
Busy píše:
_dworkin píše:
Mas tam chybu. Ked si to downloadnem, tak to namiesto pozadovanej tapky stiahne iba akysi html subor.

Protoze i kdyz je tam pripona tap tak to neni primy link na soubor ale na zobrazeni toho souboru v repozitari, kde mas ikonku na stahovani.
https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH/raw/branch/master/Testing/Way_Down_We_Go.tap by mel byt odkaz co jen stahuje. Koukam ze jediny rozdil je "raw" v ceste.

Busy píše:
_dworkin píše:
Protoze to generuje skript.
Tak ten skript uprav tak, aby vytvoril aj autostart.

hmm.. dival jsem se a asi by melo stacit pridat parametr "-a 10" k zmakebas.

Busy píše:
_dworkin píše:
...a tu pomoci pasma zase zkompilije na vyslednou tapku s minimalnim basic loaderem.
Mozno nastal cas prejst na SjASMPlus. Tam si mozes jedinou kompilaciou vytvorit kompletnu finalnu tapku aj so samospustacim basicom, obrazkom a kodom, pricom basic mas napisany priamo v zdrojaku, takze flexibilnost a modifikovatelnost nie je problem (napr. aby sa ti automaticky do toho basicu doplnilo meno alebo spustacie adresy ake len chces) a obrazok mozes samozrejme umiestnit pred kod takze sa ukaze este pred loadnutim kodu.

...jenze zbytek je 100% kompatibilni s pasmem a tihmle bych rozdelil repozitar na cast co zvladne jen pasmo, vetsinovou cast kde je to jedno a cast co potrebuje sjasmplus. Takze i pres vyhody bych vytvoril nedokumentovany chaos.

Busy píše:
_dworkin píše:
Misto RUN bys mel psat RUN 20... .) at je to komplikovanejsi.
Pri RUN 20 to crashne. Samotny RUN funguje.

Samozrejmne pri druhem spusteni, kdy uz je to nacteno v pameti.

Busy píše:
_dworkin píše:
d*e*b*i*l*n*e (sakra tohle je pridavne jmeno a ne podstatne
To nie je ani podstatne ani pridavne meno, ale prislovka sposobu :D

Mas pravdu.
Busy píše:
_dworkin píše:
PPS: Ty to spoustis pres nejaky manager na ZX, takze potrebujes zachovat pamet pod 24200?
Neviem ako to spusta SCjoe, ale ja to spustam v Tape Loaderi. Je to najpohodlnejsi sposob spustania - priamo po spusteni ZX Spektra staci stlacit iba ENTER a uz to ide.
Teda, nejde, lebo neni autostart. Napisat dodatocne RUN ma stoji velku namahu - stlacenie dalsich 6 klaves co je veeelmi otravne (sipka dole, enter, r,u,n, enter). Takze ja sa za ten autostart veeeelmi prihovaram, minimalne mne to vyrazne ulahci zivot.

omg! Zda se ze jsem schopen se naucit vyrazne ulehcit nekomu zivot. .)
Busy píše:
_dworkin píše:
PPPS: To Zimni obdobi od Vivaldiho jeste nikdo na tapku zkompilovat nedokazal.
No, ale pokial nemas ziadne spustitelne subory, bude to nejaky principialny problem....

Zdrojaky tam jsou i popis co s tim maji delat, jen se to proste nikomu nechtelo, krome jedineho komentare ze doufaji ze bude brzo k dispozici tapka.

PS: Tak problem s nacitanim obrazku z basicu jako prvni tapky je, ze pri dalsim nactenim kodu se obrazek prepise. Nevim zda to jde odstranit, asi ze se to spusti z asm? Ale to by bylo stejne az by byl kod nacteny, takze je to stejne jako mit obrazek druhy. Jeste by snad slo udelat miniaturni asm zavadec. Takze prvne tapka basicu co spustit strojak minizavadece co prvne nacte obrazek a pak zbytek kodu a skoci na zacatek zbytku programu. Uf...

hmm... mozna pres CLS ze bych nastavil presne kde bude vypis pak nejak zapnul v Basicu XOR a udelal to same v obrazku aby se to vyrusilo? To je pak zavisle na fontu a ROM.

nebo aktivovat jako vystup jiny kanal aby se to tisklo na tiskarnu nebo tak...?
Příloha:
a_burning_glance.png
a_burning_glance.png [ 8.46 KiB | Zobrazeno 65 krát ]


Nazev "a burning glance" je pro me docela orisek co to melo znamenat, AI neco vymyslelo (mozna lez) google neco rekl i to ze "glance" je archaicky okamzik. Tak jsem to nasypal do AI v Krite a on me vyplodil samozrejme nejaky zensky, tak jsem k tomu pridal dalsi tagy jako horici vlasy, nastvany pohled dokud me nevypadlo tohle. On stejne nerozumi co pisete a ze to pochopi je spis nahoda. Vlastne tohle
Příloha:
burning_glance004.png
burning_glance004.png [ 1.31 MiB | Zobrazeno 61 krát ]

PPS: X-Factor je cech nebo je to jen Factor a shoda jmen? Mam pocit ze jsem uz ten nick videl... https://modarchive.org/index.php?request=view_by_moduleid&query=100799
Kód:
composed by ...
jack-all / x-factor.
reason for those
primitive samples
is that i have got
tired of all those
non-quality samples
(iff-samples) that i
have! maybe somebody
doesn't like these
chip-sounds but it is
no surprise. maybe
it's hard to get used
to these samples.....
there mite be some
out-of-tune-samples,
because i didn't care
to finetune'em!
23/11/1991   12:41:03

Nasel jsem v adresari predchozi pokus co zkolaboval na tom ze vysledek ma cca 32kb a uz se pak do pameti nevleze engine a ta hudba nesla zmensit... Ale ted kdyz umim nejake spinave triky, tak se me to podarilo namackat i s enginem... (neresil jsem teda neresitelne veci jako ze tam jsou obcas patterny co se opakuji ale zacatek zni jinak, protoze predchozi pattern je jiny a uz neni misto to nejak zdvojovat)

Nakonec jsem musel hledat original a nasel ten odkaz, ale lisi se od toho co jsem mel na disku a predelal to cele od zacatku, protoze se tam musi menit oktavy podle druhu nastroju a neni to jednoznacne jak to udelat, protoze dopredu nezjistite jak to bude nakonec znit a kolik kolizi vytvorite.
Jestli je to cech tak je to trosku neprijemne jestli nekoho zase nenaseru, Vivaldimu je to asi jedno ze mu pipam skladbu a nikoho nenapadne, ze je spatny skladatel protoze to pipa. Tady by to nekdo ale mohl brat jako vysmech i kdyz je to pocta.

_________________
Z80 Forth compiler (ZX Spectrum 48kb): https://codeberg.org/DW0RKiN/M4_FORTH


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz