OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

Zptky do minulosti!

Právě je 19.06.2021, 12:33

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 200 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 29.05.2021, 09:24 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1983
Bydliště: Brno
Has thanked: 570 times
Been thanked: 174 times
Tak opět průběžné info,

zprovoznil jsem si funkci pro ztlumovaní samplů v kanálech 1 až 3 v 1/4, 1/2, 3/4 jednoho řádku patternu. Měl jsem tam zatím? 4 chyby. Tuto funkci již využívám v samplu o délce 2,3 KB, který při použité výšce tónu musím ukončit ještě před tím, než se přejde na 2.řádek v patternu.

Začal jsem obsazovat 4.kanál v prvním patternu. Jak jsem psal, že neumím cyklovat sampl v jiném místě, než kde původně začal hrát, rozdělil jsem původní sampl o délce 900 byte na dvě části a tu druhou část budu cyklovat. Zkusím to zatím s neupravenou délkou navazovat na sebe. 1 tón na zkoušku hotov a zní to dobře. Oba sample mám celkové o 6 byte kratší, protože se v původním samplu ani nehrají a mně by zavazeli. U 4.kanálu umím zasahovat do samplu v nejvyšší frekvenci a například při použité výšce tónu to je přibližně každý 80.byte. 1 sínusovka má v samplu nějakých 120-130 byte. Původní sampl má tedy dohromady 7 sínusovek.

Asi bych si to i mohl zjistit, ale vycházím z předpokladu, že u Octamedu se vše přepočítáva, tedy i úrovně hlasu. Můžu se plést, ale myslím, že se u registru pro výšku hlasu používá jedna úroveň a velikostí sinusovky samplu se upravuje hlasitost. A dle všeho výslední hlasové úrovně v jednotlivých kanálech nejsou přesně dané z důvodu umožnění používat pro nastavení hlasitosti jak dekadický tak hexadecimální zápis a skutečnosti, že samotný formát MOD tohle neřeší/neumí rozlišit. Octamed si můžete přepnout mezi tim, jestli je volume zadáváno dekadicky, nebo hexadecimálně, ale před každou skladbou to asi nikdo dělat nebude... :D

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03.06.2021, 04:23 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1983
Bydliště: Brno
Has thanked: 570 times
Been thanked: 174 times
Včera jsem dosadil čtvrtý kanál v 1.patternu. Jedná se o ten basový nástroj, kde rychle přepínám 2 samply (1 sampl rozdělený na 2) Jak jsem 2.sampl přepínal časově na hraně co nejpozději, stalo se mi jednou za čas, asi každé 5.přehráni patternu, že se mi 1.sampl přehrál 2 krát (na jeho začátku je zásadní tón a pak je tam prostor na manipulaci), nejdříve jsem zkusil přidat ztlumení před 2.samplem pomocí HW registru (v mém formátu je tohle u 4.kanálu pracujícím s jemným časováním volitelná varianta) ale začalo se mi ve zvuku objevovat praskání, tak následoval krok číslo 2. HW ztlumení před 2.samplem vypnuto a nahrání 2.samplu o jeden moment (o cca 80 byte) dříve. Zní to dobře, praskání se taky nekoná, tak asi dobrý.

Teď ještě přidat basovému nástroji efekt Volume Slide, tenhle efekt jsem ještě nepoužil tak uvidím jestli budou nějaké chyby na opravu v rámci programování. Tenhle nástroj obsahuje i efekt vibrato. Tam budu muset nastavit sinusovku vibrata a taky prověřit, jestli je v rámci programování logika kolem něj OK. Ve skladbě jsou pouze 3 rozdílné patterny a možná jen 1 nástroj v nich měnící se a ostatní u všech 3 patternech stejný, uvidím :)

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03.06.2021, 09:54 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1983
Bydliště: Brno
Has thanked: 570 times
Been thanked: 174 times
Hodil jsem to do Amigy, nastavil hlasitost kanálů dle sebe, původní MOD pracuje s hlasitostí téměř na každém řádku patternu, já to mám nastavenou konstantní hlasitost a práce s hlasitostí je v pořadí, ale uvidím jestli to vůbec bude nutný, efekt volume slide a vibrato tam dám, ale to ostatní, ono to již teď hraje dobře. Drobátko mne zlobilo vypnutí filtru vysokých frekvencí a teď je to ok a funguje.

Pokračuji někdy příště :jump:

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05.06.2021, 22:20 
Offline
Stydlín

Registrován: 06.10.2018, 14:14
Příspěvky: 8
Has thanked: 90 times
Been thanked: 0 time
To jako v rámci programování?

Odoslané z ASUS_X00TD pomocou Tapatalku


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06.06.2021, 09:26 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1983
Bydliště: Brno
Has thanked: 570 times
Been thanked: 174 times
Ano v rámci programování. Přepisuji jeden MOD do mého formátu. K původní skladbě Atari Goes On! se mám v plánu vrátit, potřeboval jsem něco jednoduššího, jinou skladbu, aby jsem rychleji s něčím vyšel ven, objevila se sice nutnost do mé rutiny doprogramovat efekt Volume Slide, musel jsem opravovat jinou novou část programu, co mně zdrželo a efekt Volume Slide budu taky prvně testovat, ale opět je hudební rutina komplexnější.

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 200 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz