OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 23:22

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: K čemu má sloužit zásobník
PříspěvekNapsal: 30.12.2020, 13:25 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
Jiiira píše:
Já si taky myslím, že je to zřejmě ten důvod. A jen tak mimochodem, pro mě je tohle jasným důkazem, že zásobník se má používat jako zásobník a ne na špinavé triky, jako je zneužít ho pro rychlejší vykreslování.
Tak s tymto nazorom by ta na demoscene hnali kade lahsie :poke: :lol:
Jiiira píše:
Protože kdyby se zásobník používal k tomu, k čemu je od výrobce určený, problém s nabořením sprajtů by vůbec nenastal. :gunjozo:
Ono by uplne stacilo aby ludia nesnapovali a hotovo :)
Inak si myslim ze lepsie emulatory by mohli vediet snapovat bez toho aby prepisali zasobnik. Akurat takyto snap by bol (bez poskodenia zasobnika) spustitelny tiez iba v takychto emulatoroch.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dizzy 8
PříspěvekNapsal: 30.12.2020, 14:22 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Busy: Ale v demu nemáš potrebu snapovať pozíciu. Takže použiť ako kde?

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dizzy 8
PříspěvekNapsal: 30.12.2020, 15:29 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.06.2013, 20:26
Příspěvky: 2487
Has thanked: 115 times
Been thanked: 424 times
Busy píše:
Jiiira píše:
Já si taky myslím, že je to zřejmě ten důvod. A jen tak mimochodem, pro mě je tohle jasným důkazem, že zásobník se má používat jako zásobník a ne na špinavé triky, jako je zneužít ho pro rychlejší vykreslování.
Tak s tymto nazorom by ta na demoscene hnali kade lahsie :poke: :lol:
Já vím, že moje názory nejsou s demoscénou kompatibilní. Naštěstí je mi to ganz egal. 8-)

Busy píše:
Jiiira píše:
Protože kdyby se zásobník používal k tomu, k čemu je od výrobce určený, problém s nabořením sprajtů by vůbec nenastal. :gunjozo:
Ono by uplne stacilo aby ludia nesnapovali a hotovo :)
Inak si myslim ze lepsie emulatory by mohli vediet snapovat bez toho aby prepisali zasobnik. Akurat takyto snap by bol (bez poskodenia zasobnika) spustitelny tiez iba v takychto emulatoroch.
Chápu, že emulátor musí umět "oldschool" snapy, jako je dělal Multiface, nebo jak se to jmenovalo. Od toho je to emulátor.
Ale "lepší emulátor" by IMHO měl umět navíc "zmrazit" stav celé mašiny a uložit ho, tak jak jsem to psal předtím. Od toho je to emulátor (taky), že narozdíl od fyzického snapovadla má tyto možnosti. A že by takovýto snap šel otevřít zase jen v emulátoru, by bylo v pořádku. Kdo by chtěl snap spustitelný na fyzické mašině, měl by pořád k dispozici onu první možnost, tedy "oldschool snap"...

_________________
"Je lepší rozsvítit byť jen malou svíčku, než jen proklínat temnotu." (Konfucius)

www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dizzy 8
PříspěvekNapsal: 30.12.2020, 16:54 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
Jiiira píše:
Busy píše:
Jiiira píše:
Já si taky myslím, že je to zřejmě ten důvod. A jen tak mimochodem, pro mě je tohle jasným důkazem, že zásobník se má používat jako zásobník a ne na špinavé triky, jako je zneužít ho pro rychlejší vykreslování.
Tak s tymto nazorom by ta na demoscene hnali kade lahsie :poke: :lol:
Já vím, že moje názory nejsou s demoscénou kompatibilní. Naštěstí je mi to ganz egal. 8-)
Chapem. Ja len ze aj pri tvorbe hier mozu byt kludne pouzivane rozne demo-triky. Napriklad taky Silkworm vykresluje pozadie na obrazovke prave cez stack, pretoze inym sposobom by to nebola sanca stihat.
Napriklad ja keby som programoval hru, tak by som pre vykreslovanie sprajtov velmi silno pravdepodobne pouzil nacitanie dat cez zasobnik. Umozni mu to naraz vykreslit viac sprajtov, nez by sa stihalo inak. A ze sa to niekomu poskodi ked to snapne ... to je zase mne uplne ganz egal :joint:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dizzy 8
PříspěvekNapsal: 30.12.2020, 18:19 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Válka právě začala, hardvéristi vs. kodéři :lol:

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dizzy 8
PříspěvekNapsal: 30.12.2020, 21:45 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
Lisiak4 píše:
Válka právě začala, hardvéristi vs. kodéři :lol:
A kedze ja som aj hardwerista a aj koder, tak sa na to cele budem pozerat z nadhladu :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dizzy 8
PříspěvekNapsal: 31.12.2020, 01:00 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.06.2013, 20:26
Příspěvky: 2487
Has thanked: 115 times
Been thanked: 424 times
Busy píše:
Chapem. Ja len ze aj pri tvorbe hier mozu byt kludne pouzivane rozne demo-triky.
A to je právě tvůj omyl. Hra a demo není totéž a dát mezi ně rovnítko je nepřijatelné zjednodušení.

Hra má přeci jen blíže k normální aplikaci, než demo. Jednak demo nemá nikdo potřebu snapovat, zatímco hru ano, jak vidno, a například na platformách, kde se vyskytují hry schopné uložit hráčovu pozici (což asi na ZXku žádná neumí) jsou to už de facto aplikace ukládající svá data, od kterých by se tím pádem více vyžadovalo standardní chování vůči operačnímu systému.

Busy píše:
Napriklad taky Silkworm vykresluje pozadie na obrazovke prave cez stack, pretoze inym sposobom by to nebola sanca stihat.
Napriklad ja keby som programoval hru, tak by som pre vykreslovanie sprajtov velmi silno pravdepodobne pouzil nacitanie dat cez zasobnik. Umozni mu to naraz vykreslit viac sprajtov, nez by sa stihalo inak. A ze sa to niekomu poskodi ked to snapne ... to je zase mne uplne ganz egal :joint:
To není nic, čím by ses mohl chlubit. To je jen bezohlednost.

_________________
"Je lepší rozsvítit byť jen malou svíčku, než jen proklínat temnotu." (Konfucius)

www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dizzy 8
PříspěvekNapsal: 31.12.2020, 02:30 
Offline
Pan Generální

Registrován: 01.12.2017, 21:01
Příspěvky: 2062
Bydliště: BA-Petržalka :(
Has thanked: 18 times
Been thanked: 323 times
Zásobník sem, zásobník tam. Treba hru zapauzovať a snapovať vtedy. Pokiaľ nemá pauzu, tak smola. Alebo snapovať keď sa na niečo čaká, napríklad na zavretie dialógu.

S tým čakaním a nahratie niečoho ma to už viackrát tiež dostalo. Odvtedy vždy keď čosi na Didaktiku zamrzne, najprv skúsim spustiť pásku či začne blikať okraj.

_________________
Oznamy o novom príspevku mi na mail chodia iba sporadicky, takže keď sa nehlásim v diskusii, tak je to tým. V 80% nepríde mail vôbec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dizzy 8
PříspěvekNapsal: 31.12.2020, 10:03 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 31.05.2017, 11:58
Příspěvky: 1194
Bydliště: Ostravsko
Has thanked: 292 times
Been thanked: 301 times
Jiiira píše:
Hra a demo není totéž ...

Myslím, že triky z dem se právě můžou programátorovi hry hodit, aby jí udělal pestřejší svižnější apod. Podívej se na to i z tohoto pohledu nebo bys raději preferoval hru více nudnou, více statickou, ale vždy spolehlivě snapovatelnou?

_________________
....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dizzy 8
PříspěvekNapsal: 31.12.2020, 10:21 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.06.2013, 20:26
Příspěvky: 2487
Has thanked: 115 times
Been thanked: 424 times
jirka_holub píše:
Jiiira píše:
Hra a demo není totéž ...
Myslím, že triky z dem se právě můžou programátorovi hry hodit, aby jí udělal pestřejší svižnější apod. Podívej se na to i z tohoto pohledu nebo bys raději preferoval hru více nudnou, více statickou, ale vždy spolehlivě snapovatelnou?
Ale jo, triky se používaly a používat se budou... Je to ale otázka nějaké míry, nebo, chceš-li, hranice, co jo a co už ne - a ta hranice je podle mě u hry jinde, než u dema. No a právě využití, resp. zneužití zásobníku pro vykreslování (u her) je pro mě už za tou hranicí. U dema je mi to celkem jedno, i když z toho nijak nejásám, ale tam ať si tvůrci dělají co chtějí... :shrug:

_________________
"Je lepší rozsvítit byť jen malou svíčku, než jen proklínat temnotu." (Konfucius)

www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dizzy 8
PříspěvekNapsal: 31.12.2020, 10:23 
Offline
Pan Generální

Registrován: 19.07.2013, 15:54
Příspěvky: 2723
Has thanked: 144 times
Been thanked: 422 times
Busy pamatuj ze "Nikdo nečeká španělskou inkvizici". Jinak ja jsem pouzival zasobnik na vykresleni obrazovky uz pred 30 lety. Ono si zkuste treba rychle vymazat 8KB ram. Nic rychlejsiho nez PUSH nenajdete.

p.s. Mozna ze Evropska komise zakazala pouzivani zasobniku k vykreslovani obrazovky. O tom jsem ale zatim neslysel :bomba: .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dizzy 8
PříspěvekNapsal: 31.12.2020, 12:14 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 24.05.2018, 22:32
Příspěvky: 1972
Bydliště: Most, Praha
Has thanked: 864 times
Been thanked: 697 times
suksoft píše:
...p.s. Mozna ze Evropska komise zakazala pouzivani zasobniku k vykreslovani obrazovky. O tom jsem ale zatim neslysel :bomba: .
Podle PSA to lze, ale mezi zásobník a obrazovku je nutné vložit eRoušku.

_________________
i++ (INC) increment
i-- (DEC) decrement
i@@ (EXC) excrement


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dizzy 8
PříspěvekNapsal: 31.12.2020, 12:45 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
Jiiira píše:
a například na platformách, kde se vyskytují hry schopné uložit hráčovu pozici (což asi na ZXku žádná neumí)
A to je prave tvoj omyl. Aj na ZXku existuju hry, ktore vedia ulozit poziciu.
Jiiira píše:
jsou to už de facto aplikace ukládající svá data, od kterých by se tím pádem více vyžadovalo standardní chování vůči operačnímu systému.
To je uplne v poriadku. Pri ukladani a nacitani pozicie sa k systemu chovaju standartne. Ale v case ked bezi hlavny game-engine, nie je dovod nevyuzivat moznosti CPU naplno.
Z tohto pohladu si dema (vratane vecsiny hier) mozno predstavit ako aplikacie, ktore okrem loadu z media (popr. loadu dalsich casti) nepotrebuju ziadnu interakciu s operacnym systemom.
Jiiira píše:
Busy píše:
Napriklad taky Silkworm vykresluje pozadie na obrazovke prave cez stack, pretoze inym sposobom by to nebola sanca stihat.
Napriklad ja keby som programoval hru, tak by som pre vykreslovanie sprajtov velmi silno pravdepodobne pouzil nacitanie dat cez zasobnik. Umozni mu to naraz vykreslit viac sprajtov, nez by sa stihalo inak. A ze sa to niekomu poskodi ked to snapne ... to je zase mne uplne ganz egal :joint:
To není nic, čím by ses mohl chlubit. To je jen bezohlednost.
Ok, beriem to tak, ze autori hry Silkworm (a mnohych dalsich) su podla teba proste bezohladni :poke: :)
suksoft píše:
Jinak ja jsem pouzival zasobnik na vykresleni obrazovky uz pred 30 lety. Ono si zkuste treba rychle vymazat 8KB ram. Nic rychlejsiho nez PUSH nenajdete.
Presne tak. Hlavne ak to treba robit pod 50 FPS.
suksoft píše:
p.s. Mozna ze Evropska komise zakazala pouzivani zasobniku k vykreslovani obrazovky. O tom jsem ale zatim neslysel :bomba: .
Myslim, ze ak by Jiiira bol v Europskej komisii, tak by sme popri zakazu ziaroviek a olova v pajke tento dalsi nezmyselny zakaz urcite mali :bang: :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dizzy 8
PříspěvekNapsal: 31.12.2020, 12:52 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:34
Příspěvky: 551
Has thanked: 408 times
Been thanked: 166 times
Proste na to mate kazdy jiny nazor a neni nutne a nejspis ani mozne, abyste toho druheho presvedcili, ze ten vas je spravny ;-). Nechal bych to byt. Primarne je toto vlakno o necem jinem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dizzy 8
PříspěvekNapsal: 31.12.2020, 13:00 
Offline
Profík

Registrován: 21.10.2018, 08:27
Příspěvky: 559
Has thanked: 278 times
Been thanked: 139 times
Pardon, abych z té diskuze něco měl, mohli byste mě, HW lopatě, vysvětlit, co je to vykreslování spritů přes zásobník? Ideálně s příkladem? Proč je nejrychlejší mazání RAM přes push?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz