OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 27.04.2024, 07:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 10.10.2023, 15:42 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2290
Bydliště: Brno
Has thanked: 848 times
Been thanked: 318 times
Mám dotaz a dávám do vlákna sem, tohle budou vědět spíše programátoři...

V hudebním formátu MOD jsou sample umístněné za datami posledního patternu v MODu. Uplně první sampel jsem si lokalizoval. Očekával bych, že za ním bude druhý sampel. Za stavu, kdy jsem do MODu dal záměrně první 2 sample stejné a když posunu pointer ukazující na pozici samplu o velikost 1.samplu bych měl být na pozici 2.samplu a že pokud jsou oba sample stejné, budou stejné i načtená data obou samplů, to se ale nestalo. Pozici 1.samplu bych měl mít načtenou správně. Data 2 patternů, tedy 1084 + 2048 bajtů (2048 bajtů = 2 patterny). Nejdříve měl 1.sampl v datech první 4 bajty na 0, ty jsem pak ze samplu odebral a pak se mi místo těchhle 4 bajtů načetli správně data, které byli o 4 bajty dál. Nicméně nepovedlo se mi dle mně správně načíst data 2.samplu, která bych očekával stejná, protože i do 2.samplu v MODu jsem nahrál stejný sampl, jako je ten první. Uvědomuji si, že sampl musí ještě nést info o tom, jestli se bude cyklovat v jeho hraní ještě nějaká jeho menší část, ale teď jsem v rychlosti strukturu samotného samplu nenašel... . Ale dlouhodobě jsem po tom nepátral, je to situace ze dneška... . Třeba mně někdo nasměruje rychleji, kde dělám chybu, když chci načíst v MODu data 2, 3 a dalších samplů... .

EDIT: pro přesnost, bavím se o Samplech a MODu v rámci počítače Commodore Amiga.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.10.2023, 17:59 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10140
Bydliště: Praha
Has thanked: 1961 times
Been thanked: 1523 times
Nevím, jestli nasměruju, ale nezapomínej, že v modu maj samply i možnost komentářů. Takže bych za každým samplem a komentářem očekával nějaký end, který napoví, že tam žačíná další sampl. Vyjeď si v HEXu klidně nějaký krátký MOD s pár samply a uvidíš.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.10.2023, 18:30 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2290
Bydliště: Brno
Has thanked: 848 times
Been thanked: 318 times
misticjoe píše:
Nevím, jestli nasměruju, ale nezapomínej, že v modu maj samply i možnost komentářů. Takže bych za každým samplem a komentářem očekával nějaký end, který napoví, že tam žačíná další sampl. Vyjeď si v HEXu klidně nějaký krátký MOD s pár samply a uvidíš.


Jméno samplu, často používané pro vzkazy v MODu má v MODu své konkrétní místo. Já strukturu MODu mám, ale nejvíc, co jsem se zatím dopátral byla informace, že jsou sample za datami patternu, ale nasměroval si mne na to, že jak bude čas, podívám se v HEX na samotný sampel... ;)

Nicméně to nemění nic na situaci, že v rámci skoku na druhý sampel uvádím celou délku samplu prvního a oba sample jsou záměrně totožné.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.10.2023, 18:44 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10140
Bydliště: Praha
Has thanked: 1961 times
Been thanked: 1523 times
A jo vlastně! Ony jsou to názvy těch samplů a ne komentář :-) Díky za opravu. Já, jak to většinou editoval už v ProTrackeru a dopisoval pindy, tak mi to po těch letech hned nedošlo :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.10.2023, 08:23 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2290
Bydliště: Brno
Has thanked: 848 times
Been thanked: 318 times
Tak já můj testovací MOD jen blbě ukládal do jiného formátu než MOD. Dle HEX editoru jsou již sample v MODu na místě kde mají být, tedy za daty patternů. Formáty příbuzné MODu mají tyhle data o něco jinak uspořádány. Všiml jsem si toho, když mi v HEX editoru začínali data k patternům o myslím 204 bajtů dříve, něž měli.

Ono právě tyhle data k samplům uspořádány za sebou je hlavní důvod, proč zpracovávám celý MOD a ne pouze data k patternům, jinak bych ty sample musel nasázet za sebou ručně já a to je zbytečná práce... .

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz