OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 15:36

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 169 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 30.01.2018, 19:53 
Offline
Pan Generální

Registrován: 01.12.2017, 21:01
Příspěvky: 2062
Bydliště: BA-Petržalka :(
Has thanked: 18 times
Been thanked: 323 times
Tak ma napadlo spísať všetky triky pre D40 (fungujú aj na D80 a Kompakt), nech je to všetko na jednej kope. Samozrejme si prečítajte aj návod k obsluhe D40.

Začnem s porovnaním skutočnej D40 a emulácie v Realspectrum. Pri emulácii zabudli na jednu maličkú hardvérovú vlastnosť: NMI (SNAP). Funguje to tak, že tlačítko SNAP vyvolá signál NMI, ktorý vyvolá podprogram z adresy 102 (vykoná CALL 102). A teraz nastupuje hardvér. D40 pri čítaní inštrukcie z adresy 102 vnúti hodnotu 199 (akoby na adrese 102 bolo RST0). Čiže keď skočíme na adresu 0, a v zásobníku je uložené 103 (adresa návratu), nevykoná sa reset, ale SNAP. Emulátor Realspectrum toto neovláda a resetne sa. Tiež niekoľko iných vecičiek na ňom nefunguje ako má.

Takže so skutočnou D40 tento krátky program:

LD HL,103
PUSH HL
JP 0

nech vyzerá akokoľvek jasne, nevykoná reset, ale SNAP (po ňom to síce zamrzne, ale to už neriešim, je to len príklad).

Užitočné je vedieť:

RANDOMIZE USR 102 - vykoná SNAPSHOT.

Keď už sme pri tom SNAP:

DI
HALT
EI
RET

Normálne by sme boli v koncoch, program sa ďalej nepohne, ale keďže máme D40, stlačíme SNAP a program sa úspešne dokončí.

Teraz niečo zaujímavejšie:

10 FOR a=65280 TO 7e4: READ b: IF b<>PI THEN POKE a,b: NEXT a
20 POKE #247,79: RANDOMIZE USR 65280
30 DATA 243,49,0,0,62,79,50,247,62,205,0,23,33,0,255,229,24,254,PI

Čo asi robí tento program. Vypína SNAP. A ďalej? Treba skúsiť. Ale pre istotu bez diskety v mechanike.


OUT 139,1 - rozsvieti LED na mechanike a:
OUT 139,4 - roztočí disketu (zapne motor) v mechanike a:
atď...


Často som zapínal, a niekedy aj pripájal tlačiareň k D40 až keď som už chcel niečo vytlačiť. Niekedy to skončilo zamrznutím Interface MHB8255 takže vôbec nereagoval. Jediné riešenie bol kompletný reset, až kým som neprišiel na to, ako resetnúť iba Interface MHB8255:
OUT 145,32


Pre úplnosť sem nakopírujem čo som už písal v inej téme, a ešte to trošku rozviniem:

Pri poruche "Sector not found" (chyba MDOSu 1, môže nastať pri práci s viacerými mechanikami):
POKE #4,100 - pre mechaniku "a:"
POKE #16,100 - pre mechaniku "b:"
Princíp je ten, že D40 si myslí že je na nultej stope aj keď nieje, a teda nemôže nájsť nultý sektor. Týmto jej vnútime, že je na stope 100, takže sa najprv vráti na 0...

Štandardný formát diskiet je 40x9 pre 5,25" alebo 80x9 pre 3,5" diskety.
Pre naformátovanie 5,25" diskety na väčšiu kapacitu dať pred formátovaním:
POKE #6,42: POKE #7,10 - formát 42x10 pre mechaniku "a:"
POKE #18,42: POKE #19,10 - formát 42x10 pre mechaniku "b:"
Pre 3,5" diskety dať 82 namiesto 42.

Deaktivácia tlačítka SNAP:
POKE #170,42
V podstate to je akoby MOVE "*:", takže nebudú fungovať ani iné operácie s disketou.
Opätovná aktivácia je POKE #170,97 pre a: alebo 98 pre b:.

Prepnutie do ROMky mechaniky D40:

LD DE, adresafázy2
PUSH DE
LD DE, 9644
PUSH DE
LD DE, 674
LD A, 79
JP 0

fáza2:
RST0

a sme v ROM D40. Naspäť sa prepneme cez CALL 5888.

Pokračovanie nabudúce.

_________________
Oznamy o novom príspevku mi na mail chodia iba sporadicky, takže keď sa nehlásim v diskusii, tak je to tým. V 80% nepríde mail vôbec.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.01.2018, 20:46 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
PotPalo píše:
Deaktivácia tlačítka SNAP:
POKE #170,42
V podstate to je akoby MOVE "*:", takže nebudú fungovať ani iné operácie s disketou.
Opätovná aktivácia je POKE #170,97 pre a: alebo 98 pre b:.
V ochrane pre Ultrasoft som pouzival podobny princip - nastavil som aktualny disk na prazdny (vynuloval som cestu) a tym padom snap nevedel kam sa ma zapisat.
PotPalo píše:
Prepnutie do ROMky mechaniky D40:
...
JP 0
...
RST0
Zapinanie romky D40 skokom na nulu ja osobne nemam rad, pokial si uzivatel dany program spusti bez pripojenej D40 tak sa mi to co ? Resetne. A uzivatel si bude mysliet ze programator je amater a diletant :bang: :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.01.2018, 21:57 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 05.09.2013, 14:08
Příspěvky: 1067
Bydliště: Smolenice
Has thanked: 130 times
Been thanked: 473 times
Keď už si skritizoval skok na 0, nemohol si rovno aj dopísať, ako sa to má robiť "správne"? ;-)

_________________
To err is human, but to really foul things up requires a computer.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.01.2018, 22:27 
Offline
Pan Generální

Registrován: 01.12.2017, 21:01
Příspěvky: 2062
Bydliště: BA-Petržalka :(
Has thanked: 18 times
Been thanked: 323 times
V posledných hrách ktoré som prerábal na disketové, som dal test v BASICu, či je tam LOAD s hviezdičkou, alebo bez, a podľa toho sa vybrala buď disketová rutina, alebo pásková. Samozrejme levely som spravil klasické s hlavičkou, takže keď to niekto skopíruje z pásky na disketu, hneď mu to bude fungovať. K páskovým som dával aj program, ktorý ich skopíruje na disketu, a pridá hviezdičku do LOAD alebo SAVE (nechal som tam schválne medzeru).

Tak ma napadlo, vlastne som ani neskúšal ostatné programy pre D40, čo robia bez D40. Napríklad TOOLS 40. Ale dosť pochybujem, že by to slušne napísalo, že potrebujem D40 pre spustenie tohoto programu.

Skúšať D40 program bez D40 je ako natankovať benzín do nafťáku. Tiež to nebude varovať, len sa zničí motor. Čo tak osloviť výrobcov áut, nech tam namontujú nejakú kontrolu? ;) :D

_________________
Oznamy o novom príspevku mi na mail chodia iba sporadicky, takže keď sa nehlásim v diskusii, tak je to tým. V 80% nepríde mail vôbec.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31.01.2018, 16:41 
Offline
Pan Generální

Registrován: 01.12.2017, 21:01
Příspěvky: 2062
Bydliště: BA-Petržalka :(
Has thanked: 18 times
Been thanked: 323 times
Reset iba Interface MHB8255 (OUT 145,32) na Kompakte nebude fungovať. Pozrel som schému, zapojenie je iné ako na D40. Keby sa dali editovať príspevky, dopísal by som to tam, takto je to ďalší príspevok.

edit: tak som začal narýchlo čítať komentovaný výpis D40. Ono je tam plno vecí, na ktoré som prišiel sám, takže pokiaľ píšem niečo, čo už niekde bolo spomínané, tak sa ospravedlňujem, ja som moc literatúry nemal. Ono to vraj nieje reset 8255, ale povolenie odblokovať alebo zablokovať ho cez OUT 153,16 (alebo 0). Mne to fungovalo keď sa kusol, tak som myslel že je to reset.

edit2: @tommik: príspevky sa dajú editovať, ale časom mi tam to tlačítko skrátka zmizne. Zvláštne.

_________________
Oznamy o novom príspevku mi na mail chodia iba sporadicky, takže keď sa nehlásim v diskusii, tak je to tým. V 80% nepríde mail vôbec.


Naposledy upravil PotPalo dne 31.01.2018, 17:14, celkově upraveno 3

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31.01.2018, 17:01 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 20.02.2017, 01:17
Příspěvky: 800
Has thanked: 19 times
Been thanked: 48 times
PotPalo píše:
Keby sa dali editovať príspevky, dopísal by som to tam, takto je to ďalší príspevok.


Dají se editovat. Je na to tlačítko vpravo dole.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14.08.2018, 15:34 
Offline
Pan Generální

Registrován: 01.12.2017, 21:01
Příspěvky: 2062
Bydliště: BA-Petržalka :(
Has thanked: 18 times
Been thanked: 323 times
Tak pokračujem, dnes prinášam nejaký starší soft z vlastnej tvorby (aj keď na to už bol soft určite vytvorený):

KOMPRESNAP
----------------
Program na kompresiu snapshotov, s možnosťou vkladania POKE na požiadanie. Výhoda je, že pôvodný obsah komprimovaného snapshotu na diskete sa nemení.
Program nahrá snapshot, skomprimuje ho, a po stlačení klávesu ho uloží na disketu, po uložení ho hneď aj spustí (aspoň sa hneď otestuje funkčnosť).
Funkcia POKE, funguje tak, že pokiaľ sa na adrese 16128 v RAMke disketovky (POKE #256) vyskytuje nula (bežný prípad), snapshot sa iba spustí. Pokiaľ sa tam ale vyskytuje niečo iné, pred samotným spustením sa vykoná CALL na túto adresu. Dá sa to teda využiť na POKE, alebo na iné účely. Koľko je tam voľného miesta na kód si už nepamätám, ale na niekoľko POKE bohato stačí. Stručný príklad:
10 PRINT "Chces pouzit POKE?": PAUSE 0: IF INKEY$<>"a" THEN GOTO 90
20 FOR a=256 TO 333: READ b: IF b<>PI THEN POKE #a,b: NEXT a
30 DATA 62, 175, 50, 26, 132, 62, 123, 50, 95, 180, 201, PI
90 LOAD *"mojahra"


CAT
-----
V podstate ako klasický CAT, ale vypisuje aj počiatočnú adresu blokov CODE, čo sa niekedy hodí.


test disk
-----------
Je to rýchly test disku na čitateľnosť sektorov. Vypíše formát disku (napr. 42x10 alebo 40x9), a následne prečíta všetky sektory, pokiaľ sa dajú. V prípade nečitateľného sektoru program zastaví s chybovou hláškou, potom treba dať GO TO 500, čo vypíše číslo chybného sektoru a program pokračuje ďalej.
Chybný sektor si môžeme skúsiť opraviť neskôr sami, manuálne s READ *"",sektor,adresa sa ho pokúsime na x-tý pokus načítať, a až sa podarí, zapíšeme ho naspäť cez RESTORE...


run
----
Program menu, ktorý sa nahrá po RUN. Vojde sa do jedného sektoru (doporučujem nahrať na prázdny disk ako prvý pre najrýchlejšie nahratie). Program vypíše iba názvy súborov typu Program (BASIC) začínajúce sa veľkým písmenom alebo číslicou. Následne sa dá pohybovať kurzorovými šípkami (alebo aj joystickom), a zvoliť program, ktorý sa nahrá. Tiež sa dá písmenom zvoliť priamo program v poradí (A= 1., B= 2. atď).


LOAD LEVEL
--------------
Utilita na výrobu časti kódu pre nahratie ďalšieho levelu (dohrávky) v hre z diskety D40. Slúži pre pokročilých na prerábanie dohrávkových hier na disketové.
Program sa spýta na:
Meno dohravok - to je meno dohrávaného súboru, napríklad r-type-l1 (číslo levelu nieje podstatné),
adresa nahratia dohravky - kde sa daný súbor nahrá,
adresa rutiny - určuje miesto v pamäti, kde bude uložená táto rutina (na inom mieste nebude fungovať),
meno uloženia - meno súboru s rutinou ktorý sa vytvorí.
Následne uloží na disketu už predpripravený program, ktorý s LOAD *"meno" CODE nahráme na dopredu určené miesto. Treba brať ohľad na to, že ešte pred samotným kódom treba zabezpečiť prepísanie čísla levelu v názve súboru, a že kód nieje ukončený, teda môžeme pokračovať ďalej, prípadne doplniť iba RET.
Obrovská výhoda tejto rutiny je, že pri chybe, alebo keď nieje disketa v mechanike, program nehavaruje, ale spraví červené pásiky na okraji, a skúša nahrať súbor znova. Tiež funguje korektne SNAPSHOT.



BONUS:
ts (CODE)
------------
Síce to nesúvisí s D40/D80, ale dám to sem. Maličká utilitka (256 bytov), s ktorou som robil POKE do hier. Nahráva sa od adresy 23296 (LOAD "ts" CODE). Spustí sa napríklad s RANDOMIZE USR 23296. Po jej spustení sa dá vybrať jeden z troch režimov: normal, text, alebo hľadanie. Adresa začiatku sa nastavuje s RANDOMIZE. Režim hľadania vyhľadáva textový reťazec uložený od adresy 23760 (v 1.riadku BASICu za REM), ukončený enterom (13). Čiže "1 REM Game Over" vyhľadá príslušný text v pamäti, a po stlačení klávesu vypíše vždy jednu stranu kde sa nachádza. Pomocou POKE 23760 atď. môžeme takto vyhľadávať akékoľvek hodnoty. Program sa dá zastaviť breakom.


Přílohy:
PPM (PotPalo) utility.rar [3.98 KiB]
887 krát

_________________
Oznamy o novom príspevku mi na mail chodia iba sporadicky, takže keď sa nehlásim v diskusii, tak je to tým. V 80% nepríde mail vôbec.
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14.08.2018, 18:25 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1554
Has thanked: 485 times
Been thanked: 634 times
Píšeš programy přesně tím stylem, který jsem jako malý obdivoval (a obdivuju dodnes) - mix strojáku v "DATA" a/nebo elegantně v "magických" znacích (například za REM), které vypadají jako by byl program poškozen. Plus "záhadné" příkazy RANDOMIZE USR, které by přeci měly způsobit kolaps ZX Spectra, a přitom ZX Spectrum jimi jen tiše projde a "při té příležitosti" vykoná něco, co v Basicu vůbec není zapsáno!

Pro mě dodnes magie, jak tohle někdo dokáže napsat! :-) :god:

Obrázek

Obrázek

:ac:

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14.08.2018, 19:36 
Offline
Pan Generální

Registrován: 01.12.2017, 21:01
Příspěvky: 2062
Bydliště: BA-Petržalka :(
Has thanked: 18 times
Been thanked: 323 times
Tak väčšina mojich programov takto začínala. Napísal som ho v BASICu, či to vôbec bude fungovať, a potom to po častiach prepisujem do strojáku. Niekedy je lepšie ten "frontend" nechať v BASICu, lepšie a ľahšie sa tam nastavujú parametre, je to také prístupnejšie (alebo sa mi už skrátka nechcelo :D ). S tým 0 REM a nezmysly za tým, to boli začiatky, neskôr som tam dával zmysluplný text ukončený s 13,128, tak bolo iba 0 REM text a nič viac. Program v BASICu sa vypísal až s LIST 1.

Mám ešte zopár programov na kopírovanie hier na disketách (ale aj z diskety na pásku a opačne), ale o to dnes už asi nebude záujem. Fungovali tak, že v jednom súbore na diskete boli názvy a zoznam súborov. Pri kopírovaní to najprv načítalo tento zoznam, vypísalo zoznam hier, potom stačilo vybrať hru, a už to vedelo čo všetko sa má skopírovať. Nakoľko to využívalo aj obrazovkovú pamäť, hra sa zvyčajne dala skopírovať na jedno vymenenie diskety. Kopírovanie disketa-páska a naopak funguje len s mnou upravenými hrami na spoločnú verziu. Program potom pri kopírovaní BASICu nahradí hviezdičku medzerou, alebo naopak. Teda konkrétne musia nasledovať 4 znaky za sebou, pre istotu. Buď :LOAD*" alebo : SAVE*".

_________________
Oznamy o novom príspevku mi na mail chodia iba sporadicky, takže keď sa nehlásim v diskusii, tak je to tým. V 80% nepríde mail vôbec.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14.08.2018, 20:59 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
A já si vždycky myslel, že bordel za REM v řádku 0 byl způsoben tím, že BASIC se v listu snažil interpretovat část strojáku. Nicméně řádek "0" mě dráždil jen do té doby, než jsem přišel na to, jak ho udělat přímo v BASICu a zároveň ho zasvinit tak, že nešel zbytek programu vylistit :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14.08.2018, 21:50 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1554
Has thanked: 485 times
Been thanked: 634 times
misticjoe píše:
A já si vždycky myslel, že bordel za REM v řádku 0 byl způsoben tím, že BASIC se v listu snažil interpretovat část strojáku.
Jj, to sis myslel naprosto správně :-) A tahle kombinace Basicu s "injectnutým" strojákem mě prostě odjakživa fascinovala.

Poté jsem se také naučil tvořit řádek 0. Myslím, že mě ho naučil vyrábět pan Jiří Hampl, který v té době hrnul články a programování do Ábíčka. Pokud se spravně pamatuju, měl se jako první napsat řádek s "jakýmkoliv" číslem a následně se "pouknout" určitá adresa v paměti - tím se přepsalo číslo prvního řádku. Panejo, to jsem se pak cejtil jak profík :-D Huba mi zase spadla při pohledu na Tajemný hrad v Karpatech a jeho listing (který ihned skončil po řádce 0 a řádka 1 mi zůstala utajena - přesně jak Mistic píše). Přestože jsem na obrazovce viděl jen "HELLSOFT © 1988", po zadání RUN se hra bez protestu spustila (resp. chtěla načítat další blok z kazety). Hotový zázrak! :-)

Obrázek

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14.08.2018, 23:26 
Offline
Pan Generální

Registrován: 01.12.2017, 21:01
Příspěvky: 2062
Bydliště: BA-Petržalka :(
Has thanked: 18 times
Been thanked: 323 times
Tak samo sebou že je tam stroják. Keď tam dám text a ukončím s 13,128, LIST si myslí že je koniec riadku (13), a aj koniec BASICu (128). Za tým je potom skrytý stroják. A keď mám druhý riadok, tiež nulový a skrytý pod tým prvým, kde sa niečo spúšťa, je to ešte len zaujímavé. Inak to bolo tuším POKE 23756,0. Všeličo sa dá, napríklad dať tam hromadu znakov "kurzor doľava" a potom medzery. Pri pokuse zobraziť BASIC to vďaka chybe v ROM prepíše premenné a nasleduje reset. Alebo za 14 si môžem skryť 5 znakov/príkazov, výpis si myslí že je to číslo a nevypisuje ich... Tiež sa dá spraviť neexistujúca farba, ako koniec textu. Výpis na nej skončí, a pri kurzore dolu bliká aj otáznik. Klasicky spravím farbu, potom pri prechádzaní kurzoru cez ňu (jedným smerom ju prejde na raz, druhým na dva krát, tu v strede je to správne miesto...) zadám nejaký znak. Potom sa už v riadku pohybujeme za prítomnosti nechutne dlhého chybového pííííp.
Na hentaké blbiny kde na riadku stokrát menia farbu aby som nevidel program, sa dá veľmi ľahko. Dám LIST, a následne buď cez PRINT AT 0,0;OVER 1,,,,,,,, alebo priamo v pamäti zmením atribúty na napríklad 56.

_________________
Oznamy o novom príspevku mi na mail chodia iba sporadicky, takže keď sa nehlásim v diskusii, tak je to tým. V 80% nepríde mail vôbec.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15.08.2018, 09:52 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
PotPalo píše:
Všeličo sa dá, napríklad dať tam hromadu znakov "kurzor doľava" a potom medzery. Pri pokuse zobraziť BASIC to vďaka chybe v ROM prepíše premenné a nasleduje reset.
Presne na tomto principe fungoval moj BPS - busy protection system. Pocet kurzorov dolava bol zvoleny tak, aby doslo k takemu prepisu systemovych premennych, ktory sposobil ze romka neskocila na reset, ale tam kam som chcel ja - do mojho strojaku. V basicu sice bolo aj regulerne USR <nejaka_rozumna_adresa> ale toto bola len falosna stopa na pomylenie nepriatela - na toto USR sa basic uz nedostal.
PotPalo píše:
Na hentaké blbiny kde na riadku stokrát menia farbu aby som nevidel program, sa dá veľmi ľahko. Dám LIST, a následne buď cez PRINT AT 0,0;OVER 1,,,,,,,, alebo priamo v pamäti zmením atribúty na napríklad 56.
Na taketo blbiny je idealna aj moja BSrom140 - umoznuje rezim listingu programu s ignorovanim riadiacich kodov, takze basic vzdy pekne vidno. A umoznuje plnohodnote editovat a pracovat s riadkami v rozsahu 0..16383, takze nie je najmensi problem normalne regulerne odoslat a editnut aj nulty riadok. Originalna romka vie odoslat a editovat iba riadky 1..9999.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15.08.2018, 10:22 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.06.2013, 20:26
Příspěvky: 2487
Has thanked: 115 times
Been thanked: 424 times
Hmm, já jsem si kdysi jeden svůj basicový loader frajersky obarvil tak, aby byl vidět jen můj copyright a nic dalšího - a pak po 20 letech nastala sranda, když jsem se do něj z archivních důvodů potřeboval dostat a už jsem zapomněl, jak se těch barviček zbavit...

Znovu se mi tím potvrzuje, že pokud chceme svá díla "zachovat pro budoucí generace", je lepší používat standardní postupy a technologie a radši se vzdát frajerských vychytávek 8-)

_________________
"Je lepší rozsvítit byť jen malou svíčku, než jen proklínat temnotu." (Konfucius)

www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15.08.2018, 10:33 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3025
Has thanked: 2191 times
Been thanked: 894 times
Jiiira píše:
když jsem se do něj z archivních důvodů potřeboval dostat a už jsem zapomněl

https://sam.speccy.cz/olddocs/pirat.pdf

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: Blood Products from Genetic Vaccine Recipients


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 169 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Jack_Free a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz