OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 19.04.2024, 00:51

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Samospustitelný blok i obrázkem
PříspěvekNapsal: 17.09.2013, 16:09 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:27
Příspěvky: 1011
Has thanked: 231 times
Been thanked: 221 times
A když už jsem v tom ptaní, tak mě ještě zajímá, jak jsou udělané takové ty staré hry, které se nahrávaly LOAD ""CODE a začínaly obrázkem a na konci se samy spustily. Třeba starý Pinball (1983) se tak nahrával. Jak to bylo udělané?

_________________
Have you played ATARI today?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Samospustitelný blok i obrázkem
PříspěvekNapsal: 17.09.2013, 16:23 
Offline
Kecálek

Registrován: 06.09.2013, 18:35
Příspěvky: 113
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times
Nie je to ziadny snap, ale jedna z prvych ochran proti kopirovaniu, lebo ten CODE blok ma dlzku presne 48kB, teda od adresy 16384 po 65535. Vtip je v tom, ze pri loadingu sa prepise zasobnik (skuste si zmenit CLEARom adresu zasobniku, hra sa nespusti) a pri navrate z ROMky z loadovacej rutiny sa vyberie navratova adresa z uz prepisanej pamati a skoci sa na zaciatok hry.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Samospustitelný blok i obrázkem
PříspěvekNapsal: 24.11.2013, 14:55 
Offline
Radil

Registrován: 18.10.2013, 15:30
Příspěvky: 263
Bydliště: Oakland, Slovakia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 60 times
Factor6 píše:
A když už jsem v tom ptaní, tak mě ještě zajímá, jak jsou udělané takové ty staré hry, které se nahrávaly LOAD ""CODE a začínaly obrázkem a na konci se samy spustily. Třeba starý Pinball (1983) se tak nahrával. Jak to bylo udělané?

No, jednou s moznosti je ulozit blok basic-u ako CODE spolu so systemovymi premennymi:
Kód:
SAVE "subor" CODE 23552, dlzka: RUN

dlzka v tomto pripade nemusi by presna, kludne aj kilobajt naviac nez konci BASIC. Podstatne je mat RAMTOP (CLEAR) dostatocne vysoko aby po loade nedoslo k jeho poskodeniu.

Po LOADe sa nasledne vykona prikaz sa prikazom SAVE, teda RUN a dojde k spusteniu basicoveho programu

_________________
Didaktik Gama | ZX Spectrum 128 | ZX Diskface Quick A | BetaDisk 128C Interface | D40 & D80 | divIDE | Interface M/P | Multiface 128 (GOTDJ) | Gama Breaker | D80mini

"Kvalita a stabilita Windows XP se Microsoftu nevyplatila, stal se takovou temnou připomínkou toho, co se stane, když odvedete svou práci moc dobře."


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Samospustitelný blok i obrázkem
PříspěvekNapsal: 24.11.2013, 15:47 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3661
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 373 times
Been thanked: 795 times
iwosh píše:
Kód:
SAVE "subor" CODE 23552, dlzka: RUN
dlzka v tomto pripade nemusi by presna, kludne aj kilobajt naviac nez konci BASIC. Podstatne je mat RAMTOP (CLEAR) dostatocne vysoko aby po loade nedoslo k jeho poskodeniu.

Po LOADe sa nasledne vykona prikaz sa prikazom SAVE, teda RUN a dojde k spusteniu basicoveho programu
Toto ale nebude fungovat, ked sa nasledne program nahrava v 128 / +3 basicu (alebo Tape loaderi na Spektrach 128). Ale dnes, v dobe mb02 a divide to uz malokto pouziva. A ak by predsa, staci pred program zaradit moju utilitku USR 0 a loadovanie bude fungovat.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz