OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 19.03.2024, 10:12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 224 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 13.07.2018, 14:12 
Offline
Kecálek

Registrován: 03.11.2016, 08:49
Příspěvky: 149
Has thanked: 47 times
Been thanked: 25 times
git určitě neomezuje. git je verzovací systém.
github nebo gitlab je služba, kam si můžeš pomocí gitu uložit své projekty. A ti mohou mít například ve webovém uploaderu toto omezení. (nebo gogs.io)

Jak by mohli zaříznout takový https://github.com/torvalds/linux/tree/master/kernel ,když si to pro sebe vymysleli.

git má u mne 574kb. Nepotřebuji GUI.
Návod jak zložit repo z cli je popsáno při základaní projektu.

_________________
Atari 130XE/XC12/Robotron, Atari 65XE(320kB), Atari 1040STE, GBA


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.07.2018, 14:30 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1552
Has thanked: 485 times
Been thanked: 633 times
Ano, myslel jsem samozřejmě GitHub, nikoliv Git :-)

Díky za informaci, ještě to jednou projdu a zkusím vydumat, co s tím :-)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.07.2018, 17:49 
Offline
Radil

Registrován: 27.09.2014, 23:56
Příspěvky: 446
Has thanked: 436 times
Been thanked: 230 times
berk píše:
Super ultra rychlý návod jsem před časem připravil zde:
https://github.com/oldcompcz/readme/blo ... tallGIT.md


Projdi si ty 3 stránky návodu a vyzkoušej si nejprv v klidu na testovacím projektu.

_________________
ZX Spectrum DELTA, D80, Melodik, XY4150, Aritma 0512
PGP: A6EA 1F93 EF6B D8D1 35AD B6D7 1E79 73E5 1B28 17F9


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14.07.2018, 09:59 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1552
Has thanked: 485 times
Been thanked: 633 times
Pravda, byl jsem trochu hrr a doufal, že na všechno přijdu sám.
Díky, kouknu :-)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.07.2018, 14:52 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1552
Has thanked: 485 times
Been thanked: 633 times
Tak, stále s GitHubem trochu (dost!) bojuju (protože Love SVN), ale učím se.

V repozitáři přibylo pár nových komitů (ale protože zatím používám webové rozhraní, jeden komit je prázdný :-)). A také přibyl nový release - 1.4.4 RC (GitHub), kde

- opraveno formátování raw image na nula sektorů (tj. jiná forma "odformátování" stopy)
- upraveny možnosti médií při dumpu: je-li na zdroji rozpoznána disketa, jako cíl dumpu se nabídnou jak 2DD tak HD diskety, pokud je cíl i DOS společně podporují (motivace: instalační HD disketa č.2 a 3 Agent mlíčňáka se představí jako 2DD disketa; tituly od Vochozky tedy přeci jen zdá se měly nějakou protipirátskou ochranu, leč netestoval jsem nějak blíže)
- upravena kresba dat v Track Map - rychlejší
- přidáno kontextové menu ke jmenovce každé záložky TDI
- přidána podpora "fragmentů" u spectráckých TAPek (motivace: Cyberun, Rubicon a Baktrův příspěvek v tomto vlákně)
- přidán editovatelný sloupeček Checksum do File Manageru pásky (motivace: Busyho příspěvek v tomtéž vlákně)
- přidán Baktra do nyní už pouze on-line kreditů (pouze online = seznam zabíral přes čtvrt kilobajtu bez dalších popisků, tak jsem to šoup na web, kde jsem se rozepsal)
- upraven rozsah velikostí souborů uložitelných na pásku - nyní 0 až 65535 (dříve 1 až 49152)
- opraveno označování boot sektoru TRDOSu jako dirty po modifikaci "advanced" hodnot v záložce Boot Sector

ale hlavně

- upgradováno na "PropertyGrid 2018" - při běhu paměťově úspornější, při potenciálním rozšiřování přímočařejší, ale momentálně o pár set bajtů delší binárka

Jdu dál studovat Git a GitHub... :-)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26.07.2018, 10:36 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1552
Has thanked: 485 times
Been thanked: 633 times
Simon Owen je prostě mág floppy mechanik :-) Z naší korespondence:
Citace:
I've had some success with changing the geometry on some USB floppy drives. I bought 8 different USB floppy drives and about half do seem to support an extension that allows some parts of the geometry to be overridden. It will be useful for the MGT disks I use where I need to set 10 sectors/track instead of 9. I haven't implemented it in SAMdisk yet, but my tests do show that it should be possible to include.
Snad se o své poznatky časem podělí - nechci ho ždímat o vědomosti, aby necítil, že on udělá všechen research a já to jednoduše nabuším (re-implementuju) do RIDE :-)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11.08.2018, 09:29 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1552
Has thanked: 485 times
Been thanked: 633 times
Martin8bity píše:
Bylo by moc prace naucit program zobrazovat RAW data sektoru? Ze by to pak bylo jeste multiplatformnejsi? Treb my Sharpisti pouzivame format DSK, ktery umis nacitat, ale v HEX editoru se s tim dela blbe, protoze jsou tam ty DSK hlavicky. Navic vsechny data sektoru mame invertovane. Kdyby se daly jednoduse zobrazovat, pripadne editovat obsahy sektoru, bylo by to super. Myslim ze by se takovy "raw" prohlizec mohl hodit na vice platformach.
Tuto funkcionalitu už jsem měl naplánovanou na budoucí sérii 1.5.x na příští rok. Ale můžu ti ji přidat do následující verze 1.4.5, protože moc práce to nezabere (hexa-editor jsem navrhoval s touto vizí, takže už je na to připraven) :-) (Issue #6)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.08.2018, 13:26 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1552
Has thanked: 485 times
Been thanked: 633 times
Martin8bity píše:
Super, diky moc. Jeste poprosim, nezapomen na moznost inverze obsahu dat. Dekuji.
Co je myšleno "inverzí obsahu dat"? Jako třeba ve výběru v hexa-editoru překlopit jednotlivé bity jednotlivých bajtů? (Například 0 -> 255 nebo 95 -> 160 apod?)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.08.2018, 14:43 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 14.05.2013, 19:10
Příspěvky: 1485
Bydliště: Kurim
Has thanked: 826 times
Been thanked: 577 times
tomascz píše:
Co je myšleno "inverzí obsahu dat"? Jako třeba ve výběru v hexa-editoru překlopit jednotlivé bity jednotlivých bajtů? (Například 0 -> 255 nebo 95 -> 160 apod?)

JJ, presne tak.

_________________
http://www.8bity.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.08.2018, 19:31 
Offline
Pan Generální

Registrován: 19.07.2013, 15:54
Příspěvky: 2722
Has thanked: 144 times
Been thanked: 422 times
Martin8bity píše:
Bylo by moc prace naucit program zobrazovat RAW data sektoru? Ze by to pak bylo jeste multiplatformnejsi? Treb my Sharpisti pouzivame format DSK, ktery umis nacitat, ale v HEX editoru se s tim dela blbe, protoze jsou tam ty DSK hlavicky. Navic vsechny data sektoru mame invertovane. Kdyby se daly jednoduse zobrazovat, pripadne editovat obsahy sektoru, bylo by to super. Myslim ze by se takovy "raw" prohlizec mohl hodit na vice platformach.


Martine kde mas invertovane data jak pises "Navic vsechny data sektoru mame invertovane"? Na DSK a na realne diskete je to pozitivne zapsano?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.08.2018, 10:39 
Offline
Pan Generální

Registrován: 19.07.2013, 15:54
Příspěvky: 2722
Has thanked: 144 times
Been thanked: 422 times
Martin8bity píše:
Standardni Sharp diskety (BASIC) jsou invertovane, jak v DSK, tak na fyzickem mediu. CP/M je citelne, krome te SHARP BOOT casti, ktera je samozrejme taky invertovana.


V tom mas pravdu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.08.2018, 20:08 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1552
Has thanked: 485 times
Been thanked: 633 times
Martin8bity píše:
Standardni Sharp diskety (BASIC) jsou invertovane, jak v DSK, tak na fyzickem mediu. CP/M je citelne, krome te SHARP BOOT casti, ktera je samozrejme taky invertovana.
Panejo, staré formáty mě nepřestanou udivovat :-)

Pokud někdy někdo naimplementuje CP/M (na něj jsem si doposud netroufnul, protože o něm nevím vůbec nic), tak by bylo dobré, aby toto bylo zohledněno tím, že by CP/M (resp. DOS Sharpu - zatím se nevyznám v terminologii) dalo hexa-editoru příkazy "tuto a tuto část disku čti a zapisuj invertovaně". To nebude problém - hexa-editor na invertovanost můžu do budoucna připravit. Ale jinak v tuto chvíli bez implementovaného CP/M (a ukazatelů na "tuto a tuto část") to bude bohužel na vás, abyste (1) sektor označili, (2) invertovali označení, (3) změnili obsah sektoru dle potřeby a (4) invertovali sektor do původního stavu.

Btw, je nějaký důvod, proč je část disku uložena invertovaně?

Edit (pro zajímavost, nikoliv jako výzva): V průběhu září/října bych rád zveřejnil detailní popis interních záležitostí RIDE v duchu "naimplementujte si vlastní DOS a/nebo kontejner", takže eventuelně tím někoho namotivuju k implementaci alespoň některé verze CP/M (vida, tak nakonec jsem přeci jen sklouznul k výzvě :-)). Jediné, co nebudu popisovat, je přístup k flopce, protože to je nezajímavá "sealed" záležitost, dále nerozšiřitelná.

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14.08.2018, 12:37 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 14.05.2013, 19:10
Příspěvky: 1485
Bydliště: Kurim
Has thanked: 826 times
Been thanked: 577 times
Původní Sharp řadič http://www.8bity.cz/2012/replika-disket ... mz-700800/ používá FD1791-02, resp. MB8876A, který má invertovanou sběrnici a nikdo se nenamáhal s invertováním dat, ono je z pohledu uživatele prakticky jedno, jak jsou uložená na fyzickém médiu. Původní SHARP disky, povětšinou s diskovým BASIC mají dvě strany, 40 stop a 16 sektorů o velikosti 256 B na stopě.

CP/M má boot stopu (0. stopa na straně 1 (strana je taky negovaná) ;-) formátovanou stejně, aby ROM mohla zavést systém, ale zbytek disku už je obvykle uložený čitelně (bez invertování), byť může mít více různých formátů disků a stop, protože se používali různé mechaniky a různě se formátovalo, šlo to nastavovat, takže je v tom trochu bordel.

Mně by asi stačil nějaký checkbox "ukazuj/zapisuj data invertovaně", nemusí to být nutně jen určitá část disku, člověk si to může zapnout/vypnout dle potřeby. Ve velmi sofistikované verzi ;-) by to pak mohlo být, že stopa 0 hlava 1 je vždy invertovaně a ostatní dle potřeby ;-)

Michal Hučík udělal dost pěknou příkazovou utilitu, která mapuje a umí pracovatr se skoro všemi SHARP formáty disků. Bohužel zatím, zvláště pod Windows, nefunguje úplně dobře, ale určitě by nebyl až tak velký problém výhledově využít čtení formátů pro implementaci do RIDE.

_________________
http://www.8bity.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21.08.2018, 15:25 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1552
Has thanked: 485 times
Been thanked: 633 times
css píše:
Prosím pěkně dá se tato aplikace použít k uložení souborů Beta Disku (TRD, SCL) stažených z netu na reálnou disketu pro TR-DOS? Včera jsem si s tím docela dlouho hrál, nainstaloval i ovladač přímého ovládání FDD řadiče, ale buď v programu blbě hledám, nebo jsem vůbec nepochopil jeho smysl :-(

Ano, dá se to, viz návod (součást FAQs) :-) Protože TRD i SCL jsou image bez vnitřní struktury (tzv. "raw" image), bude potřeba, aby je aplikace rozeznala jedním z naimplementovaných TR-DOSů, a tím těm imagům dodefinovala potřebnou strukturu (např. že každá stopa má 16 sektorů po 256 bajtech apod.). Pokud aplikace tvoje raw image nerozpozná, jejich dump bohužel nepůjde a budeš muset použít jinou aplikaci.

Také bych doporučil stáhnout hodnotu Gap3 z výchozích 54 bajtů podle normy na třeba 32 bajtů - Trelix měl problém při 54 bajtech dostat 16.sektor na disketu, při 32 bajtech už se na stopu vpohodě vešel.

Obrázek

Ještě bych dodal, že jsme to s Trelixem testovali na TR-DOSu 5.03 (pod emulátorem Fuse) a na TR-DOSu 5.04T (na Trelixově fyzické mechanice). Takže budeš částečně naším pokusným králíkem, protože testování TR-DOSu zatím nezahrnovalo mnoho konfigurací :-) Dej pak vědět, jak dopadlo rozpoznání výsledné diskety pod tvým Betadiskem a jakou verzi TR-DOSu používáš. Moc díky.

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22.08.2018, 09:07 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1552
Has thanked: 485 times
Been thanked: 633 times
css píše:
TR-DOS tam mám 5.05CZ Velesoftem opravená verze.
Aha, tak zrovna verze 5.05 není implementovaná. Ale můžu ti jí tam dnes dodělat (práce na pět, deset minut) a zítra ráno nasdílet. Trelixův TR-DOS 5.04T se totiž neměl rád s jinými TR-DOSy (nerozpoznal jejich diskety), takže je dost možné, že totéž by se dělo tobě. Jestli počkáš do zítřka, tak ti pošlu verzi :-) (Issue #10)

computerasylum píše:
Umí program číst a zapisovat formáty Hewlett Packard pro 8" diskety a pro 3.5" diskety?
Pokud jsou ve formátu DSK tak ano. Pokud máš nějakou formu raw image (nestrukturovaná surová data sektorů, většinou s příponami *.IMA, *.RAW apod.), tak bohužel ne. K dumpu raw image je potřeba znát strukturu disku, což může říct pouze DOS, který image rozpozná jako vlastní. Bohužel žádný HP DOS zatím není naimplementovaný :-(

Nicméně to vypadá jako dobrá nová fíčura - uživatelem definovaná geometrie raw image v případě, že image není rozpoznán žádným DOSem (u rozpoznaného image bude mít prioritu informace od DOSu). Zkusím to spáchat během víkendu a stejně jako Css ti pošlu verzi. Přidám tě pak do kreditů :-) (Issue #11)

Edit: Odkazy na issues na GitHubu.

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)
Ďábel se skrývá v detailu (staré technické rčení)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 224 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz