OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 23:48

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Eye of the Beholder
PříspěvekNapsal: 04.07.2018, 22:31 
Offline
Kecálek

Registrován: 22.08.2013, 07:10
Příspěvky: 151
Has thanked: 0 time
Been thanked: 10 times
http://www.indieretronews.com/2018/07/eye-of-beholder-dungeon-crawling.html#more
- dlhe interviju s dev timom, vskutku projekt pre C64ku co sa len tak nevidi, len nech to dokoncia.

https://www.youtube.com/watch?v=dvWrimZUk40
- gameplay video /work in progress/.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eye of the Beholder
PříspěvekNapsal: 05.07.2018, 03:05 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Klasika - na kártu. To už ukázal Prince, co se s tím dá dělat na C64.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eye of the Beholder
PříspěvekNapsal: 11.07.2018, 10:01 
Offline
Kecálek

Registrován: 22.08.2013, 07:10
Příspěvky: 151
Has thanked: 0 time
Been thanked: 10 times
https://www.youtube.com/watch?v=nqgoKB8KMT4
- tak este "shaky cam" gameplay video z kvalitnej CRT telky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eye of the Beholder
PříspěvekNapsal: 11.07.2018, 11:15 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 20.02.2017, 01:17
Příspěvky: 801
Has thanked: 19 times
Been thanked: 48 times
misticjoe píše:
Klasika - na kártu. To už ukázal Prince, co se s tím dá dělat na C64.


Ono taky Prince na ničem jiném nerozjedeš. Žádný klasický C64 s disketovkou nedejbože kazeťákem. Vše je to silně postavené na bankswitchingu z externí ROM. V 80. letech nemyslitelné kvůli nákladům. I proto jsem měl ve své době tak rád verzi Defender Of The Crown pro Spectrum 48k. V podstatě tam bylo vše podstatné z toho, co na C-64 zabíralo obě strany diskety, a jedním vrzem bez dohrávání v standardní konfiguraci RAM (pozdrav pro osmibitové Atari dema a projekty, co na klasických Atari 800 nejedou...).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eye of the Beholder
PříspěvekNapsal: 16.07.2018, 19:59 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 23.05.2013, 20:30
Příspěvky: 322
Bydliště: Východní Čechy
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
tommik píše:
misticjoe píše:
Klasika - na kártu. To už ukázal Prince, co se s tím dá dělat na C64.


Ono taky Prince na ničem jiném nerozjedeš. Žádný klasický C64 s disketovkou nedejbože kazeťákem. Vše je to silně postavené na bankswitchingu z externí ROM. V 80. letech nemyslitelné kvůli nákladům. I proto jsem měl ve své době tak rád verzi Defender Of The Crown pro Spectrum 48k. V podstatě tam bylo vše podstatné z toho, co na C-64 zabíralo obě strany diskety, a jedním vrzem bez dohrávání v standardní konfiguraci RAM (pozdrav pro osmibitové Atari dema a projekty, co na klasických Atari 800 nejedou...).


PoP byl naschvál udělán pro EasyFlash,aby odpadly prodlevy kvůli nahrávání,nicméně i jeho je možné ripnout a upravit pro drive,jako se to dělalo na konci 80tých s cartridge tituly od Oceanu (Shadow of The Beast,Navy Seals atd.), které mapovaly vždy jen 8K banku z 16,32,64ti (podle typu).U NES to byla běžná věc, na C64 to přišlo později, protože většina diskových/katetových originálů se dala lehce "kreknout" a řada vydavatelů se stále zaměřovala na sofistikovanější diskové ochrany.Cartridge byla takovým posledním závanem,jak to znesnadnit a zároveň ukázat novou metodu nahrávání pro hry.

_________________
JMP $FCE2

C64, C128DCR, IDE64, SuperCPU64, 1541 Ultimate-II, MMC Replay, FC3, REU 2MB, Geroram512, NeoRAM 2MB, RR-Net, SilverSurfer, Wiznet64 , 1541-II,1571,1581,Oceanic


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eye of the Beholder
PříspěvekNapsal: 16.07.2018, 23:35 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 20.02.2017, 01:17
Příspěvky: 801
Has thanked: 19 times
Been thanked: 48 times
Comos píše:
PoP byl naschvál udělán pro EasyFlash,aby odpadly prodlevy kvůli nahrávání,nicméně i jeho je možné ripnout a upravit pro drive


Podle mně určitě ne. Pamatuji si, že jsem před lety četl rozhovor s tvůrcem této verze pro C-64 a otevřeně tam přiznával, že na animace (a možná i další věci) tam používá externí ROM (RAM?) v cartridge...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eye of the Beholder
PříspěvekNapsal: 18.07.2018, 15:56 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 23.05.2013, 20:30
Příspěvky: 322
Bydliště: Východní Čechy
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
tommik píše:
Comos píše:
PoP byl naschvál udělán pro EasyFlash,aby odpadly prodlevy kvůli nahrávání,nicméně i jeho je možné ripnout a upravit pro drive


Podle mně určitě ne. Pamatuji si, že jsem před lety četl rozhovor s tvůrcem této verze pro C-64 a otevřeně tam přiznával, že na animace (a možná i další věci) tam používá externí ROM (RAM?) v cartridge...


Externí ROM je jen .crt soubor, jeho formát je zdokumentovaný a i EF formát,který běží v Ultimax modu.Není problém si z toho crt vyripovat co chceš a udělat si z toho regulérní soubory.EF má sice 8Kb RAM,ale jen 256 bajtů je k dispozici na ($DF00-$DFFF),moc místa to není,tak na nějaký temp data.Všechny data se mapujou z banků,ale tím,že se provede např, jen LDA #$03,STA$DE00 ,kde se přimapuje 3 banka (mapuje se vždy 16KB - low na $8000-$9FFF,high na $A000-BFFF) si ji pak můžu překopírat kam potřebuju,což se v reálu u PoP děje.U EF je výhoda rychlost,nevolá se žádný loader,jen se přelejvá paměť,tím odpadaj prodlevy.Tenkrát,když vyšel Toki na cartridge,tak kvůli animacím a samotné hře ji nebylo možné udělat komplet,ale postupem času a jinou technikou se nakonec vydal plnohodnotej release.

_________________
JMP $FCE2

C64, C128DCR, IDE64, SuperCPU64, 1541 Ultimate-II, MMC Replay, FC3, REU 2MB, Geroram512, NeoRAM 2MB, RR-Net, SilverSurfer, Wiznet64 , 1541-II,1571,1581,Oceanic


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz